Motor de începător

La partea cu preturile este destul de funny ca motoarele in 4 cilindri sunt si mai ieftine decat restul, numai ca eu nu prea am chef de asa ceva, sunt cam greute.
Marius, mecanicul respectiv ia 20 e/ora, sau service-ul respectiv?
Ca nu as plati un mecanic particular cu 20 de epuroi/ora nici daca ar fi Jenna Jameson, mi-a mai cerut mie un instalator niste preturi per ora de i-am calculat ca Gates ar fi invidios pe el!
Hmm, trebuie sa gasesc un mecanic sa benocleze un ochisor la dansa motocicleta inainte de achizitie!
 
20 EUR pe oră nu e o cifră atât de mare pe cât pare, dentistul meu cere mai mult decât dublu (cu bon fiscal, nu la negru), iar consultanți am avut și cu peste 250$ pe oră. Cu cât sunt mai scumpi devii mai prevăzător și mai calculat :smile:

Motoarele în 4 cilindri nu sunt neapărat mai grele, cele de generație mai nouă sunt chiar mai ușoare decât cele mai vechi la aceeași capacitate cilindrică. Un CBR RR de 600 cc e sensibil mai ușor decât un CB 500, iar diferența între 180 și 220 kg nu o simți.
 
Adrian, ce pot sa spun, traieste bine dentistul tau!
Nu stiu cum e de la 180 la 220, dar pot sa spun ca gpz ma rupea la stat in trafic&shit!
 
GPZ-ul are 214 kg, la greutatea asta gasesti un CBF 600 in 4 cilindri, iar dentistul dupa ce plateste taxe si impozite traieste decent.
 
Pai si gpz tot in 4 era, dar cred ca avea vreo 240 parca, nu mai stiu exact.
Si eu am un dentist bun+scump, dar platesc la operatii nu la timp, acum nu stiu cum e mai bine.
Apropo, cine are habar de un monocilindru asemanator cu yamaha sr500?
Imi place la nebunie conceptul, dar sunt foarte scumpe din cate vad(raportat an/putere/pret)
Ca monocilindri nu mai stiu decat usuzuki savage, precum si cele de enduro....
 
Apropo, cine are habar de un monocilindru asemanator cu yamaha sr500?
Nu se mai fabrică așa ceva, se consideră o soluție complet depășită - au trecut 30 de ani de atunci și se pot face motoare de 500 cc bicilindrice mai ușoare decât un monociclindru. În afară de enduro chiar nu ai un motiv să folosești așa ceva, lățimea la 2 sau 4 cilindri nu te incomodează pe șosea iar greutatea nu ține de numărul de cilindri. Vezi CBR-ul RR de 600 care e cu 30 kg mai ușor decât un CB 500 cu 2 cilindri, e mai îngust și de 2 ori mai puternic. Iar cu un monocilindru în 4 timpi ai și un cuplu anemic :frown:

Până și legendarul F650 a primit un motor bicilindric în locul monocilindrului. Oare de ce?

PS. Recunoaște, tu nu vrei o motocicletă cu care să mergi, vrei una de epocă să o ții în garaj și să bibilești la ea :smile:
 
E, am avut si Simson, am avut si IJ din 56 cu decompresor, si o IFA a trecut pe langa mine cu 2 cilindri boxer in 2 timpi(unic motorul in lume ca si conceptie, daca stiu eu bine), dar o japoneza mai vechiuta asa cum e un sr de 500 m-ar incanta zic eu.
Cred ca raman in schimb la GS, daca la verificare iese ok, il iau, si va spun impresiile dupa.
 
OK, dar dacă poți încearcă să dai o tură cu o motocicletă actuală, post 2000, să vezi cum merg motocicletele acum - față de Simson, IJ sau IFA e mare diferență și nu are rost să trăiești în trecut, convins că un GS de 20 de ani e "ză shit".
 
Yup, sunt convins ca ai dreptate, dar cum multora la biciclete le e frica de frane hidraulice, sau la pc sa umble in ele ca nu mai au garantie la flamingo alike shops, asa parca as vrea si eu ceva ieftinnnnnn si simplut, imi este un pic frica sincer sa fiu...si 500 de euro ar fi teoretic mai usor de aruncat decat vreo 1500 pe o hondita....
Ca asa, am amic care ma roaga sa ii iau un suzuki de prin 2002, intretinut, cu plata in rate pana la pastele cailor si dupa, dar imi este frica, pare complicata rau....si daca mai si pic cu ea...
Gs nu un za shit in nici un mod, asta e clar, dar daca tehnic iese bine la 500 euro, atunci doamne ajuta.
Dar mai vedem.
 
dar imi este frica, pare complicata rau....si daca mai si pic cu ea...
De picat pici sigur, nu e motociclist să nu fi picat, dar nu se strică motorul din asta. Poți să faci praf un far, carene, furca, de obicei șa chestii mai ușoare doar rupi o scăriță și manetela de pe partea respectivă (ambreiaj sau frână), îndoi un pic schimbătorul de viteze dar te ridici și pleci mai departe, motorul nu pățește nimic. Poți pune un crashbar dacă vrei și atunci chiar devine invulnerabil la căzături, dacă reușești să îl troznești starea motorului ar fi ultima grijă la un asemenea accident, dar un motor cu structură mai simplă nu face nici o diferență.

Ți-am zis, la cele vechi e riscul mare să aibe setul dus sau pe ducă, iar un set motor e vreo 300 EUR la un bicilindru. Dacă mai pui la socoteală garnituri, schimburi de ulei (2) etc. ajungi lejer la 400 EUR din start, iar dacă mai sunt mărunțișuri gen telescoape care curg (semeringuri furca față), un amortizor dus pe spate etc. o să fie nevoie să bagi mulți bani până o să poți să mergi cu ea, timp în care cei 500 EUR inițial tot urcă. Iar fiabilitatea unui motor vechi de 25 de ani e mai slabă ca a celor actuale, chiar reparat nu o să țină cât unul mai nou. Nu zic să sari direct la injecție (prea noi și prea scumpe, probabil), dar ceva mai contemporan ar fi recomandat.

Nu vrei, dom'le, un CB 250 RS simplu si necomplicat?

Cu ce te supără de o dai, a rămas mică? E cel mai răspândit motiv de a schimba o motocicletă, dar nu îl văd pe liubarschi schimbând-o peste 2 ani, îmi face impresia că dacă o să ia ceva o ține cel puțin vreo 5 până ori se strică de tot ori se lasă el de motociclete.
 
Oarecum mica, e foarte OK in oras si anul asta asa am mers majoritatea timpului, dar cand am iesit s-a simtit ca e usurica si n-are putere.
 
Pai eu am un buget cam restrictiv, dar lasa te rog un pm cu un numar de telefon.
M-am uitat un pic pe net la ea, imi place cum arata, are mare potential de modificare, dar preturile la acest model in Ro sunt extravagante.
Am sunat repede un amic din Italia, poate sa imi aduca cica un pachet de 3 motociclete la 1000 de euro.Aproape incredibil, vazand ca in Romania, una costa 1000 de euro.
Adrian, eu sunt un om foarte linistit, am mers si cu un suzi de 125 si a fost ok pentru mine, datorita faptului ca merg mult cu biciceta, nu imi place viteza, si atunci merg linistit si admir stanga dreapta, iar cu dr de 200 si yamahe asiderea s-a facut si inconjurul lumii/x continente.
Doar trebuie sa take it easy.
Dar ai perfecta dreptate la motoare noi vs cele vechi, dar la preturi tine cont ca exista si dezmembrari, unde iei un motor de gs cu 200 de euro complet and so on.
Sincer, o hondita de 800 cu ambreiaj variabil and so on mi-ar placea la nebunie full accesorizata, dar bugetu si ratiunea zic nu.
 
Proaspat posesor de Kawa 400 reporting in. Ultima transa platita luna asta, mai am de luat carnetul si sunt motociclist complet. Pana atunci ramane scuterul de baza.
 
Adică asta?

400-s3.JPG


:hihi:
 
Kawasaki ZZR 400 din 1998. Cumparata SH cu ~1100E. Banii i-am dat proprietarului in transe de cat 11 mil. pe luna. Fost cu Ovidiu (delu de pe motociclism.ro) sa o vedem. Carburatia trebuie refacuta (trage mai moale zise delu, fost proprietar de zzr400 si el), i-am pus un cauciuc nou pe spate de 180 (originalul e de 160), shimeringurile trebuiesc inlocuite, a venit cu baterie noua pe gel. E revopsita albastru perlat (a fost scrijelita pe carene si oglinzi de fostul proprietar) dar cadrul si restul componentelor sunt OK.

Am fost pasager intr-un test drive scurt acum doua saptamani si totul merge cum trebuie.

As stated before, mai ramane sa termin scoala/iau carnetul.
 
Rofl tare faza :biggrin:

Mișto motorașul, s-o stăpânești sănătos și fără incidente.
 
Back
Top