Masini pe termen mediu

Lol, nu am schimbat cerintele, evaluez schimbarea de prietena, cerintele raman. Am uitat sa spun ca vrea Audi-ul nou in leasing (poate pe 30 de ani), "pentru ca altii au". Nu e un moment de mandrie pentru mine :frown:
 
Audi este o mașină vândută ca premium care este construită pe o platformă VAG, practic este un VW Polo overpriced.

Nu vreau să încep să critic doleanțele altora pentru că nu-i cunosc, dar un Audi este o alegere nepotrivită în general - doar dacă ți s-a pus pata pe modelul respectiv și ai banii necesari. Sunt oribile la întreținere dpdv al costurilor premium, deși nu-s rele ca mașini în sine. Chiar deloc.

Când te gândești la o mașină nouă pe care o vei plăti câțiva ani de zile trebuie să iei în considerație mai multe:
- la ce o folosești; doar pentru oraș nu prea merită; pe de altă parte, o mașină îți oferă flexibilitate și independența de transportul public (pe lângă tramvaie și autobuze - trenuri, microbuze între orașe șamd) mie mi se pare de dorit; concediile sunt ceva mai plăcute când pleci și vizitezi în ritmul tău și nu ești legat de locul unde te duci, mai poți conduce în jur distanțe relativ mari;
- motorul - există motoare economice și motoare hulpave, fiecare are rolul său. Dar în general vrei un motor economic și durabil. Asta înseamnă că 1l și 125CP nu este de dorit (am numeroase povești horror cu motorul respectiv de la Ford, din fericire nu ale mele :biggrin:), dar un 1.6l - 2l 140 - 180CP este în general un sweetspot;
- ținuta de drum. Nu, nu conduci mașina din spate ca la jocuri și nu te interesează ce cred alții, dar trebuie să te intereseze că o mașină tăiată ca o cărămidă va avea un consum mai mare indiferent de condițiile de utilizare; cauciucurile iar te pot aduce la sapă de lemn (aici sweetspot ar fi 15-16'');
- spațiul util. Aici intră portbagajul și spațiul din spate, care la hatchbacks sunt cam groaznice - chiar dacă sunt descrise sute de litri, alea sunt de obicei cu banchetele din spate rabatate și nu este deloc o plăcere să pui o frână bruscă și să-ți zboare ouăle sau porcul printre scaunele din față; de asemenea, un copil beneficiază de ceva spațiu suplimentar în spate, la fel și un câine sau un adult; depinde câți oameni vor folosi mașina.

Prietena ta are un job? Are bani de Audi din jobul ala? Sau vrea cadou pentru ca ... merita?
Merita? Intreb si eu... Unele merita.
Unele rareori merită un astfel de cadou :smile:
 
Poti totusi sa incerci si cu Uber/Taxify - de obicei gasesti masina si nu prea fac comentarii la distante si alte cele. Nu am inteles exact care este scopul: Sa rezolvi problema transportului? Sa iti cumperi masina? Sa scapi de prietena?
 
Prietena are job, dar nici din banii ei si nici din banii mei nu iese de un A3 nou. Nici macar adunat. Si merita doar in ideea ca reclamele la TV spun ca merita, gen "crema xxx de la L'Oreal, pentru ca meriti". Si nu are sens o asemenea masina pentru nevoile si bugetul meu.

Neo, cerintele sunt fix aceleasi: masina nepretentioasa pentru maxim 2 ani si pentru aia 7km/zi plus vreo iesire ocazionala din Bucuresti. Foarte ocazionala, adica nici macar o data pe luna. Si nu stiu cum e cu motoare de 1 litru, nici cu alea de 180 CP, dar am condus masini cu motoare de 1.4l si 75 CP si mi-a fost suficient, ce e peste 75 pentru mine e in plus. Ma uitam la Sandero nou doar din calcule financiare, foarte posibil sa fac rost de un bon de rabla si asta s-ar scadea la calcul din suma cheltuita pe astia 1-2 ani. Si o masina sh e o optiune, doar ca am alergie la umblat dupa acte.
Nu am inteles exact care este scopul: Sa rezolvi problema transportului? Sa iti cumperi masina? Sa scapi de prietena?
Transportul. Si din discutiile de mai sus cumpararea unei masini e o optiune. Nu un scop in sine.
 
Pentru 7km/zi cumpararea unei masini nu este o optiune fezabila din punct de vedere financiar. Daca vrei neaparat poti face un xls si sa discutam pe marginea lui.
 
  • Like
Reactions: Neo
Ce sa scriu in XLS: ca dupa vreo cateva luni vreo 3 companii de taxi, inclusiv una cu garajul la 1 minut de mine, spuneau "nu avem nimic disponibil in zona" imediat ce raspundeau? Ca cea mai buna oferta primita de transport era pe la 800 de lei lunar, pentru ca din cauza aglomeratiei aia 7 km iau o ora si ca sa ajunga pana la mine le mai ia o gramada de timp? Ca am incercat sa caut prin vecini pe cineva cu timp liber, masina si chef sa faca un ban si nimeni nu a vrut sa se bage nici pentru 500 de lei?
Le-am pus deja inainte de a deschide discutia.
 
Nu pare să existe o soluție avantajoasă pentru cazul descris de tine.

Pentru a evita devalorizarea masivă a unei mașini noi, alegi un second de 2 ani. Teoretic găsești ceva care încă are garanție și nu ai probleme. Te frigi cu o mașină uzată dacă vrei un avion (mașină nouă, la jumătate din prețul de listă).
 
Uite aici un calculator de costuri și de devalorizare pentru mașini: https://www.adac.de/infotestrat/autodatenbank/autokosten/autokosten-rechner/default.aspx

Mazda mea pierde vreo 350€/lună doar fiindcă există. Un Audi A3 berlină către 400€/lună.

Uite aici niște Top 10-uri de mașini pe categorii de mărime, din punct de vedere al costurilor de exploatare (costuri fixe, manoperă, costuri operaționale, depreciere): https://www.adac.de/infotestrat/aut.../top-10-autokosten/default.aspx?prevPageNFB=1 . Ai și costul de achiziție nou, ca orientare. Aici e un comparator de costuri cu mai multe detalii: https://www.adac.de/infotestrat/aut...tokosten-vergleich/default.aspx?prevPageNFB=1 . Bagă gugl translate dacă e.

Pentru 7km/zi, io m-aș uita la categoria cea mai mică (în genul Skoda Citigo sau Seat Mii) sau următoarea (VW Polo, Skoda Fabia, Toyota Yaris etc.). Iar pentru acele 12 ieșiri anuale din oraș, multă răbdare pentru limitările unei mașini care excelează în oraș.

Am mai auzit eu de păsărici care visează că fundul lor e demn doar de la Audi în sus, pe logica „dacă tot e să stăm blocați în trafic, măcar să stăm în ceva de fiță, scaune de piele, ceva să se zgârie pe ochi sărakii din Dacia de alături”. E ușor să emiți pretenții că poate-poate sare cineva să ți le îndeplinească. Io zic că ăsta e un bun test al realității dacă pretenția se întâlnește și cu dorința de a contribui în mod echitabil la efortul de a fi îndeplinită, sau e doar reflectarea unei impresii de self-entitlement de prințesă care la prima ocazie va zbura la un alt sugar daddy mai generos. Ca să nu zic de prostul gust și scala de valori complet dată peste cap, dacă Audi e considerat lux, bleah.

Am avut Polo și am fost foarte mulțumit de el, doar că în ultima decadă VW merge pe rețeta platformă medie la preț + multe opțiuni pe care să le vrei și care dublează sau triplează configurației de bază. Am avut un Seat Mii în concediu în Grecia și, sincer, am fost foarte plăcut surprins de cum mișcă, inclusiv pe autostradă. Desigur că aș prefera așezarea la drum și spațiul dintr-o Skoda Rapid, însă pentru 7km asemenea criterii sunt mofturi foarte costisitoare.
 
Mazda mea pierde vreo 350€/lună doar fiindcă există. Un Audi A3 berlină către 400€/lună.
Ca pasionat de fiara mea din fața blocului, calculele astea mă lasă rece. Este un preț decent pentru libertatea pe care o oferă o mașină.

Dar da, pentru 7km/lună taxi clar. Folosești skype cu număr aberant și ceri la blocul de lângă/casa de lângă/reperul xyz cu voce schimbată de fiecare dată :biggrin:
 
Sunt 7km/zi. Incearca Uber, taxify (ca solutii ieftine) si black cab ca solutie mai scumpa. Pe ultimul nu l-am folosit niciodata dar stiu ca poti programa cursa din timp si oamenii vin negresit.
 
Total irelevant și off topic, io fac 7km dus întors spre și dinspre serviciu. Și de multe ajung mai repede decât cu mașina :tongue:
 
Toyota are ceva program prin care vinde mașini rulate. O iei pe cea mai ieftină, are și ceva garanție, deci în principiu scapi de problemele unei mașini SH, iar după doi ani poți încerca să o vinzi.
 
OK, deci am avut dreptate, A3 este radical la capatul opus. E normal sa vrea o asemenea masina daca a vazut una, din multe motive.
Tu incepi de la bani, dar o femeie se mai uita si la altele.
Eu ma opresc aici cu sfaturile ca nu mai am ce sa dau. Iti doresc succes.
 
Back
Top