Motor de începător

Salutare! Un prieten de-al meu si-a cumparat azi o motocicleta Honda CBR F 600 Supersport (sper ca am retinut bine numele) si as vrea sa vad si eu niste specificatii. Am cautat chiar si pe site la Honda dar nu am gasit modelul. Va rog sa ma indrumati catre o pagina de internet care sa contina date tehnice despre acest model. Motocicleta arata foarte bine si de asemenea merge foarte bine. El a venit cu ea de la Sibiu la Giurgiu si mi-a spus ca pe linie dreapta ajungea extrem de usor la 220 Km/ora. Mi-a spus ca vrea sa se uite mai bine la ea (motor, frine etc) inainte de a incerca sa vada care este viteza maxima pe care o poate atinge. Eu i-am spus ca e nebun... si cred ca m-as sui cu el pe ea doar in cazul unui pariu sau ceva de genul asta. :smile:
 

Attachments

  • Canadian-0001.png
    Canadian-0001.png
    15.4 KB · Views: 191
Hai că timpul trece, facem o întâlnire la CERF? Fiecare este invitat, în special cu motorul, băgăm un mic, un suc (bere pentru cei fara motorizate), o vorbă lungă. Rămâne să stabilim o zi în care să fie bine pentru tot poporul.
Ce ziceţi?
CERF nu cred merita pretul biletului. In fiecare an devine tot mai slab si anul trecut mi-a parut rau ca m-am dus.
Dar asta nu inseamna ca nu vreau sa vad si eu niste motoare. Azi sau maine o sa merg la Rommedica. :wink:
 
CERF nu cred merita pretul biletului. In fiecare an devine tot mai slab si anul trecut mi-a parut rau ca m-am dus.
Dar asta nu inseamna ca nu vreau sa vad si eu niste motoare. Azi sau maine o sa merg la Rommedica. :wink:
Păi ideea era de întâlnire, nu de căscat ochii la "calculatoare", că tot ce mă atrage la CERF sunt fetele de la Gigabyte! :biggrin:
Aşadar era vorba de un punct comun pentru toţi unde să stăm de vorbă mai detaliat. :smile:
 
1. Legat de căşti: am văzut reduceri nesimţite la Schuberth R1 şi S1 - 300 de euro de la 470, respectiv 300 de la 550, pentru modelele simple, alea fără tatuaje cu balauri care îşi schimbă culoarea în funcţie de partea pe care cazi şi alte chestii. Poate interesează pe cineva.

2. Se făcea că vroiam să-mi comand o cască Shoei XR-1000 din Nemţia şi, evident, nu am cum să o probez. Cam ce măsură ar trebui să aleg, dacă eu teoretic port M (pe la 58)? Înţeleg că urmează să se lase... Ar trebui să aleg o măsură mai mică sau depinde de dovleacul fiecăruia?

3. Pentru restul echipamentului pot să mă încred (în mare) în tabelele de pe site-uri?

Mulţumesc.
 
Schuberth
Sunt subiectiv acum... nu-mi plac, next? :smile:
Cam ce măsură ar trebui să aleg, dacă eu teoretic port M (pe la 58)?
Ia un centimetru de croitorie şi măsoară circumferinţa dovleacului, afli exact ce măsură ai nevoie.
Înţeleg că urmează să se lase... Ar trebui să aleg o măsură mai mică sau depinde de dovleacul fiecăruia?
Dacă se lasă (după logica mea) trebuie să înlocuieşti bureţii de interior cu unii noi. Nu cred că s-ar lăsa o cască făcută din fibră de sticlă sau carbon ci doar "căptuşeala". :smile:
3. Pentru restul echipamentului pot să mă încred (în mare) în tabelele de pe site-uri?
E destul de nasol să mergi la risc, pentru ca nu orice "M" merge pe oricare dintre noi. Unul are umerii mai laţi, altul mai subţiri. Unul are ceva mai mare trapezul, altul mai lipsă. Ideal ar fi să probezi.
Şi eu am aceeaşi problemă din păcate, dar pentru 100-200 euro în plus, că nu am când să plec afară, prefer să le iau de aici şi să le probez pe fiecare înainte! :rolleyes:
 
Păi am văzut şi nişte Arai, dar costau (după reducere) cît un scuter, deci... :biggrin:

Ştiu de ce măsură am nevoie, nu ştiu ce măsură să comand; :goofy: nu mă refeream la faptul că se lasă după trei ani de purtat (paranteză: parcă să zic că XR-1000 nu are bureţi schimbabili), ci la acel breaking in cum zice francezul, perioada aia de cîteva săptămîni în care casca se obişnuieşte cu capul. Asta e problema: dacă eu comand M pentru că aşa m-am măsurat, şi după o săptămînă casca devine L, n-am făcut nici o afacere. Ştiu că trebuie cumpărate mai strînse, dar nu ştiu cît de mai strînse, şi mă gîndeam că poate posedă cineva pe aici aşa ceva şi poate da detalii.

Ăăă, din păcate nu e doar problema cu 100 de euro, ci şi de uşurinţa cu care le găseşti, informaţii despre produs, etc. Pe site-urile de la noi zice mănuşi Alpinestars negre sau roz, 250 RON. Mersi, eşti de mare ajutor; asta mă interesa cel mai mult - culoarea. :goofy:
 
Eu ţin la dovleacul propriu şi folosesc de ceva vreme căşti, dar nu aş da peste 200 EUR pe o cască indiferent cine o fabrică. Protecţia la impact e similară (toate se bazează pe pe polistiren expandat în cantităţi similare), cele de fibră sunt mai uşoare ca cele din policarbonat, carbonul e o fiţă inutilă şi singurele diferenţe notabile sunt calitatea vizierei, zgomotul şi aerisirea. O cască redusă de la 470 la 300 EUR e un preţ aberant redus la unul extrem de mare. Recent ne-am luat căşti cu 450 RON la calitate similară, protecţie echivalentă şi performanţe minim 95% din cele ale unei căşti de 470 EUR.

Cât despre cumpăratul după dimensiuni singurele articole pe care am curaj să le comand ar fi exemplare noi ale echipamentului pe care îl port deja sau bocanci (aici mărimile sunt standard). Căştile au forme diferite (pentru capete mai rotunde sau lunguieţe), mănuşile nu se potrivesc ca mărimi de la un fabricant la altul, gecile ar trebui probate etc.
 
Amicul meu vrea sa schimbe uleiul din motor. A desfacut filtrul de ulei insa nu stie care este orificiul prin care curge uleiul. Faza e ca acolo sunt mai multe busoane si nu stie pe care sa il desfaca. Intrebarile sunt adresate celor care au modelul mentionat in postul anterior si care au umblat la ele. Puteti sa imi spuneti care dintre busoane este cel cu pricina? Exista cumva un buson special pentru uleiul din cutia de viteze? Aveti cumva o carte tehnica mai detaliata a acestui model in care sa existe o descriere a diverselor parti si eventual a modului de intretinere? Astept citeva indrumari deoarece el nu doreste sa o duca la service pentru chestii banale cum ar fi schimbul de ulei sau schimbarea placutelor de frina. Multumesc anticipat!
 
În ordine:
- se cumpără manual de service Haynes (30-40$) de pe Amazon sau alte locuri
- schimbatul uleiului nu e o chestie chiar banală şi în multe locuri în care cumperi ulei ţi se face schimbul gratuit: ce faci cu uleiul ars, îl arunci la chiuvetă sau în canal? E extrem de poluant.
- motocicletele nu au ulei separat în cutia de viteze, e circuit comun cu motorul
- dacă nu se prinde singur unde e buşonul poate nu e suficient de priceput ca să îşi facă singur schimbul de ulei, caz în care e păcat de motocicletă. O motocicletă modernă nu e Dacia 1300 pe care o repară orice nene în faţa blocului, la 12.000 de ture îţi sare uleiul pe la filtru dacă nu ştii ce faci.
 
Multumesc mult pentru raspunsurile prompte. Am comandat manualul Haynes si intre timp amicul meu s-a intilnit cu cineva care are o motocicleta asemanatoare si i-a explicat care este busonul cu pricina. De asemenea respectivul i-a recomandat uleiul Mobil 4T ca fiind bun si in acelasi timp ieftin. Va rog sa imi spuneti ce parere aveti despre acest ulei si ce ati recomanda in afara de acesta.
 
Cum Motul 7100 se plangea cineva ca a devenit cutia de viteze mai zgomotoasa si ca nu-l recomanda decat pentru SS.
 
Daca mai e intreg, niste poze? :biggrin:

Azi, din nou, m-a prins ploaia. O singura zi nu a plouat saptamana asta si in aia am zis sa nu ies cu motorul ca poate ploua. In rest eram sigur ca nu ploua si totusi...

Ce am retinut:
- drumul prin noroaie cu moto e sport extrem;
- costumul impermeabil se imbraca inainte sa inceapa ploaia. Ca daca te prinde in camp... e ciudat sa schimbi vitezele in timp ce apa se plimba prin ghete iar apa ajunge la piele in cateva minute (alea cat cauti tu o parcare).
- articolele din piele (manusile, ghetele) sunt sugative. Si se usuca si greu.
- spalatul lantului atrage ploaia. Dar probabil incercarea de a atrage ploaia prin spalatul lantului nu tine.
 

Attachments

  • 11052008 098.jpg
    11052008 098.jpg
    314 KB · Views: 122
  • 11052008 099.jpg
    11052008 099.jpg
    265.4 KB · Views: 123
Back
Top