Tocmai am terminat de montat la loc rotorul (nu, n-a durat atât, am mai fost și pe-afară prin zăpadă).
Nu în casă, într-o sală de ședințe 20x20x5m l-am bușit. Pentru că l-am forțat un pic la un zbor pe o parte și s-a rupt porcăria de training gear (chestia din mijloc, care unea picioarele, era din plastic) și s-a dus pe-o parte, palele au atins podeaua și planul palelor s-a intersectat cu țeava de aluminiu de la coadă, blocând complet axul central. Rezultatul: o pală stricată, balance bar-ul (sârma cu palele auxiliare) strâmbat, blocul central pentru balance bar rupt, țeava cozii strâmbată suficient de mult cât să se frece cureaua din interior de ea, roata dințată principală cu dinții roși pe câțiva centimetri (pentru că motorul încă se învârtea; roata principală are rulment unisens, ca să împiedice așa ceva, dar are și ăla un piiic de lag). Greșeala a costat vreo 100 de lei. Must have în astfel de cazuri: clește pentru articulații sferice. N-am idee dacă o astfel de sculă mai e folosită și la altceva în afară de modele de elicoptere .
BTW, dacă mai crede cineva că astea-s jucării pentru copii, să țină cont că palele elicei au viteza liniară peste 150km/h atunci când se ridică de la sol. Au doar 36 de grame și de obicei sunt întărite cu fibră de carbon.
Nu în casă, într-o sală de ședințe 20x20x5m l-am bușit. Pentru că l-am forțat un pic la un zbor pe o parte și s-a rupt porcăria de training gear (chestia din mijloc, care unea picioarele, era din plastic) și s-a dus pe-o parte, palele au atins podeaua și planul palelor s-a intersectat cu țeava de aluminiu de la coadă, blocând complet axul central. Rezultatul: o pală stricată, balance bar-ul (sârma cu palele auxiliare) strâmbat, blocul central pentru balance bar rupt, țeava cozii strâmbată suficient de mult cât să se frece cureaua din interior de ea, roata dințată principală cu dinții roși pe câțiva centimetri (pentru că motorul încă se învârtea; roata principală are rulment unisens, ca să împiedice așa ceva, dar are și ăla un piiic de lag). Greșeala a costat vreo 100 de lei. Must have în astfel de cazuri: clește pentru articulații sferice. N-am idee dacă o astfel de sculă mai e folosită și la altceva în afară de modele de elicoptere .
BTW, dacă mai crede cineva că astea-s jucării pentru copii, să țină cont că palele elicei au viteza liniară peste 150km/h atunci când se ridică de la sol. Au doar 36 de grame și de obicei sunt întărite cu fibră de carbon.