Motor de începător

Marius '95

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Nov 13, 2005
Messages
4,871
Imi vedeam umarul in oglinda fiindca oglinda era f sus, dar nu suficient de sus cat sa vad peste umar. Daca le-as fi reglat sa vad peste umar, as fi vazut cerul; daca le-as fi reglat sa vad la nivelul coatelor, as fi vazut asfaltul.
Cu TIR-ul aveti probabil dreptate.
Am incercat sa urc bordura fara avant dar n-am reusit. Roata din spate aflata la marginea bordurii patina in loc sa urce pe bordura. Din cauza ca roata din fatza era deja sus, nu m-am putut ridica in picioare de pe sha ca sa reduc greutatea pe spate. Pur si simplu n-am avut aderenta sa urc. Bordura avea inaltime medie...

Unul dintre lucrurile care m-au facut sa ma simt nu_prea_confortabil in spatele lui Azazel a fost aplecarea la curbe. Exista vreun semn prevestitor al derapajului, spre exemplu scartzaitul de cauciuc ca la masina?
 

Azazel

Barbar
Joined
Nov 26, 2003
Messages
880
Nu prea exista, cand ai rupt aderenta, rupta e. Fiecare curba se poate aborda cu o anumita viteza maxima ce tine de starea carosabilului, a cauciucurilor, temperatura, greutatea motorului, etc. Cu cauciuc rece poti rupe aderenta si in drum drept, pe sina de tramvai sau nisip o pierzi aproape sigur la curba sau frana, etc. O sa le inveti din experienta incet, incet. Probabil o sa cunosti si tu limitele mergand dupa alt motor pe principiul "daca ala poate, inseamna ca e posibil" dar compara cauciucurile inainte sa pleci la drum sa nu afli dupa cateva sute de kilometri ca tu ai cauciucul mai pătrăţos decat motorul dupa care te tineai. :smile:

Principiul de baza e urmatorul: franezi pana in curba, accelerezi usor (dar nu cu 100CP) de la jumatatea ei. Nu intri cu viteza in curbe pe care nu le cunosti, oricata experienta ai, unele te por surprinde. In tari civilizate exista niste standarde, un drum nu poate avea sub o curbura minima, etc. La noi mergi pe sosea proaspat asfaltata, doua benzi si te trezesti dintr-o data intr-o curba neasfaltata, la 90 grade. Nisipul, petele de ulei, sinele de tramvai, piatra cubica uda si spalaturile ADP sunt doar cateva din "buturugile" ce trebuie evitate cu moto (cu masina nu prea iti pasa de ele).
 

Marius '95

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Nov 13, 2005
Messages
4,871
Anunt oficial:
Saptamana viitoare voi avea TDM900A (presupunand ca amaratii de la Yamaha se vor descurca cu RAR-ul).

BTW, dealerii Yamaha sux in Bucuresti si imprejurimi.
 

Azazel

Barbar
Joined
Nov 26, 2003
Messages
880
Fara test drive? :rolleyes:

PS: toti dealerii din Bucuresti sux (auto sau moto). Inca mai caut exceptia.
 

Marius '95

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Nov 13, 2005
Messages
4,871
Fara.
Astia de la Yamaha m-au convins cu o singura chestie: au facut o reducere neasteptat de mare (poate si fiindca le-am cam zis-o verde in fatza cat de prost stau cu respectatul clientului). 7000 E, moto din 2006.
 

Marius '95

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Nov 13, 2005
Messages
4,871
Da-ti-va un pic cu parerea in ceea ce priveste echipamentul asta:
- Bohn Bodyguard Airtex Shirt = Bluza subtire cu protectii. Facuta pentru vara, dar planuiesc sa o imbrac pe sub geaca actuala non-moto.
- Alpinestars S-MX 2 = Ghete moto. S-ar putea sa existe si optiuni mai ieftine de la firme mai putin cunoscute. Din pacate, din lipsa de experienta nu stiu care din ele sunt cu adevarat bune.
Sau:
- Dainese Stivale Torque In = Cizme moto. Par mai sigure decat ghetele de mai sus.
- Alpinestars S-MX 4 Waterproof = Cizme impermeabile. Oare chiar am nevoie?

La pantaloni nu prea stiu ce sa aleg. Eu de obicei merg la spital cu pantaloni calcati la dunga vara si blugi iarna. Acum ce fac?!
Voi cu ce va imbracati cand faceti naveta la serviciu cu motocicleta?

PS:
Casca mi-am luat Caberg Justissimo GT. Revin cu review dupa ce o sa fac cateva sute de km cu ea, ca acum n-am ce sa va zic.
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Messages
2,058
Dacă vrei cizme, aruncă un ochi şi la SiDI Vertigo. Construcţie solidă, ajustabile, confortabile (dar în nici un caz de purtat toată ziua prin oraş), true-to-size (eu le-am luat de la FC-Moto.de). Nu le-am testat călare, deci nu întrebaţi de ventilaţie.

La o alternativă la pantaloni te-ai gîndit?
 

Marius '95

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Nov 13, 2005
Messages
4,871
Sidi - prea tzipatoare. Nu ma deranjeaza daca au elemente reflectorizante, dar sa sara in ochi doar fiindca producatorul vrea sa-si faca reclama?! No, thanks. Nu vreau sa ajung reclama ambulanta.

Genuncherele: Se pot purta pe sub pantaloni? Incap? Cum se vede din exterior?
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Messages
2,058
Nu, sunt mari. Dacă vrei pe sub pantaloni, îţi trebuie ceva de genul ăsta:

 

Azazel

Barbar
Joined
Nov 26, 2003
Messages
880
Eu am Dainese KneeV. Cred ca genunchierele trebuie sa fie comode, flexibile si de preferat pe sub pantalon.

Pantalon poti sa-ti iei un Probiker larg, subtire, cu protectii si-l porti peste orice (pantaloni de costum, blugi, etc).
 

Alter Ego

PEDs, EPO & More.
Joined
Mar 24, 2004
Messages
337
Marius '95 să-l călăreşti sănătos şi fără incidente! :bravo:

Fix pe alea le am eu. Nu le-am purtat niciodată, nu îmi stau bine pe picior.
Păi şi nu vrei să scapi de ele? :biggrin: Să stea şi să se umple de praf nu-i bine... name your price. :tongue:
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Messages
7,877
Scuze, nu erau de vânzare, le țineam de rezervă pentru următorul motociclist din familie. Momentan se pare că nu mai e cazul să ia permis curând, deci dacă le vrea cineva prețul e cel mai bun preț online outside RO pe care îl găsiți sau cel mai bun preț din RO -10%. Dacă le vor 2 persoane are prioritate cine nu are genunchiere :smile:
 

Marius '95

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Nov 13, 2005
Messages
4,871
Eu nu am! Eu nu am! :baby_banana: :tongue:
Zi cum le cheama sa caut pe net.
Si vreau si o proba, ca poate nu-mi stau bine nici mie.
 

Marius '95

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Nov 13, 2005
Messages
4,871
AM MOTOOOO!!!! :biggrin:

Sunt super-incantat!!!
E mult mai fain ca Transalp-ul. Nicidecum "nervoasa". O placere mersul cu ea.
Am si cateva critici, bineinteles, dar alea mai incolo... :tongue:
 
Top Bottom