Întrebări pe care ni le punem de mult

Mercedes tot in portbagaj are bateria. Si cred ca poti cauta acolo la majoritatea modelelor tractiune spate.

Nu la toate modelele, cel cu care merg eu e cu tracțiune spate și bateria la vedere în compartimentul motor, am folosit-o cu încredere în primăvară să pornesc motocicleta.
 
Cat timp nu ai garantie sau nu tii la ea. Cei care proiecteaza masini si motociclete le proiecteaza si cu scopul de a te tine dependent de service-urile si piesele lor. Pana la urma piata pieselor de schimb e mai mare decat cea a autoturismelor/motocicletelor intregi. Motocicleta aia e proiectata asa cu un scop precis si isi face treaba mai bine decat ai crede la prima vedere.

Cartusele de imprimanta cu chip sunt o eroare de proiectare? Inginerii aia au pus acolo din greseala un chip care nu permite refillul? :wink: Si asta e un exemplu luat la intamplare dintre alte mii de exemple pe care le gasesti in orice domeniu, la orice companie.
 
O sa ai surpriza sa afli ca in cele mai multe cazuri service-urile auto/moto sunt exact ca sala de operatie. Familia pacientului asteapta afara :smile:. Adica nu ai acces la ce se intampla inauntru din 2 motive - ca sa nu "furi" meseria, sa afli cum se fac diferite operatiuni simple si ca sa nu observi ca te fura :biggrin:.
La service Dacia / Renault au zona pentru clienți cu canapele și geamuri spre atelier, poți să vezi tot ce se întâmplă în sală. Pe mine m-au lăsat să intru și în sală să discut cu mecanicul, nu era revizie regulată și mai aveam câte ceva de verificat.

La Honda (moto) zona în care stai e la 5-6 metri de standul unde se lucrează, e un lanț ornamental între zone (și nu te lasă să treci de el) dar poți discuta cu mecanicul la început, când îi spui ce vrei să facă, în timpul lucrării (dacă are întrebări vine și te întreabă, dacă găsește ceva ciudat îți spune) sau dacă îl strigi, la sfârșit când vine cu piesele vechi și te întreabă dacă le vrei acasă sau la tomberon etc. Deci, depinde de service.
 
Depinde de service si de corectitudinea celor care stabilesc "procedura". Dar in final pe mine nu ar trebui sa ma intereseze ce se intampla acolo. Mergand pe ideea ca nu stai sa il pazesti ca sa nu te fure, nu vad de ce m-ar interesa cum se face schimbarea unei bujii. Eu sunt una dintre persoanele care nu este atat de interesata de domeniul asta si mi-ajunge sa stiu cu ce se mananca si atat. Si daca as afla cum se face aceasta schimbare, cu siguranta nu m-as duce in spatele blocului sa exersez. Sunt locuri in care daca nu esti priceput nu are rost sa iti bagi nasul. Si daca esti priceput... nu e rocket science, te descurci sa dai jos o carena sau o pomba de benzina cat timp ai sculele necesare. Pana la urma iti iei hartiuta pe care sa notezi ordinea operatiunilor si o mica schita a pieselor demontate. Asta daca esti suficient de pasionat sau de stramtorat.
Sint vreo ~1,5 milioane de masini numai prin Bucuresti. Nu cred ca avem 1,5milioane de pasionati de mecanica sau autodidacti care ar sta in fata blocului sa schimbe si un filtru (lucru pe care pana si eu stiu sa il fac... teoretic :biggrin:).
 
La service Dacia / Renault au zona pentru clienți cu canapele și geamuri spre atelier, poți să vezi tot ce se întâmplă în sală. Pe mine m-au lăsat să intru și în sală să discut cu mecanicul, nu era revizie regulată și mai aveam câte ceva de verificat.

De câte ori am făcut revizii sau câte o intervenţie la maşină, am cerut să stau lângă ei şi nu m-au refuzat. Pur şi simplu din curiozitate, să văd ce şi cum fac, nu din alte motive.
Încă nu ştiu să fac resoftare, dar ştiu în mare cu ce se mănâncă Loganul din dotare. Iar pentru mici chestii practicate în zonele neelectrice/neelectronice ale maşinii am manualele de service. Cum spuneam, prefer să le fac cu migală şi solo. De exemplu, sonda de marşarier, schimbată de mine, după ce tot a făcut figuri. Când e de intervenit în service, o duc în service, n-am nimic împotrivă.
Hai, că plecarăm de la bujii şi-ajunserăm la pacioace şi bistrule. :biggrin:
 
Nu prea il traduci pentru ca nu are un inteles fix nici macar in engleza. Companiile romanesti mai mici il folosesc cu un sens foarte larg, adica "persoana care se ocupa cu ceva dar nu avem alta denumire pompoasa pentru post". Asta ignorand Chief Executive Officer (CEO), ma limitez doar la posturile de pe un nivel inferior, gen assistant manager. Am vazut titulatura asta folosita in banca la om care avea slujba in birou la relatii cu clientii, adica pe unul dintre cele mai joase niveluri.
In armata nu as putea sa spun ce inseamna exact sau daca are echivalent la noi (XO-ul de care tot auzim prin filme).
 
Da, păi exact în situația asta sunt eu :biggrin:. Am avut postul ăsta acum vreo 5 ani la o companie mică, și acum fac un CV, și nu știu cum să traduc chestia asta.
 
Nu o face... Spune cam cu ce te ocupai si gata. Sunt multi care fac alergie la astfel de denumiri cand vad mai jos cu ce te ocupai de fapt.
Apropo, cu ce te ocupai? Sunt curioasa legat de ce alte sensuri poate sa ia titulatura asta :biggrin:.
 
Am lucrat într-o agenție de publicitate și făceam cam tot ce face un director executiv adjunct într-o agenție de publicitate mică deși, tehnic vorbind job title-ul era altul :biggrin:.
 
Păi ori scrii ce făceai cu adevărat (director executiv adj.), ori bagă-i pe ei în ceaţă şi scrie XO. :smile:
 
Right. De XO în companii nu prea am auzit, de obicei structura executivă e CEO, CxO (I, F, M etc), XO ar fi adjunctul CEO și peste CxO - no way. De aceea nu înțeleg ce face un director executiv adjunct :smile:
 
Back
Top