Nou-dobândita pasiune pentru moto a unora se explică simplu
Nu ma intelege gresit, e o pasiune nou dobandita si pentru mine. Doar bugetul nu ma lasa chiar acum sa iau si moto. Dar de aici pana la a gasi nod in papura la orice altceva e cale lunga.
Nu o sa argumentez ca _cabrio e perfect, ca mi-as lua unul ca sa ma duc la serviciu cu el (de fapt pana la metrou) si ca e cel mai bun prieten al marinarului. De fapt nu mi-as lua deloc cabrio. Nu sunt chiar un om al toanelor si mofturilor, iar discutia era legata strict de admiratul peisajelor. O discutie ipotetica, pentru mine. Daca vreau sa admir peisajul ma dau jos si o fac in liniste.
Dar nu stiu cat de mult chef as avea sa stau cu capul sucit calarind un motor.
Dar pasiunea pentru foto nu ma va face niciodata sa spun "Ia-ti un EOS 1D nu cabrio, ca pe 1D nu te trezesti cu chistoace"
.
Apoi, m-am amuzat la argumente ca "In Ro poti sa mergi cu cabrio 2-3 saptamani pe an", adica exagerari evidente si foarte apropiate de "concurent". Daca eu nu pot sa ma plimb nici cand trag plafonul, atunci nici tu nu poti sa te plimbi cu motorul. Sau ca imi iau chistoace pe bancheta in conditiile in care nimeni nu fumeaza la mine in masina (ok, recunosc, nu in toate cabrio e valabil asta).
Gusturile nu se discuta, dar intr-un versus e tare pacat sa aduci argumente care se potrivesc cel putin la fel de bine si concurentului.
De dragul discutiei (si nu se se vrea o competitie, nu incerc sa conving pe nimeni ce rulz si ce nu), o sa incerc sa raspund punctual:
1) Ai vizibilitate mai buna pe moto decat in cabrio. Exista casti cu viziera destul de mare sa nu vezi decat soseaua.
- Stand in cabrio vad exact cat ma lasa ochii sa vad, mai putin in dreptul stalpilor care sunt destul de mici. Si casca de moto am purtat chiar masura mea. Trebuie casca special pentru vizibilitate marita, adica viziera de-aia gen masca de sudor, de la frunte pana la barbie?
2) In cabrio te prajesti pe fata cu urme de ochelari.
- Nu-i nici o problema, nu ai decat sa iti pui o casca de moto si rezolvi problema. Dar nu de chopper ca iar te prajesti cu urme de ochelari.
3) In cabrio iti iei chistoace aprinse pe bancheta din spate. In medie unul pe saptamana. Si de la curentul de aer iti arde chiar si tapiteria de piele.
- Pe moto chistoacele aterizeaza pe pasagerul din spate... Wait, pe moto nu poti sa fumezi nici daca promiti ca scrumezi in scrumiera, nu?
La tapiteria din piele arsa de curentul de aer nu comentez ca nu stiu.
4) In cabrio te prafuiesti in Romania de arati ca un cosar dupa un drum de cateva ore. Pe cabrio decapotat nu exista recirculare sau AC. In poze arata bine, in realitate te poti plimba cu cabrio doar 2-3 saptamani pe an in Romania, in total, putin prin mai si putin prin septembrie. In rest, ori e prea cald, ori e prea frig.
- Sunt cabrio cu recirculare si AC (utile doar cu plafonul tras) si tragi plafonul in zonele uber-prafuite (adevarat, tot nu scapi, dar e damage control bun). Cred ca partea cu 2-3 saptamani am atins-o deja.
5) Si pe moto si pe cabrio trebuie sa fii atent la drum. Mori cam la fel de usor in ambele.
- Inca o mica exagerare, cred ca esti de acord ca asta nu tine de gusturi.
6) Cabrio e ca u cutie de pantofi deschisa, flexibila, o cabrio nou nouta e mai incomoda decat o Dacie fara amortizoare pe drumurile romanesti. Cu moto ai acces unde multe masini nu au.
- Asta este foarte adevarat. Cel putin partea cu accesul e axioma.
7) Daca ai decapotat un cabrio, s-a dus jumatate din minusculul portbagaj. La drumuri lungi cred ca iei mai multe cu tine pe o moto de touring.
- Mai frumos arata bagajele aruncate pe bancheta din spate decat cutiile de pe motoare. Si in timp ce toate CC-urile au portbagaj, putine moto (mai ales sportivele) au cutii.
8) In cabrio teoretic incap patru persoane, practic aia din spate paralizeaza daca sari suta la ora, ori de frig, ori muste-n piele, ori chelie prematura datorita curentului. Si pe moto tot doua persoane incap. Pe scutere am vazut cate 3-4 dar asta-i alta poveste.
- Si-aici adevarat. Dar esentialul e ca intr-un CC poti sa optezi pentru unul din cele doua moduri in timp ce pe moto esti cu capul in soare/ploaie non-stop.
Deci si CC are avantaje. Pentru mine, ca nu suntem la proces sa conving juriul de ceva.
Totusi nu cred ca as lua CC nici sa am banii. Discutia asta cu avantaje/dezavantaje e pur teoretica. In momentul asta m-am departat drastic si de gandul de a lua moto.
Vara asta am avut ocazia sa ma plimb vreo 600Km cu un 307cc. Am reusit si sa incui cheile in portbagaj in conditiile in care masina era descuiata si asta se intampla destul de departe de casa, adica in Constanta. Dar mergand pe descrierea de mai sus as fi crezut ca e masina diavolului. Cand colo e o masina banala, tocmai buna de condus pe unde vrea muschiul tau, cu AC, cu recirculare, fara praf, cu un portbagaj ok si, cat timp nu ai pretentii de la bancheta din spate, o solutie ok per-total.
P.S. Luati postul ca pe un pamflet. Daca v-a amuzat bine sau ati gasit o parere utila in el, bine
. Daca nu, sper sa nu apara tot felul de mentiuni pline de nemultumire la el prin alte posturi/topicuri/forumuri
.