Motor de începător

BTW, voi cei care aveti moto, va strecurati printre masini sau depasiti pe linia de tramvai / trotuar / alte locuri?

[...]Asadar, ce ilegalitati imi recomandati sa fac, in ce conditii, la ce sa am grija si ce sa NU fac?
- Nu merge pe linia de tramvai, evită să mergi pe nisip si pe piatră cubică, sunt cele mai periculoase chestii pentru o motocicletă. Linia de tramvai poti să o intersectezi doar în unghi cât mai mare (90 e ideal, minim 30 ca să nu aluneci).
- Pe trotual dacă mergi nu deranja pietonii, nu știi când sperii unul și îți sare în brațe.
- Printre mașini poți să mergi numai după ce capeți experiență și doar în zone în care opțiunile mașinii de a face manevre bruște și nesemnalizate sunt mici: grijă mare în intersecții sau la mașini care întorc din senin (U-turn).
- Dacă pleci primul la semafor nu pleca ca la plimbarea de seară, mașinile pot lovi motociclete din spate!
- Când oprești la semafor încearcă să te oprești între 2 mașini, dacă vine unu' tare din spate și nu poate opri lasă-l să se oprească într-o mașină, nu în motocicleta ta (se întâmplă mai des decât ai crede)
- nu schimba benzile des, nu merită riscul. Mergi printre benzi după o vreme, dar în primii 1-2-3000 km mergi ca o mașină în oraș pe mijlocul benzii și doar la semafor poți să te strecori
- păstrează distanța față de mașina din față. O motocicletă are de obicei frâne mai bune ca mașina (dublu disc pe față foarte bine controlabil, frânezi la aderență maximă nu blochezi roțile ca majoritatea mașinilor), dar nu uita că unele mașini au ABS și poate nu ești la fel de eficient ca ABS-ul lor (se poate, dar e foarte greu). În plus ia în calcul timpul tău de reacție plus timpul în care se încarcă furca (cam 0.5 secunde).
- "loud pipes save lives" e un dicton discutabil, nu te baza pe asta. Nici nu e politicos, nici legal și nici nu face minuni. Mergi ca și cum nu te-ar auzi, poate au muzica pornită.
- cel mai periculos drum e cu un alt motociclist în preajmă, mai ales dacă nu îl cunoști și nu știi ce vrea să facă. O motocicletă e agilă în trafic, o altă motocicletă e periculoasă tocmai pentru că e agilă și te poți trezi că apare în locuri în care nu te aștepți, așa că mergi constant și lasă-l pe celălalt să se ducă. Dacă amândoi croșetați intens traficul riscați să vă ciocniți.
- rareori mergând mai repede câștigi timp (în oraș), doar stai mai mult la următorul semafor și consumi mai multă benzină.
 
Buna aia cu circulatul pe trotuar. Buna... Daca nu te-as cunoaste (virtual) as da bila rosie.
 
Mda... ai grija cu circulatul pe trotuar. Daca masinile mai trec cum mai trec si se aleg cel mult cu un scuipat pe luneta, pe moto s-ar putea sa te alegi cu o bucata peste ceafa (acolo unde nu ai protectie). Trotuarul este pentru pietoni. E bun doar daca vrei sa parchezi si nu incomodezi prea tare.
 
D'asta nu-mi plac mie motocicilistii.
Double standards. Ipocrizie. Si teribilism.

1) N-am vazut motociclisti care sa claxoneze sau sa tureze motorul pe trotuar. Daca stii cum se circula dimineata pe Bd. Timisoara sau Virtutii, intelegi de ce se merge cu moto pe trotuar. In plus, pe cele doua artere traficul pietonal e redus.
2) Bordurile nu-s o placere de urcat (poate cu supersport) dar alternativa e sa faci cu moto cat faci cu masina.
3) In masina ai AC, pe moto te racoresti doar in miscare.
4) Imi e greu sa-mi imaginez alt motiv pentru jigniri de "Double standards. Ipocrizie. Si teribilism." decat invidia soferului resemnat de blocajele zilnice. Sindromul "capra motociclistului de ce se baga?!?". Ca de cazuri de pietoni calcati de motociclisti pe trotuar nu am auzit ever.

Cine zice ca ar conduce cu moto cum conduce cu masina, ori e ipocrit ori n-a condus niciodata o moto. Si eu credeam asta, dar inainte sa conduc moto.
 
Azazel, sa-mi fie cu iertare dar postul tau suna foarte bine a justificare pentru "de ce e ok sa mergi cu motorul pe trotuar". Daca stii cum se circula dimineata pe Bd. Timisoara sau Virtutii atunci intelegi si de ce s-ar circula cu masina pe trotuar. Dar masina nu ai vrea sa o vezi pe acolo.

Nu faci decat sa ii dai dreptate lui lai. Generalizarea e cam grosolana, dar esenta ramane. Doar pentru ca acum ai vazut ca pe moto poti sa faci si asta nu inseamna ca e ok. E ok pentru tine ca nu mai faci cu moto cat faci cu masina, nu pentru pietoni. Dar cui ii mai pasa, nu? :wink: Cat timp nu se umple de moto si pe trotuar.
Tocmai ai gasit justificarea alora care fura pentru ca altfel ar insemna sa castige la fel de putin ca ceilalti, aia care merg cu 160 prin oras pentru ca altfel ar ajunge la fel de tarziu ca altii, etc. Observa ca exagerarea nu schimba nici de data asta ideea de baza. Nu cred ca e vorba de invidie, dar cum ai privi o Dacie gonind pe trotuar pentru ca si el tot in miscare se racoreste? Te-a pacalit cineva ca moto are AC cand ai luat-o? Daca si pentru moto e traficul atat de aglomerat incat nu se mai poate decat pe trotuar...

Anyway, ai dreptate. Sa conduci moto nu e ca si cum ai conduce masina. Se pare ca moto vine si cu permis/prioritate de smecher care iti da voie sa faci ture pe trotuar dupa bunul plac :smile:. Way to go. Abia astept sa imi iau una, sa ma dau pe trotor cu ea, sa injur hotia din Ro pe un topic si sa o promovez pe altul. Cu argumente solide chiar.
Stiu ca multa lume o face, dar putini incearca sa o justifice cu argumente.

Va las pentru ca am senzatia ca o sa mi-o iau pe cocoasa pentru ca am indraznit sa spun asa ceva :smile:.
 
bausto, nu-s popa si nici nu-s la Teologie. Eu nu justificam nimic ci explicam o stare de fapt. Am scris mai sus ca risc sa-mi pierd permisul, sunt constient si de acord cu asta, e un risc asumat. Daca tu si lai vreti sa recapitulam ce-i legal si ce-i moral, sigur, de dragul frecusului de menta online o putem face. In realitate, cauza numarul unu a accidentelor din Bucuresti, pietonul de Bucale, circula in mod frecvent pe drumurile autovehiculelor, traverseaza neregulamentar, creaza blocaje traversand pe treceri doar cate un individ odata, etc. Sigur, moralistii o sa afirme ca nesimtirea unor pietoni nu o scuza pe a motociclistilor. Si aici putem abera pagini intregi.

Dar sa bagi un motociclist care a ocolit un blocaj pe trotuar in aceasi oala cu manelociclistii cu tobe de racing, cu numarul sub codita sau scos de tot, care isi pocnesc noaptea motoarele pe marile bulevarde, generalizand ca toti motociclistii sunt ipocriti si teribilisti e ca si cum ai spune ca toti soferii sunt imbecili si lobotomizati, de la loganistii fara AC pana la jmecherii cu jipane scumpe cat o vila la munte. Asemenea afirmatie ai sustine-o? Ca pe trotuarele de pe Timisoara si Virtutii iti garantez ca sunt si masini, nu doar motociclete.

Abia astept sa imi iau una, sa ma dau pe trotor cu ea, sa injur hotia din Ro pe un topic si sa o promovez pe altul. Cu argumente solide chiar.
Stiu ca multa lume o face, dar putini incearca sa o justifice cu argumente.
Daca le faci pe ambele dar in ordine succesiva (azi injuri, maine te adaptezi) cred ca ar fi vorba de evolutie, nu de ipocrizie.
 
Bă, deci io am văzut şi biciclişti, şi scuterişti, şi mobrişti, şi automobilişti, şi dinamovişti pe trotuar. Ce-i drept, pe unde treceau automobiliştii era o zonă mai pieton-free, nu mai ştiu, pe undeva pe Spl. Unirii/Vitan. A, şi pe Poligrafiei. Şi, între noi fie vorba, îi înţeleg pe oameni. Nu sunt de acord, dar mi se pare mai normal ăla care îşi rupe maşina pe trotuar de disperare decît ăla care stă la semafor şi citeşte Libertatea.

Dar nu cred totuşi că Adrian zicea de mersul pe trotuar ca alternativă la şosea. Zicea aşa, dacă nimereşti cumva pe acolo.

Btw, ieri am văzut doi motopoliţişti care se băgau printre maşini. Iei nu ştie că n-are voie?
 
Dar nu cred totuşi că Adrian zicea de mersul pe trotuar ca alternativă la şosea. Zicea aşa, dacă nimereşti cumva pe acolo.
Cred ca se referea la mizeria aia de Virtutii cu tramvaiul usor basescian unde au stramtat benzile existente, facand imposibila trecerea cu moto printre masini (care, aviz necunoscatorilor, e perfect legala). In special in dreptul statiilor de troleu zburator unde nu incap doua camioane in acelasi timp. Stai cu zecile de minute si injuri la semafor, citesti Libertatea sau te sui cu moto pe trotuar pentru ca o bucata acolo (pana la Semanatoarea) nu-s blocuri si nici pietoni.

Btw, ieri am văzut doi motopoliţişti care se băgau printre maşini. Iei nu ştie că n-are voie?
Din ce stiu au voie, e legal, nu e depasire simpla si nici de coloana oprita la semafor.

PS: mi-am luat pe forumul de motociclism carne sa-mi deschid o bacanie ca am indraznit sa contrazic un mit frecvent printre motociclisti. Generalizari peste generalizari de la niste copii de bani gata (maxim 20 ani) cu motoare sport de cateva mii de euro. Nu m-a surprins, si pe forumurile auto sau cele "mari" e la fel. Dar daca si aici sunt sustinute generalizarile, incep sa-i inteleg pe cei autoinfectati cu miserupism.
 
Dar sa bagi un motociclist care a ocolit un blocaj pe trotuar in aceasi oala cu manelociclistii cu tobe de racing, cu numarul sub codita sau scos de tot, care isi pocnesc noaptea motoarele pe marile bulevarde, generalizand ca toti motociclistii sunt ipocriti si teribilisti e ca si cum ai spune ca toti soferii sunt imbecili si lobotomizati, de la loganistii fara AC pana la jmecherii cu jipane scumpe cat o vila la munte. Asemenea afirmatie ai sustine-o? Ca pe trotuarele de pe Timisoara si Virtutii iti garantez ca sunt si masini, nu doar motociclete.
Ai dreptate, nesimtirea altora nu o justifica. Ce mi se pare ciudat e ca totusi pe ceilalti ii faci nesimtiti, manelisti, etc. pe fata. Si nu bag cazul asta in aceeasi oala cu ei ci cu aia care depasesc coloana la semafor, de exemplu. Atat. Nu e vorba de gravitatea faptului in sine si de consecintele nefaste asupra traficului. Poate chiar e bine ca nu se aglomereaza si cu moto. Dar si aia cu Logan fara AC au un motiv solid: nu au bani de AC, manelistii impresioneaza femei, ala care si-a scos numarul l-a scos ca sa nu il recunoasca dusmanii, toba de racing e ca sa impresioneze dusmanii, etc. Motive sunt multe si sunt la fel de solide ca "aglomeratia". :smile:
Si la postul lui Adrian nu fac nici o referire pentru ca exprimarea chiar lasa impresia ca e un sfat in caz ca te gasesti in situatia aia, nu o justificare sau in indemn sa calaresti trotuarul cand strada s-a umplut pana la refuz.

Daca ai observat si eu am criticat generalizarea. Dar faptul ca ti se pare ok numai ce te intereseaza pe tine si critici la scena deschisa pe ceilalti in conditiile in care in fata legilor sau ale normelor bunului simt sunteti la fel de vinovati este, in fond si la urma urmei, ipocrizie.

Toata lumea o sa gaseasca o motivatie destul de solida pentru ce face si totusi, cumva, practicile tale miros mai frumos decat ale lor. Intelegi de ce exista riscul generalizarii, daca si o persoana departe de manelociclism (tu, in cazul asta particular) incearca sa justifice o actiune de manelociclist? :smile: Sau poate vorbim impreuna si ne intelegem separat, adica dezbatem situatii diferite.
Daca vorbeam de coloratul cu "chiusapte" care a ocolit un pic aglomeratia pe trotuar numai vorbe de bine ai fi avut la adresa lui, nu?

Oricum, apreciez reactia non-violenta. :smile:

P.S. Ca sa nu se inteleaga gesit si sa nu se simta cei care nu sunt vizati: nu ma refer la mersul pe trotuar gen am iesit din parcare si ma strecor cat pot de elegant pana la sosea. Ci la aia care considera trotuarul din zona intersectiei ca a 7-a banda, facuta special ca ei sa nu trebuiasca sa se mai strecoare printre masini. Exact ca aia care depasesc coloana la semafor ca sa faca dreapta sau sa se bage mot in fata versus cei care trec in fata ca sa faca stanga rapid si fara sa ii incomodeze pe ceilalti.
Si nu postez prin prisma soferului ci a pietonului. Ca sofer poate sa fie carnagiu pe trotuare, nu ma incomodeaza.

Sper ca la anul pe vremea asta sa am moto in fata casei si sa postez impresii de om patit nu doar de pieton bagator de seama si deranjat de cei cu permis de smecher.
 
Daca vorbeam de coloratul cu "chiusapte" care a ocolit un pic aglomeratia pe trotuar numai vorbe de bine ai fi avut la adresa lui, nu?
Posibil dar, in primul rand, nu generalizam. In al doilea rand, de ce Q7? De ce nu ... Peugeot? Adica tu compari motociclistii cu gipanistii?

Oricum, apreciez reactia non-violenta. :smile:
Asa suntem noi motociclistii: roacheri satanisti violatori de babe (parca asa era), modesti, frumosi si pacifisti. :biggrin: Din puturile generalizarii.
 
Last edited:
Asa, acu' c-am pornit flameu' pot sa scot floricelele ca si asa meciu' de fotbal e plicticos.
Bineinteles ca generalizam d'amboulea, insa tot mi se pare ipocrizie ce insira Azazel pe alocuri. Nu's sofer frustrat, conduc de prea putin timp si nici invidios nu's din fire. Dar mi se pare de cacao treaba asta cu mersu' pe trotuar si tot restu' (ce ai chef, aia faci). Ne plangem (pe buna dreptate) ca's soferii de titiuri prosti, nesimtiti, idioti, tampiti, cretini, boi, chiori, bizoni, dobitoci, insa e ok ca motociclist sa incalci regulile cum vrea caii tai putere, ca, deh, traim in Romania si ne descurcam.
Nu am chef de discutii lungi (acum) dar sper ca intelegeti ce vreau sa spun: barna din ochi inainte de barna altora, sau ceva de genu' asta.
Hai ca incepe repriza a doua. :biggrin:
 
Relax oameni buni. Chiar ca moto trezesc pasiuni intense :tongue:.
Posibil dar, in primul rand, nu generalizam. In al doilea rand, de ce Q7? De ce nu ... Peugeot? Adica tu compari motociclistii cu gipanistii?
Trebuia sa compare cu cineva, nu? Just to make a point. :smile: Si Q7 are sanse mari sa trezeasca sentimente puternice, fie ele pro sau contra. Peugeot, in schimb, este o chestie mediocra la capitolul asta.
 
1) N-am vazut motociclisti care sa claxoneze sau sa tureze motorul pe trotuar.
Las' ca aud eu destui retarzi (atat cu scutere, cat si cu SS-uri) care, aproape noapte de nopate, tureaza in draci motoarele alea nenorocite pe strada, printre blocuri, de te trezesc din somn. Retarzi, din cauza lor cred ca, daca as avea de ales, as vota pentru interzicerea circulatiei cu motorul noapte, prin zonele de blocuri... in rest, unde nu deranjeaza sute de oameni, sa faca ce vor, sa se omoare in voie cu fitzele lor. Nu spun ca toti sunt asa, insa cei putini care fac asa ceva, au stricat mare parte din imaginea motociclistilor din Bukale... :frown:
Cat despre subiectul propriu-zis de flame... hmmm, uneori invidiez motociclistii pentru libertatea de care beneficiaza in traficul asta infernal. Insa, in majoritatea timpului, ma sperie cand ii vad cat de mult risca (90% din ei) cand se strecoara printre masini, atat pe loc, cat mai ales in mers, cum multi uita ca mai au si o lume in jurul lor. A merge pe trotuar nu se justifica niciodata, scuza ca "as face altfel la fel de mult ca si masina" nu sta in picioare. Nu ti-ai luat motor ca sa iti dea voie sa incalci legea, imi pare rau ca politia nu este mai prezenta, sa rada permisele astora de fac asa, fie ei cu moto, Q7, Logan sau ce naiba o mai fi. Fie el scuter, fie el camion, mergi pe drum si numai pe drum, si respectand legea... asta in teorie, ca in practica, uite ce se face.
 
Las' ca aud eu destui retarzi (atat cu scutere, cat si cu SS-uri) care, aproape noapte de nopate, tureaza in draci motoarele alea nenorocite pe strada, printre blocuri, de te trezesc din somn. Retarzi, din cauza lor cred ca, daca as avea de ales, as vota pentru interzicerea circulatiei cu motorul noapte, prin zonele de blocuri...
Adica pedepsesti toti motociclistii, chiar si nevinovatii, cand regulamentul (art.148 alin.17) ar putea fi aplicat pentru a-i pedepsi doar pe vinovati.
Cu alte cuvinte "hai sa mai bagam o lege sa facem treaba Politiei mai usoara, ca saracii nu reusesc sa aplice legile deja existente".

Art. 148. – Se interzice conducătorului de autovehicul sau tramvai:
17. Să conducă un autovehicul care emană noxe peste limita legală admisă ori al cărui
zgomot în mers sau staţionare depăşeşte pragul fonic prevăzut de lege ori care are
montat pe sistemul de evacuare a gazelor dispozitive neomologate.
 
Da' tramvaiele nu depăşesc pragul fonic când duduie pe la intersecţii? Cât e pragul ăla fonic? Îl măsoară cineva vreodată?
 
Il masoara RAR-ul, cativa manelociclisti au ramas fara talon. Din pacate, prea putini. Isi monteaza la loc sitele in toba, isi iau talonul inapoi si apoi scot sitele si o iau de la capat.
 
Back
Top