Motor de începător

Azazel

Barbar
Joined
Nov 26, 2003
Messages
880
Măcar un măgar putere sigur iese iar o toba stralucitoare sau una de "carbon" e culmea rafinamentului, ca neonul sub Logan.
 

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Messages
9,945
Din câte știu eu, o pune fix ca să scoată zgomot să audă țăranul din Loganul cu geamurile ridicate că are un motor în spate/lângă el :biggrin:

No offence posesorilor de Logan cu bun simț :smile:
 

bausto

The year of grace, 2007
Joined
Nov 17, 2004
Messages
2,527
Cand toba o sa fie in general pentru avertizarea celorlalti participanti la trafic de prezenta ta, atunci si scuipatul cojilor de seminte o sa fie ingrasarea pamantului pentru cultura din anul urmator :goofy:.
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Messages
7,877
Înţeleg acum şi de ce fac Ducati-urile ca toţi dracii. :biggrin:
Multe au ambreiaj uscat, de-aia fac ca toți dracii (dacă te referi la zgomot).
Cand toba o sa fie in general pentru avertizarea celorlalti participanti la trafic de prezenta ta, atunci si scuipatul cojilor de seminte o sa fie ingrasarea pamantului pentru cultura din anul urmator :goofy:.
Păi chiar așa e, o să îți confirme peste 50% dintre motocicliști. Și nu poți să le schimbi atitudinea :frown:
 

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Messages
9,945
Păi nu poți să le-o schimbi pentru că prea mulți s-au trezit pe jos pentru că un deștept a schimbat direcția fără semnalizare, fără să caște ochii, etc. Oase rupte, capete sparte. Măcar dacă se aude zgomotul ăla devine în vreun fel conștient de prezența omului...

Trăim într-o țară unde se conduce ca în codru. Ultimele săptămâni cât am mai condus Escortul m-am simțit ca pe motor. Și nu din cauza zgomotului, cât pentru că deși are ~1 tonă, mi se taie fața în mod regulat. Vinovații: 1. 50% Logane cu a. țărani cu porcul în portbagaj b. maneliști cordiți cu 3 tuleie date-n barbă c. mașini de firmă, 2. figuranți cu a. BMW b. Audi c. Merc, 3. Dube, 4. Cucoane idioate care nu deosebesc semnalizarea de ștergătoare dar care-și fac buzele la stop. De parcă le pică o m*#e și tre` să fie musai rujate. De fapt le pică, dar e teoretică :goofy:

P.S.: de câte ori am spus că fac zgomot mai mult decât mama Mivec-ului? :biggrin:
 

Alter Ego

PEDs, EPO & More.
Joined
Mar 24, 2004
Messages
337
Sper ca nu o schimbi ca sa faca mai mult zgomot, ci ca sa iti dea mai multa putere sau sa dea un aspect mai fain per ansamblu...
Toba o schimb şi pentru sunet, true, până acum nu am avut nici o problemă în trafic din cauză că nu aş fi fost văzut sau auzit, probabil datorită stilului de mers şi faptului că ştiu prea bine ce are-n cap omul din maşină... (trăiască ce-i 3 ani şi jumătate de stat în conservă!), dar prefer să evit prin toate mijloacele disponibile vreun eveniment neplăcut cu o maşină. Toate tobele omologate vin cu DB Killer, ziua mergi fără (să fii auzit cum zic unii, dacă ai nevoie) şi noaptea îl montezi din bun simţ, că îţi ia nici 2 minute. Câştigi şi câţiva cai putere, deşi la 110 CP (sau 95 la roată) - în cazul meu - nu văd la ce ai mai avea nevoie, dar se pierde cuplu, lucru care mă cam face să mă răzgândesc. Estetic parcă dă mai bine o tobă aftermarket decât cea stock, dar aici vorbim de gustul fiecăruia.

Dacă pornim discuţie pe tema nesimţirii în trafic a posesorilor de Logan sau de alte maşini... din păcate peste 50% dintre şoferii de Logan au impresia că au super maşini. Nu pricep ce au în cap când pleacă cu scârţ de la semafor pe lângă tine sau când eu merg cu maxim 60 km/h şi el trece la milimetru pe lângă cu... 65-70 km/h. Fiecare şofer percepe diferit motocicletele, mulţi te înjură că mergi ceva mai tare decât limita legală, alţii când mergi legal mai au puţin şi scot capul pe geam să urle: "Da' ce bă că ai motor, mişcă-te mai repede!", claxoanele sau flashurile fiind deja ceva prea banal pentru ei. Nu e nevoie să ai doar supersport să păţeşti asta, se aplică la orice motocicletă. Mai sunt şi scuteriştii care îşi modifică jucăriile, se dau racing şi nimeni nu-i verifică. Nu de puţine ori sunt cazuri în care eu merg legal şi sunt depăşit de un First Bike "tunat" şi apoi îmi pendulează prin faţă sau încurcă alte maşini. :rolleyes:
 

dreamer

Little Devil
Joined
Mar 22, 2004
Messages
1,860
Nesimtire exista mult prea multa, atat pe 4, cat si pe 2 roti. Nu generalizez, nu-mi sariti in cap, am avut experiente neplacute si cu soferi, insa si cu motociclisti care merg de te ia durerea de cap cum se baga si cum iti taie fata si tot ei fac scandal ca "da' ce bah, esti chior de nu m-ai vazut?", asta dupa ce a venit din extremitatea benzii din dreapta, prin fata altei masini al carei sofer inghetase, sa faca stanga pe o straduta oarecare prin fata mea. Sau idioti care fac slalom la semafor sau in coloana sprijinindu-se de masini sau atingandu-le cu genunchii (patit asta, bine ca nu a lasat urme, ca ma duceam dupa el si-i trosneam una dupa ceafa, ca bineinteles ca n-avea casca :rolleyes:). Si de cei cu zgomotul noaptea nici nu mai zic, idioti care se distreaza pornind alarmele la zeci de masini la 3-4 dimineata ca trec ei cu motorul super-turat. Cred ca ma voi muta din oras cu prima ocazie... :smile:
 

bausto

The year of grace, 2007
Joined
Nov 17, 2004
Messages
2,527
Păi chiar așa e, o să îți confirme peste 50% dintre motocicliști. Și nu poți să le schimbi atitudinea :frown:
Asta e valabil when all else fails. Daca nu ma insel ca sa iti semnalezi prezenta ai faruri, semnalizare, claxon si chiar faptul ca esti pe asfalt. Acum nu o sa umblu cu boom-box pe masina pentru ca e mica si se vede greu.

Acum cateva luni un prieten cu masina a fost implicat intr-un accident pe la arcul de triumf. Fiind pe piatra cubica nici naiba nu a auzit ca in spatele lui in dreapta s-a asezat un motociclist pe aceeasi banda cu el (are masina mica si are loc un motor langa el pe aceeasi banda). Asta cu masina a evitat o denivelare fara nici o manevra brusca si fara sa iasa din banda lui dar tot l-a "incomodat" un pic pe motociclist care s-a speriat si a cazut.

Deci condusul preventiv nu sta in baza zgomotului tobei decat daca ai nevoie de o justificare mai putin nesimtita pentru "de ce mi-am pus eu cea mai galagioasa tzava din carter".
A nu se intelege ca asta e singura problema in trafic. Soferi nesimtiti sunt cu nemiluita. Sunt absolut sigur ca si eu am facut la un moment-dat ceva pentru care altuia ii trantesc cateva printre dinti :smile:. Doar ca eu nu fac o regula din asta si nici nu incerc sa justific cu tot felul de motive aiuritoare de ce am facut ce am facut.
 

Azazel

Barbar
Joined
Nov 26, 2003
Messages
880
The myth of Loud Pipes saves lives….

- Pipes point out to the rear.
- If loud pipes save lives, then loud car stereo’s that produce 150db at 5hz reproduction capability should be the safest thing on the road.
- Beyond the fact that your average 110db noise environment should be limited to 1hr per day to avoid hearing loss, excess noise causes a person to fatigue earlier and make more mistakes.
...
 

SCViper

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Messages
1,573
Nu ma bag in discutia de mai sus, dar eu merg cu muzica data foarte incet sau deloc si am avut situatii in care am auzit motociclete in situatii in care nu le-as fi vazut (faceau slalom de nebuni of course).
 

Azazel

Barbar
Joined
Nov 26, 2003
Messages
880
Cu tobe gaurite sau fara, reizării de Magheru, n-au viata lunga. Din pacate in scurta lor existenta manelociclistii arunca o imagine negativa asupra tuturor.
 

Alter Ego

PEDs, EPO & More.
Joined
Mar 24, 2004
Messages
337
Asta din păcate e foarte adevărat. Nu mă refer la prima parte, că acolo intervine selecţia naturală, dar din cauza lor se aruncă noroiul pe toată comunitatea.

Iarăşi un aspect destul de important atunci când se schimbă evacuarea... o motocicletă cu evacuare sport am observat că se caută/vinde mai mult/repede. :smile:
 

Velkan

Moderator
Joined
Oct 30, 2006
Messages
2,058
Aia cu zgomotul care se duce mai mult în spate e un fel de scade nivelul oceanului cînd sare delfinu' din apă. :goofy:

If loud pipes save lives, then loud car stereo’s that produce 150db at 5hz reproduction capability should be the safest thing on the road.
The safest thing ar fi şi să cari mereu umbrela după tine, dar de obicei o iei cînd crezi că o să plouă. Deci tu, şofer de cisternă, nu prea tre' să îţi faci probleme că nu te vede lumea, hence nu bagi banii în audio. :goofy:

Mi se pare evident că stupidly loud pipes [minus] moderately loud pipes [egal] annoyance factor şi atît.
 

Marius '95

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Nov 13, 2005
Messages
4,869
Oricand, dar daca ies aburi pe gura mai bine vin fiert. :biggrin:

Si eu sunt interesat de TDM deci s-ar putea s-o poştuim la test drive.
Spune când vrei să mergi și poate am timp să vă însoțesc și eu cu vitezana. :tongue:
Am sunat la Honda si Yamaha.
La Yamaha de pe Pipera erau picati din Luna. Nici nu aveau TDM.
La Yamaha Otopeni aveau TDM, dar nici una pt drive test. De fapt, nu au nici o motocicleta de nici un fel pt drive test. Pret 10K euro.
La Honda mi-a raspuns un tip foarte amabil care a zis ca nu-i nici o problema, numai sa anunt cu o zi inainte. Pret 8600 euro.

Azi mi-am cumparat si casca. Asadar, cand aveti timp sa veniti cu mine la drive test, spuneti cu o zi inainte ca sa sun la Honda. Maine au deschis pana la 14:00 dar la ora asta nu-i mai pot anunta. Saptamana viitoare sunt liber in orice zi dupa 13:00.

PS: Nu stiti pe nimeni care are TDM si se risca sa mi-o dea si mie sa fac o tura??
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Messages
7,877
Nu știu pe nimeni cu TDM dispus să îl dea unui începător (sorry, asta e), dar Honda e la doi pași de mine și dimineața (până spre prânz) sunt mai liber, dacă vrei să te însoțească cineva dă un PM.
 

Alter Ego

PEDs, EPO & More.
Joined
Mar 24, 2004
Messages
337
Asadar, cand aveti timp sa veniti cu mine la drive test, spuneti cu o zi inainte ca sa sun la Honda. Maine au deschis pana la 14:00 dar la ora asta nu-i mai pot anunta. Saptamana viitoare sunt liber in orice zi dupa 13:00.
Eu din păcate de luni până joi lucrez, program până la ora 19:00. Poate o să ai chef să faci drive test şi-n weekend. :biggrin:
 

Azazel

Barbar
Joined
Nov 26, 2003
Messages
880
Eu din contra, disponibil in timpul saptamanii (cu PM in prealabil), mai putin in weekend.
 

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Messages
9,945
Aia cu zgomotul care se duce mai mult în spate e un fel de scade nivelul oceanului cînd sare delfinu' din apă. :goofy:
Tocmai vroiam să scriu ceva de genul. Totuși mi se pare puțin exagerat, o evacuare sport nu face cu muuuult mai mult zgomot decât una normală dacă mergi potolit. Dacă mai adaugi și mufflerul...

Ziua ce mama annoyance-ului factor naibii este o tobă sport pe un motor? La câte claxoane sunt, la câte camioane și basculante și etc sunt în orașul ăsta, evacuarea bietului motorist care speră să moară în patul lui de bătrânețe e fix pix. Dar boii măcar se mai uită când aud urlătoarea, nu cred că rămâne vreunul impasibil.

Mă rog.

Totuși, nu văd unde dreacu e vorba de reisării de Magheru și manelocicliști, Azazel bagă cele 2 sintagme oriunde apucă, chit că e sau nu vorba de ei. E ca și cum eu discut cu un prieten despre un concert și brusc îi fvt una după ceafă și-i trântesc un "bă cât nu suport maneliștii, tu nu?" :biggrin:
 

Azazel

Barbar
Joined
Nov 26, 2003
Messages
880
Toba sport are foarte putin de-a face cu siguranta motociclistului din N motive. Marea majoritate isi gauresc tobele ca sa "latre" la "conservari" sa poata trece printre masini la semafor sau sa-si enerveze vecinii turandu-le in parcare. Nu e efect secundar ci scopul principal. Intre specimenele astea si aia cu BMW "ursulet" 1970 toamna, toba gaurita, neon si subwoofer, eu nu vad nici o diferenta.
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Messages
7,877
Ziua ce mama annoyance-ului factor naibii este o tobă sport pe un motor?
Zgomotul, mai ales cel produs aiurea, este deranjant. Faptul că alții claxonează nu îți dă dreptul, nici măcar moral, să faci mai mult zgomot decât e cazul.

Eu locuiesc la 300 de metri distanță de cel mai apropiat bulevard și la aproape un kilometru de alte două bulevarde. Ziua aud motoare turate pe bulevardul apropiat, noaptea le aud pe toate trei. În Paris* nu am auzi niciodată un claxon sau zgomot de motocicletă, iar noaptea puteam să dorm (în centru) cu geamurile deschise fără probleme.

* Îl dau ca exemplu pentru că e cea mai mare densitate de motociclete pe care am întâlnit-o.
 
Top Bottom