Motor de începător

Scoala terminata, permis luat. Nu pot sa laud MotoLouis dar nici nu pot sa critic foarte tare, judecind dupa banii dati cred ca puteti alege si alta scoala, din ce am vazut in poligonul de la Ilioara cam toate sunt la acelasi nivel.

In mare parte omul invata singur si invata doar citeva manevre care sunt cerute la examen. Nu va asteptati sa fiti invatati „mici sau mari secrete”, astea probabil fiecare le invata pe pielea lui, in trafic. Nu va asteptati sa iesiti in trafic, acest lucru se face dupa primirea carnetului. (e bine si asa, nu te arunci chiar direct in apa fara colac de salvare)

Am vazut un singur om oarecum interesat in poligon, nu-i mai retin numele dar se vorbeste despre el si scoala lui si pe motociclism.ro Omul pare ca-si da ceva mai mult interesul, ca nu-i chiar asa plictisit, se urca cu "bibanul" pe motor, ii mai explica una alta, mai face o simulare de examen, etc

Sper sa-mi iau motor in viitorul apropiat dar mai inainte cred ca o sa-mi iau masina. Cred ca e nevoie de o oarecare experienta cu conserva in trafic, pina a ma urca pe doua roti. Visez la un BMW F650, sper sa nu fi facut scoala chiar degeaba. :smile:

puterfixer ce-ai mai facut? Asteptam impresii si de la tine. :tongue:
 
No problem. Dacă ceaiul e undeva pe Transalpina, cu plăcere.
Mă bătea gândul să-mi iau și o drișcă de enduro de maxim 250cc... pe drumurile de acolo ar fi distracție maximă! :smile:
Din păcate, cum zice și dreamer, fac zob F4i acolo.


Cu școlile din România, fie de A sau B, nu înveți mare brânză din păcate. Hai să zicem că la B e ceva mai bine, măcar te înveți puțin cu traficul, dar la A e mare problemă. În Ilioara am văzut ce metodă de "predare" au, faci traseu de examen sau jaloanele alea banale până îți iese pe nas. Plus de asta... cică ai ședință de 1h, dar în timpul ăla trebuie să ferești alți "x" ca tine care se dau pe acolo, stai la rând să intri la jaloane, îl ai și pe nea' Ilie instructorul în spate ca să-ți explice ce și cum sau alte chestii de genul ăsta. Culmea că deși toți când aud câți bani am dat eu pe școală rămân: "WTF?!?!", clar am făcut alegerea bună.
Am avut parte de 21 ședințe, 30 min ședința, singur în poligon, singur pe motor, comunicare prin stație, trasee diferite pentru manevrabilitate, evitare, urmărire, distragerea atenției, frânare de urgență, pe enduro, touring, naked...

Totuși mai toate țin și de talentul fiecăruia, dacă ești stângaci de fel... oricât ai face, tot nu-ți ies așa bine. E nevoie de răbdare, insistență și depunere de efort.

Am ieșit aseară la plimbare, fost pentru 30 minute și la o întâlnire stupidă care se vroia protest împotriva ideii de a interzice circulația motoretelor pe timp de noapte în București. Multe motoare, multă poliție, am văzut și televiziune. Cu toate astea... nimic gândit. În fine, am dat 2 telefoane și am decis să plec de acolo.
 
Vreau sa incep si eu scoala. Am de ales:
- Adi Star - E aici, la Fundeni, la 2 pasi de mine, dar n-au decat 2 motociclete
- Moto Louis - Reclama multa. Am vazut ca au moto diverse (ma intreb daca cursantii chiar au ocazia sa exerseze pe ele sau sunt acolo doar "sa vezi cum e") si fac cursuri si pe poligonul Colentina (?).
- Folow Me - Scumpa, dar cica te invata de toate. E si un pic cam departe...
- Mihai Stefan - Doar 2 moto, dar cica se ocupa de cursanti.

Sfaturi?

PS: Eu am si o problema in plus: va trebui sa dau examenul in Targoviste. Cum fac asta? Ma duc la o scoala de acolo ca sa cer moto pt examen?
 
Da, mergi la Târgoviște și dai examenul cu o motocicletă de la o școală de acolo, se poate aranja destul de ușor pentru ~ 100 RON taxă de închiriere.

Nu știu nimic despre școlile de mai sus, dar poți să dai un telefon și să vezi dacă se face și traseu la vreuna din ele. Dacă da, e un mare punct în plus - o să înveți mai mult decât să faci opturi printre jaloane.
 
Despre Moto Louis - ai mai multe motociclete si poti face "plimbari" in poligon cu fiecare dintre ele dar daca ar fi sa aleg a doua oara as merge aici. (tipul chiar se ocupa, l-am vazut de mai multe ori in pologon la Ilioara si mi-ar fi placut sa fac scoala cu el)

Cred ca link-ul asta e mai bun.
 
Last edited:
daca ar fi sa aleg a doua oara as merge aici. (tipul chiar se ocupa, l-am vazut de mai multe ori in pologon la Ilioara si mi-ar fi placut sa fac scoala cu el)
Pai e Stefan Mihai de care am zis mai sus. Nu prea ma atrage ideea sa fac scoala in poligonul de la Ilioara. Din cate am inteles din postul lui Alter Ego, e cam aglomeratie acolo.
 
Ascundeti naibii thread-ul asta odata, ca bagati boala in oameni nevinovati si cu dorinta de viata, ca imi faceti pofta sa ma apuc de scoala si sa imi iau un enduro, ca motor de circulat prin oras nu mi-as lua, dupa ultimele "intalniri" de prin trafic... :frown:
 
Din cate am inteles din postul lui Alter Ego, e cam aglomeratie acolo.

Poligonul e aglomerat mai ales seara, dupa ora 18, 19. Daca tu reusesti sa-ti faci timp dimineata si daca scoala pe care o alegi are program la acea ora, atunci n-o sa fie mare problema cu aglomeratia. Sunt niste reguli de miscare prin poligon, unii le afla mai tirziu dar le afla, daca se respecta regulile sunt sanse minime sa iasa un „carambol”.:tongue:
 
Vreau sa incep si eu scoala. Am de ales:
- Adi Star - E aici, la Fundeni, la 2 pasi de mine, dar n-au decat 2 motociclete
- Moto Louis - Reclama multa. Am vazut ca au moto diverse (ma intreb daca cursantii chiar au ocazia sa exerseze pe ele sau sunt acolo doar "sa vezi cum e") si fac cursuri si pe poligonul Colentina (?).
- Folow Me - Scumpa, dar cica te invata de toate. E si un pic cam departe...
- Mihai Stefan - Doar 2 moto, dar cica se ocupa de cursanti.

Sfaturi?

PS: Eu am si o problema in plus: va trebui sa dau examenul in Targoviste. Cum fac asta? Ma duc la o scoala de acolo ca sa cer moto pt examen?


Eu am făcut la Follow Me... I-am făcut "reclamă" în postul de mai devreme. :smile:
 
Eu am facut scoala la Adi Auto Moto or something, asta scria pe motoare. Din cate am vazut acolo peste tot e la fel, diferenta fiind ca la Moto Louis iti dau echipament de protectie, deci nu sunt chiar sigur ca merita banii in plus... Oricum spor mult la scoala Marius si bafta la examen (cand o fi) :biggrin:.
 
Nici n-am facut prima ora de scoala si deja nu mai am stare. :tongue: Ma tot uit pe site-uri si forumuri dupa motoare.
Pana acum, tot ce mi-a sarit in ochi este Honda Transalp si cu cat citesc mai mult, cu atat ma atrage mai mult. As vrea sa aud si niste critici daca vreunul dintre voi are Transalp (sau aveti prieteni cu Transalp).
Vad ca modelul 2008 are motor cu injectie si lumea zice ca n-ar mai fi chiar asa de buna pt off-road dar nu gasesc nicaieri un review care sa trateze subiectul. Exista si varianta cu ABS. Cat de bun/util este ABS-ul la motociclete?
 
1. În film sunt CB500 :biggrin: , nu Transalp. Transalpul pe asfalt ud face chiar mai rău, are cauciucuri mixte și mai înguste.
2. Pe asfalt uscat și cu un pilot bun ABS e inutil în majoritatea cazurilor și te împiedică să faci anumite manevre (stoppie?), iar distanța de frânare nu scade. Cu un pilot mai începător ABS e un avantaj.
3. Pe asfalt ud e clar un avantaj pentru majoritatea piloților. Pe zăpadă sau gheață e un ajutor pentru absolut orice idiot care merge pe două roți pe asemenea vreme.

Transalpul model mai vechi arată mai bine decât cel 2008 și are parbrizul mai înalt (contează pe șosea, nu offroad), am făcut comparația cu 2 moto puse una lângă alta. Injecția nu se strică prea repede offroad, nu ai aceeași fiabilitate cu a unei motociclete la care când dai cu ea de pământ nu are ce să se strice (computerul de injecție), dar injecția e obligatorie pentru orice motocicletă nouă din cauza normelor de poluare. Deci, nu e o alegere.

Pentru un test cu un Transalp 2008 se poate aranja destul de ușor, cu un tel și o vizită la Honda Ro. Poți să te plimbi doar prin parcarea lor pentru că motocicletele de test nu sunt înmatriculate (that's weird, dar trăim în România), poți să vezi măcar cât e de grea sau de înaltă - un enduro e mai înalt decât orice altă motocicletă, dacă ai sub 1.75-1.8m trebuie să verifici dacă mai ajungi cu picioarele jos (ai nevoie la semafor :biggrin:)
 
Eu cred ca ABS-ul poate fi util si pe asfalt uscat, ABS-ul nu reduce distanta de franare dar mentine directia iar pe moto asta e foarte important ca sa nu intri in categoria "am calculat rapid mental cu fizica mea de doctor in fizica moleculara a asfaltului si am decis sa culc motorul pentru ca scarita si maneta de ambreaj din aluminiu franeaza mult mai eficient decat doua cauciucuri pe asfalt si astfel am reusit sa evit accidentul" (aka autoaccidentatii). Iar Romania e drum cu denivelari, cursa cu obstacole si tara retardatilor cu permis. Poti sa fii si expert in frane de urgenta, daca-ti iese in fata o martoaga de cocalar pe la Bucov si pe jos e nisip de la reabilitarea podetului ce tine de cativa ani, fara ABS ori te autoaccidentezi ori intri in martoaga. Sunt situatii in care si un expert are nevoie de ABS, chiar daca sunt rare, ele exista.

Pana acum, tot ce mi-a sarit in ochi este Honda Transalp si cu cat citesc mai mult, cu atat ma atrage mai mult. As vrea sa aud si niste critici daca vreunul dintre voi are Transalp (sau aveti prieteni cu Transalp).
Transalpul are doar 55CP (CB 500 are 58CP), s-ar putea sa te plictisesti rapid de ea. Eu pana la primavara o sa aleg intre Honda Varadero, Yamaha TDM, Suzuki V-Strom sau Yamaha FZ6 Fazer (in ordinea preferintelor).
 
Back
Top