Întrebări pe care ni le punem de mult

Exista vreo aplicatie mai simplista gen source control complet locala, gratuita si simplu de folosit?

Am o padure de HTML-uri (vreo 25 si cresc) cu zeci de versiuni fiecare in functie de ce merge si ce nu merge pe diversi clienti de email care primesc mailuri cu aceste HTML-uri ca body; acum incerc sa documentez niste chestii de care m-am lovit si care stiu ca nu merg, dar dupa o luna si alte X versiuni nu mai tin minte toate detaliile. As vrea sa pot sa comentez versiunile si sa pot sa trec prin schimbarile din cod (da, stiu ca HTML nu e cod dar nu stiu cum sa ii zic altfel, ca nu e nici text de non-fictiune :tongue:) pe un fisier inainte si inapoi, adica sa vad ce s-a schimbat de la versiunea X la X+1, unde anume si ce am comentat despre asta.

De asemenea as vrea sa definesc blocuri care sa se sincronizeze automat - cand modific undeva sa se reflecte in toate fisierele care includ acel bloc (gen footer cu contact si semnaturi). Nu merge figura cu <!--#include virtual="b.html" --> pentru ca asta e server side si eu ma joc doar client side.

Stiu, fac magarii cu HTML in email si trag de el cat pot, dar sunt strict pentru uz intern (nu fac spam) si simplifica niste procese la simplu "click pe butonul Approve si click Send" (nu se pot pune butoane in email, dar se pot pune poze de buton cu un link mailto: in spate :smile: ). E o varianta de a scapa de VPN, mailul merge fara, si de a astepta o procesare server side facand-o asincrona - trimit mail si il las sa isi faca treaba singur cand poate.
 
git nu e _chiar_ așa de greu de folosit, mai ales local (dacă nu trebuie să te chinui cu sincrionizări remote), nu ai nevoie de un server, totul se ține într-un subdirector al rădăcinii proiectului. E la modă acum (adică sunt proaspete informațiile pe google) și sunt și tot felul de aplicații vizuale, plus integrări cu tot felul de IDE-uri și shell-uri. Pentru uz local are 3-4 comenzi de bază (add/commit/checkout/create branch). Eu îl folosesc în 90% din cazuri din IntelliJ (Java IDE) sau PyCharm (Python IDE), programele de la JetBrains au integrări excelente și în versiunile free. E foarte ușor să compari versiuni în ele, și au și local history (istoric paralel, cu absolut toate modificările - dacă ai uitat să faci commit la ceva special). Cam asta aș face eu - aș lua un PyCharm și git. Există multe alte implementări de clienți GUI, majoritatea gratuite și care ascund destul de bine comenzile din spate.

Pentru blocurile care să se sincronizeze automat îți cam trebuie un preprocesor. Poate fi un simplu sed care să recunoască un fel de "include" și să pună conținutul altui fișier în loc. Cam așa.
 
Ca SCM tot git mi se pare si mie ok (nu e neaparat cel mai friendly, dar gasesti multa documentatie si aplicatii ajutatoare pentru el).

Ca sa iasa ceva usor de mentinut si de inspectat trebuie totusi o organizare si o modularizare riguroasa a continutului. 'Sincronizarea automata' se rezolva cel mai simplu prin identificarea bucatilor comune de cod si modularizarea lor - nu am lucrat prea mult cu HTML, banuiesc ca se poate apela la una din solutiile de aici. Altfel vei avea nevoie de un script care sa faca sincronizarea (sed cum a propus miahi sau alta metoda, care poate crea mult garbage si e o sursa de erori).
 
Rezultatul fiind un e-mail în format HTML, nu prea merge includerea client-side sau server-side, includerea se face probabil înainte de "release" (adică preprocesor).
 
Acum am vreo 15 templates care difera doar printr-un bloc ce reprezinta 10% din fisierul HTML; restul, gen header, styles, footer si 90% din body sunt comune; daca gasesc un typo undeva trebuie sa il corectez manual in fiecare din cele 15 fisiere, dar fiecare fisier e monolitic, nu are nici un include pentru ca nu merge prin email asa ceva.
Pe langa astea 15 mai sunt inca vreo 10 care au parti comune gen header, styles, footer, de-aia ma gandeam la ceva care sa ma ajute sa le mentin mai usor si mai clar.

La un moment dat aveam un mic programel in VB care genera fisierele HTML, cu ala puteam regenera usor fisierele dar am renuntat pentru ca adaugam ceva complexitate si nu scuteam mare lucru ca timp.
 
Din păcate cu un VCS nu prea te ajută cu sincronizări de genul ăsta. Da, se pot face până la urmă (ex: definești fiecare versiune de fișier ca branch și faci merge sau patch între branch-uri când se modifică header/footer) dar e un hack (ex: toate versiunile vor avea același nume, trebuie să fii foarte atent pe ce branch ești, dacă faci modificări de nume o să îți ceară merge manual) și nu scalează deloc, va trebui să faci merge pentru fiecare branch când se modifică header/footer.
 
Mult prea mult pentru mine. Până-n 200-250 lei. Am deja un Sony NWZ B163F (doar mp3 și wma știe) de care sunt destul de mulțumit dpdv al sunetului. Nu-s așa pretențios. Ca formate: ogg, flac, poate mpc. S-ar încadra un Sansa de la Sandisk (mp3, wma, ogg și flac), dar nu știu dacă se ridică măcar la cât poate Sony.
 
Am avut Sansa (alt model, cu rotiță de scroll în colț) - o porcărie, nu recomand. Navigare foarte lentă, codec cu toleranță redusă la anumite erori/glitch-uri, parcă nu putea reda peste 256kbps. Foarte lent la accesarea prin USB, iar un stick SD extern ieșea afară pe jumătate. Și rotița de scroll, care era principalul atu pentru navigare (copiat de la Sony), s-a stricat prima. Din punctul meu de vedere, bula roz a lui Sandisk s-a cam spart; mult marketing, calitate slabă.
 
Interesant, de asta n-am știut. La foto m-a interesat subiectul și am aprofundat (de pe vremea custom "firmware"-ului la compacte, devenit mai apoi CHDK), dar uite că există ceva asemănător și la drăciile astea. Beton!
 
Se convertesc de serviciul Amazon, când ți le trimiți pe mail așa cum scrie în link-ul de mai sus.

To have a document converted to Kindle format (.azw), the subject line should be "convert" when e-mailing a personal document to your Send-to-Kindle address.

Atunci când înregistrezi kindle-ul, se creează automat o adresă de mail de tipul @kindle.com (pe care o afli urmând pașii din link). Trimiți documentele pe adresa aia și îți apar pe Kindle ca și cum ai fi cumpărat o carte.

By default nu poți trimite cărți de pe altă adresă de mail decât cea a "posesorului" (cea folosită la înregistrare). Ca să trimiți și de pe alte adrese trebuie să setezi ca allowed acea adresă în setările contului de kindle.
 
Aha, deja au început să apară cărțile. Thanks! E cam peste mână, dar mai bine decât nimic.

Acum, cum dezactivez reclamele lor?
 
Am săpat și prin alte părți și am aflat: am vorbit pe chat cu o cucoană de la suport de la amazon și mi-a dezactivat reclamele.
 
Scuze că mă bag ca musca-n lapte, dar de ce nu tabletă (pe care iirc o aveai deja) și cărți via microSD card?

Am avut Kindle, l-am trimis înapoi la Amazon pentru refund, mi s-a părut o mizerie - mult prea închis, Amazon poate să-ți șteargă cărțile cumpărate, etc.
 
Back
Top