Motor de începător

Merci de oferta dar daca n-as fi incepator ci la a n-a (n >= 2) motocicleta, as fi acceptat oferta cu placere. Dar sunt adeptul zicalei "masina si nevasta nu se imprumuta" cu extindere si pe moto asa ca la randul meu nu as putea accepta o asemenea propunere. :smile:

Il voi testa "ochiometric", sa nu fie lovit (chiar daca are carena zgariata, sa nu aiba nimic indoit) si eventual o verificare la un service (desi nu cunosc niciunul care face asa ceva la motoare). Daca nu-s multumit de el, in cateva saptamani il "marit". Iar al doilea motor va fi testat minim 50Km.

Problema e ca nu gasesc oferte de CB 500, sute de CBR-uri si doar 2-3 CB 500 de luat in seama (95-99, 45.000-50.000 Km). Nu e sezon? Nu caut eu unde trebuie?
 
Nu prea e sezon, cine a avut şi a vrut să o schimbe a vândut-o deja din toamnă. Primăvara preţurile sunt cu 500 EUR mai mari decât toamna şi oferta relativ redusă. Modelul S e foarte rar, la fel de rar găseşti varianta carenată de TCP (în dreapta în poză).

Dacă motocicleta e în stare bună merită un drum în afara Bucureştiului ca să o iei. Ştiu oameni care s-au dus până în Germania după o anume motocicletă (cu riscul să nu corespundă), până la Focşani, Tărgul Secuiesc sau Târgu Mureş nu e nici mare distanţă şi venitul cu ea pe roţi e un bun prilej de a vedea cum merge.

Am mai văzut ceva la 1900 EUR aici. Dar arată ciudat :frown:
 

Attachments

  • CB500 and F 650.JPG
    CB500 and F 650.JPG
    123.4 KB · Views: 210
Legat de restricţia de 25 kW: să înţeleg că cei de 21+ ani se pot urca pe orice no questions asked? Cam asta reiese din legislaţie + discuţii pe forumuri.
 
Cam asa reiese din practica. Legea si normele nu sunt clare (se vorbeste de un test care nu exista), iar Politia Rutiera in general nu a auzit de restrictie si nu o verifica nici macar in caz de accident.
 
Am mai văzut ceva la 1900 EUR aici. Dar arată ciudat :frown:

E lovita (furca sudata) dar cica nu de proprietarul actual ci asa a luat-o din Italia. Am mai vazut si una rosie, adusa din Germania (pe trailer, cu multe altele), neinmatriculata. Asta e intr-o stare putin mai buna dar si ea zgariata.
 
Ce ziceţi de asta? Pe site văd că nu scrie, dar în pliant costa 6.000 lei.
Ca să călăreşti aşa ceva îţi trebuie permis, dar parcă n-aş da 4.300 lei pe un scuter. Mai bine o dacie că nu mă plouă. :biggrin:

PS: Tot în pliant scrie că oferă 2 ani garanţie. E mult, e puţin?

LE: Cât e asigurarea pentru aşa ceva?
 
In clasa asta mai degraba as da diferenta la o Honda CBR 125, are putere ceva mai mare la cilindree mai mica, greutate mai mica si fiabilitate incomparabila. Sau Aprilia RS125, dar e mai scumpa.

Pana la urma tot un fel de scuter este: daca iesi cu asa ceva din oras ai mari probleme sa depasesti orice camion. Cu Honda e greu (mi-a spus o tipa care are asa ceva), cu First Bike te depasesc ele (top speed 95 km/h, sugereaza o viteza de croaziera de vreo 80). La Honda macar ajungi la 120 km/h (are 6 trepte si 50% in plus cai putere) si mergi la drum lung cu 100-110, iar cu un kit poti trece de 150 cc si 17 CP fara sa spargi motorul un 100 km. La Aprilia cu kit de 160cc ajunge pe la 170 km/h, o viteza extrem de periculoasa pentru o motocicleta asa usoara si cu cauciucuri atat de inguste.

Dacie? Daca ai nevoie de masina nu da banii pe motocicleta, nu au functionalitate echivalenta. Iar comoditatea ("nu te ploua") nu e rasplatita in viata in nici un fel.
 
Am gasit un motor interesant, CB500 din 2002, 2600 Euro. Am vazut-o, e cat de cat ok. Exista cumva "mecanici" care sa mearga cu cumparatorul la vanzator si sa-si dea o parere finala gen "merge la banii astia" sau "n-o lua ca trage rau stanga si motorul merge urat"? Daca-o iau, ma pot orienta doar dupa estetica, ar fi ideal ca un "cunoscator" s-o conduca macar 2-3 kilometri sa-si dea cu parerea. Unde pot gasi asa ceva? Contra cost bineinteles, cash, bere sau vin, etc.
 
Daca e in Bucuresti pot sa arunc eu o privire, am ceva experienta cu CB-urile (2 ani de mers aproape zilnic si am avut ocazia sa merg pe 3 diferite) si am si cartea de service. Nu costa nimic.
 
Am făcut vreo cîteva ore la MotoTT şi am constatat că îmi place pe două roţi. Mă simt destul de natural pe mobră, n-am probleme cu echilibrul (în mers, altfel era să mi-o scap pe picior de cîteva ori, după frînare :goofy:), pe la a doua şedinţă luam curbele aplecat (nu Rossi-style totuşi). Mai naşpa mi s-au părut pornirea de pe loc şi schimbatul vitezelor, pentru care oricum e nevoie de exerciţiu (şi, din cîte îmi dau seama, de nu adidaşi :goofy:).

Şi am pus ochii pe Kawasaki Ninja 250R 2008 pentru cînd oi termina şcoala şi oi avea finanţe.

PS: Cu ocazia asta mulţumesc pentru thread, altfel n-aveam gînduri cu şcoala de şoferi. :biggrin:
 

Attachments

  • 08_Ninja250R_Left.jpg
    08_Ninja250R_Left.jpg
    132.2 KB · Views: 107
Merge şi în adidaşi, vara cel puţin sunt destul de comozi. Ninja 250R şi 500 sunt nişte motociclete care arată excelent, din păcate nu am mers cu una ca să spun mai multe. Când mi-am cumpărat eu motocicleta Ninja 250 nu se găsea în Europa, US only. Acum văd că a apărut şi o versiune EU cu injecţie (cea US e pe carburatoare), singura problemă cu 250R este că în maxim 1 an îţi "rămâne mică" şi o să vrei ceva mai mare, 500 sau peste.
 
Si din cum vad piata (in cautare de una bucata), ce-i sub 500cc se da foarte greu.

Din acest motiv eu voi sări direct la un ZX6-R 600cc. Ştiu, toată lumea mi-a spus că risc mult, că-s nebun, bla... bla! Voi semna şi testamentul când mă urc pe motor, nu-i bai. :smile:

Am făcut vreo cîteva ore la MotoTT
Şi eu tot acolo fac şcoala. :smile:
 
Din acest motiv eu voi sări direct la un ZX6-R 600cc. Ştiu, toată lumea mi-a spus că risc mult, că-s nebun, bla... bla! Voi semna şi testamentul când mă urc pe motor, nu-i bai. :smile:

Imi lasi mie motocicleta? Sau ce-o mai ramane din ea?:biggrin:
 
Din acest motiv eu voi sări direct la un ZX6-R 600cc. Ştiu, toată lumea mi-a spus că risc mult, că-s nebun, bla... bla! Voi semna şi testamentul când mă urc pe motor, nu-i bai. :smile:
Eu raman la 499cc Twin, prefer sa pierd 1-2-3 sute de euro dupa 1-2 ani decat sa-mi pierd viata. :smile:

La 4 roti, am condus de la 50CP (sau cat o avea Dacia) pana la 520CP si-s in viata. Dar trecerea s-a facut gradat. Nu din inteligenta peste medie ci din motive financiare. Dar sunt 99% sigur ca daca saream direct intr-un 520CP, nu supravietuiam sa incerc si doua roti.

In Romania, cel mai mare pericol in trafic e mentalitatea. 18 ani am fost tinuti in lesa, ne-au bagat radare prin toate gaurile, exista multi soferi care nu dau a 4-a cu saptamanile, daca ii duci la 60-70km/h se simt in nesiguranta, la 80-90km/h se sperie de-a dreptul. Sunt aia cu masini dupa 2000 care pe DN1 si pe autostrada merg cu maxim 80km/h.

Efectul secundar a fost devastator, multi pleaca de pe loc, ies din parcari si de pe stradute fara sa se asigure, stiind ca in 99.99% din situatii pot fi evitati de masinile care se taraie cu viteza melcului desi au liber in fata. Ei cred ca pot fi oricand evitati, majoreaza acel 99.99% la 100%, totul e sa vrea soferul/motociclistul care vine spre ei. Nu mai amintesc de pietoni cu o mentalitate si mai periculoasa, sadita tot de organele cu neuron mic de la Rutiera.

Intr-un astfel de trafic, orice are un demaraj e bilet spre lumea ailalta. Sunt prea multi oameni cu capul pe umeri care sunt anti speeduri pentru incepatori, desi nu ii inteleg, le respect opinia.
 
Back
Top