- Nu merge pe linia de tramvai, evită să mergi pe nisip si pe piatră cubică, sunt cele mai periculoase chestii pentru o motocicletă. Linia de tramvai poti să o intersectezi doar în unghi cât mai mare (90 e ideal, minim 30 ca să nu aluneci).BTW, voi cei care aveti moto, va strecurati printre masini sau depasiti pe linia de tramvai / trotuar / alte locuri?
[...]Asadar, ce ilegalitati imi recomandati sa fac, in ce conditii, la ce sa am grija si ce sa NU fac?
- Pe trotual dacă mergi nu deranja pietonii, nu știi când sperii unul și îți sare în brațe.
- Printre mașini poți să mergi numai după ce capeți experiență și doar în zone în care opțiunile mașinii de a face manevre bruște și nesemnalizate sunt mici: grijă mare în intersecții sau la mașini care întorc din senin (U-turn).
- Dacă pleci primul la semafor nu pleca ca la plimbarea de seară, mașinile pot lovi motociclete din spate!
- Când oprești la semafor încearcă să te oprești între 2 mașini, dacă vine unu' tare din spate și nu poate opri lasă-l să se oprească într-o mașină, nu în motocicleta ta (se întâmplă mai des decât ai crede)
- nu schimba benzile des, nu merită riscul. Mergi printre benzi după o vreme, dar în primii 1-2-3000 km mergi ca o mașină în oraș pe mijlocul benzii și doar la semafor poți să te strecori
- păstrează distanța față de mașina din față. O motocicletă are de obicei frâne mai bune ca mașina (dublu disc pe față foarte bine controlabil, frânezi la aderență maximă nu blochezi roțile ca majoritatea mașinilor), dar nu uita că unele mașini au ABS și poate nu ești la fel de eficient ca ABS-ul lor (se poate, dar e foarte greu). În plus ia în calcul timpul tău de reacție plus timpul în care se încarcă furca (cam 0.5 secunde).
- "loud pipes save lives" e un dicton discutabil, nu te baza pe asta. Nici nu e politicos, nici legal și nici nu face minuni. Mergi ca și cum nu te-ar auzi, poate au muzica pornită.
- cel mai periculos drum e cu un alt motociclist în preajmă, mai ales dacă nu îl cunoști și nu știi ce vrea să facă. O motocicletă e agilă în trafic, o altă motocicletă e periculoasă tocmai pentru că e agilă și te poți trezi că apare în locuri în care nu te aștepți, așa că mergi constant și lasă-l pe celălalt să se ducă. Dacă amândoi croșetați intens traficul riscați să vă ciocniți.
- rareori mergând mai repede câștigi timp (în oraș), doar stai mai mult la următorul semafor și consumi mai multă benzină.