În puţine cazuri statura influenţează alegerea motocicletei: un tip înalt va sta cam incomod pe un 125cc (Honda CBR 125, Aprilia RS etc) pentru că toată motocicleta e cam micuţă (e mai de fete
). În nici un caz un începător nu trece de 500 cc doar pentru că e mai greu, raportul putere/greutate e oricum foarte mare: la o greutate la plin a motocicletei un pic peste 210 kg chiar şi la un pilot de 120 kg sunt cam 330 kg pentru 58 CP, înseamnă 0.175 CP/kg. O maşină modernă pe benzină are cam 90-110 CP şi peste 1200 kg cu plinul făcut şi şofer la volan, ceea ce înseamnă 0.091 CP/kg,
de două ori mai puţin. O Dacie clasică avea doar 54 CP,
de încă două ori mai puţin. Oricum ai face calculul, ai suficientă putere pentru a merge pe o roată şi a depăşi până la 150 km/h orice maşină care are sub 200 CP (nu ştiu de ce ai face asta, dar să zicem).
O motocicletă mai puternică înseamnă minim CBF 600, să zicem (nu Hornet cu 88 CP), care are deja 72 CP. O sportivă de 600 cc are cam 110-130 CP, ceea ce e absurd de mult pentru orice şosea, mai ales că greutatea la gol e mai mică cu 20-30 kg ca un naked de 500cc. Diferenţele se văd numai la chestii gen secunde pentru 0-100 km/h, secumde pentru 400m sau viteza maximă, cam 170-200 la un naked de 500cc, peste 200 la orice 600cc şi peste 250 pentru un supersport de 600 cc.
Dacă întrebarea era pentru Hornet sau ceva similar, răspunsul este simplu: nu e nevoie, dar dacă vrei neapărat ... ţine minte că e foarte periculos şi foarte greu de stăpânit ca începător. Dacă la 500 cc o să înveţi treptat să foloseşti toată puterea motorului, la celelalte s-ar putea să nu ai ocazia.
LE: Dacă vrei să începi cu un 125, atât dimensiunile cât şi greutatea sunt nepotrivite, au doar 10-15 CP, ar fi bine să ai măcar 25-30 (recomandat 25 kW, ~ 33 CP).