Motor de începător

Cât mai e şcoala acuma?
Pe mine mă opreşte faptul că un moto la banii ăştia plus şcoala sunt cam la limita superioară a cât pot stoarce eu pe un an de zile. Aşa că nu îmi mai rămân bani de accesorii. Uffff... :frown:
 
Eu tot nu văd utilitatea unui mijloc de transport cu care poți merge câteva luni pe an, luni în care te coci de căldură pe el. Evident poți fi bruzli și să mergi cu el și pe ploaie și pe zăpadă, dar sincer...

Nu, nu cârcotesc, dar ca mijloc de transport personal servici casă și retur mi se pare prea riscant și prea scump - aici se includ facturile pentru fracturi și altele :smile:
 
La motoLouis e 750. Chestia misto e ca astia iti dau echipament full si din cate am citit au instructori OK. Plus ca baza de motoare e destul de generoasa. La alte scoli in Buc. range intre 600 si 700.
Din cate stiu majoritatea permit achitarea in maxim 3 rate.

Ca accesorii am gasit multe chestii la reducere pe louis.de importate la pretul de pe site (transportul e inclus in pret si dureaza 2 sapt. maxim) de kronau moto. Eu mi-am luat o casca si imi caut deja o jacketa.

@Neo: m-au mutat cu serviciul in Pipera si deja incep sa am impresia ca stau pe loc cand merg in top speed (70 kmh) pe Doamna Ghica. In rest ai dreptate, vara te coci in echipament de iarna, iarna mori de frig daca te imbraci in trening. Cu scuterul merg cam 10 luni pe an si ma opresc cand incepe sa cada zapada care se si asterne. In Bucuresti e cel mai rapid si ieftin mijoc de transport motorizat de suprafata.
Iarna asta, cand a dat zapada serios si m-am suit iar in metrou simteam ca tampesc. Una e sa fii tu, drumul si restul de masini si alta e sa ai inca 20 de insi infigandu-se in tine din toate directiile, fiecare cu mirosul si galagia aferenta.

L.E: O venit casca. 290 de RON cu totul si 5 stele la SHARP.
 
Last edited:
Am să fiu scurt pentru început, fiindcă tocmai m-am întors din vacanţă (Italia, 8 zile) şi-s cam obosit şi incoerent.
Am realizat cât de necesar e un mijloc de transport propriu pentru astfel de vacanţe. Nu eşti legat de cineva, chestii de genul "nu mă duci şi pe mine...?" dispar, ce mai, poţi profita la maxim de timpul disponibil.
Iniţial mă gândisem la o maşină SH, dar:
- Noi nu mergem în vacanţe decât de Paşte şi vara
- Ne place să mergem în zone mai muntoase, cu şosele mai înguste şi mai "winding".
Exemplu. Din Malo, Italia, până la Lago di Garda. Sau tur al întregului lac, în 2 zile.
Să faci treaba asta cu maşina e un chin, şoseaua e foarte îngustă şi dai mereu de dopuri (i s-a stricat unuioa maşina, e belea), în schimb cu motocicleta te strecori.
Aşa că ne-am gândit la o motocicletă ("ne-am" însemnând eu şi prietena).
Vrem ca la anul în primăvară să o cumpărăm, aşa că strângem cureaua şi ne-am gândit că putem pune deoparte 200 EUR / lună, timp de 9 luni. Diferenţa până la preţul final, credit (maxim pe 3 ani, maxim încă 4000 EUR, cu tot cu echipament şi etc., etc).
Tip de motocicletă: clar touring, dar nu cilindree mare decât dacă nu se poate altfel. În sensul că noi cântărim 110 Kg adunaţi, cu tot cu ţoale. Ce bagaje se mai aduă fac să zicem maxim 150 Kg încărcătură.
În categoria asta sunt o căruţă de modele şi e cam evident că nu o să ne permitem ceva nou. Piaţa de SH... o fi, dar eu n-am habar de ea. Putem să cumpărăm din România, Germania şi Italia (unde avem rude).
Nu prea îmi pasă ce model este, n-am preferinţe, numa' să nu fie roz :biggrin: şi să aibă ceva accesorii (cutii de-alea pe laterale pentru bagaje, să fie cât mai comodă... uh, dacă nu mă pricep, nu mă pricep!)
Exemple: Honda Gold Wing 2004 (sau versiunea mai şmecheră din 2006). Nu m-aş da în lături nici de la un Harley :smile:

Da' poate vorbesc prostii... Mai bine spuneţi-mi vă rog dacă-s cu capul în nori sau targetul pe care mi l-am stabilit poate fi atins. Să mai strâng bani un an? Să mă orientez către altă categorie de motociclete?
 
Io te întreb alta, vrei să faci România - Italia pe moto ca apoi 2 zile să poți circula în vacanță pe ea? :smile: Ar trebui să iei în considerație că este foarte obositor și solicitant, mai ales pe șoselele patriei noastre. Iar dacă în mașină mai poți să dormi, pe moto canci, mai ales dacă te mai prinde și o ploaie. În rest, nu știu dacă 5800EUR ajung pentru un tourer bun și echipament complet pentru 2 persoane.
 
Păi aia întrebam şi eu... ajung? :smile:
De dormit în maşină nu se pune problema, Doamne fereşte, ce vacanţă e aia? Motel în general, cort dacă nu se poate altfel, ca back-up plan.

Exemplul era de România - Italia fiindcă traseul ăsta l-am făcut cu avionul, şi retrospectiv aş fi preferat să fac 4 zile dus-întors pe moto şi să petrec încă 4 zile acolo, în loc de o zi (adunat) dus-întors cu avionul şi apoi 7 zile bănănăit pe acolo cu autobuzul / trenul / pe jos / autobuz / tren / etc, ad nauseam.
 
Nu am mare treaba cu motociclismul insa am destui prieteni care-s pasionati de asa ceva. Iar ce povestesti tu acolo e ceea ce face un anumit grup din acei prieteni motociclisti, anume posesorii de Honda Transalp. Sunt versatile, rezistente, destul de comode (n-am mers decat in spate, dar am stat bine :tongue:) si cu niste case-uri pot cara destul de mult.
 
Inchiriezi o masina pentru concedii?
- te costa mai putin decat achizitia unei motociclete;
- e mai confortabila;
- e mai spatioasa;
- e mai sigura.
- nu iti bati capul cu revizii, intretinere etc.
- mai multe persoane au carnet cat. B decat A
 
Părerea mea e că ai trecut prea repede la „ce să-mi iau?”. Motociclismul ăsta de cursă lungă e ca urcatul pe munte pe jos: e ceva ce faci dacă te pasionează, nu o alternativă la telecabină.
 
Eu n-aş pleca de acasă la aşa o distanţă călare...Mă dau jos ţapăn din maşină când parcurg distanţe lungi aşa că nici nu vreau să mă gândesc la cum ar fi să cobor de pe moto după 3-400km. :biggrin:
 
Inchiriezi o masina pentru concedii?
- te costa mai putin decat achizitia unei motociclete;
- e mai confortabila;
- e mai spatioasa;
- e mai sigura.
- nu iti bati capul cu revizii, intretinere etc.
- mai multe persoane au carnet cat. B decat A

1. Zi şi preţuri, "te costă mai puţin" nu îmi spune nimica. Vorbeam azi cu cineva şi îmi zicea de 3500 EUR pentru un TransAlp 650 în stare excelentă. compară închirierea unei maşini cu preţul ăsta, să zicem 20 de zile pe an, timp de 3 ani.
2. Probabil că da, dar eu fac vacanţe lejere, când înţepenesc mă dau jos şi mă dezmorţesc, nu mă fugăre nimenea, nicăieri.
3. Irelevant. Nu iau 10 geamantane cu mine într-o excursie, nici 4 pasageri. Eu şi prietena şi 5 kile de ţoale.
4. Discutabil. În RO, true. Afară am văzut cum se circulă şi cum arată şoselele.
5. Corect, dar, again, dacă te lasă prin Pirinei maşina închiriată în RO ce faci?
6. Aici nu pricep ce-are sula cu prefectura. Ceva de genul "pune-ţi scări rulante în casă că e plin de obezi pe-afară"? Ori nu pricep eu unde baţi...

Părerea mea e că ai trecut prea repede la „ce să-mi iau?”. Motociclismul ăsta de cursă lungă e ca urcatul pe munte pe jos: e ceva ce faci dacă te pasionează, nu o alternativă la telecabină.

True. De 5 ani tot visez la moto. Acuma, când am motive, toată lumea "ia-ţi maşină". I FUCKING HATE CARS. Capisci? :smile:

Eu n-aş pleca de acasă la aşa o distanţă călare...Mă dau jos ţapăn din maşină când parcurg distanţe lungi aşa că nici nu vreau să mă gândesc la cum ar fi să cobor de pe moto după 3-400km. :biggrin:
Or să fie distanţe scurte, then. Repet, vreau vacanţe lejere, cu opriri dese, peisaje pitoreşti, mers pe jos, suit iar pe motor, mai 50-100 km, iar privit peisaje, etc.
Again, e irelevant ce-ai face tu. No offense.
 
1. Zi şi preţuri, "te costă mai puţin" nu îmi spune nimica. Vorbeam azi cu cineva şi îmi zicea de 3500 EUR pentru un TransAlp 650 în stare excelentă. compară închirierea unei maşini cu preţul ăsta, să zicem 20 de zile pe an, timp de 3 ani.
2. Probabil că da, dar eu fac vacanţe lejere, când înţepenesc mă dau jos şi mă dezmorţesc, nu mă fugăre nimenea, nicăieri.
5. Corect, dar, again, dacă te lasă prin Pirinei maşina închiriată în RO ce faci?
6. Aici nu pricep ce-are sula cu prefectura. Ceva de genul "pune-ţi scări rulante în casă că e plin de obezi pe-afară"? Ori nu pricep eu unde baţi...
1. Random Google search: Reno Megane 2 - 35E/zi * 10zile *2ture/an = 700E/an; deci in 3 ani cheltui 2100E. Mai dai bani doar pe benzina si vignete. Plus ca poti alege exact ce masina iti convine (mai mare, mai mica, mai sport, mai cum vrei tu). Poti inchiria si Ford Fiesta cu 25E/zi si atunci costurile se reduc la 500E/an.
2. Gandeste-te ca stai aproape tot timpul cu echipament moto pe tine. Nu stiu de ce dar nu pare prea confortabil. Vara ai A/C de la briza, daca te prinde ploaia stai si te murezi.
5. Ce faci daca te lasa motorul cumparat de tine in Pirinei?
6. Puteti conduce alternativ tu si prietena ta. Nu cred ca iti convine sa conduci 7-8 sute de km si sa ajungi la destinatie rupt de oboseala.

Daca rezumi utilizarea moto la doar 20 de zile pe an, mi se pare o investitie inutila. Tine cont ca pe langa costul de achizitie ai costuri de intretinere, inmatriculare, taxe de tot soiul,
 
1. Random Google search: Reno Megane 2 - 35E/zi * 10zile *2ture/an = 700E/an; deci in 3 ani cheltui 2100E. Mai dai bani doar pe benzina si vignete. Plus ca poti alege exact ce masina iti convine (mai mare, mai mica, mai sport, mai cum vrei tu). Poti inchiria si Ford Fiesta cu 25E/zi si atunci costurile se reduc la 500E/an.
2. Gandeste-te ca stai aproape tot timpul cu echipament moto pe tine. Nu stiu de ce dar nu pare prea confortabil. Vara ai A/C de la briza, daca te prinde ploaia stai si te murezi.
5. Ce faci daca te lasa motorul cumparat de tine in Pirinei?
6. Puteti conduce alternativ tu si prietena ta. Nu cred ca iti convine sa conduci 7-8 sute de km si sa ajungi la destinatie rupt de oboseala.

Daca rezumi utilizarea moto la doar 20 de zile pe an, mi se pare o investitie inutila. Tine cont ca pe langa costul de achizitie ai costuri de intretinere, inmatriculare, taxe de tot soiul,

1. Calcul corect: 35E/zi * 10 zile = 350 EUR. Plus depozit de livrare 200EUR (minim ce-am găsit), Plus vignete (alea cât costă, sunt scumpe rău, cum se obţin?) * 2 ture, total 1100 EUR/an. Ori 3 ani, 3300 EUR.
2. You have a point there. Cât de greu de dat jos e echipamentul ăla? Mă refer la partea superioară at least, adică geacă + cască. Pantalonii de vară nu-s ei de vară degeaba, sper. La fel şi cizmele.
5. Îl repar, da' repar ce e al meu. La maşină repar ce e al altuia, întrebarea corectă e dacă mai văd banii înapoi în cazul unei reparaţii pentru o maşină închiriată.
6. Şef, familia noastră :smile: nu are carnete de conducere de niciun fel. Din varii motive, sunt şanse foarte mari să fiu doar eu conducător de auto/moto.

Pot până la urmă să o folosesc şi pentru mers la lucru şi înapoi, din moment ce o iau, dacă o iau... Odată ce ai maşinăria, găseşti la ce să o foloseşti, nu-i asta problema :smile:
 
Depozitul ala de livrare (garantia) se returneaza la restiturea masinii in bune conditii (aka nu trebuie ei sa o repare pe Casco). Deci nu intra la cheltuieli, sunt doar niste bani blocati.

Reparatiile le platesti doar daca masina de strica din cauza ta - roata rupta in groapa, baie de ulei sparta etc. Restul reparatiilor legate de uzura masinii se deconteaza.

PS: Posturile de mai sus sunt doar pararea mea, e usor sa faci calcule pe banii altora.
 
2. You have a point there. Cât de greu de dat jos e echipamentul ăla? Mă refer la partea superioară at least, adică geacă + cască. Pantalonii de vară nu-s ei de vară degeaba, sper. La fel şi cizmele.

Mda, clar nu-ți dai seama care-i treba cu astea :biggrin: În echipamentul de moto te coci indiferent că-i de vară/iarnă, crezi că ăla de vară are A/C încorporat? Rolul echipamentului este unul singur, să nu-ți lași pielea pe asfalt dacă o să cazi (și o să cazi), nu să-ți fie ție bine în el :biggrin:
 
Depozitul ala de livrare (garantia) se returneaza la restiturea masinii in bune conditii (aka nu trebuie ei sa o repare pe Casco). Deci nu intra la cheltuieli, sunt doar niste bani blocati.

Între 200 şi 500 EUR blocaţi chiar înainte să pleci în vacanţă, exact ce-mi trebuie. Oi fi eu mai ciudat, dar chiar numai mie mi se pare o tâmpenie să pleci în concediu prin Europa cu o maşină închiriată? Eu aş înnebuni: vai să nu se strice aia, vai să nu dau într-o groapă, vai să nu o zgârie, vai să nu aia, să nu ailaltă...
Nu ştiu, mie mi se pare ceva foarte putred în raţionamentul ăsta :smile:

Mda, clar nu-ți dai seama care-i treba cu astea :biggrin: În echipamentul de moto te coci indiferent că-i de vară/iarnă, crezi că ăla de vară are A/C încorporat? Rolul echipamentului este unul singur, să nu-ți lași pielea pe asfalt dacă o să cazi (și o să cazi), nu să-ți fie ție bine în el :biggrin:
Păi nu ştiu, de-aia întreb. Tu cât ai umblat pe moto în echipament? Mult, puţin, deloc? Zici din experienţă sau din ce-ai auzit sau îţi imaginezi?
Eu am umblat foarte puţin, doar cu cască şi la viteze mici (30-40-50 km/h). De-aia întreb, poate îmi răspunde cineva care chiar e motociclist :smile:
(poate toţi motocicliştii îs în vacanţă...)
 
ipman, Azazel şi AdrianB1 nu cred c-au mai dat pe-aici de ceva vreme. Or mai fi ei şi altii, dar eu pe ei 3 mi-i amintesc.
 
Păi nu ştiu, de-aia întreb. Tu cât ai umblat pe moto în echipament? Mult, puţin, deloc? Zici din experienţă sau din ce-ai auzit sau îţi imaginezi?
Eu am umblat foarte puţin, doar cu cască şi la viteze mici (30-40-50 km/h). De-aia întreb, poate îmi răspunde cineva care chiar e motociclist :smile:
(poate toţi motocicliştii îs în vacanţă...)

Dude, am pus mâna pe echipament și nu trebuie să stau îmbrăcat în el ca să-mi imaginez cum e să fii pe motor, vara, la 40*C, îmbrăcat cu așa ceva. E la fel ca atunci când îmi cumpăr un tricou sau un pulover, știu clar în care mi-e cald și-n care nu :smile:
 
ipman, Azazel şi AdrianB1 nu cred c-au mai dat pe-aici de ceva vreme. Or mai fi ei şi altii, dar eu pe ei 3 mi-i amintesc.

OK, I'll take my questions elsewhere, că aicea's singur împotriva tuturor, n-am nicio şansă.
Neo, şi eu am pus mâna pe volanul unei maşini care a stat în soare şi frigea de numa', nu trebuie să o conduc ca să îmi dau seama ce senzaţie naşpa e să îţi ardă pielea tot timpul drumului... oh wait... e o eroare de logică undeva, hmm... :smile:
 
Back
Top