Tracer 7 (sau oricare model post-2020, deși în cazul ăsta nu cred că merită SH pentru că diferența de preț față de nou e foarte mică), din următorul motiv telenovelistic:
Deși ca timp merg mai mult în oraș, ca distanță fac cam 50/50 urban și extraurban pe an. Extraurban mai mereu cu pasager, unde m-am lovit de două probleme mari: lipsa protecției la vânt la peste 90 km/h și lipsa spațiului pentru bagaje, care afectează confortul la drum lung atât pentru mine, cât și pentru pasager (care trebuie să care rucsacul), și care limitează și numărul de zile de excursie.
Tot ce am încercat din clasa touring/adventure după ce am vândut Hornetul erau prea înalte și prea grele, inclusiv modelele de cilindree medie (am 1,74), așa că m-am dat bătut. La momentul respectiv Tracerul 700 era la prima generație și nu mă atrăgea deloc estetic, plus că pe hârtie era la fel de înalt ca restul, deci nu l-am considerat o soluție.
Prin urmare am ales să revin la ce știam și să încerc un alt naked, dar mai premium (Street Triple), care e evident mult peste Hornet, dar care nu a rezolvat deloc problemele mele de extraurban (problemă de clasă, nu de model).
Între timp a ieșit Tracer 7, cu facelift și upgrade de suspensie, LED, Euro 5 etc., care îmi place maxim și care teoretic ar fi ceea ce caut (și arată premium deși nu e), aparent exceptând șaua de 835 mm. Am fost toamna asta la Yamaha pentru test, dar deja nu îl mai aveau în showroom. În schimb, am prins în parcare un Tracer 700 (modelul 2020, deci diferit de 7 doar cu numele) al unuia dintre băieții de acolo și - surpriză - deși e înalt, bicilindrul ăla e atât de îngust încât abia trebuie să îndoi picioarele ca să îl cuprinzi, astfel că ajung foarte bine pe sol, iar la 196 kg e în medie cu 20 kg mai ușor decât celelalte animale din clasă, deci se simte foarte confortabil.
Aștept să vină primăvara ca să îl probez pe bune, dar în principiu pare ce trebuie.