Întrebări pe care ni le punem de mult

1) Cea mai scumpă motorină este mai scumpă decât cea mai ieftină benzină (sau cel puţin a fost cu ceva timp în urmă - câteva săptămâni).
2) pe principiul "pisaţi-i că e proşti şi intră"
 
Originally posted by Scytale
o... intrebare pe care mi-o pun de mai putin: ce-i aia "avantaj client" (ma refer la reclama de la Peugeot).
De obicei e una din două variante:
1. la firme sau mărci pretenţioase, care nu fac discount de preţ (nu face bine la imagine să scazi preţul, clienţii snobi nu cumpără doar pentru preţ şi maşinile scumpe nu au vânzări la solduri) se dau gratuit accesorii suplimentare de o anume valoare, la Peugeot parcă e vorba de 2000 EUR
2. discount de preţ într-un limbaj pretenţios, gen frizer gay
 
Intrebarea cu tramvaiul era in genu: cum se apasa pe butoane acolo sus? da de o maneta un pic sa inchida un pic, apoi incep sa se deschida usile, dar nu apuca sa se deschida complet ca da iar de maneta?
 
Nope. Sunt butoane. Daca esti curios, ingramadeste-te la usa din fata data viitoare si observa cu cata maiestrie se duce la capat acest "task" :biggrin:.
Edit. Nu stiu reclama de la Peugeot, dar poate ala care a gandit-o s-a uitat prea mult la tenis...
 
Uşile din tramvai au senzor care le redeschide în momentul în care sesizează o piedică ce le opreşte să se închidă. Piedică umană în cazul tău.
 
Originally posted by termita
De ce nu mai e motorina mai ieftina ca benzina?
Pentru că e cererea mai mică, deci şi oferta/concurenţa e mai mică, ergo preţul mai mare.

În SUA, majoritatea staţiilor de benzină nu mai servesc motorină.
 
Nu. Dar numărul staţiilor care vând motorină e sub 50% (poate chiar sub 25%). Cel puţin în zonele populate de pe Coasta de Est. Preferă să aibă o pompă extra pentru benzină. În zonele fermiere, bănuiesc că e ca în Ro.

În SUA, diesel-ul pierde teren pentru că are renumele de gălăgios şi poluant (asta e ţara unde verificarea tehnică înseamnă, în unele state, doar măsurarea nivelului gazelor de eşapament). Ce câştigă aici teren sunt maşinile hibride (benzină + curent electric), gen Toyota Prius.
 
Eu vad (in Bucuresti, cel putin) din ce in ce mai multe autoturisme diesel, deci parerea mea este ca cererea creste. Stiu ca nu de mult (3 ani?) motorina costa intre jumatate si 2/3 din pretul benzinei si intre timp a crescut, ajungand uneori sa egaleze benzina, sau chiar sa o depaseasca, dupa cum spune si bausto. Nu m-am gandit la regulile pietei, pentru ca mi se pare ca aici nu prea se aplica - cerere mai mare si pret mai mare nu se pupa, nu? m-am gandit ca e vreo particularitate in Romania.
In Maroc, unde am fost in mai 2005, motorina era la jumatate fata de benzina.
 
Pentru ca noi avem economie de jungla, subspecia balcanica, varietatea mioritica; ce se vinde mai bine se scumpeste, pentru ca inseamna bani mai multi pentru efort mai putin. Nu exista economie de piata, firmele stabilesc niste preturi de un comun acord discret si nu se calca pe bataturi pentru a nu da apa la moara monstrului numit concurenta. Romanul ti-ar cere 10$ pe ceasca de motorina daca ar putea, si te-ar pune sa platesti si ceasca separat. Mai vin si lipitorile din guvern si parlament si mai baga niste taxe de la ei din burta si aia e.
 
Nu e doar în Ro. Deşi în SUA motorina obişnuia să fie mai ieftină decât benzina (cam 80-90% din preţul benzinei de 87), din 2005 a ajuns să fie mai scumpă. Şi acum e cu minim 10% peste preţul benzinei. Deci, cred că problema e la nivel mondial.
 
Originally posted by Bill
În SUA, diesel-ul pierde teren pentru că are renumele de gălăgios şi poluant (asta e ţara unde verificarea tehnică înseamnă, în unele state, doar măsurarea nivelului gazelor de eşapament). Ce câştigă aici teren sunt maşinile hibride (benzină + curent electric), gen Toyota Prius.
Diesel nu mai este nici pe departe atit de galagios si, in orice caz, nu vad ce le pasa americanilor de asta atita timp cit SUA nu e piata prea serioasa pentru monovolume sau biciclete. Prefera SUV-urile, care numai silentioase (motor Daimler sau Diesel) nu sint.
Toyota Prius e o rara avis chiar si la voi, Bill, ca si Lexux RX 400h. Alti producatori de automobile hibride de succes nu stiu sa existe: BMW a dat chix, Mercedes la fel, GM idem... Mercedes se gindeste sa adopte solutia Toyota, dar pina atunci mai e.

Si las-o mai moale cu poluarea dieselului, ca automobilistii din SUA sint cei mai neecologici dintre "dezvoltati".
 
1. Nu am spus că Diesel e gălăgios şi poluant. Am spus că are renumele de a fi. Pentru că, în trecut, chiar aşa era.
2. Dincolo de faptul că multor americani le pasă de ecologie (dovadă că dau cei 5000$ extra pe motoarele hibride), ideea era că un motor Diesel uzat va trece mai greu probele de emisie decât un motor pe benzină uzat, pentru că primul e mai poluant de la mama lui. Deci, costă mai mult să îl întreţii (motoarele Diesel fiind percepute şi ca fiind mai sensibile la reglaje etc.). În plus, e scump să produci motoare Diesel care să intre în parametrii de poluare redusă din multe state.
3. Toyota Prius nu mai e deloc rara avis. Numărul hibrizilor vânduţi e în creştere, mai ales pe seama SUV-urilor hibride, cum ar fi Toyota Highlander sau Ford Escape. La acestea, diferenţa de preţ a motorului hibrid se amortizează cel mai repede. Evident că mai e mult până când hibrizii vor domina piaţa, dar problema e oferta scăzută, nu cererea.
4. BMW, Mercedes, GM nu sunt de succes nici măcar pe piaţa automobilelor pe benzină. Cei care domină sunt japonezii şi, mai nou, coreenii de la Hyundai.
5. Diesel-ul începe să-şi piardă prostul renume şi, în timp, probabil va bate vânzările de hibrizi. Dar mai e până acolo.
 
Dincolo de faptul că multor americani le pasă de ecologie (dovadă că dau cei 5000$ extra pe motoarele hibride)...
Motoarele hybride sint cumparate in masa in primul rind pentru economia de combustibil, silentiozitate si "high-tech", nu pentru ecologie. In plus, motoarele Diesel au o viata cam de doua ori mai lunga decit cele pe benzina.
In America de Nord s-au vindut cam 35000 de Prius in total, in citiva ani de la lansarea modelului acolo. Prin contrast, s-au vindut peste 18.000 de Chevrolet Impala numai in ultima luna in US! Ford Explorer a "maritat" peste 44.000 de unitati numai in 2001 iar Hummer are pe teritoriul american in jur de 100.000 de unitati vindute - si un auto scump, greu si neeconomic.
Am inteles ce vrei sa spui in postul de deasupra, eu vreau sa accentuez ca ecologismul si automobilele hibride sint, in US, mai departe decit lasi sa se inteleaga.
 
Mdeh, probabil hibridele sunt cumpărate de manelişti şi europenii cu frustrări de economie la carburant :frown:
 
U.S. Details Tax Breaks For Hybrid Cars
The credit, which was enacted by the Energy Policy Act of 2005, may be as much as $3,400 for those who purchase the most fuel-efficient vehicles.

The Energy Policy Act also provides tax credits for motor vehicles that are not covered by the guidance. The other vehicles eligible for credits are fuel cell vehicles, alternative fuel vehicles, and hybrid heavy trucks. The IRS will issue guidance providing certification procedures for these vehicles in the near future.
Tax credit-ul e ceva fantastic, pentru că nu e deducere din venitul impozabil ci chiar din impozitul datorat. Deci e subvenţie directă, de la stat.
 
Snopes zice ca nu exista dovezi concludente cum ca ar avea efecte daunatoare.
Google e de partea cealalta, la search-ul dupa "aspartame" mai toate hit-urile de pe prima pagina fiind site-uri care avertizeaza despre pericolele sale, dar in acelasi timp nici unul nu prezinta dovezi stiintifice in directia asta.
Bunicului meu, fiind diabetic i s-a recomandat sa nu foloseasca aspartam ca indulcitor pe termen lung.

Deci raspunsul este "Da, exista posibilitatea de a fi nociv, dar NU se intampla decat in cazuri rare"
 
Mai vin şi eu cu nişte link-uri (1, 2). Având în vedere că e atât de controversat, diabeticilor nu ar fi indicat să li se recomande bulk sweeteners din link-ul 2?
 
Back
Top