Motor de începător

N-am mers cu nici una din alea. La mine, 4 cilindri = 2 prea multi. :smile:
Naked pe autostrada = zgomot mai mic in casca decat la una cu parbriz, dar te bate vantul serios. Eu as alege una cu parbriz totusi. Daca te gandesti ca o s-o scapi pe jos si o sa-i zgarii/spargi carenele, da, asa o sa faci. Dar exista modele la care crashbar-ul este eficient.
Vibratia depinde mult de cat de bine sincronizata este admisia. 4 cilindri... vezi mai sus.

in general Honda > Yamaha > Kawasaki
Dar Yamaha este mult mai pretabila la auto-servisare. Se gasesc manuale oficiale piratate, rareori iti trebuie scule specifice, ai diagnoza injectiei direct din afisajul de bord si diagnoza ABS cu un simplu multimetru. Service-urile Yamaha aduc piese rapid, daca ai nevoie. Max. 1 saptamana pentru alea mai ciudate. Mecanicii la Yamaha... bleah. Mai bine iei manualul si te duci la un mester cu garaj in curtea blocului. Iti recomand eu unul bun. :wink:
 
Erm, 4 cilindri sunt civilizați. Da, mă refer la motociclete. Nu că m-ar mai tenta vreuna, îmi prefer organele la interior, ideea este că dacă aș lua ceva, ar fi 4 cyl. Singura excepție ar fi un chopper V2.
 
OK, experienta lui Marius in lumea moto e cu 2 cilindri uriasi si turatie mica, motor de 900cc mare, greu si puternic, alta mancare de peste decat un 600cc in 4 cilindri micuti si nervosi. Da, daca la motocileta aia avea 4 cilindri iesea motor de tractor.

Eu am avut si 2 cilindri si 4 cilindri si ce stiu sigur e ca sincronizarea la 2 e mai usoara, dar mult mai frecventa decat la 4, iar vibratiile la 2 cilindri ... m-au scapat de nisipul adunat prin rinichi, desi erau 2 cilindri destul de mici.

Problema cu piesele de schimb la Yamaha e ca nu aduc orice piesa, unele vin doar ca subansamblu. Nu ca la BMW, unde pentru un rulment un coleg a avut de schimbat un subansamblu de 1000 de euro (rulmentul rotii din spate la GS 1200), dar la Yamaha am acut de cumparat toata scarita (vreo 7-8 repere) pentru o ureche de prindere; Honda aducea orice componenta demontabila ca piesa de schimb, chiar si un surub. La Yamaha in locul unuia din suruburile originale de la tablita laterala a radiatorului am unul din Hornbach (alta forma) pentru ca ala original vine cu radiator cu tot. Si cablul meu de acceleratie de schimb a durat 2 saptamani sa soseasca, la comanda erau 3 persoane in jurul motocicletei ca sa fie siguri ca fac comanda la reperul care trebuie (sunt 2 cabluri de acceleratie, unul pentru accelerare si unul de revenire). Nu vorbesc de service de cartier, ci de importator oficial.

Se gasesc manuale oficiale piratate, rareori iti trebuie scule specifice, ai diagnoza injectiei direct din afisajul de bord si diagnoza ABS cu un simplu multimetru.
Doar ca nimeni nu stie ce inseamna codurile alea si ce fac exact valorile care se pot schimba.
 
Clar 4 cilindri au mai putine vibratii decat 2.
Dar si eu as zice ca o motocicleta de oras nu va fi confortabila pe autostrada si nici invers.
Apoi ... 600cc e suficient pentru viteze de oras, mai departe ... depinde de om.
 
600cc e suficient pentru viteze pe oriunde. Un Fazer ajunge pe la 240 km/h (pe bord, nu reali) in locuri unde poti sa faci o asemenea proba. Daca vrei sa te dai cu 350 prin Germania exista Suzuki Hayabusa, dar e pacat daca lasi o familie in urma.
 
  • Like
Reactions: Neo
Am uitat, sau nu am specificat Kawa ER6 este parallel twin, adica oricum o dai are vibratii mai mari decit inline 4.
Asta cu e suficient pentru oricine nu e pe placul meu. In mintea mea echivaleaza in domeniul auto cu 1.2 litri e suficient. Dar ... exista si motoare mai mari din varii motive, atat in lumea moto cat si auto. Alegerea apartine fiecaruia, dar eu zic ca diferente exista.
 
Nu vad nicaieri scris "suficient pentru oricine". Eu am scris doar ca un 600cc dezvolta viteze suficient de mari chiar si pe autostrada, mult mai mult decat e legal sau sigur in Romania. Si se intelege ca e vorba de motoare de 600cc eficiente, nu de generatoare de fum si zgomot marca Harley Davidson, care nici la motoarele mari de pana in 1.9 litri nu ajunge la cine stie ce viteza pe drum drept si plat.

In acelasi timp mentionez ca un motor de 5-600cc e limita maxima pentru oras cu trafic aglomerat. La mine nu doar cele 2 motociclete de 600cc merg in limita de temperatura, dar si cea de 500cc era la fel si nu din cauza proiectarii, ci a conditiilor de utilizare. Intre 2 semafoare mai indepartate (gen Crangasi-Virtutii) temperatura coboara cu 10-15 grade, dar sunt suficiente 30 de secunde la semafor sau viteza mica (sub 40 km/h) ca sa urce la loc.
 
Am uitat, sau nu am specificat Kawa ER6 este parallel twin.
180* vibreaza cel mai putin, dar trage smucit si rupe aderenta usor, ca exploziile vin cate doua la interval scurt.
360* trage cel mai lin, dar vibreaza ca un monocilindru.
Am avut 2 in linie cu sincronizare 270*, balansul ideal intre cele doua. Trebuie sa zic ca astia de la Yamaha l-au echilibrat foarte frumos. Avea doi arbori de echilibrare si la peste 2000 rpm abia se simtea ceva. Nicidecum sa fie inconfortabil. Departe de asta. Faceam frecvent peste 500 km/zi fara problema vibratiilor. Eu zic ca te ingrijorezi degeaba privitor la vibratii. Daca motorul e bine intretinut nu vibreaza.
Mai bine te uiti sa aibe amortizoare lungi, ca pe moto simti gropile mai rau ca in masina.

Temperatura este o problema daca n-are radiator si ventilator. Deeesiiiii.... daca iesi cu moto pe caldurile alea, temperatura ta va fi o problema mai mare decat temperatura motorului.
 
Cu radiator si ventilator, e o problema: daca stai la semafoare cu ventilatorul pornit, descarci bateria. Cel putin la Fazer, unde alternatorul nu e prea mare si unde nu incarca la mai putin de 2000 rpm, practic la orice semafor merge pe baterie.
 
Nici nu am zis ca racirea cu aer e buna, ci doar ca in oras nici ventilatorul nu te ajuta prea mult, mai ales la motor de capacitate mare care produce o gramada de caldura. Pentru oras un 250cc mi se pare foarte util, daca ar fi oferta la fel de variata ca la 600cc.
 
Am calarit o vreme Suzuki GS500. Racit cu aer. Am ramas uluit ca nu avea nimic nici in cea mai aglomerata aglomeratie din oras.
Frigea de nu te mai atingeai nici de cadru, dar stiu pe cineva care avea peste 70k kilometri cu el fara nici o problema. Dar e drept, e cunoscut pentru fiabilitate.
 
Deci Hornet.
Parbrizele de genul ăsta protejează în vreun fel la viteze de autostradă? Comparativ cu deloc, nu cu Goldwing.
 
Din ce am vazut pe 2 motociclete pe care am mers si aveau asa ceva, efectul exista dar e minor.
Cel mai bun loc in care sa te bata vantul deflectat de parbriz daca nu esti un pitic/pigmeu pe o motocicleta cu parbriz urias e in zona gatului, e o portiune ingusta si aerodinamica in comparatie cu pieptul si casca.
 
Dar sa te bata in zona gatului e si cea mai mare sursa de zgomot. Eu in ultima perioada imi scoteam parbrizul vara pentru mai multa liniste.
Diferenta cu si fara parbriz nu-i deloc neglijabila daca iesi din oras si sunt < 18 grade.
 
Drum in afara orasului: casti in-ear, le folosesc atat pentru muzica si interfon cat si atenuare de zgomot. Efectul e excelent, merg peste 90% cu casti chiar si in oras, chiar cu muzica oprita, si nu am probleme cu zgomotul.
Apoi, zgomotul de mareste o data cu uzura castii; materialul in interior se lasa si etanseaza din ce in ce mai prost. La ultima casca am 3 seturi de bureti interiori, pe aia mai vechi ii pastrez doar ca rezerva cand ii spal pe aia cu care merg curent, iar cei mai noi sunt inca in ambalajul original, probabil pe la toamna trec la ei si ii arunc pe cei mai vechi. Treaba asta costa cam 20% din pretul unei casti noi, fiecare set tine cam 2 ani, dupa 6 ani arunc casca cu totul.
 
Back
Top