Motor de începător

Motor am, nu mai trebuie inca unul.
Taxa pe scuterul asta e ridicol de mica, 15eur pe an.
Consum cam 3 la suta, ceea ce iar e foarte bine.
Bonus ca se gandeste si nevasta, ceea ce ar fi foarte bine, dar aici aparent e foarte greu sa iei carnetul de categoria A.
 
Scuter inseamna confort (inclusiv acustic) si manevrabilitate in oras, spatiu de depozitare pentru ceva shopping. Daca as avea nevoie de ceva pentru oras si iesiri scurte si mie mi-ar place un scuter, motociclete am avut doua si nu mi-au placut.
 
N-as putea spune ca este deosebit de putin zgomot. Mai ales ca motorul e turat spre maxim cand accelereaza.
Dar da, este comod din multe puncte de vedere.
Nu seamana deloc cu motocicleta ca stil de condus, cel putin nu cu 1000+cc care-mi plac mie.
 
Scuter inseamna confort (inclusiv acustic) si manevrabilitate in oras, spatiu de depozitare pentru ceva shopping. Daca as avea nevoie de ceva pentru oras si iesiri scurte si mie mi-ar place un scuter, motociclete am avut doua si nu mi-au placut.
Confort acustic la motor de 125cmc. Locuiești lângă vreun aeroport?

1000+cc care-mi plac mie.
:love:
 
De vreo săptămînă nu mai fac față temperaturilor din București în geacă de piele (Teknic Chicane).
Ce recomandați mai aerisit, dar care să nu compromită prea mult protecția? Geacă textilă? Armură? De care? E sesizabilă diferența față de piele? Etc.
Mersi.
 
Armura nu prea e facuta pentru asfalt, pamantul e incomparabil mai moale. Nu ca nu poti sa o porti, dar macar sa fii constient asupra riscurilor.
Sunt geci textile de vara care sunt mai bune, n-as putea sa numesc una ca nu am mai cumparat demult, dar mergi la un magazin care au mai multe si incearca. De preferat daca ai un drum la Louis in Germania sau Austria.
Diferenta fata de piele este data de constructie. Eu am un costum de piele intoarsa care este foarte bine ventilat, abia il simti vara. Din pacate pretul e urias pentru asa ceva.
 
Eu am purtat armura in toate verile. Nu-mi amintesc daca am cazut sau nu cu ea, dar daca cadeam si pateam ceva, sigur imi aminteam. Soarele te bronzeaza cu modelul armurii.
 
Am luat Ixon Cooler.
Are perforații pe piept, spate și partea interioară a mînecilor și respiră incomparabil mai bine decît geaca de piele - dimineața mi-era puțin răcoare la brațe doar cu tricou. :biggrin:
Protecții doar la coate și umeri; buzunar pentru protecție de coloană, dar trebuie luată separat. Două buzunare exterioare și două interioare.
Talia, manșetele și mînecile în zona brațelor se ajustează cu capse. Pe exteriorul mînecilor are elemente reflectorizante.
Eu în general port M, dar mi s-a potrivit S.
 
Iar eu cu sfaturi indispensabile.

Am căutat un rucsac moto de cca 40 l pentru cărat haine cu șifonare minimă, dar am găsit doar variante dubios de scumpe. Prin urmare, am luat un Mil-Tec Assault Laser Cut de 36 l, care e un rucsac tactic cam greu și cam incomod, dar foarte confortabil cînd stă prins de șa. :goofy:

Dpmdv, avantajele sînt forma pătrățoasă, oribilă pentru drumeții, dar foarte utilă pentru transportat cămăși, și chingile multiple care permit prinderea în diverse poziții.
Dezavantajul e că nu e impermeabil, dar asta se rezolvă cu un sac menajer.

Ca variantă nepretențioasă și ieftină pentru drumuri scurte, recomand.
 
Am încercat să mai trag de sezon, dar cele 5 grade C de vineri m-au cam terminat. :biggrin: Am făcut în total vreo 4.500 km anul ăsta, în principal în București, cu ieșiri semisăptămînale de vreo 150 km. Hornet-ul s-a comportat admirabil, cu două excepții previzibile: consumul cam mare (după calculele mele în jur de 6,5 l/100 km mixt) și protecția slabă la vînt, chiar și cu parbriz (mic).

Și pentru că discuția se cheamă motor de începător, eu sînt novice și în șoferie și în motociclism, ăsta a fost primul sezon de condus, am început să merg în București și nu am avut incidente; în schimb, ABS-ul mi se pare indispensabil, pentru că deși am încredere în reflexele mele, nu cred că aș putea să dozez frîna corespunzător în situații tensionate. Deci eu unul nu m-aș feri de Hornet (vorbim de modelul 2007-2014 cu 102 CP), dar m-aș feri de orice fără ABS.

Mă cam tentează Yamaha Tracer 700 pentru sezonul următor sau peste doi ani, care pare o motocicletă mai versatilă și mai potrivită pentru ce vreau eu: are consum mai mic, cuplu mai mare și bandă de putere mai joasă, deci e mai bună în oraș, are parbriz/semicarenă/protecții pentru mîini, deci e mai bună în afara orașului, și e mai îngustă și are ghidonul/oglinzile mai ridicate, deci e mai bună pentru filtrare, iar motorul sună mai bine.

Mai e mult pînă la primăvară? :biggrin:
 
Eu am avut TDM900A. Doi cilindri in linie si forma/pozitia pe moto la fel ca 700le ala. Foarte comoda, dar inalta. Nu multi ajung la pamant.
La TDM-urile gen2+ (4TX, 5PS), aprinderea la cilindrul #2 este la 270° dupa #1, adica exact timing-ul de la V-Twin (choppere). Trage si suna ca un chopper. Prietenii cu TDM gen1 (3VD) care are aprinderea la 180° zic ca rupe aderenta cam repede daca scapi mana in gaz. Nu am gasit nicaieri cum e aprinderea la Tracer 700. 180=o sa accelereze smucit, 360=o sa vibreze ca naiba, 270=numa' bine. :biggrin:
Consumul la mine era sub 4L/100km la drum lung si nu pot spune ca mergeam economic.

Mai e mult pana la primavara? :biggrin:
 
Matiz GT cu desagi laterale.

Și la Tracer aprinderea e tot la 270 grade. E același motor celebru de pe MT-07. De fapt, e MT-07 cu semicarenă, rezervor mai mare și basculă puțin mai lungă. Și doar 196 kg la plin. Consumul e pe la 4,3 l/100 km.

La Hornet șaua are 80 cm înălțime și ajung jos cu călcîiele. La Tracer are 83,5 cm, dar e și cadrul mai îngust, deci ar trebui să fie în regulă.
 
  • Like
Reactions: Neo
Și pentru că discuția se cheamă motor de începător, eu sînt novice și în șoferie și în motociclism, ăsta a fost primul sezon de condus, am început să merg în București și nu am avut incidente

Faptul că ai organele încă la interior este un succes în sine :biggrin:
 
Am înlocuit manșoanele originale cu Oxford Premium Sports Heated Grips. Nu există variantă specială pentru naked, dar astea se potrivesc și pe Hornet.
Se conectează la baterie, au cinci trepte de putere (pentru mine primele două au fost suficiente pînă acum cu mănuși textile de vară), iar dacă le uiți pornite se întrerup automat dacă e motorul oprit. Aderența e mai bună decît la cele dinainte.

IMG_20191026_162528.jpgIMG_20191026_162536.jpg
 
Mai nou am sei incalzite independent fata-spate. Doar doua trepte dar e suficient.
Manere incalzite avea deja din fabrica.
Si la picioare baga aer cald de la radiator, ceea ce vara e super-nasol, mai ales in oras, dar primavara si toamna e superb. Abia astept inca un weekend in care sa nu lucrez.
 
Am uitat să menționez: sezonul ăsta a ținut pînă prin decembrie - cam 7.000 km, o bună parte în afara orașului.
Se pare că o mai țin un an; am tot cumpănit situația și, deși mi-ar plăcea un sport tourer, nu prea îi văd rostul pentru oraș plus ieșiri de weekend de 500 km. Iar în rest (putere, ergonomie) nu duce lipsă de nimic.
 
Back
Top