Motor de începător

Ideea e alta. De doua ore am parte de concert a la Salam. Cel mai interesant e ca tehnic suna foarte bine! Si btw, pana acum nicio manea, doar "folc" d-ala d-al lor.
 
1)2)3)4)5)6)
Stii foarte bine ca daca e sa incepem discutia moto vs. cabrio s-ar putea scrie pagini despre amandoua si nu toate bune, nu? Oricum, apreciez ca ai fost dispus sa imi expui atatea dezavantaje pentru cabrio. Nu intentionez sa-mi iau unul, totusi, dar parca e ceva prea-prea cu nou-dobandita pasiune pentru moto a multora. Nu cred ca mai am mult de asteptat pana sa imi spuna cineva ca pe roata de motor poti sa joci ruleta daca o pui culcata. Trei sferturi din argumentele alea sunt tocmai buna de antireclama, sau de ce e Cola mai buna decat Pepsi.

1) In cabrio pot sa stau in dreapta cu o bere in mana si cu picioarele pe bord, cu vizibilitate cat ma duc ochii si sa admir tot ce vrea muschiul meu. Si pot sa si comentez peisajul cu frumoasa de la volan (la randul ei, parte din peisaj). Beat that :tongue:.

Deja nu mai e nevoie de alte puncte.

P.S.
Mori cam la fel de usor in ambele
I'm all grown up now :smile:. Pe asta o cred cat o cred pe aia cu Greuceanu. Nu cred ca e nevoie sa iti spun cat e de usor sa cazi cu un cabrio cand dai intr-o groapa sau peste o linie de tramvai. Partea cu moartea vine odata cu cresterea vitezei, dar parca tot ma simt mai bine intr-o carcasa de tabla, inconjurat de airbag-uri si cu o baza solida pe 4 roti.

Hai sa tinem discutia in limita decentei, adica nu mergand pe ideea ca cel caruia ii povestesti e un idiot :biggrin:.
 
Nici azi, dupa 8.000 Km de motor nu cred ca as putea merge cu un naked / sport perfect drept la relanti, cu o mana.
Și azi, la 100 de ani după ce s-a inventat motocicleta tot mai e uneori probă de concurs pe la întâlniri moto. Câștigă cel care merge cel mai încet (care trece ultimul linia de sosire).
 
Hai sa tinem discutia in limita decentei, adica nu mergand pe ideea ca cel caruia ii povestesti e un idiot :biggrin:.

Daca mergeam pe ideea asta, chiar il invitam sa-si ia cabrio. :biggrin:

Nu intru in disputa asta, mi-am expus argumentele prin prisma experientiei (3 cabrio diferite conduse, mii de km, luni de zile). "Gusturile nu se discuta". :smile:
 
Nou-dobândita pasiune pentru moto a unora se explică simplu: e o scuză pentru a face altceva decât să-ţi trăieşti viaţa în împuţiciunea unui oraş. E fix aceeaşi scuză ca şi pasiunea pentru alpinism/hiking a unora, pasiunea foto a altora, etc. Motive pentru a ieşi dintre betoane.
 
Între cabrio și chopper le prefer pe amândouă :biggrin:

Nu mi-ar displace deloc un chopper, dar cu un cabrio nu prea am ce face. Chestie de gust până la urmă, nu te pui cu un motociclist într-un costum de piele nespălat de la ultima ploaie care a udat vaca originală (bancul era "real bikers don't wipe").
 
Nou-dobândita pasiune pentru moto a unora se explică simplu: e o scuză pentru a face altceva decât să-ţi trăieşti viaţa în împuţiciunea unui oraş.
Posibil, dar imagineaza-ti cate ai de vazut cu un cabrio in .ro: blocajul de pe Splaiul Unirii, din Neptun, cel din Mamaia, din Eforie Nord, din Sinaia si tot asa. :biggrin:
 
Pleci de la premisa greşită că un cabrio e util în România ca să faci kilometri cu el admirând natura. Cu cabrio se circulă cu 5 la oră pe litoral, ca să vezi piţipoance gata de „petrecere”.

Vârsta asta :biggrin::biggrin:
 
Recunosc, n-am mai fost demult pe litoralul romanesc in sezon. Vrei sa spui ca nu mai sunt la moda harburile x-hand cu geamuri negre, neoane sub esapament si subwoofer de slabit suruburile caroseriei chituite? Damn. Si eu ma plimbam ca fraierul cu cabrio in tari mai calde si nici dracu (sigur era in vacanta acolo, nici el nu merge pe litoralul romanesc) nu se uita la cabrioleta mea. Cabrio decapotat, proiectoare de xenon aprinse, muzica revarsata din sistem Bose, proaspat spalata si ceruita, sofer bronzat si imbracat in alb integral si absolut nimeni nu se uita la ea. Adica ... pe litoralul romanesc trebuia sa merg? Pai abia acum imi spui?!? :damn:

PS: In ultima vreme, decapotabilele vazute (nu prin .ro) aveau in ele o familie cu 1-2 copii mici si un cuplu de 35-45 ani. Si pe portiera numarul firmei de "rent a car". Si eu eram singurul care observam asta. Daca nu cumva erau si alti romani in zona.
 
Nou-dobândita pasiune pentru moto a unora se explică simplu
Nu ma intelege gresit, e o pasiune nou dobandita si pentru mine. Doar bugetul nu ma lasa chiar acum sa iau si moto. Dar de aici pana la a gasi nod in papura la orice altceva e cale lunga.

Nu o sa argumentez ca _cabrio e perfect, ca mi-as lua unul ca sa ma duc la serviciu cu el (de fapt pana la metrou) si ca e cel mai bun prieten al marinarului. De fapt nu mi-as lua deloc cabrio. Nu sunt chiar un om al toanelor si mofturilor, iar discutia era legata strict de admiratul peisajelor. O discutie ipotetica, pentru mine. Daca vreau sa admir peisajul ma dau jos si o fac in liniste.
Dar nu stiu cat de mult chef as avea sa stau cu capul sucit calarind un motor.

Dar pasiunea pentru foto nu ma va face niciodata sa spun "Ia-ti un EOS 1D nu cabrio, ca pe 1D nu te trezesti cu chistoace" :biggrin:.
Apoi, m-am amuzat la argumente ca "In Ro poti sa mergi cu cabrio 2-3 saptamani pe an", adica exagerari evidente si foarte apropiate de "concurent". Daca eu nu pot sa ma plimb nici cand trag plafonul, atunci nici tu nu poti sa te plimbi cu motorul. Sau ca imi iau chistoace pe bancheta in conditiile in care nimeni nu fumeaza la mine in masina (ok, recunosc, nu in toate cabrio e valabil asta).

Gusturile nu se discuta, dar intr-un versus e tare pacat sa aduci argumente care se potrivesc cel putin la fel de bine si concurentului.
De dragul discutiei (si nu se se vrea o competitie, nu incerc sa conving pe nimeni ce rulz si ce nu), o sa incerc sa raspund punctual:

1) Ai vizibilitate mai buna pe moto decat in cabrio. Exista casti cu viziera destul de mare sa nu vezi decat soseaua. - Stand in cabrio vad exact cat ma lasa ochii sa vad, mai putin in dreptul stalpilor care sunt destul de mici. Si casca de moto am purtat chiar masura mea. Trebuie casca special pentru vizibilitate marita, adica viziera de-aia gen masca de sudor, de la frunte pana la barbie? :biggrin:

2) In cabrio te prajesti pe fata cu urme de ochelari. - Nu-i nici o problema, nu ai decat sa iti pui o casca de moto si rezolvi problema. Dar nu de chopper ca iar te prajesti cu urme de ochelari.

3) In cabrio iti iei chistoace aprinse pe bancheta din spate. In medie unul pe saptamana. Si de la curentul de aer iti arde chiar si tapiteria de piele. - Pe moto chistoacele aterizeaza pe pasagerul din spate... Wait, pe moto nu poti sa fumezi nici daca promiti ca scrumezi in scrumiera, nu? :biggrin: La tapiteria din piele arsa de curentul de aer nu comentez ca nu stiu.

4) In cabrio te prafuiesti in Romania de arati ca un cosar dupa un drum de cateva ore. Pe cabrio decapotat nu exista recirculare sau AC. In poze arata bine, in realitate te poti plimba cu cabrio doar 2-3 saptamani pe an in Romania, in total, putin prin mai si putin prin septembrie. In rest, ori e prea cald, ori e prea frig. - Sunt cabrio cu recirculare si AC (utile doar cu plafonul tras) si tragi plafonul in zonele uber-prafuite (adevarat, tot nu scapi, dar e damage control bun). Cred ca partea cu 2-3 saptamani am atins-o deja.

5) Si pe moto si pe cabrio trebuie sa fii atent la drum. Mori cam la fel de usor in ambele. - Inca o mica exagerare, cred ca esti de acord ca asta nu tine de gusturi.

6) Cabrio e ca u cutie de pantofi deschisa, flexibila, o cabrio nou nouta e mai incomoda decat o Dacie fara amortizoare pe drumurile romanesti. Cu moto ai acces unde multe masini nu au. - Asta este foarte adevarat. Cel putin partea cu accesul e axioma. :smile:

7) Daca ai decapotat un cabrio, s-a dus jumatate din minusculul portbagaj. La drumuri lungi cred ca iei mai multe cu tine pe o moto de touring. - Mai frumos arata bagajele aruncate pe bancheta din spate decat cutiile de pe motoare. Si in timp ce toate CC-urile au portbagaj, putine moto (mai ales sportivele) au cutii.

8) In cabrio teoretic incap patru persoane, practic aia din spate paralizeaza daca sari suta la ora, ori de frig, ori muste-n piele, ori chelie prematura datorita curentului. Si pe moto tot doua persoane incap. Pe scutere am vazut cate 3-4 dar asta-i alta poveste. - Si-aici adevarat. Dar esentialul e ca intr-un CC poti sa optezi pentru unul din cele doua moduri in timp ce pe moto esti cu capul in soare/ploaie non-stop.

Deci si CC are avantaje. Pentru mine, ca nu suntem la proces sa conving juriul de ceva.
Totusi nu cred ca as lua CC nici sa am banii. Discutia asta cu avantaje/dezavantaje e pur teoretica. In momentul asta m-am departat drastic si de gandul de a lua moto.

Vara asta am avut ocazia sa ma plimb vreo 600Km cu un 307cc. Am reusit si sa incui cheile in portbagaj in conditiile in care masina era descuiata si asta se intampla destul de departe de casa, adica in Constanta. Dar mergand pe descrierea de mai sus as fi crezut ca e masina diavolului. Cand colo e o masina banala, tocmai buna de condus pe unde vrea muschiul tau, cu AC, cu recirculare, fara praf, cu un portbagaj ok si, cat timp nu ai pretentii de la bancheta din spate, o solutie ok per-total.

P.S. Luati postul ca pe un pamflet. Daca v-a amuzat bine sau ati gasit o parere utila in el, bine :smile:. Daca nu, sper sa nu apara tot felul de mentiuni pline de nemultumire la el prin alte posturi/topicuri/forumuri :wink:.
 
1) Trebuie casca special pentru vizibilitate marita, adica viziera de-aia gen masca de sudor, de la frunte pana la barbie? :biggrin:
Nu strica, daca vrei "priveliste".

2) Nu-i nici o problema, nu ai decat sa iti pui o casca de moto si rezolvi problema. Dar nu de chopper ca iar te prajesti cu urme de ochelari.
Sa mergi tu cu casca moto-n cabrio. Pe litoral. :biggrin:

3) Pe moto chistoacele aterizeaza pe pasagerul din spate... Wait, pe moto nu poti sa fumezi nici daca promiti ca scrumezi in scrumiera, nu? :biggrin: La tapiteria din piele arsa de curentul de aer nu comentez ca nu stiu.
Ntz, poti sa fii nefumator, tu si toti pasagerii tai, le iei de la altii din alte masini. Romanii au obiceiul ca la semafor sa arunce tigara pe geam. Foarte rar se uita si unde o arunca.


4) Sunt cabrio cu recirculare si AC (utile doar cu plafonul tras) si tragi plafonul in zonele uber-prafuite (adevarat, tot nu scapi, dar e damage control bun). Cred ca partea cu 2-3 saptamani am atins-o deja.
Ok, doar 2-3 saptamani pe an e cabrio, restul berlina la giga-pret. Ca sa "capotezi" o cabrio (marea majoritate) trebuie sa opresti complet si sa tragi frana de mana. O poti face si la semafor daca nu te deranjeaza claxoanele celor din spate ca stationezi pe verde. Capotatul nu-i chiar asa rapid si simplu pe cat pare, o faci doar daca vine ploaia. Dar nu de putine ori vei fi surprins de o pala de vant care-ti ridica un nor de praf. Nu apuci sa inchizi gura ca ai trecut de el. Si daca tot e deschisa, injuri...

5) Inca o mica exagerare, cred ca esti de acord ca asta nu tine de gusturi.
Atata timp cat exista factori ca "permise cumparate", "imbecili la volan", "carute nesemnalizate", etc, nu e nici o exagerare.

6) Asta este foarte adevarat. Cel putin partea cu accesul e axioma. :smile:
...

7) Mai frumos arata bagajele aruncate pe bancheta din spate decat cutiile de pe motoare. Si in timp ce toate CC-urile au portbagaj, putine moto (mai ales sportivele) au cutii.
Nu compara cabrio cu sportive, compara-le cu masinile de F1. Alea au portbagaj?

8) Dar esentialul e ca intr-un CC poti sa optezi pentru unul din cele doua moduri in timp ce pe moto esti cu capul in soare/ploaie non-stop.
Nu exista vreme rea ci echipament nepotrivit. Intr-un cabrio nu poti merge daca ploua. Daca mergi cu el inchis, ai dat degeaba banii pe el.

PS: nu uita ca-i topic de fun. :smile:
 
Bikerii ăştia :biggrin:

Cu cât pot să mărit o bicicletă mountainbike ce ar necesita un pic de muncă pentru a-i readuce strălucirea de odinioară?
 
Cabrio decapotat, proiectoare de xenon aprinse, muzica revarsata din sistem Bose, proaspat spalata si ceruita, sofer bronzat si imbracat in alb integral si absolut nimeni nu se uita la ea.

Soferul disloca prea mult aer.:biggrin:

Cu cât pot să mărit o bicicletă mountainbike ce ar necesita un pic de muncă pentru a-i readuce strălucirea de odinioară?

Detalii? Io mi-am cam rupt diverse (personale, nu de-ale bicicletei) pe Omu cu MTB-ul meu, si vreau un upgrade. (da, stiu ca "Ce cautam la 2500m cu bicicleta?". Nu-i treaba voastra :biggrin:)
 
PS: nu uita ca-i topic de fun. :smile:
Sunt patit, suflu si-n iaurt. Oricum, cand/daca mi-oi lua motor nu o sa fie pentru ca e mama utilitatii practice. O sa fie aproape la fel de moft ca si cabrio. O sa vreau sa merg cu pletele-n vant, sa vad asfaltul sub mine, chestii de-astea. Nu carat bagaje si copii la mare.
Am o vecina cu un Opel decapotabil. De la inceputul verii il plimba numai asa. Probabil ca o acopera cand ploua sau in parcare. La 307cc dureaza ~20-25s operatiunea si cred ca gasesti semafoare de-astea in Bucuresti :smile:. Deci nu prea vad de ce doar 2-3 saptamani cand cald si frumos e cateva luni (cu zilele de exceptie) si oricum nu e obligatoriu sa locuiesti in jegul din Bucuresti.
Pana la urma si motorul sta in garaj o mare parte din an dar nu spui ca a fost o investitie inutila, ca l-ai luat degeaba.

Si chestia cu imbecilii cu permis mi-a adus aminte de un accident stupid de acum un an sau doi cred prin zona Grozavesti cand a iesit unul cu basculanta in strada cu spatele si a calcat fix pe un motor cu 2 oameni pe el. Amandoi morti. Probabil ca si daca erai in Tico tot scapai intreg de-acolo.
Motorul are cateva dezavantaje care ma tot fac sa ma gandesc de 7 ori inainte sa pun mana pe el. Te tenteaza sa-i dai cat poate si chiar si unul mai firav poate destul si este destul de instabil, avand doar 2 roti. E mai greu sa faci manevre bruste si sa ramai pe acele 2 roti. Manevre care cu masina te-ar face sa te invarti un pic si sa aluneci intr-un sant aici te fac sa cazi sub motor, sa aluneci in sant apoi sa vina si fieratania peste tine.

Indiferent de cati imbecili sunt pe sosea, faptul ca ai in jurul tau ceva tabla si niste sisteme de siguranta iti da sanse in plus la supravietuire in caz de accident. In plus motoarele nu sunt pur si simplu "alte conserve mai neprotejate". Sunt si mai greu de vazut si soferii mai indiferenti la ele. Exact ca si bicicleta.
Acum vreo 7-8 ani pe drumul spre Buzau, noaptea, cineva a lasat nesemnalizata in drum o Dacia 1100 imediat dupa o curba. Facea reparatii cica, nema triunghi, vesta, etc. Tata la volan cu 90-100Km/h l-a luat in plin. Nimeni nu a patit nimic. Incerc sa imi imaginez cazul in care, pe motor fiind, ma infigeam in "ceva" la 90-100Km/h. :eek:

BTW, prin mai, la iesirea din Constanta, m-a prins o grindina criminala. Am tras pe dreapta si am asteptat pentru ca nu mai vedeam decat cuburi de gheata cum se spargeau pe parbriz cu stergatoarele la maxim. Nici nu vreau sa imi imaginez ce distracie era pe moto :biggrin:. Mortal nu era. dar daca vreau bobarnace le iau acasa :tongue:.
 
Eu imi iau moto pentru a face naveta Fundeni - Bucuresti (centru). Masina mi-as lua degeaba fiindca n-am unde parca centru.
 
bausto are dreptate că pentru moto trebuie să fie şi puţin moft şi puţină pasiune. Cum bine zicea cineva pe alt forum: mai sunt şoferi care conduc de nevoie, dar motociclişti cărora să nu le placă să meargă pe două roţi - mai rar.

Pe aia cu mai greu de văzut nu o să o înţeleg niciodată (ce-i drept, n-am B-ul, deci doar presupun, cum îi stă bine romînului :goofy:) - singurul lucru mai înalt decît un nene pe enduro e autobuzul; vitezanele se aud din capul bulevardului; şi unii şi alţii (mă refer la oamenii normali, nu la pseudo-goustraidări) merg lînă axul drumului, deci fix în oglinda şoferului. Întrebări?

Sar de la una la alta: ieri am aşteptat autobuzul la TNB vreo 15 minute, de îmi venea s-o iau pe jos pînă în Crîngaşi. Şi mă uitam cum îşi trăiesc bucureştenii viaţa la semafor (fără vreo aluzie la "moto rulz, că te strecori printre"), şi mă gîndeam că în fiecare an nr. de inmatriculări creşte (citisem printr-un ziar): cît de diliu să fii să vrei să-ţi iei maşină pentru mers prin Bucureşti? Mai aud pe cîte unul că "ce, că io îmi iau o oră marjă de eroare, ca să fiu sigur, şi mă duc". Pauză să-mi dau două palme să-mi revin. Cum, bă, şi tu, în loc s-o pui de o Al-Qaeda, te-ai împăcat cu ideea?

Părerea mea e că nici n-ai cu cine.
 
BTW, voi cei care aveti moto, va strecurati printre masini sau depasiti pe linia de tramvai / trotuar / alte locuri?

Tinand cont ca traficul din Bucuresti aduce la disperare chiar si pe cel mai rabdator om, cand voi avea moto probabil ca voi incalca legea destul de frecvent, desi stiu ca nu-i bine, ca legea..., ca bunul simt..., etc. Asadar, ce ilegalitati imi recomandati sa fac, in ce conditii, la ce sa am grija si ce sa NU fac?
 
Mai aud pe cîte unul că "ce, că io îmi iau o oră marjă de eroare, ca să fiu sigur, şi mă duc". Pauză să-mi dau două palme să-mi revin. Cum, bă, şi tu, în loc s-o pui de o Al-Qaeda, te-ai împăcat cu ideea?
Doar o ora? De la Metro Militari pana la Targul Vitan am facut ieri 4 ore. Masina-n Bucuresti e masochism.

BTW, voi cei care aveti moto, va strecurati printre masini sau depasiti pe linia de tramvai / trotuar / alte locuri?

Tinand cont ca traficul din Bucuresti aduce la disperare chiar si pe cel mai rabdator om, cand voi avea moto probabil ca voi incalca legea destul de frecvent, desi stiu ca nu-i bine, ca legea..., ca bunul simt..., etc. Asadar, ce ilegalitati imi recomandati sa fac, in ce conditii, la ce sa am grija si ce sa NU fac?
Marius, cand ai vazut tu ultima data un politist in trafic in Bucuresti sa dea amenzi? Atentie, eu nu recomand nimic, dar spun ce se practica: absolut orice, totul e sa nu atingi nimic. Depasiri pe linia de tramvai (nu si de metrou usor, nici macar cu Jeep), depasiri de coloana la semafor, mers pe trotuar, strecurat incet printre pietoni pe trecere, ce ai chef, aia faci. In caz de probleme, te descurci, doar traim in Romania. Daca nu te descurci, in cele 3 luni fara permis conduci un scuter ca ala nu necesita.

Recomand sa NU faci: depasiri pe dreapta (nu esti vazut, multi fac dreapta sau opresc pe dreapta fara sa se asigure si fara semnal), depasiri de viteza (viteza chiar ucide, Bucurestiul are o raza de 20Km, cu viteza maxima legala + nitel noroc la semafoare il traversezi in jumatate de ora, ce sa-ti doresti mai mult de atat?), crosetat de benzi printre masini in miscare (riscuri imense, oricum ii depasesti pe toti opriti la primul semafor), teribilisme (e vehicul, nu jucarie).

Zilele trecute crosetam blocajul din fata de la Antena1 printre masini. La un moment dat, pe banda 1 camion, pe banda 2 autobuz, pe banda 3 dubita de la RAR cu organ de circulatie in dreapta si functionar RAR la volan. Incerc sa intru printre duba si autobuz, nu incape, le-as fi atins cu ghidonul (oglinzile se strang la nevoie). Dau inapoi un metru si astept sa dea verde sa se miste (rar stau pe loc in blocajul ala). Organul din dreapta scoate capul pe geam si ma intreaba ceva. Nu-l aud, casca si viziera puse, autobuzul antic. Ridic viziera si-l intreb "Ce-ati spus?!?". Iar el repeta intrebarea: "Daca trag oglinda, crezi ca ai loc?!?". Am refuzat politicos, nu de oglinda lui ma loveam ci de usi.

Cand mi-am luat permisul mergeam pe centrul benzii si treceau alte scutere si motociclete pe langa mine. Dupa doua saptamani stateam pe marginea stanga a benzii sa fiu vazut in laterala stanga (cea mai folosita de soferi) si imi luam claxoane de la alti motociclisti care nu mai aveau loc sa treaca printre masinile oprite la semafor. Acum trebuie mereu sa fiu cu ochi pe semafor, dezavantajul motorului e ca mereu trebuie sa fii primul care pleaca.
 
Back
Top