Motor de începător

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Messages
7,877
Good for you, punk!
Daaaar! Nu trece pe mai mult de 125cc la inceput, mai ales ca tu ai 20 kg cu ceva pietre in buzunare. :biggrin:
Nu îl blestema, m-am urcat pe un CBR 125 și eram ca elefantul pe bicicletă. Abia pleacă de pe loc. Un 250 e altă viață, iar Ninja de 250 arată chiar bine, am văzut unul de-aproape în Mall.
 

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Messages
9,948
Păi tu eşti motociclistu` burtos şi tatuat al forumului, pe când ulfu e categoria pană de vrăbiuţă :biggrin:
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Messages
7,877
Ai uitat să zici satanist, dar motociclist satanist deja devine oficial pleonasm.
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Messages
7,877
Sub 125 înseamnă 50? Ești scuterist, ăia nu violează nici muște, sunt o specie diferită.
 

LNT

Meşter Strică-Tot
Sugar daddy
Joined
Mar 31, 2007
Messages
3,225
Începătorii, sau chiar cei fără permis sau curaj vă puteţi juca cu asta.
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Messages
7,877
N motive ca să nu îți iei motocicletă.

1. E riscantă. La orice accident în care în mașină nu pătești nimic la moto poate fi grav. De pe acest forum din cei 5 motocicliști de care știu 3 s-au accidentat, 2 cu fracturi. Cred că în toate cazurile din vina lor, dar asta chiar e o excepție.
2. Are costuri mari. O motocicletă e comparabilă ca preț cu o mașină mai ieftină, nu are locuri decât pentru 2 persoane și nu are portbagaj.
3. Consumă foarte mult față de capacitatea de transport. Una de 600 cc (foarte populară în RO) consumă 6 litri la 100 km la mers normal, minim 5 la mers cuminte și peste 10 dacă mergi tare. Peste 10 poate fi și 15 sau mai mult.
4. Costuri de întreținere mari. Piesele de schimb costă enorm, un cauciuc moto nou sport-touring (mainstream) costă cât 4 cauciucuri de Dacie Michelin. Doi rulmenți mici 100 EUR, un set de plăcuțe peste 100 EUR, un kit de lanț 150 EUR. Manopera foarte scumpă la reprezentanțe sau ateliere specializare moto și nu prea găsești un service ieftin cu oameni pricepuți.
5. Costul accesoriilor e foarte mare. Un set de genți de voiaj Honda cu sistem de prindere cu tot ajunge pe la 1000 EUR, un crashbar (vreo câteva kg de țeavă de fier) peste 100 EUR, un cric central 160 EUR (e opțional la multe moto noi).
6. Costul echipamentului e mare. O cască decentă pleacă de la 150 EUR și ajunge la 800 EUR, un costum de piele pe la 600-1000 EUR și e nevoie de un set complet de echipament pentru fiecare sezon (vară, iarnă, primăvară-toamnă), plus unul de ploaie.
7. La drum lung poate fi foarte plictisitor mai ales pe autostradă: nu poți fuma o țigară, e destul de complicat să asculți muzică (MP3) și aproape imposibil radio.
8. E greu să consulți un GPS din mers, la nevoie. Dacă vrei să schimbi traseul și ești într-o zonă sau țară pe care nu o cunoști trebuie să tragi pe dreapta.
9. E incomfortabilă la drum lung. Trofeele Iron-butt nu s-au inventat degeaba.
10. Se fură mult mai ușor decât o mașină și se recuperează și mai greu: la mașini hoții mai schimbă uneori numerele, la moto dau numărul jos și aproape nici un polițist român nu îi oprește.
11. Aproape nimeni nu le asigură CASCO în România. În rarele cazuri de asigurare a celor noi în rate sau leasing rata la asigurare e exorbitantă, în 5-6 ani mai cumperi încă o motocicletă.
 

Marius '95

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Nov 13, 2005
Messages
4,870
Dar e atat de fain sa mergi pe moto... :smile:
Si in plus, facand parte dintr-o comunitate ca cea a motociclistilor, poti ajunge in locuri extraordinare.

Uite aici motivele pentru care ar trebui sa faci scoala:
 

Attachments

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Messages
7,877
Sigur există și N motive pentru a-ți lua motocicletă, altfel era un vehicul pe cale de dispariție. Farmecul aparte e unul din ele, iar prima poză e făcută de mine așa că nu e nevoie să fiu convins :smile:
 

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Messages
8,182
Marius, alea nu mi se par locuri așa speciale de ajuns cu motocicleta, in afară de poza 1 unde nu recunosc peisajul pentru că nu e prins nimic reprezentativ (oare ce-o mai fi făcând Coti, că el știa toți munții) și poza 4 unde nu m-aș băga decât cu tancul (că nu poți știi cât de adâncă e o băltoacă de-asta), restul sunt drumuri banale de munte, bine intreținute, pe ăla din ultimele două merg cel puțin o dată pe lună, 2 și 3 par să semene bine cu Cheia-Brașov dar nu pot identifica exact locul :smile:.

N-am condus o motocicletă până acum, cam care e diferența față de mașină, ai mai mult sau mai puțin timp de căscat gura la peisaj in mers? In momentul ăsta aș zice că mai puțin, că trebuie să fii ceva mai atent la drum să nu-ți rupi gâtul, dar neavând experiența necesară nu-mi dau seama. Experiența ca pasager pe un monstru de 1000cmc nu e suficientă, uneori era mai bine cu ochii inchiși :biggrin:.
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Messages
7,877
Diferențele față de mașină sunt mai multe:
- ai altă senzație când conduci, nu ești în ceva ci ești pe ceva, ca la bicicletă
- vezi altfel totul pentru că ești mai sus, comparabil ca poziție cu o dubiță sau un camion mic
- îți bate vântul în piept sau în față dacă deschizi viziera, nu te trage curentul la ceafă dacă deschizi geamul mașinii
- cu mașina ai un sentiment de invulnerabilitate la capriciile vremii: nu te plouă, ai încălzire și eventual aer condiționat. Pe motocicletă iei vremea în piept, foarte personal, tot ca la bicicletă. Natura nu mai e ceva în cărți sau la TV, e acolo cu tine.
- trebuie să fii mult mai atent la trafic, la asfalt (nisip, dâmburi, gropi mari) și ești mult mai concentrat, nu te gândești la cai verzi pe pereți
- pe curbe cu mașina ți se face rău, pe moto parcă ești în mountaign rousse. Andrenalină mai multă ca la o mașină, e o plăcere să auzi scărițele polizate pe asfalt când pe o parte când pe alta.
- când treci cu mașina printr-o baltă îți pui problema dacă o murdărești sau dacă te împotmolești, cu motocicleta îți pui problema dacă o treci călare sau o culci în noroi (și tot treci). Mai aproape de bicicletă decât de mașină.

Alte diverse:
- depășirea unei mașini uneori e senzație de MasterCard: într-o noapte de vară am oprit la 500m de podul peste calea ferată de la Răcari să verific un bagaj care tot aluneca. Când să plec am văzut o mașină care se apropia, faruri cu xenon. Era relativ departe, am plecat destul de tare și am avut surpriza să văd că totuși se apropie repede (mergea foarte tare), iese în depășire și ... începe să se îndepărteze ușor, apoi din ce în ce mai repede și revine pe bandă. Când prinzi suta în 4 secunde o depășire la 100 km/h e o joacă, poți face multe depășiri pe care nici o mașină sub 50.000 EUR nu o poate face (notă: când a ieșit din bandă în depășire, fără semnal, deja eu mergeam sensibil mai repede ca el. dacă mențineam viteza ca la regulament tot nu mă depășea)
- dacă bei nu te sui pe moto. Cu mașina zici că mai merge cu 2 beri, cu moto nu îți vine să te urci nici cu una.
- urletul unei tobe sport golește instantaneu orice stradă de pietoni care cască gura, se scarpină în cap sau care traversează pe roșu. Un claxon nu are acest efect :biggrin: (nu am tobă sport, cea de fabrică mă face chiar greu de auzit) Am testat cu altă moto pe strada de lângă piața Valea Ialomiței, zonă unde mulți pietoni pur și simplu staționează în mijlocul străzii la taclale - viteza babelor depășea orice imaginație.

Nu neapărat locurile din poze sunt cele care dau farmecul, ci cum s-a ajuns acolo. În prima poză era după 30-40 km de forestier, reparat 3 motociclete pe drum (un cric central, ceva la schimbător parcă și contactul care oprește motorul la cricul lateral), apoi o urcare prin ploaie și ceață și coborârea pe un drum plin de mici viituri. Unul din participanți (cel cu plete) era începător extrem (vreo 2-300 km), echipamentul de ploaie era adunat de prin rucsacii fiecăruia (doi nu aveau deloc și am adunat ceva de au ajuns mai uscați ca mine acasă), diverse alte. Aventura mai mult decât locul.

Probabil și cu bicicleta se poate face ceva asemănător, doar că nu poți să parcurgi drumul respectiv într-o zi, sunt peste 250 km. În rest - pe CBR-ul de 125 m-am simțit mai rau decât pe bicicletă, are cadrul prea mic :smile:
 

Marius '95

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Nov 13, 2005
Messages
4,870
Automobilistii:
- nu stabilesc vineri seara directia de plecare de sambata dimineata,
- nu pleaca fara o destinatinatie anume, doar de placerea condusului,
- nu intra pe un drum pe care n-au mai fost niciodata fara GPS, harta, indrumari si un motiv extrem de bun,
- nu-i vezi in grup,
- nu opresc la fiecare 100 m cand au de facut poze.

Poza 1 este in Bucegi la intersectia drumurilor Bolboci, Cuibul Dorului si Piatra Arsa. Ajuns la Bolboci pe uscat si am plecat inapoi pe ploaie torentiala. Asta nu ne-a impiedicat sa o luam pe un drum despre care stiam precis ca va fi nashpa.
Pozele 2 si 3 sunt pe Transfagarasan la 10 dimineata, intr-o perioada a anului in care drumul nu era inca deschis. Am avut asfalt uscat, soare si canicula jos, zapada, nori/ceata si frig sus.
Poza 4 este prin padure undeva mai sus de Nehoiu. Nici acum nu stiu exact pe unde eram. Se facuse seara si noi eram inca in padure prin noroaie, aproape fara benzina si fara nici un semn ca ne-am apropia de vreo asezare umana.
Poza 6 este dintr-o plimbare de unul singur pe Cheia pe vremea cand nu aveam nici 2000 Km experienta.
Poza 5 este tot pe Cheia, cand am incercat sa urcam la Muntele Rosu pe zapada. Mi dat seama de inconstienta abia dupa ce am urcat 10 m pe zapada si nu mai stiam cum sa o tin sa nu fuga la vale. Franele nu aveau absolut nici un efect.
 

ElisaDay

Membru Senior
Joined
Jul 11, 2008
Messages
132
Automobilistii:
- nu stabilesc vineri seara directia de plecare de sambata dimineata,
- nu pleaca fara o destinatinatie anume, doar de placerea condusului,
- nu intra pe un drum pe care n-au mai fost niciodata fara GPS, harta, indrumari si un motiv extrem de bun
Astea sunt spontaneitate si spirit de aventura si nu vin ca optionale la motocicleta :smile:.
 

Thor

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Dec 6, 2004
Messages
1,965
- nu-i vezi in grup,
- nu opresc la fiecare 100 m cand au de facut poze.
Nu i-ai vazut pe aia de la ... anumite cluburi auto. :biggrin: Fetele celorlalti participanti la trafic cand vad cate 10-15-20-30 de masini in haita - priceless. :biggrin:
 

war4peace

Membru Senior
Joined
Dec 20, 2004
Messages
4,510
Automobilistii:
- nu stabilesc vineri seara directia de plecare de sambata dimineata,
- nu pleaca fara o destinatinatie anume, doar de placerea condusului,
- nu intra pe un drum pe care n-au mai fost niciodata fara GPS, harta, indrumari si un motiv extrem de bun,
- nu-i vezi in grup,
- nu opresc la fiecare 100 m cand au de facut poze.
...şi motocicliştii sunt satanişti.
Mai uşor cu prejudecăţile şi ideile preconcepute, dragul meu domn :smile:
 

dreamer

Little Devil
Joined
Mar 22, 2004
Messages
1,860
E usor pentru multi motociclisti sa cada in capcana "aia cu masini e conservari prosti, neatenti in trafic si care nu stiu nimic despre ce inseamna viata". :wink:
 
Top Bottom