Întrebări pe care ni le punem de mult

Pentru ca un motor de 5 litri cu 1000 CP suna mai sexy si se va vinde mai bine decat o cutie de viteze electrohydraulic manual transmission direkt-schalt-getriebe CVT TPT STF ETC.

Parerea mea, care este.
 
Tu la ce te gandeai concret?
Am fost cu motocicleta la revizie. Am fost surprins sa constat ca, pentru a scoate o bujie trebuie demontate carenele, rezervorul, filtrul de aer, cutia filtrului de aer, pompa de benzina, radiatorul si cateva zeci de cabluri electrice si furtune. :insane:
 
Umblatul la bujii nu este o activitate frecventă şi care să necesite uşurinţă şi rapiditate. Se face în service sau în atelier la anumite momente, îţi trebuie scule specializate şi niscaiva cunoştinţe pentru cum să ajungi acolo. Ar fi fost o problemă de design dacă pentru ca să bagi benzină în rezervor trebuia să dai jos carenele, filtrul de aer, cutia filtrului de aer, radiatorul, etc. etc. :smile:
 
De parca tu ai avea mufa la rinichi, sa-i schimbi cand iti vine...

La cat de des se schimba o bujie (zeci de mii de km) nu e foarte interesant sa o pui la indemana.
 
Nu afectează funcţionarea dispozitivului (care este motor :biggrin: ) deci n-ai de ce să ceri garanţie.
 
Umblatul la bujii nu este o activitate frecventă şi care să necesite uşurinţă şi rapiditate.

Şi, totuşi, bujiile sunt incluse la consumabile de majoritatea covârşitoare a consumatorilor. Un acces facil ar trebui, zic eu, să primeze.
 
Eu am incercat odata sa "iau curent" de la un Lexus. Dupa 15 minute de cautat acumulatorul, am renuntat. Oricum i-am multumit blondei pentru amabilitate si am injurat respectiva marca de toti sfintzii!!! :biggrin:
 
Datorită spaţiului restrâns (deh, herghelia mare!) unele maşini au acumulatorul în spate, dar au bornă de PLUS, în faţă, destul de vizibilă. Eu am constatat asta la un BMW. :wink:
 
Multzam, e bine de stiut. :smile: Oricum nu am vazut o asemenea borna. Banuiesc ca masina aia e astfel proiectata incat sa nu poata da curent decat catre alta apartinand aceleiasi marci, probabil prin tehnologie wireless. :biggrin:
 
Marius, daca se defecta bujia pe motiv ca sta intr-un spatiu prea aglomerat cred ca ti-o schimbau gratis si reproiectau zona aia. Dar asta e valabil la orice produs. Daca are mai mult de 10 componente, una din ele o sa fie "la fund" si o sa trebuiasca sa demontezi juma' de ora ca sa ajungi la ea. Ai de-a face cu ceva care trebuie sa functioneze bine intr-un spatiu restrans si ceva imi spune ca daca faceau motorul cu acces usor la orice piesa ai fi calarit o chestie cat un Matiz, cu piesele insirate una dupa cealalta. :smile:

Zi mersi ca nu a trebuit sa iti segmentezi motorul sau sa inlocuiesti un piston. Sa vezi atunci cum cereai reproiectarea. :tongue:

ursamajor, bujiile sunt consumabile in masura in care si transmisia e consumabil. Cam toate piesele de pe un motor au o perioada de viata de cateva zeci de mii de Km dupa care le dai jos si pui altele. Pe un motor atat de ingramadit ca cel de moto e greu sa pui totul la vedere. Si, din pacate pentru situatia de fata, bujia nu poate sa stea decat "in mijlocul actiunii", adica sunt sanse mari sa aiba ceva asezat incomod deasupra ei: o pompa de apa, o pompa de benzina, o carena... :smile:.
Dar e ca si cum te-ai plange ca la masina trebuie sa ridici capota, sa dai jos plasticul care acopera motorul, sa scoti cablurile de la bobine si bobinele apoi sa scoti bujiile. Si asta e necesar intr-un spatiu de cateva ori mai mare decat cel dintre carenele unei motociclete. :smile:

Dar nu vad cu ce te-ar ajuta o garantie aici. Motorul functioneaza ca la carte, in parametri normali. Mecanicii sa se planga ca trebuie sa demonteze atata pentru o bujie.
 
OK, nu zic că n-ai dreptate. Eu am spus cam cum se vede din afara tehnologului şi proiectantului. De către consumator. Transmisia (probabil te gândeşti la ambreiaj, nu cred că la cutia de viteze) o schimbi muuult mai rar decât bujiile. :wink:
E drept, motoarele moderne "protejează" mai bine bujiile, de aceea ţin şi ceva mai mult ca pe vremuri. În niciun caz cât un disc de ambreiaj.
 
Am fost cu motocicleta la revizie. Am fost surprins sa constat ca, pentru a scoate o bujie trebuie demontate carenele, rezervorul, filtrul de aer, cutia filtrului de aer, pompa de benzina, radiatorul si cateva zeci de cabluri electrice si furtune. :insane:

E o măsură de securitate: la Honda CBF 600S se pot da jos bujiile după ce desfaci 3 șuruburi la carenele laterale. La modelul naked nu trebuie să faci nimic, iei bujiile și fugi cu ele. Ție nu o să îți fure niciodată (doar) bujiile, e prea mare efortul.

Oricum, e primul caz de care aud în care trebuie să desfaci mai mult decât rezervor (+ 3 furtune) și carene ca să umbli la bujii. Dar la 18.000 durata minimă de viață și peste 30.000 la cele Iridium nu ai nevoie să faci asta prea des, în plus bujiile se schimbă o dată cu filtrul de aer, deci tot trebuie să îl dai jos.
 
Ce-mi place mie la motoarele astea moderne este ca daca a crapat ceva (recunosc ca se intampla extrem de rar), trebuie sa chemi remorca. Adica nicio sansa sa o dregi pe camp. :frown:

Cel mai cul este cand scapi cheile pe jos si iti crapa RFID-ul (chipul antifurt din cheie). :biggrin:
 
Eu am spus cam cum se vede din afara tehnologului şi proiectantului. De către consumator.
Pai tu nu ar trebui sa vezi nimic. Treaba asta se face in service, de oameni autorizati, cu scule speciale in timp ce tu savurezi o cafea in zona de receptie clienti.
Cand iti duci telefonul sau TV-ul la reparat te intereseaza cat de mult munceste la el si cat are de demontat?

Nu mai e ok cand pe factura iti pune manopera pentru o ora in loc de 10 minute dar asta e riscul pe care ti-l asumi cand cumperi un motor sau altul si poate ca pierzi mai putin decat daca ar putea sa iti "decojeasca" orice hot motocicleta cu o amarata de cheie franceza.
 
Mercedes tot in portbagaj are bateria. Si cred ca poti cauta acolo la majoritatea modelelor tractiune spate.
 
Pai tu nu ar trebui sa vezi nimic. Treaba asta se face in service, de oameni autorizati, cu scule speciale in timp ce tu savurezi o cafea in zona de receptie clienti.

Cand iti duci telefonul sau TV-ul la reparat te intereseaza cat de mult munceste la el si cat are de demontat?

Ca autodidact mi-a plăcut să ştiu în cât mai multe domenii. Şi să-mi bag nasul. De multe ori, prefer munca mea migăloasă şi cu grijă, decât cea a lui nea Gică de la service. Un schimb de bujii, în opinia mea, îl poate face oricine. :wink:

Să nu încurcăm mecanica cu electronica. E ceva diferenţă între o cheie fixă şi un osciloscop (de pildă). :tongue: La TV şi PC-uri mă bag fără probleme. Telefoanele nu m-au pasionat niciodată.
 
Teoretic da, poţi schimba bujiile, practic s-au descurcat să nu poţi să-l faci. La mine ca să ajung la bujii trebuie să dau jos bobinele de inducţie, care-s fix în capul bujiei. Ca să dai jos bobinele ai două posibilităţi:
- te chinui cu două şurubelniţe până la limita distrugerii capului bobinei şi sistemului de prindere a bobinei pe motor
- foloseşti cleştele de bobine de inducţie - echivalentul osciloscopului, îl ai doar dacă chiar îţi trebuie.
 
O sa ai surpriza sa afli ca in cele mai multe cazuri service-urile auto/moto sunt exact ca sala de operatie. Familia pacientului asteapta afara :smile:. Adica nu ai acces la ce se intampla inauntru din 2 motive - ca sa nu "furi" meseria, sa afli cum se fac diferite operatiuni simple si ca sa nu observi ca te fura :biggrin:.
Gandeste-te ca la service nu platesti ca sa afli cum se schimba piesele. Si daca insisti sa le schimbi o sa o faci chiar daca ai de dat o carena jos. Astea sunt chestii pe care orice auto-didact care se respecta va invata sa le faca si nu au nici o legatura cu proasta proiectare sau garantia.
 
Metoda se aplica numai la service-urile mari, alea "acreditate". Si e furt pe fata ce se intampla acolo. Oricand poti gasi un service mai mic, cu acte in regula (nu un Nea' Mitica de la scara C) care te serveste ireprosabil si mecanicul te mai si invata din secretele meseriei.
 
Back
Top