Modelism ?

Tocmai am terminat de montat la loc rotorul (nu, n-a durat atât, am mai fost și pe-afară prin zăpadă).

Nu în casă, într-o sală de ședințe 20x20x5m l-am bușit. Pentru că l-am forțat un pic la un zbor pe o parte și s-a rupt porcăria de training gear (chestia din mijloc, care unea picioarele, era din plastic) și s-a dus pe-o parte, palele au atins podeaua și planul palelor s-a intersectat cu țeava de aluminiu de la coadă, blocând complet axul central. Rezultatul: o pală stricată, balance bar-ul (sârma cu palele auxiliare) strâmbat, blocul central pentru balance bar rupt, țeava cozii strâmbată suficient de mult cât să se frece cureaua din interior de ea, roata dințată principală cu dinții roși pe câțiva centimetri (pentru că motorul încă se învârtea; roata principală are rulment unisens, ca să împiedice așa ceva, dar are și ăla un piiic de lag). Greșeala a costat vreo 100 de lei. Must have în astfel de cazuri: clește pentru articulații sferice. N-am idee dacă o astfel de sculă mai e folosită și la altceva în afară de modele de elicoptere :smile:.

training_gear-6-1-1.jpg


BTW, dacă mai crede cineva că astea-s jucării pentru copii, să țină cont că palele elicei au viteza liniară peste 150km/h atunci când se ridică de la sol. Au doar 36 de grame și de obicei sunt întărite cu fibră de carbon.
 
Montat aproape tot, rezultatul: și axul central e strâmb, și d-ăsta n-aveau în stoc când am luat restul de chestii. Va trebui să aștepte până săptămâna viitoare se pare. Cu ocazia asta voi termina de comandat aproape toate piesele de schimb posibile :frown:.

Următorul pas (după ce învăț să zbor, acum stau pe simulator cu gamepad-ul) e adăugarea unui FlyCamOne, după care vor urma vreo 6 luni de tehnici de eliminarea vibrațiilor ca să pot să înregistrez ceva cât de cât (exemplu - nu se vede în ceață pentru că e proastă camera, ci pentru că e mișcată continuu).

Are cineva idee unde găsesc lubrifiant cu grafit? Trebuie uns axul central și e expus la exterior, așa că nu pot pune vaselină normală, că se umple de praf.
 
miahi, nu poți folosi totuși telecomanda elicopterului pentru simulator? La avionul care este pe la ai mei merge treaba, are o replică 1:1 pe post de gamepad, dar am ochit și un port USB pe telecomanda lui. Amu nu știu cum e la al tău, dar ar fi fain. Nu de alta, dar IRL nu-l controlezi cu gamepad-ul. Și în primul rând trebe să te obișnuiești cu latența dintre telecomandă și elicopter, că restul se rezolvă :smile:
 
Da, telecomanda are o interfață USB, însă cu ea se mișcă haotic simulatorul, complet diferit de modul în care se mișcă elicpoterul real. Cred că interfeței ăsteia nu-i place modul de mixaj al canalelor pentru modul elicopter. La elicopter, când miști o manetă de pe telecomandă, se mișcă unul, două sau trei servo-uri, în funcție de poziția celorlalte, pentru că direcția și puterea de ridicare e dată de înclinarea palelor. Singura comandă ne-mixată e cea de la elicea din coadă, însă asta trece prin giroscop, așa că nici asta nu e neatinsă. Probabil că mai trebuie ceva setat la interfața aia ca să accepte așa ceva, setările telecomenzii sunt cam criptice (read: engrish).

Latența servo-urilor e cam de 0.12 secunde/60 de grade, simulatorul e suficient de deștept ca să mă lase să setez așa ceva. Telecomanda e în 2.4GHz, nu are latență observabilă.

Thor, merci de link. Trebuie să găsesc ceva ne-spray, nu vreau să ung tot elicopterul, ci doar bucățele mici din el. O să trec pe la magazinul ăstora, se pare că trec pe lângă ei destul de des.
 
A fost odata ca niciodata clubul de modelism de la "palatul pionierilor"... And now there`s these:



 
Last edited by a moderator:
scristian, le-ai turnat tu sau ai cumparat un kit si il montezi? Cum ramane cu vopseaua, ca aia e partea cea mai grea (cel putin pentru mine)?
 
După cum arată sunt kit-uri Revell. Vopsirea și aplicarea decal-urilor sunt nasoale. Aici ajută modelele mai mari - eu am un elicopter la scară 1:72 la care am stat câteva ore să aplic doar vreo 20% din decal-uri - sunt infernal de mici, jumătate sunt sub 2 mm.
 
Kit-urile Revell își arată adevărata frumusețe când sunt vopsite/pictate de mână. Decals sunt doar ceva-ceva pe acolo.

Place ME-262. Gogo :smile:
 
scristian, le-ai turnat tu sau ai cumparat un kit si il montezi? Cum ramane cu vopseaua, ca aia e partea cea mai grea (cel putin pentru mine)?
Sunt kituri Revell. Inca n-am ajuns la vopsele, cu urmatorul kit imi cumpar si un set de vopsele.
 
M-am lasat de ideea de a mai face modelism de cand am pus mansa in mana si picioarele pe paloniere (anul asta pentru prima data). Poti sa asamblezi si sa pilotezi un elicopter fara nici un risc (aproximativ), dar e mult mai intens sa pilotezi un avion usor intr-o zi frumoasa de vara (turbulente cat cuprinde). Si face bine la silueta stomacul suparat ore in sir dupa aceea, de fiecare data :smile:
 
Exista, la Ciolpani pe aerodrom era si un elicopter, probabil mai sunt si la Clinceni. La Sirna nu erau decat motodeltaplane si oricum e incomod sa ajungi acolo cu altceva decat in zbor :smile:

Ora de zbor cu elicopterul e sensibil mai scumpa decat cu avionul, cred ca e spre 200 de euro. Un avion costa nou cam 50.000 si consuma putina benzina (motoare pana in 100 CP), e relativ simplu de intretinut (l-am remorcat pe bretea pana la pista tragand direct de elice), pe cand elicopterul zboara exclusiv pe benzina si e mai greu de intretinut.
 
Cursuri de pilotat elicoptere nu exista? Daca da, cati richini trebuie sa am?
Ca să dai la schimb pentru cursuri...măcar 10. Ca să nu faci pe tine...de preferat ar fi să-i lași acasă înainte să te pornești spre aerodrom. :biggrin:
 
Back
Top