1. Nu am spus că Diesel e gălăgios şi poluant. Am spus că
are renumele de a fi. Pentru că, în trecut, chiar aşa era.
2. Dincolo de faptul că multor americani le pasă de ecologie (dovadă că dau cei 5000$ extra pe motoarele hibride), ideea era că un motor Diesel uzat va trece mai greu probele de emisie decât un motor pe benzină uzat, pentru că primul e mai poluant de la mama lui. Deci, costă mai mult să îl întreţii (motoarele Diesel fiind percepute şi ca fiind mai sensibile la reglaje etc.). În plus,
e scump să produci motoare Diesel care să intre în parametrii de poluare redusă din multe state.
3. Toyota Prius nu mai e deloc rara avis. Numărul hibrizilor vânduţi e în creştere, mai ales pe seama SUV-urilor hibride, cum ar fi Toyota Highlander sau Ford Escape. La acestea, diferenţa de preţ a motorului hibrid se amortizează cel mai repede. Evident că mai e mult până când hibrizii vor domina piaţa, dar problema e oferta scăzută, nu cererea.
4. BMW, Mercedes, GM nu sunt de succes nici măcar pe piaţa automobilelor pe benzină. Cei care domină sunt japonezii şi, mai nou, coreenii de la Hyundai.
5. Diesel-ul începe să-şi piardă prostul renume şi, în timp, probabil
va bate vânzările de hibrizi. Dar mai e până acolo.