Motor de începător

Personal aş alege R6 ca începător, mori mai repede şi te chinui mai puţin - e o motocicletă mai greu de condus (mari orientată spre cursele pe circuit, nu de stradă) şi ai şanse mai mari să intri cu ea într-o maşină sau într-un pom. Am mers doar cu sora mai mare (de 1000 cc) şi a fost o experienţă interesantă, dar nu să o faci zilnic :)

Ai uitat Gixxerul şi 636.

Apropo, faci baie în parcul Carol? Coordonatele indică partea de est a bălţii din parc.
 
Adrian, in ce masura depinde alegerea unei motociclete de statura posesorului? (greutate si inaltime) Poate un incepator sa-si cumpere o motocicleta mai puternica doar fiindca are o statura peste medie? (sa zicem 1.90cm si 110kg)
 
În puţine cazuri statura influenţează alegerea motocicletei: un tip înalt va sta cam incomod pe un 125cc (Honda CBR 125, Aprilia RS etc) pentru că toată motocicleta e cam micuţă (e mai de fete :)). În nici un caz un începător nu trece de 500 cc doar pentru că e mai greu, raportul putere/greutate e oricum foarte mare: la o greutate la plin a motocicletei un pic peste 210 kg chiar şi la un pilot de 120 kg sunt cam 330 kg pentru 58 CP, înseamnă 0.175 CP/kg. O maşină modernă pe benzină are cam 90-110 CP şi peste 1200 kg cu plinul făcut şi şofer la volan, ceea ce înseamnă 0.091 CP/kg, de două ori mai puţin. O Dacie clasică avea doar 54 CP, de încă două ori mai puţin. Oricum ai face calculul, ai suficientă putere pentru a merge pe o roată şi a depăşi până la 150 km/h orice maşină care are sub 200 CP (nu ştiu de ce ai face asta, dar să zicem).

O motocicletă mai puternică înseamnă minim CBF 600, să zicem (nu Hornet cu 88 CP), care are deja 72 CP. O sportivă de 600 cc are cam 110-130 CP, ceea ce e absurd de mult pentru orice şosea, mai ales că greutatea la gol e mai mică cu 20-30 kg ca un naked de 500cc. Diferenţele se văd numai la chestii gen secunde pentru 0-100 km/h, secumde pentru 400m sau viteza maximă, cam 170-200 la un naked de 500cc, peste 200 la orice 600cc şi peste 250 pentru un supersport de 600 cc.

Dacă întrebarea era pentru Hornet sau ceva similar, răspunsul este simplu: nu e nevoie, dar dacă vrei neapărat ... ţine minte că e foarte periculos şi foarte greu de stăpânit ca începător. Dacă la 500 cc o să înveţi treptat să foloseşti toată puterea motorului, la celelalte s-ar putea să nu ai ocazia.

LE: Dacă vrei să începi cu un 125, atât dimensiunile cât şi greutatea sunt nepotrivite, au doar 10-15 CP, ar fi bine să ai măcar 25-30 (recomandat 25 kW, ~ 33 CP).
 
Am numarul. :bouncex2:

Pana la urma, s-au razgandit organele si au pastrat program normal. Au anuntat la TV, cineva m-a sunat si am fugit de l-am luat. Acum am motorul acasa. O sa fie o zi luuuuunga. :D

Desi am depus dosarul seara tarziu, data inmatricularii: vineri. Deci ce stiam se confirma (99%), autovehicolul se considera inmatriculat in momentul depunerii dosarului, poti doar sa-ti iei amenda ca nu prezinti actele (daca ai macar RCA si un numar de carton).

Am fost la Mototeam pe Timisoara, am dat 20RON pe un suport de numere de la Vesta (desi auto nu costa mai mult de 5RON bucata). M-am uitat si la manusi, porneau de la 150RON perechea de carpa si urcau vertiginos. Cred ca am gresit magazinul, mai caut.
 
Ai uitat Gixxerul şi 636.
Nu am uitat de ele, pur și simplu le-am exclus, probabil din cauza unor idei preconcepute sau că nu-mi sună bine la urechi. Voi arunca atent un ochi asupra lor, mai ales la GSX-R, mulțam de reminder.
Am discutat si cu instructorul, mai intai să văd cum e touring-ul de 80CP și apoi voi lua o decizie finală, deși mă cunosc destul de bine, atunci când îmi place ceva și mi se pune pata nu mai dau înapoi. Momentan tot la supersport rămân... :)

Baftă Azazel si have fun mai ales! :)
 
Să zicem că aş putea face un efort să dispun de vreo 2500 Euro în vreo 2-3 luni. Ce-mi recomandaţi? Nu vreau nimic care să aducă a sport, ci înclin mai mult pe comoditate (la "volan"), manevrabilitate şi viteze ne-excesive. Eu m-am gândit la 2000 Euro motorul + 500 euro diversele (ţoale, cască, etc). Sunt realist sau vorbesc din burtă?
 
Acea comoditate ți-o oferă un chopper, chiar am văzut zilele astea vreo 2 Honda Shadow de 125cc pe la vreo 2000 euro. Totuşi mie mi se pare că e prea puțin 125cc, zic minim un 250cc. :)
 
Ai şanse bune să te încadrezi în buget. Un scuter, un naked vechi, dar în stare bună sau un mic chopper, la alegere. Chopperul e mai comod, dar mai puţin manevrabil, nu prea mergi cu el printre coloane de maşini şi în trafic urban va avea fluenţa şi viteza coloanei de maşini, deci nu vei scurta nici un drum cu el.

Recapitulare
Cea mai bună manevrabilitate în oraş o are un naked, off-road un enduro, cele mai comode sunt chopper şi naked (nu enduro, sunt foarte înalte şi au şeaua foarte îngustă). Ca idee:
- dacă vrei să mergi în afara oraşului la drumuri scurte (max 250 km) poţi alege aproape orice, deşi enduro e lent şi incomod la un asemenea drum
- interurban, distanţă medie (200-500 km) un chopper sau un allrounder carenat (mini-parbriz sau carenă completă), gen Honda CB 500/S, Suzuki GS500F, Honda CBF 600/S, Yahaha Fazer 600. CBF 600S şi Fazer sunt mai bune pentru avansaţi, dar mai scumpe (CBF e minim 4000 EUR).
- drumuri lungi: touring (Honda Pan European, Goldwing sau Deauville (scumpe), Yamaha FJR 1300), sport-touring (Honda CBR 600 F, nu RR; Honda XX 1100), allrounder de 600cc (CBF 600S sau Fazer), enduro-touring (Honda Transalp, Africa Twin, BMW Dakkar). Merge şi cu alte genuri, dar e mai greu: cu CB 500 au făcut înconjurul lumii, dar e mai comod un tourer.
- mers la munte şi ieşit pe drumuri forestiere: enduro gen BMW F650, Honda Transalp sau Dominator, cam orice KTM. Se poate şi cu altă clasă de motocicletă, merge OK cu un naked dar chinuit cu orice altceva.
- mers în oraş: naked, supermoto (enduro cu roţi de stradă), enduro. Avantajul la enduro e că nu simte gropile (au cursă foarte lungă la amortizoare) şi urcă orice bordură, dar au garda la sol foarte mare şi sunt înalte, la semafor dacă eşti mai scund nu ajungi cu picioarele pe pământ şi îţi va fi foarte greu.

Motocicletele supersport (gen CBR 600 RR, Fireblade, Gixxerele, Yamaha R6 sau R1) nu sunt prima opţiune pentru nimic. Exemplele sunt date mai mult cu modele Honda şi Yamaha pentru că îmi sunt mai familiare, există variante şi de la BMW, Kawasaki sau Suzuki. Personal cele mai bune motociclete universale mi se par Honda CBF 600S şi Yamaha FZ6 Fazer, sunt un compromis foarte bun între manevrabilitate (mai grele ca un 500cc), consum (5l/100km extraurban), putere (cam 75 CP), comoditate, protecţie la vânt (urban nu contează, afară da) şi preţ. Din păcate costă peste 3-4000 EUR vechi de minim 3-4 ani şi cam 7500 noi, iar CBF 600 nu se fabrică decât de 4 ani - un Fazer mai vechi se mai găseşte şi preţul e ceva mai mic.
 
Sa inteleg ca tu nu prea ai alege o motocicleta de genul Honda Transalp sau BMW F650, pentru un incepator care nu are de gind sa stea numai in oras? Intreb lucru asta pentru ca vad pe forumurile de motociclism, ca cele doua sunt printre cele mai recomandate motociclete pentru incepatori, ba chiar despre Transalp se spune ca este una din cele mai comode motociclete "ever made".
 
Acum o săptămână am făcut un test drive la Honda şi am discutat cu inginerul de acolo şi despre Transalp - mi-a oferit un test drive cu el, doar că nu eram aşa interesat. Conform opiniei lui, ca motociclist cu vechime şi cu experienţă pe aproape orice a fabricat Honda, Transalp e o motocicletă bună, dar cam grea şi cam înaltă pentru oraş. Dintre diversele modele de motociclete pe care le avea la dispoziţie mi-a zis că pentru oraş cele mai bune i se par CBF-urile (au şi 500 şi 600) pentru că sunt manevrabile şi uşor de pilotat, iar pentru drumuri mai lungi preferă CBR 600F (aici e chestie de gust, preferă poziţia de pilotaj mai aplecată; nu au fost luate în calcul touring-urile, deşi erau în garaj).

Pe tipul care mi-a zis astea îl cunosc (oarecum) de vreo 2 ani şi nu are treabă cu vânzările, ci cu reparaţiile, aşa că nu am motive de îndoială. Nişte articole despre Transalp 2008 (e un model nou, se găsesc articole pe Internet şi în revistele der specialitate) par să confirme asta.

Deci, răspunsul meu la întrebarea iniţială este: ba da, dacă vrea să meargă şi un pic off-road. Transalp e enduro-touring, F650 pe aproape, ambele motociclete au motoare relativ calme (pe la 60 CP), doar că nu are rost să foloseşti un enduro exclusiv pentru şosea: un allrounder e mai ieftin şi mai rapid la nevoie (pe autostradă, de pildă).

LE: F650 e o motocicletă care îmi place foarte mult, dacă mi-aş lua o a doua motocicletă asta ar fi, dar dacă aş păstra doar una nu ar fi ea: prea lentă la drum lung. Dacă vrei să mergi 500-1000 km pe zi (un tur de 5-10.000 km în total) poate fi o problemă.
 
Bun, acuma rămâne să sap după poze comparative. Deocamdată e doar o idee, poate că îi va veni vremea anul ăsta, poate la anul.
Ca parametri fizici, am 1m 82 cm, dar 65 Kg, mă cam suflă vântul, deci nu-mi trebuie ceva greu...
 
160Km ieri, 50Km extraurban, 110Km Bucuresti.

CB 500:
- pe oras rulz, foarte manevrabil, suficienta putere, ideal.
- afara de la 120Km/h devine incomod, 140km/h este incomod, 160km/h doar in depasiri. Am vrut sa vad ce poate, probabil urca peste 160km/h dar nu avem noi drumuri pentru asa ceva (erau niste cratere de A1).

PS: e a treia zi in care incerc sa fac o programare la INTER MOTORCYCLE, 0215294131 nu poate fi apelat iar la 0217782046 e un retard angajat sa raspunda si sa inchida instantaneu telefonul. Ce alte serviceuri Honda exista?
 
Hai să ne revenim.
Sunt la jumătatea şcolii şi am mers 3 şedinţe (jaloane, accelerări puternice, frâne de urgenţă) cu jucăria de touring de 80CP. Nu mi se pare o chestie ieşită din comun, este într-adevăr altă mâncare de peşte, ai altă putere la îndemână, cursă mai scurtă la ghidon pentru viraj, necesită o înclinare mai mare pentru viraj, este mai grea, pot spune că m-am obişnuit cu ea (în limita cunoştinţelor mele acum, deşi am jurat că dupa ce iau permis şi motor minim 1-2 luni am să merg ca melcul indiferent că-i R6 sau YZF125, tocmai pentru a mă obişnui cu jucăria). M-am suit ieri şi pe un Yamaha Fazer 2005, în oraş am băgat de seamă că nu prea ai nevoie de treapta a 3, decât dacă vrei să laşi permisul poliţistului de la cealaltă intersecţie pentru viteză excesivă. Interesantă mobra, însă pentru mine este cam mare şi înaltă. Am doar 1.74 şi 68 kg, deci nu-s Arnold. :)
Deşi am plecat iniţial de la ideea că îmi voi cumpăra un motor în suma de 2000-2500 euro maxim cu tot cu echipament, acum am ajuns la 3500 euro pentru motor (Yamaha YZF-R6 e în pole* position) şi încă 1000 euro pentru echipament (cască, geacă, pantaloni, ghete şi ceva protecţii adiţionale).

*Corectat la atenţionarea lui AdrianB1, mulţam. :)
 
Last edited:
Dacă la Fazer nu ai nevoie de treapta a 3-a ce faci cu un R6, mergi doar în treapta 1? (PS: e pole position)

Bugetul e destul de mare ca să îţi ajungă pentru ce vrei, dar poţi modifica alocarea ca să rămână şi de coşciug: promit să nu cotizez dacă se face chetă. Păcat că legislaţia din România permite asemenea trăznăi, în Germania sau Japonia din fericire nu se întâmplă aşa ceva.

Pentru cei interesaţi, încă se mai găsesc câteva căşti HJC AC11 la solduri: e fostul model de vârf de la HJC care tocmai a ieşit din fabricaţie şi se vinde în România la jumătate din preţul din toamnă (450 RON).

PPS. Ce touring de 80 CP au la şcoală?
 
Dacă la Fazer nu ai nevoie de treapta a 3-a ce faci cu un R6, mergi doar în treapta 1? (PS: e pole position)
Ştiu... ştiu, dar aia-mi place. Poţi merge încet şi cu racheta, nu-i bai. Important e să nu fii luat de val si cu capul pe umeri. Am modificat, mersi! :)

Bugetul e destul de mare ca să îţi ajungă pentru ce vrei, dar poţi modifica alocarea ca să rămână şi de coşciug: promit să nu cotizez dacă se face chetă. Păcat că legislaţia din România permite asemenea trăznăi, în Germania sau Japonia din fericire nu se întâmplă aşa ceva.

Eu spun că nu am nevoie de buget pentru coşciug, sper să nu fiu atât de "norocos"!

Pentru cei interesaţi, încă se mai găsesc câteva căşti HJC AC11 la solduri: e fostul model de vârf de la HJC care tocmai a ieşit din fabricaţie şi se vinde în România la jumătate din preţul din toamnă (450 RON).

Dacă nu-mi iese cu Nolan N62 de pe Louis te contactez, mulţam de info.

PPS. Ce touring de 80 CP au la scoală?
Un Yamaha Diversion de 600cc.
 
Nice bike, dar vezi că un touring de 600 la 80 CP e "dresat", nu se compară curba de putere cu un supersport de 600 cc: e mult mai plată, mai controlabilă. Să nu crezi că R6 e la fel de blând.
 
salogeL, nu incepe direct pe SS. Incearca un CB500 inainte sa iei o decizie. Daca nu ti se pare suficient pentru Romania, ia-ti pistol.
 
Să nu crezi că R6 e la fel de blând.
Da, ştiu, la R6 în special, dar şi la ZX-6R, acceleraţia este în trepte, plus că este foarte brutală. Ceva mai "iertătoare" sunt CBR şi GSX-R, dar tot p-acolo până la urmă. :)
Incearca un CB500 inainte sa iei o decizie.
Nu am avut încă ocazia să mă sui pe una, mă mai gândesc, deşi singurele naked-uri care-mi plac nu-s de buzunarul meu: Ducati Monster sau MV-Agusta Brutale. :)

Daca nu ti se pare suficient pentru Romania, ia-ti pistol.
Poate în primă fază nu s-a înţeles de ce-mi iau eu motorul, nu ţine de ce e suficient şi ce nu e pentru Romania, sau că mi s-a luat de stat în conservă la semafor, eu îmi voi lua ce-mi place şi nu stau cu gândul la consecinţe, dacă aş sta tot timpul cu gândul că "frate îmi iau SS şi o să mor", mai bine îmi bag piciorul şi rămân în conservă. Poţi la fel de uşor să mori şi pe naked, enduro, touring sau chopper. Important este ca tu să conduci motorul, nu el pe tine. Eh, mai ţine şi de noroc. :)

Poate se simte ceva aroganţă în postul ăsta, nu e aşa, apreciez sfatul vostru, mulţam fain! ;) Eu momentan am ceva în freză şi cu greu scap de acel gând! Cu alte cuvinte... îs cam dus cu pluta! :B

Ca idee, probabil că-mi voi lua motorul mai repede decât permisul, am deja unde să-l las o perioadă fără să am grija lui, loc unde nu există trafic, parcări, copii sau alte cele, loc unde să-l călăresc, vreau ca înainte să ies pe stradă să mă învăţ cât de cât cu el.
 
Nu am avut încă ocazia să mă sui pe una, mă mai gândesc, deşi singurele naked-uri care-mi plac nu-s de buzunarul meu: Ducati Monster sau MV-Agusta Brutale. :)
Există şi CB 500 carenat, nu arată ca un SS dar e mai mult decât decent şi un custom paint job decent e destul de ieftin. Ca o soluţie de mijloc Fazer-ul carenat arată grozav şi e destul de puternic ca să nu râdă de tine nici un şofer de BMW/Porsche/name-your-preferred-muscle-care-here, dar până la urmă e decizia ta şi gusturile nu se discută. Cred că ţi-am cântat destul melodia "nu te sui pe supersport din prima dacă ţii la viaţă", mai departe nu mai e problema mea şi o să mă abţin pe viitor.

Ca idee azi ne-am luat vreo 3 membri căşti noi, doi dintre noi am făcut upgrade şi suntem foarte mulţumiţi de calitate versus preţ. Mâine sper să dăm o tură pe A1 ca să testăm căştile şi diferenţa de protecţie la vând între carenă şi parbriz aftermarket pe acelaşi model de motocicletă. Se prognozează nişte motociclişti cu muşte între dinţi :D
 
Există şi CB 500 carenat, nu arată ca un SS dar e mai mult decât decent şi un custom paint job decent e destul de ieftin. Ca o soluţie de mijloc Fazer-ul carenat arată grozav şi e destul de puternic ca să nu râdă de tine nici un şofer de BMW/Porsche/name-your-preferred-muscle-care-here, dar până la urmă e decizia ta şi gusturile nu se discută. Cred că ţi-am cântat destul melodia "nu te sui pe supersport din prima dacă ţii la viaţă", mai departe nu mai e problema mea şi o să mă abţin pe viitor.
Am mai spus, mulţam fain de sfat, sunt conştient de ce se poate întâmpla. ;)

Ca idee azi ne-am luat vreo 3 membri căşti noi, doi dintre noi am făcut upgrade şi suntem foarte mulţumiţi de calitate versus preţ. Mâine sper să dăm o tură pe A1 ca să testăm căştile şi diferenţa de protecţie la vând între carenă şi parbriz aftermarket pe acelaşi model de motocicletă. Se prognozează nişte motociclişti cu muşte între dinţi :D
Să înţeleg că s-a epuizat stoc-ul de HJC? :( Eu încă nu am veşti de la individul care trebuie să-mi aducă Nolan-ul N62...
 
Back
Top