Motor de începător

...fiindcă îl ţii pe scaunul din dreapta, accesibil în 5 secunde. Pe moto cum e? Nu dau cu parul, sunt doar curios. Îl agăţi undeva? Îl prinzi cu velcro?
 
Elisa, corect, dar dacă recitești ultimul paragraf din postul 757 o să înțelegi de ce nu răspund.

War, îl ții pe tankbag. E un soi de desagă pe rezervor.
 
Elisa, corect, dar dacă recitești ultimul paragraf din postul 757 o să înțelegi de ce nu răspund.
Ultima data cand am citit postul paragraful nu era acolo :biggrin:.
Dar nu puneam problema auto vs. moto. Ma refeream strict la fotografiat in timp ce conduci.
 
Da, fotografiatul în timp ce conduci e o opțiune care există, e complet nerecomandată și se poate trăi și fără. Dar se poate face și pe moto dacă vrei.
 
Da, fotografiatul în timp ce conduci e o opțiune care există, e complet nerecomandată și se poate trăi și fără. Dar se poate face și pe moto dacă vrei.

La S-klasse faci poza automat
 
Păcat că e cam varză site-ul și povestea, mi-a luat vreo 5 minute doar să aflu când a avut loc evenimentul și unde au fost.

La primăvară (sfârșit de aprilie-început de mai) am intenția să fac un drum similar, mai puțin escapade cu feribotul de 500 EUR.
 
Later edit: pe acel site sunt mai multe călătorii, inclusiv cea prin Bulgaria-Turcia-Siria-Iordania-Israel pe care intenționez să o fac și eu la primăvară. Mi-ar place și Mongolia, dar nu am nici timpul, nici banii pentru așa ceva. Excursia în Mongolia de pe site a fost sponsorizată de câteva zeci de motocicliști, a se vedea "Vând kilometri de povești" de pe motociclism.ro.
 
Sper ca dupa vanzarea uneia dintre cele 3 biciclete s aimi iau si eu un GS!
Dar intaii sa vand dihania cealalta nemotorizata!
Pareri despre GS?Eventual un mecanic de recomandat la cumpararea dihaniei si la primele operatii de intretinere?
 
Vezi că GS500 e un model foarte vechi, găsești pe piață și exemplare de 20 de ani pe lângă cele mai noi carenate (GS500F). Personal nu aș lua una mai veche de 5-6 ani dacă aș vrea să o țin mai mult*, dacă e doar prima motocicletă de învâțat și mers mai departe poți lua oricât de veche dacă e în stare bună. Pentru ce vrei de fapt motocicleta?

* Doar dacă o vrei exclusiv de oraș, la drum lung merge dar e una din cele mai proaste alegeri, are putere mică și se vede la depășiri, dacă mai ai și bagaje deja e cam mică pentru traficul actual. Iar pentru oraș ți-aș recomanda un scuter, consumă mult mai puțin și e mai comod cu spațiul de depozitare sub șea. Per total, nu mi-am luat GS și nu regret, CB500 are vreo 14 CP în plus și răcire cu apă care în blocaj pe Podul Grant s-a văzut a fi foarte bună.
 
Pai

Pai, pe rand:
-dirt cheap la achizitie 500 euro-foarte veche 1992
-drumuri scurte, sunt foarte linistit, ma simt bine la ~90-100 km/h,
-circul singur sau doar singur cu maxim 3-4 kile bagaje
-piese cacalau dezmembrari anglia unde cumperi cu 200 lire totul mai putin cadru si roti
-racire pe aer
-circul in oras foarte putin, ma deplasez vara doar cu bicla, evit aglomeratiile
-honda e cam scumputa la aceeasi ani, chiar si dublu in Romania.
-ieftin de modificat
-in plus cu un suzi la un mecanic, parca nu te arde ala de bani ca si cum ai veni pe o Hondita, stiu asta de la 3 mecanici cel putin
 
Pai, pe rand:
-dirt cheap la achizitie 500 euro-foarte veche 1992 No comment
-drumuri scurte, sunt foarte linistit, ma simt bine la ~90-100 km/h, Cu 90 km/h în afara orașului o să te depăsească toate dubele și camioanele. Foarte neplăcută senzație când ies doar jumătate de bandă în depășire ("că ești mic și încapi") și revin cam devreme în bandă (tot pentru că "ești mic"). Cu CB-ul mă mai depășea câte un SUV grăbit, altfel încercam să țin 120 km/h pe DN-uri și 140 pe autostradă. Uneori să mergi prea încet poate fi foarte riscant.
-circul singur sau doar singur cu maxim 3-4 kile bagaje Dream on, nu îmi imaginez unde poți pleca cu 3-4 kg de bagaje decât poate la Snagov. Cu motocicleta o să vrei curând să faci ieșiri de 3-400 km.
-piese cacalau dezmembrari anglia unde cumperi cu 200 lire totul mai putin cadru si roti La fel și pentru Honda, au făst vândute mai multe exemplare în UK decât GS-uri
-racire pe aer Nu mi se pare un avantaj, chiar dimpotrivă, dar e chestie de interpretare
-circul in oras foarte putin, ma deplasez vara doar cu bicla, evit aglomeratiile
-honda e cam scumputa la aceeasi ani, chiar si dublu in Romania. Honda e mai nouă (în 1992 nu apăruse), mai fiabilă, mai puternică, poate chiar merită banii ăia în plus
-ieftin de modificat În ce scop?
-in plus cu un suzi la un mecanic, parca nu te arde ala de bani ca si cum ai veni pe o Hondita, stiu asta de la 3 mecanici cel putin Nu am auzit să facă cineva diferența la preț la manoperă între japoneze

Să nu crezi că CB-ul mi se pare cea mai bună motocicletă de pe pământ, doar marginal mai bună decât GS-ul și mult mai bună decât GPZ-ul (Kawa).
 
Honda este mai buna decat Suzi, sunt sigur de asta, iar Cb e mai bun decay Gs, dar e mai scumputa, am mers si cu gpz 600, si mi sa parut ok, dar cam greu avand 4 cilindri si cam la fel de vechi.Iar in cazul meu o honda e cel putin 1000 de euro.
Iar cu depasirile: uiti ca sunt biciclist si mai toti cand merg pe sosea nici macar nu se obosesc sa iasa doar pe juma de banda.
Chiar plec cu 3-4 kile de bagaje, sincer.
Si asta cand sunt pe munte cu tot cu sac de dormit de 500 de grame+bivy de 200 gr and things.Raspunsul:haine tehnice.Daca vrei iti trimit si lista mea de echipament de 5 zile de mers pe munte, sau fac un topic separat cu UL gear.
Modificare inspre bobber fighter, am cate ceva in cap, o sa pun poze cand le gasesc prin pc.
Un mecanic bun de incredere se gaseste?
Din 3 amici buni mecanici, unul e in State, 2 plecati in Europa, iar cei 3 amici motociclisti ai mei care au ramas prin tara si au luat motoare noi, deci nema mecanici de incredere care sa se priceapa.
Iar la instalatie electrica as avea pe cineva...
 
Tocmai că o motocicletă nu e bicicletă și nu are rost să iei echipament ultralight când poți să cari 20 kg fără nici un efort, dar cu un mare plus de comfort. Nu încerca să folosești motocicleta ca pe o bicicletă, singura similitudine este că au două roți amplasate longitudinal.

Singurii mecanici de încredere pentru moto pe care îi știu sunt la service Honda (scumpi, doar pentru operațiuni complexe) și cu mine (gratis, pentru chestii mai simple). Noroc că nu necesită prea multă mentenanță, altfel aș fi în pom - consumabilele pot să le schimb singur la nevoie (bujii, filtre, ulei, antigel, lichid de frână, plăcuțe), iar iar carburatoarele îmi permit să le curăț și sincronizez în service o dată pe an. Curățarea nu e o problemă, sincronizarea nu se poate face fără manomentre precise.

PS. Sper că nu ești înalt.
 
Sunt chiar mic:1,65-1,68.
Echipamentul ultralight il am deja, culmea e ca nu am ceva greu.
Ideea e ca ce motoare din alea de 100 de euro am mai avut, mi am permis sa ma doara in basca, ca am mai cumparat unu fara acte cu 50 E, GPZ l am folosi de la un amic, deci fara nici un ban, dar pe asta daca dau 500, si mai planuiesc sa bag cateva sute, nu as vrea totusi sa se desfaca pe drum, si ma gandeam sa iau un mecanic sau un priceputeanu, sincer as baga si motoru pe o rampa ceva sa se benocleze mecanicii la el...ca la masini, dar habar nu am unde.
 
Eu nu îmi închipui cât de defectă trebuie să fie o motocicletă ca să o vândă cineva cu 500 EUR, așa că nu aș cumpăra așa ceva nici cu mama mecanicilor lângă mine: ce să îmi spună, că e o epavă și să îmi dea o listă de defecțiuni mai lungă decât un A4? Știu că o motocicletă cu motorul, cadrul, furca și bascula în stare bună se vindea pe la 1000 EUR, iar cel mai ieftin CB chiar peste 1400-1500 EUR. O moto din 1992 cu motorul terminat (compresie dusă, consum de ulei) nu merită cei 500 EUR pentru că nu prea ai ce face cu ea nereparată, iar reparațiile costă destul de mult dacă le aduni. Știi, prețurile extrem de mici dau de bănuit.
 
Stiu ca pare ciudat, dar am mai vorbit pe forumuri cu motociclisti vechi care iau motoare cb de 1100 cu 700 de euro cazute, mai baga 2-300 si au motor bun.
Eu personal stiu multe cazuri de acest gen, trebuie doar sa vrei sa inveti un pic de mecanica si sa iti inveti si motoru cu acest caz.
Citeam undeva ca testul de compresie la motor se poate face cu o cheie manometrica, stii ceva de asa ceva?
Eu unul am o lunga experienta in a cumpara chestii de acest gen, suspect de ieftine, si de a fi multumit multi ani, pe urmatorul principiu: am dat putini bani, chiar daca mai bag inca pe atat si iese bun stiu ca am bagat eu si stiu ce am bagat, iar daca e bun si trebuie sa mai bag doar 50% din cat am dat, si mai bine!
De curiozitate, uita-te pe bikeshop.ro sa vezi cat au scazut preturile...
Ca idee, un suzuki savage, care inainte nu se lua sub 2000 de euro, acum si l-a luat un amic cu 800 de euro!
Si bun pe deasupra!
Apropo, ce parere ai de monocilindru vs 2 cilindri?
Eu unul tare mi-as lua un monocilindru, doar datorita faptului ca nu trebuie sa stai sa sincronizezi carburatoare and shit, pe de alta parte daca din 2 cilindri moare unu, celalat de duce acasa!Ce parere ai?
 
Am intalnit un mecanic bun la K&Log (Yamaha) in Militari, sub podul autostrazii peste soseaua de centura. Ora de manopera este ~20E, dar pe mine m-au taxat mai putin decat cronometrasem. Cu 1/4 mai putin.

Motorul cu 1 cilindru vibreaza rau de tot, iar majoritatea motocicletelor din categoria asta sunt enduro si cu capacitate cilindrica destul de mica (sunt biased, stiu :tongue: ). Am calarit un Pegaso cateva zeci de km. Era EXTREM de lenta. Accelereaza mai lent ca o masina.
Motoarele in 2 cilindri se desincronizeaza mai repede decat cele cu 4 dar sunetul unui V-twin compenseaza deranjul. :smile:
 
Apropo, ce parere ai de monocilindru vs 2 cilindri?
Eu unul tare mi-as lua un monocilindru, doar datorita faptului ca nu trebuie sa stai sa sincronizezi carburatoare and shit, pe de alta parte daca din 2 cilindri moare unu, celalat de duce acasa!Ce parere ai?

Nu e un criteriu de alegere. Monociclindrul are turație de obicei mai mică, vibrează mai tare, dar un cilindru nu moare pur și simplu - dacă nu se sparge bujia (caz extrem de rar) sau nu se rupe un conector nu are cum să moară decât supraturat. Nu e același lucru cu monomotor/bimotor (la avioane), e același motor cu un piston mai mare și mai greu sau două pistoane mai mici, mai ușoare care se echilibrează parțial între ele. Iar la doi cilindri în V e vorba și de de un cuplu incomparabil mai mare (și ceva vibrații).

Ca și comfort și cuplu motorul în 4 cilindri e de neegalat, apoi cel în 2 și apoi monocilindrul. Ca fiabilitate sunt similare, doar costurile de mentenanță sunt pe dos - la mai mulți cilindri setul motor costă mai mult, sunt supape mai multe, chiulasă mai mare etc., dar la un motor modern (proiectate după 1990) rare sunt cazurile în care la o motocicletă folosită și întreținută corect ai nevoie să umbli la motor vreodată, de obicei se casează înainte de a se strica motorul. La cele mai vechi riscul e foarte mare ca la 50.000 km să ai nevoie de o reparație majoră pe care nu o poți face în casă:
- piesele se găsesc doar de la producător sau importator cu excepția câtorva compatibile (ex. rulmenți de jug Saito luați de Azazel la 50% din prețul de la Honda și de calitate mai bună, confirmat de mecanicii de la Honda care i-au montat)
- la anumite operațiuni se schimbă și anumite garnituri și piese obscure (ex. pastile de reglat supape) pe care 99% din mecanicii de pe piață nu le schimbă, refolosindu-le pe alea vechi, iar apoi te întrebi de ce un motor teoretic refăcut (schimbat set complet) nu ține încă 50.000 km ci doar 15-20.000 până la următoarea reparație similară
- 99% din mecanicii de pe piată nu folosesc chei dinamometrice pentru că mâna lor e reglată mai precis :eek: și ai jocuri și toleranțe prea mici sau prea mari. E nevoie de manual de service ca să afli valorile pentru fiecare șurub în parte, aproape nimeni dintr-un service sau atelier independent nu are așa ceva.
- aproape orice atelier independent îți acordă o garanție pe cuvânt de pionier, chiar dacă pun (sau le duci tu) piese de origine - pentru că nu folosesc manuale de service nu sunt considerate "autorizate"

Până la urmă e alegerea ta dacă vrei să iei o moto veche la care să meșterești sau una mai nouă la care doar să schimbi uleiul. Mie unul după mulți ani de reparații - am început cu o Dacie de vreo 14 ani, apoi am trecut la una de vreo 8, apoi o moto de 12 ani (mare upgrade ca fiabilitate) etc - mi s-a urât, deși am ceva scule și garaj. Vreau să mă plimb și să mă relaxez, nu e avion de vânătoare să am 16 ore de mentenanță pentru fiecare oră de zbor. A fost un efort, dar cum prețurile au tot coborât nu mai e un efort așa mare - dacă îți permiți să cumperi motocicleta și benzina pentru ea poți pune și diferența pentru ceva mai bun.
 
Back
Top