Motor de începător

Aia. :biggrin2:

In Romania n-am vazut-o, prin Grecia e destul de frecventa (desi acolo am vazut doar doua SS pe langa Serres si o Busa in Atena, in rest doar enduro-touring sau scutere).
 

Attachments

  • varadero.jpg
    varadero.jpg
    319.7 KB · Views: 94
Eu... mă îndeletnicesc cu altele momentan :frown: N-am chef să mă duc până-n Alba ca să dau examenul, aşa că încerc să-mi fac viza de flotant în Bukales şi să dau examenul aici. Mai am 2 şedinţe de făcut la Moto Luis, le ţin pentru când mă apropii de examen.
 
Transalpul model mai vechi arată mai bine decât cel 2008 și are parbrizul mai înalt (contează pe șosea, nu offroad), am făcut comparația cu 2 moto puse una lângă alta. Injecția nu se strică prea repede offroad, nu ai aceeași fiabilitate cu a unei motociclete la care când dai cu ea de pământ nu are ce să se strice (computerul de injecție), dar injecția e obligatorie pentru orice motocicletă nouă din cauza normelor de poluare. Deci, nu e o alegere.
Tu in locul meu ce ai alege? Transalp second fara ABS si injectie sau Transalp nou cu toate alea si rate imense in urmatorii 4 ani?
 
Sincer? Nu am un răspuns. De ceva vreme mă bântuie ideea de a schimba motocicleta cu una mai enduro, mai touring dar în același timp la fel de bună pentru oraș ca un CB 500 (merg cu ea la servici). Știu că așa ceva nu există, așa că mă bate gândul să iau o a doua motocicletă enduro-touring. Transalp e una din primele opțiuni spre care am mers, alegerea e dificilă pentru că modelul mai vechi pare mai bun pentru touring, cel nou probabil consumă mai puțin, Varadero ales de Azazel mi se pare și mai bun dacă nu ar fi atât de greu. Mai e Varadero de 125, dar e mult prea mic (de ce nu or face unul de 600?) sau un BMW dar e scump etc - vezi unde se ajunge dacă ai prea multe opțiuni?

În locul tău nu m-aș băga la o motocicletă nouă din prima. Până înveți să mergi dai cu ea de pământ de mai multe ori, e păcat de o moto nou-nouță. Iar un Transalp din 2002-2004 e OK, nu te lasă în drum.
 
Eu acum sunt convins ca n-as lua noua, la moto noua fata de una de acum 10 ani, nu e ca la masini unde diferenta e majora sa zici ca acum un deceniu nu exista MP3, navigatie, xenon adaptiv, geamuri electrice, climatizare. Pe moto tot ce vezi sunt mustele de pe viziera si peisajul care se schimba.

Totul e sa gasesti una SH bine intretinuta dar nu mai veche de 5 ani ca in caz de accident nu iei nimic pe ea si asta e cam greu in Romania. Ramane solutia aducerii de afara.

Iar cu leasingul trebuie sa-ti faci bine calculele, daca imparti pretul autovehiculului X la Y luni si ajungi la suma Z, de fapt cu tot cu dobanda, diferente de curs valutar, casco & stuff platesti lunar de fapt 2 x Z.

Și e la fel de păcat să ai rate. Imense. Pe următorii patru ani.
True.
 
Ieşi de la metrou Nicolae Grigorescu pe ieşirea din direcţia de mers spre Piaţa Unirii/Dristor, nu spre Pantelimon. La 10 metri de ieşirea din metrou e o trecere de pietoni, traversezi bulevardul spre staţia de benzină Lukoil. Strada Ilioara este în stânga staţiei de benzină cum traversezi strada, mergi pe ea vreo 5 minute până ajungi la clădirea şcolii auto (?) pe partea dreaptă. Depăşeşti clădirea şi intri pe la bariera de după ea, tot pe dreapta. Chiar acolo, strada Ilioara face o mică „şicană” spre stânga, can't miss it. După ce ai trecut de barieră, te mai duci vreo 5 minute pe un drum de beton până ajungi în poligon.

http://maps.yahoo.com/#mvt=m&lat=44.408792&lon=26.159057&zoom=16
 
Vrea careva o Honda CBF 600S din 2006? :biggrin: E a unuia care s-a cărat în Australia și motoreta a rămas în țară. :smile:
 
Detalii? Dotări, kilometri, garanție, preț? E urâtă cu spume, valizele suplimentare și suporții costă o avere, posesorii de cam plâng de probleme de carburație (se îneacă ușor), sunetul motorului sugerează un Matiz, dar pentru un preț suficient de bun orice poate deveni interesant. Am mers cu așa ceva, nu vorbesc din auzite.

Am uitat ceva: nu e bună pentru touring decât cu o șea aftermarket cu gel. Pentru distanțe sub 3-400 km pe zi e OK, pentru commuting e ideală - e cea mai manevrabilă și fiabilă motocicletă de 600 cc, se conduce ca un naked de 500 cc.
 
Are și top case-uri, comunicație, rulajul 17500 km. Momentan știu doar atât, e ce mi s-a comunicat la telefon, motoreta este în curtea unei femei care mai mult nu a știut să-mi zică. Voi merge săptămâna viitoare să o văd live, fac și poze. Preț mi s-a spus 4700 euro cu tot ce are.
 
Tocmai m-am intors de la scoala. Am facut 2 ore de instruire si mers pe moto. :senior_banana::senior_banana::senior_banana:

Am promis review:

M-am dus la Ilioara, m-am intalnit cu Mihai Stefan (am uitat sa-l intreb care-i e numele de familie). De cand am vazut motocicleta m-am ingrozit. :eek: Venise cu monstruozitatea aia Honda de 250 de kile.

Am inceput direct cu 3 ture pe moto cu el in spate ca a vrut sa afle cum stau cu echilibrul. Alea au fost sadice. El se balansa stanga-dreapta in spatele meu si eu trebuia s-o tin dreapta, adica 250Kg moto si el pe deasupra. :tongue: Nashpa. M-a dus pe unde a vrut el fara sa puna mana pe ghidon.

Dupa 3 ture am oprit la umbra ca incepuse examenul. Cat a fost examenul mi-a explicat comenzile, cum se iau curbele, cum se franeaza, etc. Am inteles tot mai putin vitezele 1/N/2. Alea le-am priceput abia dupa ce am apucat sa le schimb de cateva ori.

Dupa ce s-a terminat examenul am facut cateva ture cu el in spate in care m-a pus sa pornesc/opresc, iau curbe, ocolesc jaloane, evitat obstacole, etc. Pana m-am lamurit eu cum e cu luatul curbei fara sa faci febra musculara, poligonul s-a golit. Ramasesem doar eu.

S-a dat jos m-a trimis sa exersez singur. Mi s-a parut mult, MULT mai usor dupa ce s-a dat el jos. :smile: Am reusit sa fac si 8-uri, desi motocicleta era uriasa si abia incapea printre jaloane. (Sau poate nu stiu eu inca cum se face corect...)

Intr-un final, dupa ce m-am plictisit de jaloane si 8-uri l-am chemat sa-mi arate cu e cu schimbatul vitezelor. A facut o tura cu mine in care mi-a aratat si apoi m-a lasat singur pt cat timp mai ramasese (vreo 10 min).

Oficial am facut 2 ore din alea 10 dar, cu toate ca am facut si pauze, cu siguranta au fost mai mult de 2. Am ajuns acolo la 11:00 si am terminat putin inainte de 14:00.

Acum sunt rupt de oboseala. Ma dor toate oasele. (Am imbatranit. :tongue:) Ma duc sa trag un pui de somn.
Urmatoarea sedinta o am miercurea viitoare la 17:00.
 
Eu in curand (max. 1-2 ani) ma apuc de C + D + curs navigatie. Dar nu stiu daca sa mai aduc microbul aici, vad ca nici voi nu aveti sistemul imunitar rezistent la asa ceva. :biggrin:

Si la un curs de aviatie ma bate gandul, au aparut tot felul de scoli si la noi la preturi decente, astept sa se mai maturizeze piata.

Update despre CB500: am bagat din "greseala" (eram pe rezerva) niste benzina de la MOL si observ la ea o crestere serioasa de putere (daca nu ma aplec se ridica pe o roata, la o acceleratie mai puternica roata pe spate rupe aderenta pe asfalt curat si danseaza, etc). Au "reparat" astia de la MOL benzina? Pana acum 3-4 ani era foarte buna apoi a luat-o la vale, acum ... surpriza.

PS: nu, nu vreau sa-mi iau barca dar in vacanta e util permisul sa inchiriezi una, opresti intr-un golfulet "virgin" unde nu vezi roata de masina sau picior de om. Nici avion nu-mi iau dar si cu moto a fost la fel: de ce sa dau o sute de euro pana la cel mai apropiat parc de distractii serios (eu in Viena stiu unul) cand cu doar 70 Euro am avut aceeasi adrenalina in poligonul la 10 minute distanta. Oare cum o fi cu avionul... :dracu:
 
Mă simt vizat. :biggrin: Astea nu mă pasionează (o să ziceţi păi dacă pune unul o bombă în 601, care să explodeze la <60km/h, şi i se întîmplă ceva şoferului? :goofy:); deocamdată am preocupări mai... pămîntene. Propriu şi figurat. :biggrin:
 
D-ul nu mă interesează, pentru C am vorbit deja cu un instructor să îmi facă lipeala la o școală în format rapid (școala durează 6 luni, eu vreau să dau examenul după maxim 2). Sper să o încep peste vreo lună dacă îmi recuperez permisul din Bulgaria.

Pentru școală de zbor am un bookmark de câteva luni, anul ăsta sigur nu mă apuc de așa ceva dar sper pe anul viitor. Permis de condus ambarcații de mici dimensiuni (șalupe de maxim câteva tone, nu țin minte detaliile) era să obțin din întâmplare acum vreo 12 ani (printr-un amic care avea șalupe și le mai conduceam și eu ocazional), acum cred că e mult mai dificil de obținut.

Am încercat să obțin ceva informații despre Varadero - are doar două defecte și se pare că sunt mai importante decât credeam: consum peste 10l/100km în oraș și 8 afară și o greutate prea mare pentru orice offroad serios. Ca tourer se pare că e excelentă, dar la un asemenea consum e mai tentant un 600 (CBF-ul nou, pe injectie, cu alt motor, cadru și design, sau Deauville) sau un Transalp-Super Tenere-Africa Twin.
 
Pentru permis pentru şalupe şi bărci cu motor puteţi pune o întrebare la căpitănia parcului Herăstrău, am înţeles că fac cursuri şi certificări.
 
Mai folositoare pare categ. E, vad ca strainii sunt adeptii rulotelor ce au de toate inauntru, un fel de casa pe roti. Chiar as fi curios ce scoli pentru categ. E exista.

Brevetul de pilot cred ca e mai greu de obtinut, stiu ca exista o scoala particulara de aviatie pe la Constanta iar cursurile de pilotaj costau aprox. 7000 euro. Cam mult, pentru mine cel putin...:smile:

Pentru cei pina in 21 de ani mai exista si posibilitatea Aeroclubului Romaniei, probabil foarte putini ajung sa zboare dar merita incercat.
 
Categoria E nu se obține separat, doar B+E, C+E, D+E sau variațiuni (gen C1+E etc). Eu voi lua C+E (școala și examenul sunt la fel ca pentru C simplu) și prin echivalare B+E.
 
Back
Top