Motor de începător

Ok am inteles eu cam ce vrei tu sa zici...da nu ai inteles ce vreau eu sa zic...nu am zis niciodata ca o sa dau pana in 5000e doar ca sa ma vada scuteristu de la 3...intr-un fel...chiar nu ma intereseaza ce zice lumea...nu-mi iau motor sa-l admir...il iau sa-l calaresc, iar chestia asta ar fi cam...zi de zi, prefer sa simt in largul meu decat sa fiu crispat ca s-a uitat cutarescu la mine nu stiu cum. Deci pana aici poate ai inteles in mare ca nu sunt manelar/cocalar de pus pe afis sa ma "admire" scuipe toata lumea...daca am zis ca imi place z750 care e problema?...de aia se fabrica, sa placa cuiva nu? :tongue:...momentan sunt in italia...sa zicem asa un loc foarte populat de moto:hihi: si in mare parte lumea foloseste naked la oras...repet...asta imi doresc, mereu faceti presupuneri dar nu intrebati...nu, nu am A-ul inca...sunt inca conservar...vreau A-ul...nu ma intereseaza cat de periculos este (e periculos pentru cine nu se abtine si cine nu e atent)...e logic ca o sa plec de jos...de la cc mic, dar pe parcurs sunt ferm convins ca o sa ma opresc la naked...pentru ce am nevoie si la ce o sa fie folosit. Aici recunosc ca poate nu am postat corect, sau unde trebuia...eu nu am vrut sa stiu "ce motor peste 1000cc pot conduce in prima zi de carnet" eu am zis pe ce naked te simti mai confortabil la drumurile mai sus specificate si la inaltimea mea, drumul de 150km nu o sa fie every day drive logic, dar o sa se intample, trebuie sa ma astept,...sunt multe moto naked care imi plac...unele chiar prea scumpe pentru buzunarul oricui, eu doar am dat un exemplu, ca mai sunt gen ducati monster, buell si altele. Pitipoancele zic eu ca pot sa vina si pe jos la "intalnire", locurile din spate nu sunt ptr alea care vor sa se afiseze (cele din urma ajung chiar afis in spate, nici nu stii cand le pierzi, se uita mere dupa ALTI porumei, urmatoarea "victima"). Deci sper ca am lamurit-o de data asta :biggrin:. Va multumesc pentru raspunsurile de pana acum dar nu presupuneti...raspundeti la intrebarea data...daca vreti...ca asa...si cioara zboara...da e urata in draci, si o stie si ea :haha:. Legat de motor de incepator...inca am timp sa ma gandesc, multam de sugestii e bine de luat in calcul.

Atunci cand am facut scoala m-a costat cam 300 lei parca, fara taxe, la Dia Auto.

pai din cate vad nu ai facut-o acum foarte mult timp...sau ma insel?...in mare calitate/pret a fost ok?...ai platit pentru ce te-a invatat sau ai platit gazul doar si de invatat, Dumnezeu cu mila?
 
:biggrin: Bun așa, deci nu ești genul care-și ia motor de fiță... Păi, atunci sunt două lucruri pe care trebuie să le înveți: cum să te integrezi în trafic, și cum să controlezi bine motorul.

Pentru prima, te-ai putea da cu un scuter vreun an de zile, cât să te obișnuiești cu ideea că ești mic și fără protecție și să înveți cum să fii atent la ce fac (și nu fac) șoferii, plus toate regulile de circulație.

Pentru a doua treabă, ar trebui să faci școala întâi - nu-i mare scofală, singura chestie ce te învață în 10 ore e să nu cazi de pe motor atunci când mergi drept printr-un poligon pustiu. Dup-aia îți iei un motor din cele sugerate de Adi, unul cu care să poți învăța și cum se manevrează o motocicletă în condiții reale de drum și trafic: abordarea curbelor pe ploaie sau nisip, cum și când se frânează, etc. Poate să fie un motor ușurel și nu neapărat nou, ca să nu bocești o săptămână când îi tragi o trântă.

Iar după vreun an sau doi, dacă supraviețuiești :biggrin:, o să cam știi singur care motor îl vrei. O să ai deja prieteni cu care să vorbești despre experiențele lor, poate te lasă la o tură cu motoarele lor, adică e cu totul alt mod de a-ți fundamenta alegerea.
 
Cu traficul sunt invatat ca si conservar...si am de ceva timp permisul deci nu se pune problema de a-l anticipa pe nea fitza din fata mea care are Q7, vb la telefon si iti taie fata...e logic...iar neprotejat...am condus ceva vreme un atv...adica o vara intreaga si am cam vazut cum e sa nu ti se acorde prioritate desi ai si multe alte chestii...dar am vazut si cum e sa fii primul la semafor si sa lasi restu cardului in urma...era un atv relativ micut si cu motor relativ mare...un 250...deci pana aici sa zicem ca sunt la "priza" cu circulatia in oras aglomerat (constanta/vara) mai am mult de mancat pana sa conduc un motor...am avut experiente "in spate" da niciodata la carma vreunuia, scuter am la activ, dar foarte putin deci nici nu-l bag in discutie, a fost doar un test...si de stat zic eu ca am echilibru...ani buni de bicicleta :smile:)...deci astept sa ajung in tara luna viitoare si daca timpul e relativ bun...chiar daca va fi noiembrie...o sa fac scoala...suneti-mi ca-s nebun ca sa ma opresc :smile:)
 
Mai usor cu punctele de suspensie :biggrin:.
Ma bag si eu un pic in topicul asta doar ca sa iti spun ca nu e de ajuns sa fii TU atent si sa conduci preventiv, mersul pe motocicleta iti creste riscul de a pati ceva intr-un accident orice ai face, iar aici nu ma refer evident la cele din vina ta. Chiar aseara ma uitam pe fereastra la cei care mergeau bara la bara spre podul grant, cu 5KM/h maxim, iar un neatent a intrat in cel din fata. Exact asta am patit si eu anul asta, cand o desteapta a intrat in fundul meu (tot in coloana) si n-a fost singura data cand cineva neatent a intrat in mine. Acum vreo doi ani (sau anul trecut?) am vazut un tampit care a trecut cu 100+km/h printr-o intersectie, pe rosu, noaptea si a intrat frontal in cineva de pe sensul opus, pentru ca drumul era un pic denivelat si in curba si a pierdut controlul. Norocul celor loviti a fost ca erau intr-o masina de teren cu airbaguri multe, au fost doar ametiti chiar daca botul masinii era armonica, dar iti imaginezi ce se intampla daca era o motocicleta, sau chiar o conserva mai mica (tico, matiz).
Pe scurt: esti pe motor, platesti mult mai mult pentru greselile si neatentia altora.
 
Alex, scuterul si ATV-ul nu se compara ca putere per greutate cu o motocicleta, chiar si una de 250cc e relativ puternica si oricum usoara ca sa te ridice pe o roata.

Viper, pe motor iti formezi alte reflexe - doar ca exemplu, cand sunt ultimul din coloana la semafor ma bag intre coloane just in case uita unul sa puna frana si se infige in mine - asta nu o fac ca sa plec mai repede de la semafor, ci ca sa ma pun intr-o pozitie mai protejata. De asemenea chiar daca as putea fi primul la semafor nu ma bag intotdeauna in fata - daca e giratoriu (a la Charles de Gaulle) sau semafor doar de pietoni (ca pe Virtutii-Piata Crangasi) da, altfel raman intre masini protejat (daca e camion sau autobiz langa mine e si mai bine :smile: ). Cu timpul te inveti sa dai atentie la unele detalii de genul asta.
 
mare dreptate...de aia si ziceam ca am mult de mancat :biggrin:...era vb ca sunt familiarizat cu tot felul de "driver-i" de balta...care iesi doar in weekend si stiu cam ce le poate minte, cum zicea cineva mai sus, poti sa ai tu si camion ca tot degeaba, daca ei sunt cu capu...sunt constient ca pe moto esti cam victima sigura dar astea sunt alte aspecte ale placerii. Eu unu m-am cam saturat de conserva mai ales vara in plin sezon nici nu-ti mai vine sa iesi prin statiuni ptr ca sunt momente cand te ia somnu, asta dupa ce citesti o carte, ziarul si te plictisesti de radio...deeee...daca ati fost vara in constanta cu masina, stiti ce vb. Legat de putere...sunt foooooarte constient ca imi iau zborul...si ca nu pot compara tampenia aia pe 4 roti cu un motor...sau scuterul...care..ii vad rostul doar la a te duce la scoala...asta daca esti sub 19-20ani, dar ioarecum te familiarizeaza cu riscul..."ma bag sau nu ma bag...neah...mai bine sau cuminte...uite-l pe bou cum vrea sa traga stanga..." sau mai stiu eu ce. Dar ca idee era fun si atv-ul.
 
Scuterul e mai bun pentru mers in oras decat motocicleta, cel putin mie asa mi se pare. E mai manevrabil (mai scurt), consuma mult mai putin (motor de 5-10 ori mai mic), nu necesita permis (poti sa bei o bere si sa mergi linistit acasa, dar nu 3 beri ca ajungi la spital via stalp), nu primesti niciodata suspendari pe nici un motiv, nu iei amenzi de viteza, ai intotdeauna un spatiu de depozitare sub sea (macar lasi casca acolo daca intra).

Cat despre ATV - eu il vad doar ca vehicul utilitar pentru teren accidentat, zapada mare sau ceva de genul asta, in rest e un vehicul foarte riscant de condus (comparativ cu altele), instabil, zgomotos pentru oras si nu prea practic - e un soi de motocicleta care necesita loc de parcare de masina, nu te poti strecura prin trafic dar tot te ploua pe el :smile:
 
Si eu as fi tentat de permis cat.A si de un motor, insa unul slabut ca putere, un naked sau poate chiar un chopper. L-as folosi pentru iesiri scurte pe langa oras, pe drumuri cat mai putin aglomerate, eu nu prea ma impac cu aglomeratia nici la volan.
As iesi cu mobra pe timp de vara, nu-i o placere sa te ploua. Mi-ar place varianta chopper pentru ca se circula cu viteze mici, este joasa, nu cari tone de echipament dupa tine, insa am inteles ca este un motor cam incomod si iti trebuie ceva indemanare pentru el.
As vrea ceva mai mititel care sa incapa in garaj, langa masina. Ideea e ca nu ma pricep mai deloc la motociclete, doar cat m-am plimbat cu un First Bike de 50 cmc pe plaja la Vadu.
 
50cc nu se compara cu o motocicleta. Fa scoala si abia apoi gandeste-te ce sa-ti cumperi. Daca te grabesti inca mai ai timp s-o termini anul asta.
 
Naked sub 500 sau carenata sub 600. Pentru un incepator fara pic de experienta pe doua roti, as zice eu un YBR250 sau un CBF250. Poate chiar un Bandit de 400.

Depinde de multe chestii primul motor: de cat de inalt esti, de cat de masiv, de cum stai pe el, de ce vrei sa faci cu el, de ce iti permiti, de cat de mult vrei sa mergi cu el.

Mai multe detalii aici.
 
As iesi cu mobra pe timp de vara, nu-i o placere sa te ploua. Mi-ar place varianta chopper pentru ca se circula cu viteze mici, este joasa, nu cari tone de echipament dupa tine, insa am inteles ca este un motor cam incomod si iti trebuie ceva indemanare pentru el.
Un chopper nu e incomod, ci ai o pozitie foarte ... diferita pe el. Nu am mers decat o singura data cu asa ceva si mi-a fost initial greu: fata de o sportiva pe care stai aplecat mult sau un allrounder pe care stai mai drept (tot un pic aplecat) si cu picioarele sub tine, pe chopper ai picioarele mult in fata si stai un pic inclinat spre spate (mai ales daca e cu apehangers). Mie mi-a dat senzatia lipsei de control, mai ales ca are o ciclistica dubioasa (ia curbele ciudat), dar se pot face plimbari frumoase si nu prea lungi. Viteza maxima la care mergi cat de cat comfortabil e pe la 100-120 km/h, fata de vreo 140-160 la a mea sau spre 180 la una sportiva, asta inseamna ca si pe chopper mergi suficient de rapid ca sa poti avea probleme serioase in caz de accident.

Nu e nici o placere sa te ploua, dar daca iesi doar pe vreme buna si eventual prin weekend ai toate sansele sa ramai un motociclist foarte prost, fara experienta si cu riscuri mai mari de a avea un accident. Eu sunt de parere ca nu stii sa mergi pe moto pana nu mergi pe ploaie, pe vreme rece, noaptea si pe forestier, eventual cu noroi - nu neaparat toate in acelasi timp dar nu strica :smile: Am invatat multe la mersul pe ploaie care mi-au folosit si la mersul pe vreme buna, in special sa cunosc limitele mele si ale motocicletei, ceea ce e important: fata de masina care are o manevrabilitate onorabila in caz ca apare ceva brusc in fata si necesita evitare, motocicleta e foarte limitata - daca nu stii limitele esti rapid clientul SMURD.
 
CU sissy bar poate ca merge, altfel risti sa ajungi cu dureri de spate. Picioarele stau mult mai comod decat stranse sub tine, dar daca tu stai un pic spre spate e incomod dupa o vreme.
 
pai din cate vad nu ai facut-o acum foarte mult timp...sau ma insel?...in mare calitate/pret a fost ok?...ai platit pentru ce te-a invatat sau ai platit gazul doar si de invatat, Dumnezeu cu mila?

A meritat banii, instructorul este foarte bun, lucreaza si in particular, e recomandat si pe forumuri de specialitate. Daca in contract ai un anumit numar de ore de practica, in realitate faci pana cand te simti pregatit, fara sa platesti nimic in plus. Eu unul n-am avut probleme, am invatat rapid si partea practica, dar am preferat sa continui pregatirea, just for fun.

Inveti tot ce se poate invata in poligon, inclusiv franarea de urgenta, sau evitarea unui obstacol. Din pacate in trafic nu te scoate nimeni pe la noi.
 
Moto louis m-a scos in trafic pe aprilia RS 50 cu cutie de viteze 2 ore. Inveti multe chestii care nu ti se intampla in poligon. Sa pornesti de la semafor de exemplu. Sa pornesti in panta. Sa mergi in coloana. Sa pornesti cu ghidonul intors. Sa te feresti de cretinii care fac dreapta fara sa se asigure (eram 3 insi in coloana staggered, toti cu veste reflectorizante, toti pe prima banda, toti mergand turat pe rahaturile alea de 50cmc si tot s-a gasit un bou sa incerce sa se urce pe ala din mijlocul coloanei). La mine a fost relativ usor in trafic, ca merg pe scuter de 3 ani prin Bucuresti si aveam paranoia deja formata.

Partea misto la Moto Louis, pe langa asta, e ca au multe tipuri de motoare si echipament calumea. Partea naspa e ca trebuie sa te duci tu la intructor sa-i zici ce nu stii sa faci. La mine n-a venit din proprie initiativa decat de cateva ori la inceput sa-mi spuna ce fac gresit.
 
Cei care au xt de 250 sau 125 au de facut comentarii?
Marius, parca tu aveai?
Am nevoie de o recomandare de la cineva care a avut (a inceput sa imi placa foarte mult dupa ce am facut cateva ture cu una, dar dupa una de trial o simt cam ciudata, un pic greuta)
 
Nu te supara, iar comparam melci cu avioane. XT-ul, indiferent de capacitatea cilindrica, este enduro sau dual-purpose (denumirea de la Yamaha). Moto de trial sint foarte specializate pe un segment de nisa.
Daca ai nevoie pentru performante off-road, atunci arunca un ochi la seria YZ, care sint pentru motocross. Daca ai nevoie de ceva de sosea, atunci enduro este in cel mai bun caz mediocru. In mare parte, din cauza cauciucurilor care nu pot asigura performanta optima nici in off-road, nici pe sosea. Compromisuri, deh.
Oricum, am un amic de vreo 100kg si lungime pe masura. XT-ul de 125 nu trece de viteza a treia cand il calareste, si pe deal ajunge si in prima viteza.
 
Pot sa iti spun fara urma de indoiala ca cele de trial sunt noul trend in offroad si pe buna dreptate, pentru calaretii tehnici.
In padure/deal ca la munte nu am folosit-o, un motor de trial face de rusine orice altceva. Eu care nu am experienta ajungeam cu mult inaintea celor cu 530/525 si nu mai vorbesc de altii.Este adevarat ca la sosea eram de tot rasul, carand benzina in rucsac. De cauciucuri ma descurc. De yz nu am auzit/nu am probat, xt mi a fost cat de cat pe plac(dupa trial e greu sa vrei altceva)
Apropo de drujba, sunt unul din putinii care se da prin oras cu 30km/h cu drujba-a se citi motor de 28cm3 numit goped. Exceptional.
Eram sa mor din cauza conservarilor care deschdieau usa sa ma vada mai bine sau care deschideau geamul sa ma intrebe ce si cum.
Drujba drujba, dar mai rapida decat orice.
Iar apropo de monstri, la ultima bicicleta aveam de ales ca si pret sa o cumpar sau sa imi iau Harley Sportster sh.
Am ales cea de a 5 bicicleta.
Nici o placere cu tractorasul.
 
Back
Top