Motor de începător

Marius, citeste cu atentie, am scris "noaptea, prin zonele de blocuri". Rezolvarea problemei este extrem de complicata, greu de aplicat si greu de scapat de animale de genul asta. Nu-ti doresc sa ti se faca noaptea sub geam curse de motoare, cum am patit eu acum vreo saptamana. Iar cand a venit politia, motociclistii au inceput sa-i injure, au bagat gaz si dusi au fost... :frown:
 
Azazel, cu roacherii satanisti violatori de babe nu am nimic. :smile: Cum spuneam, chiar intentionez sa imi iau si eu moto. Trebuia sa se intample anul asta dar cheltuielile neprevazute ma omoara :biggrin:.
Dar discutia era pur teoretica si de principiu (nu ne-am intalnit inca pe trotuar si promit ca daca te recunosc imi pliez oglinzile ca sa iti fac loc :tongue:). Oricum daca fac un top al lucrurilor care ma deranjeaza mai tare in trafic, mototciclistii sunt considerabil in urma soferilor si pietonilor.
 
Iar cand a venit politia, motociclistii au inceput sa-i injure, au bagat gaz si dusi au fost... :frown:
Impotenta politiei nu se trateaza cu interzicerea tuturor motocicletelor. Sunt si masini "tunate" care fac o galagie insuportabila, tevi de esapament gaurite, subwoofere taranesti, etc. De ce nu interzic si circulatia masinilor din cauza astora? Exista legi ce pot fi aplicate, manelociclistii aia trebuiau lasati fara taloane + un dosar penal pentru tulburarea linistii publice (cum se da pentru manele ascultate la colt de bloc dintr-un junghi de masina). Si daca se interzice circulatia motocicletelor noaptea, astfel de indivizi tot o sa scape nepedepsiti, tot "fraierii" o sa fie afectati.

Oricum daca fac un top al lucrurilor care ma deranjeaza mai tare in trafic, mototciclistii sunt considerabil in urma soferilor si pietonilor.
Bag de seamna ca incepi sa dezvolti si tu o mica manie pentru moto. Cica asa-i spune daca esti interesat de fenomen. Deci nu poti fi obiectiv. Dar ipocrit si teribilist cica ai fi, asa zicea unu pe aici. :biggrin:

Pentru ca mototciclistii sunt considerabil in urma pietonilor si soferilor, nu cum ai zis tu. :yeap:

La motociclisti, in afara de tobele galagioase si numerele ascunse (imposibil de prins in caz de accident, nu poti declara "era unu pe un motor albastru, fata nu i-am vazut-o ca avea casca, nici inaltimea nu i-o stiu, nici motorul nu l-am recunoscut ca nu scria nimic pe el, doar casca avea model cu flacari, ca toate celelalte 90% casti din Bucuresti") alte lucruri nu prea ma deranjeaza. Ce fac ei intre benzi o fac pe barba si pielea lor. Sa mergi in Grecia sau pe Coasta de Azur, sa vezi acolo cum se baga motociclistii pe rosu, cum te calca pe trecere, cum iti iei pumni pe capota si picioare in usa in mers de la ei daca nu le faci loc sa se strecoare. Deh, cica tari civilizate, nu ca la noi.
 
Iar cand a venit politia, motociclistii au inceput sa-i injure, au bagat gaz si dusi au fost... :frown:

Păi şi dacă nu pot să-i prindă pentru încălcarea legii deja existente, de ce ar putea să-i prindă pentru încălcarea uneia noi? Dar autorităţile nu gîndesc aşa, că ar fi... logic.

Eu mai nou am boală pe ATV-işti. Sunt doi retarzi care trec pe la mine pe stradă cu nişte hodoroage care fac ca toţi dracii.
 
Eu mai nou am boală pe ATV-işti. Sunt doi retarzi care trec pe la mine pe stradă cu nişte hodoroage care fac ca toţi dracii.
Aia chiar nu au ce cauta in Bucuresti. Un ATV e similar cu un tractor, sunt mult prea galagioase (facute pentru offroad cu tobe pe masura) si periculoase (se rostogolesc foarte usor avand ecartamentul mic si centrul de greutate inalt).
 
Bag de seamna ca incepi sa dezvolti si tu o mica manie pentru moto. Cica asa-i spune daca esti interesat de fenomen. Deci nu poti fi obiectiv. Dar ipocrit si teribilist cica ai fi, asa zicea unu pe aici. :biggrin:.
Manie e cand ii vezi doar avantajele :smile:. Si lai nu vorbea despre mine :biggrin:, doar a recunoscut ca a generalizat... eronat.

Quark, te consola mai mult daca era un Opel Astra care sa blocheze strada asa? Ca e unul pe strada la mine care nu face decat sa dea muzica la maxim si sa uite masina in cele mai tampite pozitii (cum stie si el sa parcheze). Niciodata cum trebuie.
 
- Pe trotual dacă mergi nu deranja pietonii, nu știi când sperii unul și îți sare în brațe.
Mulțumiri ipocriților care m-au umplut de bile roșii pentru că am spus "cum se face" dacă o va face. Propun eliminarea oricărei informații despre orice e ilegal, imoral sau îngrașă pe motiv de instigare la anarhie. De exemplu, lecțiile de educație sexuală în școli pentru că sexul la acea vârstă e infracțiune pedepsită cu închisoarea, mersul cu motocicleta pe trotuar nu pare să fie pedepsit de lege (nu am găsit așa ceva).

Deci, "dacă" implică opționalitate, nu îndemn. Dacă Marius vrea să meragă pe trotuar cu motocicleta e decizia lui, nu a mea, și eu nu l-am sfătuit să o facă. Nu i-am spus să se dea jos de pe motocicletă și să îl ia la pumni pe pieton, nu i-am zis să ia un casetofon cu el și să pună manele pe post de claxon etc, așa că nu sunt deloc înțelegător cu indignarea ce i-a cuprins pe lupii moralizatori. Ei merg doar regulamentar, nu încalcă niciodată regulile de circulație (nici una) și vor muri de constipație intelectuală. You're welcome.
 
Putin offtopic: cu ce ulei de motor merg tartaretele astea? Am 4L de ulei full-sintetic 5W30 care nu-mi mai trebuie... Poate recuperez macar o parte din bani. :smile:
 
Ma uit la asta.
Imi poate spune cineva de ce motocicletele consuma atat de mult? Vad cifre de 5-7 l/100km; tot atat consuma si o masina mica, mult mai mare si mai grea.
 
Probabil ca are ceva de-a face si cu turatia. Chiar si cele mai eficiente motoare arunca o parte din combustibil nears pe teava de esapament, mai ales pe masura ce urci in turatie.
Motoarele cu carburator sunt si mai ineficiente decat cele cu injectie. Si daca te uiti cu atentie, acolo sunt foarte multe motoare de peste 1000cc (1200-1300cc). Deci nu motoare mici, cu consum mic.

L.E. Acum cativa ani, cand am facut aprinderea electronica pentru Dacie ca sa scad consumul :biggrin:, am gasit un studiu pe tema asta. Se referea la motoarele auto, dar diferente fata de moto nu prea sunt. Erau date cifre detaliate despre consumul diverselor motoare in functie de turatie si tehnologia folosita (carburator, injectie, diverse alte tehnologii disponibile la vremea aia).
Am ramas socat cand am vazut ca majoritatea motoarelor vestice aveau pierderi si de 45% din combustibil la 5000RPM sau peste. Adica 45% din combustibil irosit si evacuat nears.
 
Buna intrebare. In teorie este vorba de aerodinamicitatea mult mai buna a masinii fata de a motociclistului, lipsa injectiei pe majoritatea moto, etc. In plus, la auto se minte "la greu" fiind consumuri masurate intr-a a V-a la 70-80km/h si nu la 130km/h ca in articolul ala, cu vant din spate, etc.

N-am incercat sa verific consumul la moto cu 80km/h si vant din spate dar pun pariu ca e sub 3%.
 
Motocicletele 4T folosesc ulei semisintetic sau full-sintetic 10W40 sau 10W50. 5W30 nu am idee la se folosește.

Consumul e relativ. Mașina mea (motor de 1.4litri benzină) consumă cam 8 litri la 100 km la 150km/h constant (autostradă, BG). La aceeași viteză motocicleta (500 cc) îmi consumă cam 5 litri la 100 km. La viteză mică, gen 80 km/h motocicleta îmi consumă chiar și 3.5 litri, mașina nu scade sub 6. Motocicletele de capacitate sau putere mai mare ajung să consume și 15 litri la 100 km la peste 200 km/h, e o vorbă cunoscută a celor cu moto supersport că pe A2 ori faci plinul la ieșirea pe autostradă și apoi la Fetești sau rămâi în drum - la un rezervor de ~20 litri mulți ajung la Fetești cu doar 1 litru sau mai puțin.

Marius, vezi în tabel cât consumă o motocicletă de 125 cc: cam 2.6 litri la 100 km dacă e Honda sau Yamaha (aproape dublu dacă e Aprilia :frown: ).
 
5W30 am pus la GolfV TDI. Iar 10W40 am vazut si la dieselurile mai uzate.
5W30 are vascozitatea mai mica. E tocmai bun ca ulei de iarna. La moto se pare ca e indicat ulei cu vascozitate mai mare, atat la cald cat si la rece. Si cum moto nu prea se folosesc iarna sau la temperaturi foarte mici (mai ales sub 0), un ulei ca 5W30 nu prea are ce cauta acolo.
 
Wild Hogs impreuna cu topicul asta o sa converteasca IT-istii la motociclete.:beer:
Pentru cei cu motociclete de >= 2ani: cea mai nasoala cazatura ati luat-o din vina voastra ? Si cum s-a manifestat: rupere de oase sau doar julituri ?
Combinatia de 2m & 0.1t multiplied by 60km/h in oras => sudden death in case of an accident. Gresesc ?
Daca imi iau motor sper sa nu ajung prea repede in iad. Cheers.

Logica mea imi zice ca la examenul pentru categoria A se da acelasi cod rutier ca pentru categoria B. Tot 22 din 26 de intrebari, doar proba practica se face pe motor si nu pe auto. Pls. confirm.:smile:

AdrianB1:
Legal nu ai voie sa mergi cu un Hornet pe strada in primii doi ani dupa ce iei permisul: are peste 25kW.
In codul rutier, la cautarea dupa "kw" mi se da doar definitia mopedului. Te rog spune unde scrie restrictia citata mai sus: articol + litera.
 
Last edited:
Wild Hogs impreuna cu topicul asta o sa converteasca IT-istii la motociclete.:beer:

Logica mea imi zice ca la examenul pentru categoria A se da acelasi cod rutier ca pentru categoria B. Tot 22 din 26 de intrebari, doar proba practica se face pe motor si nu pe auto. Pls. confirm.:smile:
IT-istii oricum stau prea mult in casa. Le face bine o iesire cu moto. :tongue:

Examenul e acelasi, dar cica vor sa schimbe sala. Se va da pe calculatoare si am auzit si cifre de genul 16 din 20 dar nu stiu daca e adevarat.
 
Art. 38, (1).

Teoretic, categoriile se vor separa, cat. A urmînd să aibă 20 de întrebări, generale + specifice. Practic, trăim în Romînia, şi se dă acelaşi lucru.

De murit, poţi să mori şi stînd pe loc la semafor şi să se urce un tir pe tine, sau poţi să te duci tîtîş pe şosea de la 120kmph şi să scapi cu cîteva zgîrieturi (ca ăia de la MotoGP). Sau poţi să te duci tîrîş şi să dai de o bordură. Sau poţi să aluneci pe o balegă şi să cazi sub basculanta de pe contrasens. Sau poţi pur şi simplu să ajungi acasă fără probleme.
 
Wild Hogs impreuna cu topicul asta o sa converteasca IT-istii la motociclete.:beer:
Conversia vine de la altele, gen trafic aglomerat+locuri de parcare puține+preț combustibil în creștere. Ca idee nu știu câți oameni în IT sunt în Geneva (foarte puțini, cred) și câți citesc acest forum, dar am văzut scutere și motociclete cam tot atâtea cât mașini, parcări moto mult mai multe decât cele auto (în cele moto erau marcate dreptunghiuri de vreo 2mx0.8m) și traficul era mult mai lejer ca în București. Având în vedere că Geneva e la altitudine mai mare și chiar lângă Alpi (vreme mai rece) și benzina era 2 franci litrul conversia pare a fi de nevoie, nu de modă sau alte considerente. Aproape că nu am văzut motociclete sportive, cam 2/3 din vehiculele pe 2 roți erau scutere, restul enduro+supermoto+naked. Și vreo 3-4 biciclete pe oră.
Combinatia de 2m & 0.1t multiplied by 60km/h in oras => sudden death in case of an accident. Gresesc ?
Nu greșești, dar nu înțeleg nimic. Ce vrei să spui cu formula aia?
 
In codul rutier, la cautarea dupa "kw" mi se da doar definitia mopedului. Te rog spune unde scrie restrictia citata mai sus: articol + litera.

Art.38 1) din Regulament de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice
Posesorul permisului de conducere pentru categoria A are dreptul sa conduca o motocicleta cu o putere care depaseste 25kW sau un raport putere/greutate care depaseste 0,16kW/kg ori o motocicleta cu atas cu un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg, numai daca are o experienta de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare sau daca persoana are 21 ani si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament.
 
Back
Top