Întrebări pe care ni le punem de mult

WPA2 sau WPA/WPA2 cu AES. Pune o parola de 14-16 caractere si poti dormi linistit. Nu folosi TKIP, pierzi latime de banda.

puterfixer, DI-524, cel putin in versiunile europene disponibile in ultimii 2 ani la noi (B2 si B4), era destul de spinten, circa 90mbps WAN-LAN. Am folosit si eu unul intr-o perioada, dar am trecut apoi la 802.11n.
 
TKIP? Asta ar trebui să fie tot acolo la securitate? Nu are aşa ceva. Şi, da, văd că de pe torrente merge tot cu 11 MB/s maximum, cum mergea şi înainte. Parola o pun acolo la Preshare key?

Edit: aa, şi cum aş putea face o reţea între desktopul wired şi netbookul wireless? Nu daţi cu pietre, că nu ştiu. Mulţumesc.
 
Edit: aa, şi cum aş putea face o reţea între desktopul wired şi netbookul wireless? Nu daţi cu pietre, că nu ştiu. Mulţumesc.

Nu trebuie sa faci nici o setare speciala din router pentru asta. Pur si simplu asigura-te ca ambele calculatoare sa fie in acelasi workgroup si sa aiba ceva in share.
 
Probabil. Oricum, wirelessul îl folosesc mai rar. :smile:

IceCub, poţi fi un pic mai explicit? Desktopul şi netbookul nu se văd reciproc. Desktopul, cu Vista x64 vede doar routerul şi pe sine. Netbookul, cu XP Pro (wireless) nu vede nimic. Cum zici că nu trebuie să fac nicio setare? Trebuie să folosesc Network Setup Wizard?
Muloţumesc pentru înţelegere.
 
Stie cineva cum poti sa dezactivezi pop-ul din bara de adrese a IE 8 pentru Adobe Flash ?

Eu nu il folosesc si ma irita cand un site vrea flash doar ca sa bage reclame. De asemenea fara flash siteul se incarca mai repede. :biggrin:

In plus lipsa flashului vine si cu lipsa vulnerabilitatilor cunoscute sau necunoscute inca a lui.
 
Multumesc.

Totusi eu intrebam pentru cazul in care Adobe Flash nu este instalat deloc. Ziceam de dezactivarea barei care apare in partea de sus a ecranului si iti ofera posibilitatea de a instala Adobe Flash Player. Setarea pop up blocker pe maxim nu elimina aparitia acel bare.

Oricum linkul tau imi e util pe un alt sistem unde trebuie sa am instalat flashul. :smile:
 
Pe unde au mai ajuns ca tehnologie camerele digitale? Am văzut săpuniere cu 12 MP, intermediare (nu știu dacă au o denumire anume) cu zoom optic 5x și 10 MP, dSLR la 18 MP, mă întreb:
- ce poze ies din săpunieră la 12 MP? Senzorul nu s-a mărit, lentilele la fel, e sensibilitatea electronicii suficient de bună ca să iasă o calitate la fel de bună ca la cele de 3 MP de acum 4 ani?
- la fel la dSRL, știu că diferă și nu mă aștept fix la același răspuns
- cine (sau la ce) folosește 12 MP la o săpunieră? Am făcut poze la 2, 3.2, .. 6 MP și personal găsesc 3.2 MP o valoare destul de bună pentru o poză, un compromis foarte bun între dimensiune și rezoluție
- au mai apărut ceva noutăți la camerele normale sau compacte, în afară de stabilizarea optică? Ceva care să merite un upgrade sau achiziția unei camere?
 
- La sapuniere te omoara optica si n-ai ce sa-i faci, poate sa aiba si 100 megapixeli ca tot o sa ai fringing, flare, barrel disto si colturi in ceatza.

- Megapixelii conteaza in doua cazuri: fie faci crop la greu si atunci inca ramai cu un cadru pe care poti sa-l arati lumii fie vrei sa tiparesti poza la dimensiuni mai mari. In principiu cu un 6MPx scoti un A4 de buna calitate. Dar ce te faci daca trebuie sa faci panouri publicitare? :smile: (O poza arata f. bine pe o imprimanta cu sublimare la 300dpi. Fa si tu impartirea).

- La dSLR progrese? Daca faptul ca ai live preview, ca incep sa filmeze si ca in curand le baga si mp3 / GPS / fierbator de cafea / etc... constituie un progres... :biggrin:
 
Mă tot gândesc din când în când să iau un înlocuitor săpunierei stricate și de fiecare dată ajung la constatarea că nu e urgent și nici nu găsesc ceva atractiv pe piață: săpunierele Canon (cu care am ceva experiență) care se potrivesc cu acumulatorii pe care îi am sunt deja End-of-life, cele mai noi sunt ori foarte scumpe (> 1200 RON) sau nu au înregistrare HD 720p (ca să înlocuiesc camera video de pe moto), iar înregistrările sunt limitate la o oră indiferent de rezoluție - oricum aș lua-o amân până apare ceva mai interesant. La Canon tocmai a fost sezon de lansare acum o lună, au noi modele roz și albastru dar nimic util.

dSLR-ul pentru mine ar fi un accesoriu incomod și inutil (eu nu am nevoie), dacă aș căra unul după mine ar însemna că am prins brusc un small dick syndrome, ochi de fotograf nu am și nici nu o să pice din pom :smile: Dar cine știe, dacă apare aparatul care e dSRL și face filme HD ca o cameră consumer ar fi altă poveste, îi fac un montaj la bord și îl integrez în motocicletă, iar GPS-ul nu ar fi decât un feature binevenit. Dacă nu cer prea mult vreau să mă anunțați și pe mine când apare hibridul ăsta la 3-400$ maxim :smile:
 
Presiunea competiţiei a dus la dezvoltarea de senzori cu rezoluţii tot mai bune şi procesoare de imagine tot mai performante. Chiar dacă 3MP sunt arhisuficienţi pentru print-uri rezonabile până la dimensiuni A3, crezi că ţine argumentul ăsta când competiţia se laudă cu 8MP? Ultimele Canon Ixus au acelaşi procesor Digic IV ca şi ultimele dSLR-uri Canon; diferă senzorul şi ansamblul optic şi alte mărunţişuri :wink: pe-acolo.

12 MP te ajută la a obţine o fineţe mai bună a detaliilor măcar pentru algoritmii de postprocesare din cameră, deşi în print-uri de dimensiuni uzuale sau micşorate pentru web n-o să simţi asta. Dacă ai chef de decupaje şi prelucrări pe PC, ai mai multă informaţie utilă, însă limitarea va fi dată de performanţele medii ale ansamblului optic.

IS-ul e mai mult marketing decât utilitate, în sensul că în anumite condiţii de iluminare slabă (umbră, interior, seară) poate să ajute, dar nu va face minuni. Însă oamenii au impresia că IS-ul va face minuni în situaţii ce ar fi dificile chiar şi pentru un dSLR performant cu trepied cu tot (teatru, concert, petrecere noaptea în aer liber sau în club).

Îmbunătăţiri au apărut pe partea de optică, zoom-urile sunt ceva mai luminoase (încep de la f/2.8 sau mai bine), în special în partea tele (coboară chiar sub f/5), astfel încât nu mai apar atât de des probleme de expunere îndelungată la zoom maxim. E bine de ţinut minte că abilitatea de a face zoom înseamnă un compromis la sharpness şi luminozitate, şi un IS nu va compensa suficient un superzoom de 10x. 3-5x e suficient pentru marea, marea majoritate a situaţiilor; mai mult de atât mai bine faci poza fără zoom şi apoi crop pe imagine, măcar prin asta nu rişti o expunere lungă şi imagine mişcată din cauza obiectivului întunecat la zoom mare. Tot pe partea optică au apărut mai multe modele cu unghi larg, echivalent de 28 sau 24mm, chestie ce mi se pare foarte practică.

Alte îmbunătăţiri ce ţin de utilizare ar fi ecranele mai mari şi mai detaliate (3", 920.000 pixeli), interfeţele HDMI, recunoaşterea feţelor (unele ştiu inclusiv să tragă mai multe cadre secvenţial şi apoi să le amestece din software pentru ca toţi oamenii să aibă ochii deschişi, când ai nevoie să faci chestia asta nu-ţi doreşti să fii guru în Photoshop), şi varietatea mai mare de „preset scenes” care reglează parametrii camerei în funcţie de tipul de fotografie ce vrei să-l realizezi (sport, înserat, asfinţit, copii etc., nu mă refer la efecte gen sepia, alb-negru etc.) şi astfel produce rezultate mai bune decât modul generic Auto.

În cele din urmă, au apărut câteva modele de camere compacte specializate, cu senzor tip dSLR şi ansamblu optic excelent, care merită atenţia unui pasionat. De exemplu, Canon G11 sau Ricoh GR Digital III (fără zoom, focală echivalentă wide angle de 28mm şi foarte luminos, f/1.9), etc. Sunt urâte, dar sunt compacte şi performante, pentru light travelling practic ai un dSLR într-un buzunar. Unele fac furori chiar şi în studio, cu un timp foarte rapid de sincronizare cu flash-urile, oferind astfel mai multă flexibilitate creativă în folosirea luminilor pentru a obţine un efect sau altul.

Tendinţa mi se pare clară de a împinge avantajele tehnologice dinspre partea pro spre consumer, fie ca opţiuni suplimentare pentru cei ce le ştiu folosi, fie îmbrăcate într-o combinaţie prietenoasă. De exemplu, opţiunea de la dSLR-uri pentru a ridica oglinda şi a face poza în 2 paşi distincţi, pentru a elimina chiar şi acea mişcare infimă a camerei la expunerile lungi, acum e prezentă în dSLR-urile entry-level Nikon D5000/D3000 ca... variaţie a vitezei motorului de ridicare a oglinzii pentru a face un zgomot mai mic pentru fotografii la teatru sau la bebeluşi adormiţi :smile:
 
Cu 12MP poţi vedea mai bine cât de mari sunt problemele optice, adică în loc de fringing de 2 pixeli vei avea fringing de 6 pixeli.

dSLR-urile ieftine de acum sunt ceva mai apropiate de dSLR-urile medii de acum 4 ani (uneori chiar acelaşi lucru, adică senzori refolosiţi and stuff), cu un ecran maaaare şi într-o carcasă de plastic ieftin, care nu prea inspiră încredere. Ce s-a schimbat e pe la dSLR-urile medii spre high-end, unde s-au mai făcut ceva progrese (sensibiltate crescută, vizoare bune, filmare 1080p etc) dar presupun că nu aloci 2-3000€ pentru chestii foto.

M-am jucat în ultimul timp cu săpuniere medii (zona 1000 lei) şi n-am fost impresionat. Da, senzor imens (useless), face recognition (depinde ce fotografiezi), zoom imens. M-am chinuit juma' de oră să fac o poză unui vultur care tot venea la cuib cu un Panasonic TZ5 - no way, ori nu focaliza, ori declanşa foarte încet, ori erau mişcate, ori nu nimeream zona din cauză că unghiul e al naibii de mic la zoom maxim şi e al naibii de greu să ţii camera stabil. După care a rămas fără baterii, că nu prea mai foloseşte nimeni AA-uri, majoritatea-s pe litiu şi când găseşti acumulator de schimb şi mai vezi şi preţuri îţi trece.

Nici eu n-aş şti ce să aleg din oferta actuală de compacte. Singurele care mă atrag sunt G-urile de la Canon, cu motivaţie în optica mai bună, patina de blitz ttl şi ecranul orientabil, dar preţul este imens pentru ceva everyday-use.
 
Mulțumesc pentru explicații, dar G11 e 2500 RON și nu e genul de aparat și preț pe care să le ai în vedere pentru montat pe motocicletă sau ținut prin buzunare la o tură de 10.000 km prin deșert sau spre Capul Nord*. Trebuie ceva solid sau ieftin, mai degrabă ieftin ca să nu îți pară rău dacă moare după maxim 1 an de folosit în acest regim. Isus 85IS pare momentan best-buy după acest criteriu, are "doar" 8 MP de fringing și înregistrare video la 640x480 ca și G11, dar e de vreo 2 ori mai mic (ca volum) și de peste 4 mai ieftin. Mai am de ales până prin martie-aprilie, deja ar fi bine să am tot echipamentul pus la punct până atunci.

Altă întrebare: există vreun echipament care să stabilizeze tensiunea unei surse de 12V auto/moto (care se știe că are între 11.5-12V și 15V în funcție de turație și releul de încărcare a bateriei) la 12V +/- 0.5V care să permită cuplarea unei camere video cu alimentare la 12V fără să o ardă? Camera mere la tensiuni de 9-12V, dar nu cred că rezistă la 15V și nici nu vreau să încerc și să văd fum.

* Parcă dSLR avea Azazel, deci nu trebuie decât o cameră comodă de făcut instantanee și filme în mers.
 
Pentru moto eu mi-aş pune mari probleme în legătură cu ansamblurile mecanice culisante prea puţin rigidizate ale obiectivului unei camere compacte. La vibraţiile induse de motor, cel puţin autofocusul s-ar buli urgent. A doua la mână, în mers va fi bombardat cu praf şi gângănii care o să facă varză lentila frontală.

Pentru filmuleţe pe moto sau cască sau altceva sunt camerele video pentru sport, încapsulate şi rigidizate. Io-s cu ochii pe modelele din SUA, că mi-ar plăcea una cu filmare HD şi wide angle pentru plimbările cu bicicleta.
 
Am camera de cască, capsulată și rigidizată (a căzut de pe motocicleta lui Dan D. la vreo 200 km/h și s-a polizat o bucată de aluminiu și s-au spart sticlele exterioare, dar camera e intactă), dar are un snop de cabluri, consumă 8 acumulatori AA, necesită cameră mini-DV separată care să facă înregistrarea și care are casete de maxim 90 de minute. Dacă aș găsi un recorder cu SDHC și intrare analogică ar fi mult mai bine, dar ăsta, de pildă, nu are nici un fel de specificații serioase (gen suport SDHC, intrare 12V, cât ține o baterie etc) și tot e cam mare pentru ce am nevoie - e o cameră video compactă, nu un DVR portabil. Cu așa ceva ar fi suficient ceea ce am, momentan e ditamai mățăraia în rucsac, autonomia e mică, trebuie să car și încărcător custom (Sony) pentru camera video și mufa intră în cameră la 90 de grade, o să se rupă într-o zi.
 
Ar fi excelente dacă ar suporta SDHC. DV2 suportă SD, DV3/XT miniSD. Fără acest neajuns major ar fi acoperit toate cerințele. Deocamdată DV3 rămâne în topul listei de potențiale soluții.
 
Back
Top