Motor de începător

Un pic de offtopic... Voi ati avut echipament cand ati facut scoala? LOL.:biggrin:. Scoala mea de moto a durat 40 de min, daca includ si examenul. Si cica trebuia sa fac 6 ore + examen. Asta, e suntem in Romania. Echipament? Doar o casca la examen.:biggrin:
Apropo examenul l-am dat pe zapada:rolleyes:

Scuze de OT, war4peace. Bafta!:smile:

Apoi dacă tu eşti Arnold+Steven Segal+Van Damme la un loc, treaba ta. Eu ţin la pielea mea şi mădularele din dotare. Sau mă duce capu' un pic mai mult şi mă gândesc la pericole. Mai ştiu nişte Rambo tot aşa, gen "hă-hăăă, casca ajunge". Ştii la ce foloseşte casca aia dacă nu ai restul echipamentului? Să te recunoască la Morgă.
Scuze, da' mă irit când citesc de-astea.

Parca stiu ca si Marius'95 a trecut pe motocicleta acum ceva timp; ciudat, nici el nu mai da pe forum, o fi vreun trend? Deci war lasa motocicleta ca vrem sa ramai pe forum! :biggrin:
Marius a dispărut de pe forum din cu totul alte cauze :smile:
Am mai fost eu dispărut de pe forum f'un an jum'ate, pe vremea dinastiei Rabbit, nu cred că s-a prins nime' :smile:
 
Cred ca m-ai inteles gresit. Eu ziceam ca scoala unde am facut eu mi-a oferit doar casca. Si asta doar pentru examen.
In rest, normal ca port echipament, doh. Nici pe bicicleta nu merg fara casca.
 
Um, okay, atunci detaliază ce-ai vrut să zici prin şcoala care a durat 40 de minute cu tot cu examen, pe care l-ai dat pe zăpadă.
 
Chiar asa de prost m-am exprimat?:smile:

Eu eram incantat de faptul ca scoala unde faci tu pune la dispozitie echipament, ceea ce e foarte bine. Nu stiu cate fac asta, cel putin la cele pe care le stiu eu in oras la mine ai noroc daca au mai multe motociclete si iti dau casca.

Uite istoricul meu:
- am inceput in septembrie.
- m-au tot amanat cu sedintele pe diverse motive: ca e defecta motocicleta (dap, aveau doar una), ca e instructorul la vanatoare:eek:(instructorul era si patron:smile:), ca ploua, ca etc etc.
- am prins totusi o sedinta scurta inainte de examen, pe ploaie. Cam 25-30 de minute. Evident ca eu am carat jaloanele pana la poligon. In timpul sedintei, instructorul/patronul savura o delicioasa ciorva de burta la restaurantul de vis-a-vis:mad:
- examenul l-am dat cu 2-3 zile inainte de Craciun, pe zapada. Nu mai aveam de gand sa astept inca cateva luni sa dau pe uscat.
- nu m-a invatat absolut nimic (nici macar de unde o pornesc, de unde schimb, care e frana, sa nu mai zic de chestii importante: franare de urgenta, pornire din rampa). Noroc ca nu eram chiar noob, unii dintre colegi nu stiau nici sa o puna pe cric: se dedeau jos de pe ea, si dupa aia coborau cricu, ca la bicicleta.:cool:

Daca nu faceam si B-ul in acelasi timp, ma descarcam nervos.:d In schimb la B, nu am ce sa le reprosez: masina era aproape noua, ma aducea si ma lua de la poarta, sedintele durau cat vroiam eu (cica majoritatea fac o ora, eu faceam si 2-3, pana ma plictiseam), am avut parte si de sedinte suplimentare inainte de examen, m-au invatat tot felul de lucruri utile, nu numai cum sa iau examnul:smile:, ore de legislatie (unde evident nu am fost), s-au ocupat ei de acte,etc. Totul la un pret bun. In schimb la A, au lasat de dorit.
 
In fiecare secunda se naste un fraier :frown:

Ca sa ajungi sa mergi decent pe o motocicleta iti trebuie peste 100 de ore, pe alea 20 de scoala le platesti si ai nevoie de ele. Altfel la urmatoarea comanda la eMAG o sa iti trimita un mouse pad in loc de laptop, ca merge si asa.
 
Lucrurile astea sunt în plan. DUpă ce îmi rezolv măseaua de minte, mama ei :frown:
Revenind la oile noastre: magazine recomandate de echipament moto?
www.louis.de prin kronau ar fi o sursa de echipament, au de la foarte prost (Probiker & shit) la Arai, problema e sa iti dai seama care e bun si care nu (fara sa le vezi cu ochii tai e greu) si cum ti se potriveste. Mie mi-a luat vreo 2 ani sa strang echipament bun si a insemnat multe ore petrecute prin magazine Louis in Germania (geaca groasa si manusi touring), magazinele de langa Arcul de Triumf din Paris (vreo 6-7 magazine pe marci in 200 de metri), SUA (armura si manusile le-am luat ieftine si bune dintr-un magazin Suzuki, desi au alte branduri; bocancii Icon). Din Romania nu am decat 2 perechi de manusi nasoale si o casca bunicica.

Am mai luat chestii interesante de la ElSpa - ID Yahoo mihai_spanachi, e public intr-un anunt pe un alt forum - care aduce echipamente Icon la pret de catalog, daca iti stii masura si modelul ii dai banii si in 3 saptamani le ai acasa. Am mai luat si prima mea geaca de la el, dar a fost o intamplare. Icon are niste bocanci foarte buni, diverse tipuri, dar nu prea se potrivesc masurile cu cele europene, EVS-Sports are niste armuri enduro bune si ieftine (bune vara), CycleSpirit (Louis) face niste geci touring bunicele (dar depinde de model, azazel a luat una cu 40 de euro mai ieftina ca a mea si diferenta s-a vazut in ceea ce ofera produsul).

La casti toata lumea o sa recomande Arai sau Shoei pentru ca sunt folosite in curse si Schubert pentru ca sunt silentioase. Azazel e maniac cu castile si zgomotul si a incercat Probiker (jale mare), HJC (ieftine si decente, dupa mine), Marushin (o idee mai bune ca HJC) dar inca nu si-a luat Schubert. Aerisirea si nivelul de zgomot sunt principalele diferente, protectia e similara (acelasi polistiren in toate) iar viziere PinLock (anti-aburire) au ca optiune majoritatea. Cele flip-up sunt mai comode, dar mai nasoale decat cele integrale pentru ca au rigiditate mai mica si zgomot mai mare. Ah, si trebuie sa aibe interiorul detasabil ca sa poti sa il speli, vara cu cagula prin oras e can nasol si fara cagula se murdaresc in timp.

Haine de ploaie se gasesc diverse pe Louis sau Bering (mi se par mai bune, se gasesc in magazinele Honda), genunchierele cele mai bune pana acum le-am luat de pe Louis dar sunt de enduro, solide si cam lungi, manusile dupa gust, dar obligatorii si in nici un caz cu degete taiate: cele de vara au aerisiri suficiente ca sa bata vantul in mers.
 
M-am uitat pe Louis.de şi am făcut un wishlist.
Acuma eu sunt bâtă la echipament, aşa că dacă am ales tâmpenii, pls pls let me know :smile:
Cască: asta. Nu am purtat, dar mi se pare extrem de scumpa.
Bocanci: ăştia. Par OK pe hartie, nu stiu cum sunt in realitate.
Mănuşi. Par OK, dar eu am luat Vanucci similare din Louis la vreo 40 eur, sub jumatate din pret.
Geacă.
Pantaloni.
Ca protecţie...
Cotiere.
Genunchiere.
Corp şi spate.

Oau, ai luat-o rau pe aratura. Nu stiu ce voiai sa faci cu echipamentul ala, expozitie de componente probabil :smile: Cu 220 EUR am luat geaca CycleSpirit de genul asteia si are protectii incluse pentru umeri, coate si spate, are mesada detasabila (si se face rezonabil se subtire) si intarituri de piele la umeri si coate. Armura completa am luat cu 70$ ceva de genul asta si are protectie peste tot, inclusiv brau. Se gasea modelul meu si in Romania in Brasov, si-a luat Gigawatt si a dat parca 360 de lei. Pe bocancii Icon am dat 100-125$ si unii m-au tinut din februarie 2007 si sunt in stare foarte buna, ceilalti sunt ca noi (din feb 2010). Pe casca am dat vreo 450 de lei in promotie, era fostul varf de serie din anul precedent la schimbarea modelelor cu unele noi :smile: Pantaloni moto nu am, orice pereche de pantaloni din bumbac merg suficient de bine, iar daca esti maniac iei o pereche de pantaloni ripstop din magazinele militare, sunt vreo 150 de lei. Cu manusile alea nu poti merge decat daca sunt sub 20 de grade, altfel faci sauna in ele.

Daca te arunci la cele mai scumpe echipamente doar pentru ca arata interesant pe site o sa ajungi la o suma astronomica data pe nimic. Nu ai de ce sa dai peste 700-800 de euro pe un set complet de echipament de vara si unul de vreme rece/touring/ploaie.

Vara: manusi aerisite, scurte sau medii, 30 euro; pantaloni: de-acasa; armura usoara cu plasa si protectii integrale, 60-100 euro; casca; ghete usoare de-acasa sau chiar pantofi de trekking (ex. Salomon GoreTex); genunchiere independente 40 euro; o haina de ploaie in rucsac, maxim 25 euro, total: 185 fara casca
Touring/vreme rece/ploaie: geaca GoreTex sau echivalent (echivalent inseama impermeabila, dar la jumatate din pret) cu protectii integrale 250 euro, overpants ieftini (20 EUR) sau pantaloni de ploaie, aceleasi genunchiere de mai sus, manusi GoreTex (maxim 50 EUR), aceeasi casca de mai sus, bocanci sau cizme de maxim 100 euro, total 420 euro fara casca

Casca si manusile sunt obligatorii din start. Bocanci sau cizme trebuie doar pentru ploaie sau vreme rece. Cu armura de vara si haina de ploaie peste ea am mers la 10 grade, daca ai ceva peste tricou risti sa iti fie chiar cald, asa ca suma initiala e mica, poti pleca vara pana in Italia si inapoi cu echipament de 3-400 euro de persoana in conditii bune, iar echipamentul te tine cativa ani de zile.
 
Pantaloni moto nu am, orice pereche de pantaloni din bumbac merg suficient de bine, iar daca esti maniac iei o pereche de pantaloni ripstop din magazinele militare, sunt vreo 150 de lei.

Atunci când cazi, cazi doar în genunchiere și cu zonele protejate de bocanci? Înțeleg că protecția gambelor este excelentă, dar curu` și pulpele nu se rașchetează pe asfalt? :biggrin:

Bocanci sau cizme trebuie doar pentru ploaie sau vreme rece.
Aceeași întrebare de mai sus.

P.S.: întreb pentru că iar mă tentează o motocicletă, I`m not trolling :smile:
 
Păi noah, eu am avut disclaimer că sunt bâtă. Eu nu fac diferenţa între o geacă de 50 EUR (dacă o fi) şi una de 300. De-aia întreb :smile:
Mersi de idei, răspunsuri, again! :smile:
Am multe beri de dat deja...
 
Cand cazi nu stii pe ce cazi si toata pregatirea e sa nu cazi :smile:

Casca + armura + genunchiere + manusi + bocanci acopera 95% din posibilele julituri. Singura zona care nu e protejata sunt soldurile, exista protectiie de sold care se baga intr-un buzunar interior de la unii pantaloni - am o pereche de asemenea pantaloni si sunt cam slabi ca pantaloni de uz general - nu respira, dar se uda. Adica nu sunt din bumbac, vara te incingi in ei, pe ploaie de uzi ca si cum nu ar fi. De pulpe julite nu am auzit, de cur julit chiar deloc, nu prea mergi pe fund ci pe spate, pe burta sau rostogol. Genunchierele sanatoase acopera partial si pulpele (pe lateral). Poti sa iei pantaloni de piele daca mergi pe circuit, altfel risc/beneficii nu e favorabil.

In ultima vreme daca mergi cu viteza normala prin Romania nu mai e asa periculos, viteza normala insemnand viteza legala + 30-50 adaptata la conditiile de drum (unde e pustiu si drum bun + 49, unde e trafic chiar sub viteza legala daca e cazul). In Bucuresti nu prea mai sunt probleme deosebite cu soferii, cei care intorc fara sa se uite si sa se asigure o fac la fel si daca vine o motocicleta sau un camion, sunt pur si simplu tampiti.

Dar motocicleta ramane un mijloc de transport relativ scump in oras (versus bicicleta) si mai putin sigur ca o masina. E un intermediar mai polivalent, nu o solutie universala, fiecare face cum crede. Eu nu regret nici un moment ca merg cu motocicleta, iar maica-mea o considera alternativa mai buna si mai sigura pentru mersul cu bicicleta la serviciu - in aproape 5 ani nu am avut nici o problema serioasa pe motocicleta, dar destule pe bicicleta in timp mult mai scurt. Si o sa merg in continuare cu amandoua.

Pentru drumuri in afara orasului povestea e diferita, motocicleta nu are AC, portbagaj sa bagi porcul si airbag cortina, dar iti ofera alte senzatii, alta experienta si te duce uneori in locuri in care nu merge nici o masina. Nu mi-as lua moto peste 1000 cc nici daca o primesc cadou, iar limita e data de unele modele Adventure care nu pot fi gasite cu motoare mai mici, altfel m-as rezuma la 600 cc pentru drumuri solo si vreo 800 cu pasager. Pentru drumuri lungi pe sosea probabil Deauville ar fi alegerea, pentru drumuri mixte un KTM 990 Adventure, BMW F800 sau ceva de genul asta. Pentru oras un 500cc sau chiar mai mic sau un scuter, consuma extrem de putin si sta la semafoare cu aceeasi viteza.

@war, daca vrei sa vezi echipamente da un semn, trec pe langa voi aproape zilnic si cu echipament pe mine cam la 2 zile (3 cu bicicleta, 2 cu moto, cel putin asta e planul in ultima vreme).
 
intrebare

Salut tuturor, sunt nou pe acest forum deci...take me slow :haha:
Am o intrebare fara raspuns pana acum. Ce naked s-ar potrivi unei persoane de 1.70-175m si cu o greutate de il ia vantul :biggrin:, ma refer sa fie si oarecum comod legat de statul pe varfuri e cu dus si intors. Precizez ca atunci cand vine vb de naked intra doar modelele dupa 2005. Una dintre ele ar fi Kawasaki z750...care e destul de placut la ochi si zic eu ca si la feeling...l-a testat careva, detalii ?...astept si critici si pe cineva care sa-mi faca lumina.
 
Kawa de 750 pentru un incepator absolut e o alegere proasta. Pe scurt, rezumatul a sute de discutii pe tema asta e cam asa: cei cu experienta spun ca e o motocicleta prea puternica, nervoasa si greu de controlat, au fost multe accidente (majoritatea fatale) cu incepatori si motociclete din aceasta clasa, dar mai sunt unii care stiu 2 oameni care au inceput pe asa ceva si nu au murit si considera ca nu e nici un risc :frown:

Modele de incepator? Ar fi orice moto pana in 500 cc, la alegere - nici una nu e prea inalta ca sa iti faca probleme, iar ca greutate sigur sunt sub un 750. E un Kawa de 250 interesant, dar si Honda si Yamaha au cate ceva in clasa aia, apoi ai CBF 500 si, ca maxim absolut, CBF 600 - asta e un 600 castrat si imblanzit, desi are motorul de pe CBR si Hornet are doar o parte din puterea lor si comportament de Matiz turbo (puternic, dar lin). Oricum nu ai spus ce clasa vrei, naked dupa 2005 inteleg ca e o limita doar pe acea clasa :smile: Ce vrei sa faci cu motocicleta aia? Din pacate nu exista moto universala, sa mergi pe circuit, pe strada, la plimbari lungi si comode sau pe forestiere cu aceeasi motocicleta si multi motociclisti pe care ii stiu si au inceput cu sportive sau de strada au virat incetisor spre adventure (care si-au permis) sau enduro - plimbarea pe forestiere si drumurile mai lungi sunt mai interesante decat sa mergi prin oras si sate (autostrada e moartea pasiunii, te ia somnul).
 
in general pentru oras...tin sa mentionez ca sunt din Constanta deci primavara/vara/toamna, plimbarile prin statiuni etc...pentru drumuri lungi prefer inca conseva, INCA, enduro nu m-a artras inca...poate sa mai imi vina putin mintea la cap si dupa, dar in mare parta asta e...oras si maxim curse Tulcea...deci ceva gen 150km...astea sunt limitele...pe mine in mare ma intereseaza naked ca astea imi plac...mi-au facut odata cu ochiul si ss dar...nu vreau sa mor de tanar, si era in mare parte vb de "fizicul de amant" de care nu pot scapa orice as face...deci si prin urmare, ce e recomandati la statura de pana in 1.75m si nu o persoana pre bine dezvoltata "chimic"...ca nu vreau nici sa bata vantul cand stau la semafor si sa cad cu el :haha: joke

De azi sunt motociclist. Cel putin pe hartie... :biggrin:.

Daca esti tu asa nou "mecanic"...la ce scoala ai facut si cat te-a ajuns toata treaba...ca nu mai stiu preturile din ro...sunt de ceva vreme plecat but i'm coming home soon :biggrin:
 
Ia un 250 sau un CBF 500 pentru inceput. Daca dupa ce inveti sa mergi (minim 1 an) vezi ca ti-ar place altceva poti sa schimbi, dar daca te urci pe o moto puternica nu o sa inveti prea multe si pe deauspra un motor mai mare si mai puternic e si mult mai greu. End of story :smile:
 
Totuși 150km nu e cam mult de făcut pe naked? Adică ok, da` ajungi acolo insectar :smile:
 
Totuși 150km nu e cam mult de făcut pe naked? Adică ok, da` ajungi acolo insectar :smile:

Insectar ajungi si pe carenata, nici o problema. Daca omul vrea naked se pot face 150 de kilometri lejer, Azazel a facut 2100km in 4 zile cand am fost in Macedonia, e adevarat ca dupa ce ne-am intors a vandut-o si a luat o semicarenata :smile: Dar pentru oras un naked e mai comod, o idee mai usor si mai ieftin de reparat in caz ca faci buf (si mai devreme sau mai tarziu toti fac buf), plasticele de la carene costa sute de euro bucata.
 
Întrebarea esențială este: de ce vrei să-ți iei motor?

Categoria A de răspunsuri vine de la cei ce se gândesc foarte serios despre avantaje, dezavantaje, scop și riscuri. Vor motor pentru deplasare de la A la B, pentru plăcerea plimbării, pentru senzația de libertate și aventură, etc. Ei știu că e un sport cu risc mărit de accidentare, și aleg ceva potrivit cu experiența lor și scopul utilizării. Încep cu un motor ușor, second hand că oricum o să-l trântească de câteva ori până se învață, investesc mai mult în echipamente de protecție decât în motor, se preocupă de garaj și partea mecanică, etc. Apoi, pe măsură ce acumulează experiență și-și dau seama cam ce gen de plimbare le place, trec la categorii superioare și tipuri specifice de motoare.

Categoria B de răspunsuri se încadrează în genul „îmi place cum arată”, și ăsta mi se pare un răspuns ce ar trebui să declanșeze niște semnale de alarmă. Aici intră cei ce nu s-au gândit prea mult la consecințe, nici măcar la faptul că atunci când ești pe motor nu prea ai cum să stai să-l admiri; pur și simplu li se pare „cool”, și trebuie să facă ceva să-l taie pe Gigi de la trei care scoală noaptea cartierul când dă blană la scuter. Până și psihologii au identificat curentul ăsta de a ieși în evidență: băieții se etalează cu ce au, adică mașini scumpe, motoare puternice, telefon mobil apărut în ultima lună sau măcar o cheie de mașină cu logo de bolid, în timp ce fetele ies în evidență prin ce sunt, adică parașute cu „marfa” scoasă la vedere, ascunzând esențialul sub niște textile miniaturale. Un motor puternic, în cazul ăsta, are următoarele riscuri:
- când mergi cu 5 la oră pe malul mării ambalând motorul ca să răsune toba tunată și să vezi dacă nu „mușcă” vreo păsărică, să te dezechilibrezi și să cazi; consecințe - piciorul zdrobit și o plajă întreagă râzând de tine, și cum n-aveai nici cască (e pentru fraieri, lumea tre' să știe cine are valoare) nu mai scoți nasul din apartament tot restul anului sau te muți în altă stațiune;
- când te grozăvești cu el prin trafic fără să-l poți stăpâni, dacă nu pierzi păsărica de pe locul din spate la o plecare de la semafor, atunci aproape sigur te faci muci cumva - acceleratul e ușor, dar frânarea de urgență nu te-a învățat nimeni, și chiar și dacă motorul se oprește cumva, tu îți continui deplasarea cu 'jde kilometri la oră peste ghidon;
- când îl ții parcat la vedere în fața unei terase, vine un ghiorțan cu o Dacie din 1900 toamna și-i dă o trântă, sau ți-l zgârie cu cheia Gigi de la trei.

Am exagerat un pic, da' e și o urmă de adevăr pe-aici :wink:
 
Back
Top