Inchiriezi o masina pentru concedii?
- te costa mai putin decat achizitia unei motociclete;
- e mai confortabila;
- e mai spatioasa;
- e mai sigura.
- nu iti bati capul cu revizii, intretinere etc.
- mai multe persoane au carnet cat. B decat A
Părerea mea e că ai trecut prea repede la „ce să-mi iau?”. Motociclismul ăsta de cursă lungă e ca urcatul pe munte pe jos: e ceva ce faci dacă te pasionează, nu o alternativă la telecabină.
Or să fie distanţe scurte, then. Repet, vreau vacanţe lejere, cu opriri dese, peisaje pitoreşti, mers pe jos, suit iar pe motor, mai 50-100 km, iar privit peisaje, etc.Eu n-aş pleca de acasă la aşa o distanţă călare...Mă dau jos ţapăn din maşină când parcurg distanţe lungi aşa că nici nu vreau să mă gândesc la cum ar fi să cobor de pe moto după 3-400km.
1. Random Google search: Reno Megane 2 - 35E/zi * 10zile *2ture/an = 700E/an; deci in 3 ani cheltui 2100E. Mai dai bani doar pe benzina si vignete. Plus ca poti alege exact ce masina iti convine (mai mare, mai mica, mai sport, mai cum vrei tu). Poti inchiria si Ford Fiesta cu 25E/zi si atunci costurile se reduc la 500E/an.1. Zi şi preţuri, "te costă mai puţin" nu îmi spune nimica. Vorbeam azi cu cineva şi îmi zicea de 3500 EUR pentru un TransAlp 650 în stare excelentă. compară închirierea unei maşini cu preţul ăsta, să zicem 20 de zile pe an, timp de 3 ani.
2. Probabil că da, dar eu fac vacanţe lejere, când înţepenesc mă dau jos şi mă dezmorţesc, nu mă fugăre nimenea, nicăieri.
5. Corect, dar, again, dacă te lasă prin Pirinei maşina închiriată în RO ce faci?
6. Aici nu pricep ce-are sula cu prefectura. Ceva de genul "pune-ţi scări rulante în casă că e plin de obezi pe-afară"? Ori nu pricep eu unde baţi...
1. Random Google search: Reno Megane 2 - 35E/zi * 10zile *2ture/an = 700E/an; deci in 3 ani cheltui 2100E. Mai dai bani doar pe benzina si vignete. Plus ca poti alege exact ce masina iti convine (mai mare, mai mica, mai sport, mai cum vrei tu). Poti inchiria si Ford Fiesta cu 25E/zi si atunci costurile se reduc la 500E/an.
2. Gandeste-te ca stai aproape tot timpul cu echipament moto pe tine. Nu stiu de ce dar nu pare prea confortabil. Vara ai A/C de la briza, daca te prinde ploaia stai si te murezi.
5. Ce faci daca te lasa motorul cumparat de tine in Pirinei?
6. Puteti conduce alternativ tu si prietena ta. Nu cred ca iti convine sa conduci 7-8 sute de km si sa ajungi la destinatie rupt de oboseala.
Daca rezumi utilizarea moto la doar 20 de zile pe an, mi se pare o investitie inutila. Tine cont ca pe langa costul de achizitie ai costuri de intretinere, inmatriculare, taxe de tot soiul,
6. Şef, familia noastră nu are carnete de conducere de niciun fel. Din varii motive, sunt şanse foarte mari să fiu doar eu conducător de auto/moto.
2. You have a point there. Cât de greu de dat jos e echipamentul ăla? Mă refer la partea superioară at least, adică geacă + cască. Pantalonii de vară nu-s ei de vară degeaba, sper. La fel şi cizmele.
Depozitul ala de livrare (garantia) se returneaza la restiturea masinii in bune conditii (aka nu trebuie ei sa o repare pe Casco). Deci nu intra la cheltuieli, sunt doar niste bani blocati.
Păi nu ştiu, de-aia întreb. Tu cât ai umblat pe moto în echipament? Mult, puţin, deloc? Zici din experienţă sau din ce-ai auzit sau îţi imaginezi?Mda, clar nu-ți dai seama care-i treba cu astea În echipamentul de moto te coci indiferent că-i de vară/iarnă, crezi că ăla de vară are A/C încorporat? Rolul echipamentului este unul singur, să nu-ți lași pielea pe asfalt dacă o să cazi (și o să cazi), nu să-ți fie ție bine în el
Păi nu ştiu, de-aia întreb. Tu cât ai umblat pe moto în echipament? Mult, puţin, deloc? Zici din experienţă sau din ce-ai auzit sau îţi imaginezi?
Eu am umblat foarte puţin, doar cu cască şi la viteze mici (30-40-50 km/h). De-aia întreb, poate îmi răspunde cineva care chiar e motociclist
(poate toţi motocicliştii îs în vacanţă...)
ipman, Azazel şi AdrianB1 nu cred c-au mai dat pe-aici de ceva vreme. Or mai fi ei şi altii, dar eu pe ei 3 mi-i amintesc.