Întrebări pe care ni le punem de mult

In primul rand prin incarcator eu inteleg intregul montajul electronic care asigura incarcarea acumulatorilor. Intamplator o parte a incarcatorului e situata fizic in alimentatorul care se introduce in priza, alta parte e in corpul telefonului si restul e in acumulator.
Acumulatorul unui telefon NU are un circuit care monitorizeaza temperatura, tensiunile la borne etc. ci contine (pe langa acumulatori): un senzor de temperatura (termistor) care e citit de electronica din telefon, o rezistenta chioara a carei valoare ii spune telefonului tipul de acumulator (nicd, nimh, li-ion, etc...) si un bimetal care asigura o protectie la scurtcircuit.
Inca ceva: numai UNELE telefoane intrerup incarcarea dupa un delta-te. Altele incarca in nestire fie pana masoara ca accu e incarcat, fie pana accu se incalzeste periculos.

No flame intended. :tongue:
 
Acumulatorul unui telefon NU are un circuit care monitorizeaza temperatura, tensiunile la borne etc. ci contine (pe langa acumulatori): un senzor de temperatura (termistor) care e citit de electronica din telefon, o rezistenta chioara a carei valoare ii spune telefonului tipul de acumulator (nicd, nimh, li-ion, etc...) si un bimetal care asigura o protectie la scurtcircuit.

Hmmm... am vazut acumulator Li-Ion de Ericsson care avea un IC destul de serios pe el... pe langa tot ce ai povestit tu mai sus.

Deeeeeeeeci?!? :confused:
 
Eu nu am vazut. M-am jucat insa numai cu Nokia si Motorola. Ejti sigur ca era IC? Poate ti l-a "parcat" SRI-ul acolo. :biggrin: Au mai fost cazuri...
 
Eu nu am vrut să fac o descriere tehnică, ci doar să explic ce se întâmplă într-un mod simplu, pe înţelesul tuturor.
In primul rand prin incarcator eu inteleg intregul montajul electronic care asigura incarcarea acumulatorilor.
Corect, dar câţi înţeleg acelaşi lucru? Majoritatea persoanelor înţeleg prin încărcător alimentatorul care se bagă în priză.
Acumulatorul unui telefon NU are un circuit care monitorizeaza temperatura, tensiunile la borne etc. ci contine (pe langa acumulatori): un senzor de temperatura (termistor) care e citit de electronica din telefon, o rezistenta chioara a carei valoare ii spune telefonului tipul de acumulator (nicd, nimh, li-ion, etc...) si un bimetal care asigura o protectie la scurtcircuit.
Normal că în interiorul acumulatorului nu se găseşte un circuit. Din nou, aproape toată lumea ştie că acumulatorul sau bateria telefonului este toată cutia în care se află acumulatorul propriu-zis şi altele (printre care şi circuitul menţionat). Nu cred ca interesează pe nimeni câte rezistenţe, tranzistoare, etc. se găsesc în circuit.
Inca ceva: numai UNELE telefoane intrerup incarcarea dupa un delta-te. Altele incarca in nestire fie pana masoara ca accu e incarcat, fie pana accu se incalzeste periculos.
Ai dreptate, dar majoritatea celor cu Li-Ion fac lucrul acesta (dacă nu chiar toate).

varzmaster, în locul circuitului electric realizat cu rezistenţe, tranzistori, termistor, bimetal, etc. se poate realiza unul mult mai simplu cu un circuit integrat.

Haideţi să terminăm discuţia despre acumulatori, cred ca s-a răspuns la întrebarea iniţială. :smile:
 
Ăăăă, oarecum. :smile: Detalii suplimentare pentru a ajunge la o concluzie clara ca lumina zilei: telefonul este Alcatel 512 (am specificat pentru ca am vazut ca s-a vorbit de diferite modele), iar dupa ce l-am uitat in priza (cam vreo 6-7 ore parca), in momentul in care l-am scos, incarcatorul era rece (desi in timpul incarcarii se incalzeste), deci banuiesc ca la un moment dat s-a decuplat singur. Nedumerirea mea e daca s-a oprit la timp si daca asa va fi si pe viitor. Desi cunostintele mele de electronica tind exponential spre zero, din ce am citit mai sus, am inteles ca nu e nici o nenorocire daca il las la incarcat mai mult timp.

O nelamurire aparuta pe parcurs e de ce trebuie incarcat inainte sa fie complet descarcat acumulatorul si nu dupa ce si-a dat si ultima picatura de energie. Cum afecteaza acest lucru durata de viata?
 
Am o musca in masina. Merg cu 90-100Km/h. Ce viteza are musca cand zboara prin masina?
Ma rog, in functie de sistemul de referinta are Xkm/h sau X+90-100km/h. Eu am observat ca zboara mult mai greu, cu cat viteza masinii e mai mare cu atat e mai "fleoscaita".
Ea, musca, in mometele cand zboara prin masina, trage sprinturi ca Ben Johnson, sau e la fel de relaxata ca si cum ar zbura pe afara?
 
1) Dă-o afară la 100km/h să vezi atunci viteză la ea. Probabil o să între în Cartea Recordurilor Din Lumea Insectelor. Până îşi dă altul muştele afară din McLaren.
2) Nu mai merge cu geamul deschis, contra curentului zboară mai greu.
3) Opreşte aerul condiţionat. O fi răcit musca.
4) E ilegal să transporţi pasageri clandestini. Bilet are?
5) Tu la 100km/h studiezi zborul muştelor?
 
Originally posted by Azazel
5) Tu la 100km/h studiezi zborul muştelor?
Pai cand nu sofezi te mai si plictisesti, oricum, intrebarea ma macina de mic... studiam fenomenul mustei incetinite intr-un oltcit care prindea mai rar suta.
 
Xllerator, stai linistit, am toata stima pentru acel automobil, mersul pana in suta era datorat soferului, nu masinii.
:biggrin:
 
wtf is "Readers Digest"? Am primit prin posta nus'ce hartii de la ei... Mai e si reclama de pe Discovery.
 
In reclama la Mountain Dew cu ala cu masina care se da peste cap, cand curge zama din doza, de ce ii curge tot timpul la ala in gura din moment ce el se da peste cap, deci la un moment dat, zama aia "curge" in sus.
 
Back
Top