Întrebări pe care ni le punem de mult

Ăăăă, păi e la modă să ai ceva TDI. Dacă nu ai TDI la maşină cu mulţi de i şi mult roşu eşti văzut un fel de scursura săracă a societăţii ce nu-şi permite o maşină exagerat de scumpă dar în care să poţi băga motorină cu pipeta.

Un fel de Sfântul Graal pentru Gigeii numiţi cred şi cocalari.
 
TDI e denumirea generica a motoarelor diesel produse de VAG (VW, Audi, Skoda, Seat). Echivalentul DCI de la Renault, CDTI - Opel, HDI - Peugeot, Citroen, CDI - Mercedes.

Iar cand spui Passat TDI te gandesti imediat la cocalar, manelist, care si-a luat masina scumpa, dar n-are bani sa o intretina (diesel ca sa consume putin).
 
Iar cand spui Passat TDI te gandesti imediat la cocalar, manelist, care si-a luat masina scumpa, dar n-are bani sa o intretina (diesel ca sa consume putin).

Gresesti, numai cei cu Passat de la TDI in sus sunt cocalari, restul sunt aspiranti...
 
Gresesti, numai cei cu Passat de la TDI in sus sunt cocalari, restul sunt aspiranti...

Aici tin sa va contrazic. Cocalari sunt cei ce-si cumpara BMW-au, lipesc o eticheta de M3/M5 pe el , il trag in fata la terasa, isi cumpara o bere si sug 2 ore din ea ca nu mai au bani sa o cumpere si pe a doua.
Ba mai mult, sunt specimene care cersesc motorina pe varianta de la tiristi sau alti conducatori auto sub nu stiu ce pretext.
 
Eu stiam ca decat cumpara motorina de la tiristi, care btw, nu s-a ieftinit odata cu ieftinirea la pompa si asta mi se pare aberant :biggrin:
 
IceCub - nu toti sunt asa. Problema este in aceea ca in ziua de azi nu mai gasesti soferi. Nimieni nu respecta legile iar mandria intrece rationalitatea. Legile trebuie sa fie asa incat din oras sa dispara masini de curse, jeep-uri, masini de teren si toate joarsele.
 
Eu stiam ca decat cumpara motorina de la tiristi, care btw, nu s-a ieftinit odata cu ieftinirea la pompa si asta mi se pare aberant :biggrin:

Ei cersesc, nu cumpara. Stiti, am ramas fara motorina si mi-am uitat pormoneul la nu stiu ce popas unde am mancat... Sau: am probleme / am pierdut cardul de combustibil si tre sa ajung urgent undeva ca sotia...
 
Eu stiam ca decat cumpara motorina de la tiristi...
Off topic

Corect: Eu ştiam că doar cumpără...

Greşeala tipică de regăţean, mai mult, din Ploieşti. Nu aş fi intervenit public ci pe PM, dar e atât de frecventă şi deranjantă greşeala, că merită să stea pe public, eventual la topicul "Sânt fericit că mâine o să ploo..."

decât îşi are locul doar în propoziţii negative:
Nu pot să spun decât două cuvinte sau
Nu îşi are locul decât în propoziţii negative sau N-am decât 10 lei. Etc. etc.

Frecvent, ploieştenii spun (am avut colegi):
Am decât 10 lei (sună ca dracu').
Corect: Am numai (doar) 10 lei. Negativ: Nu am decât 10 lei.
Vreau decât să-ţi spun că... (numai este cuvântul potrivit)
Corect: vreau numai să-ţi spun.

hulubei, n-am nimic personal cu tine, dar chestiile astea trebuie să ţi le pui la punct, fiindcă eşti băiat isteţ şi meriţi s-o faci.
 
Last edited by a moderator:
Bună constatarea. Recunosc că sunt multe lucruri învăţate încă din şcoala generală. Şi multe din aceste multe nu mi-au fost corectate decât firav până recent.

Nu cred că am să uit prea curând disputa cu Rabbit asupra scrierii corecte „vreun” vs „vre-un”. Eu chiar am fost învăţat ca şi mulţi alţii de aici cu „vre-un”.

Greşelile legate de numărul de i folosiţi la finalul unui cuvânt îmi sunt personale oricum.
 
Cu benzinarul pe care-l ţii în 5000+ crezi că ajungi să faci 50k kilometri?
 
Nu știu cum e motorul de Passat, dar cu Dacia făceam autostrada de la un capăt la altul constant la 4600 rpm, iar cu Mercedesul la peste 5000 rpm. Deci nu e o problemă, ambele merg impecabil și în ziua de azi.

Mulțumesc de lămurire cu TDI, cred că nu are rost continuarea discuției.
 
Cu benzinarul pe care-l ţii în 5000+ crezi că ajungi să faci 50k kilometri?

Depinde cum le foloseşti turaţiile astea înalte. Valabil şi pentru diesel la turaţiile înalte corespunzătoare. Dacă mergi constant la turaţii mari, perioade lungi de timp, motorul n-are nimic. Dacă, în schimb, turezi des şi aiurea, apare uzura.

PS: N-ai nevoie de > 5000 de ture ca să ai 140-160 cu benzinarele. Dacă respecţi legea, n-ajungi la vitezele alea.
 
Căştile de bicicletă au vreo utilitate practică? Nu mă refer la cele de downhill, ci la astea standard. Că eu tot încerc să îmi dau seama în ce poziţie trebuie să cazi ca să te salveze casca... şi căzăturile fix în cap mi se par cam rare.
 
Au efect artistic și de inducerea unui sentiment de siguranță, dar din ce am văzut nu protejează decât de excremente de pasăre primite în cap. Nu protejează deloc bărbia (fracturile de maxilar nu sunt tocmai rare în accidente rutiere), aproape deloc fruntea (prea sus) și cam deloc tâmplele. Dar sunt foarte bune pentru pidgeon drops, am mai spus asta? :biggrin:
 
Unui coleg de-al meu de liceu în timp cobora Copoul pe bicicletă acum vreo 2 ani în vară i-a luat faţa un taximetrist care venea din sensul celălalt, iar cum ăştia se bagă fix ca pwulele în intersecţie n-a avut loc să meargă mai departe şi s-a oprit perpendicular pe benzi în faţa ăstuia. Iar cum pe bicicletă la vale dacă bruschezi frâna e mai rău decât dacă nu frânezi deloc...tipul i-a înfundat portiera din dreapta faţă cu capul. Norocul lui că avea cască d'asta de biciclist, numai carapacea aia de deasupra. Totuşi l-a protejat, casca s-a spart în câteva bucăţi iar el a stat cu "guler" vreo două săptămâni, dar a scăpat întreg. Deci tot apără, dacă nu de tot măcar oleacă.

Mie îmi plac căştile alea ca-n Tom&Jerry de le creşte cucui când sunt lovite. :biggrin:
 
Back
Top