Întrebări pe care ni le punem de mult

Sunt situatii in care o masina este parcata neregulamentar, dar nu incurca circulatia, iar in aceste cazuri este ilegal ca acea masina sa fie ridicata.

Si cine crezi ca poate determina (fara sa mai apara discutii) daca masina ta incurca sau nu circulatia? Singurul criteriu care conteaza este ca era parcata neregulamentar, mai ales pe coltul intersectiei (unde orice ai zice, incurca vizibilitatea celor care intra in intersectie).
 
Asta da, tupeu. Vino in Olanda si fa asta, apoi incearca sa vii si cu explicatii si sa imi spui daca tin. Sau in orice tara ne-bananiera.

In aceste tari ne-bananiere exista parcari platite si/sau neplatite? Daca da atunci nu cred ca poti compara, daca nu atunci explica-mi te rog cum functioneaza lucrurile pe acolo si de ce aici nu se implementeaza aceleasi masuri.

Si cine crezi ca poate determina (fara sa mai apara discutii) daca masina ta incurca sau nu circulatia? Singurul criteriu care conteaza este ca era parcata neregulamentar, mai ales pe coltul intersectiei (unde orice ai zice, incurca vizibilitatea celor care intra in intersectie).

O haide, era o straduta minuscula pe care circulau 2 masini pe ora (la propriu), iar cei care ieseau puteau sa vada totusi de masina mea, de asta spun ca era foarte discutabila chestia.
 
In aceste tari ne-bananiere exista parcari platite si/sau neplatite? Daca da atunci nu cred ca poti compara, daca nu atunci explica-mi te rog cum functioneaza lucrurile pe acolo si de ce aici nu se implementeaza aceleasi masuri.
Nu, nu prea există parcări nici în țările ne-bananiere, mai ales în capitale. Dacă vii cu mașina în Londra de exemplu, ai șanse să găsești parcare. La 30km de centru. Plătită în așa fel de mai bine vii cu avionul și te plimbi cu taxiul.



O haide, era o straduta minuscula pe care circulau 2 masini pe ora (la propriu), iar cei care ieseau puteau sa vada totusi de masina mea, de asta spun ca era foarte discutabila chestia.
Ideea era că oamenii își fac treaba. Că-i corupție și banii nu ajung unde trebuie este o chestie generală în România, de la Sănătate la Administrația publică, dar asta nu înseamnă că trebuie să fim "rebeli". Parcarea neregulamentară se plătește. Ba chiar ai scăpat ieftin, în alte țări sumele sunt de vreo 10 ori mai mari și să nu-ți imaginezi că nu te ard la buzunar chiar de-ai lucra acolo :wink:.
 
Acţiunea de ridicare a maşinilor din Sectorul 6 a fost contestată de mai multe ori, îndeosebi de omul de afaceri Ştefan Florescu, preşedintele Fundaţiei "Din suflet pentru suflet" şi aspirant la fotoliul de primar în acest sector la alegerile din această vară. Florescu a acuzat, în vara anului trecut, că autoturismele se ridică abuziv şi a organizat o campanie de strângere de semnături pentru iniţierea unui proiect legislativ care să prevadă desfiinţarea firmelor de ridicări auto şi practicarea de tarife unitare la nivelul tuturor sectoarelor Capitalei.

Numele fundației spune totul. :scârbă:
 
Asta da, tupeu. Vino in Olanda si fa asta, apoi incearca sa vii si cu explicatii si sa imi spui daca tin. Sau in orice tara ne-bananiera.
Da exemplu de tara ne-bananiera care intr-un oras cu 1.5 milioane masini are ~300.000 de locuri de parcare special amenajate pentru asa ceva. Deci in teorie, in Bucuresti in fiecare zi sunt peste un milion de masini ridicabile... spor la munca. :rolleyes:
 
Nu e cazul - iti dau exemplu de oras cu acelasi numar de locuitori si acelasi numar de locuri de parcare. Ghici ce se intampla? Nu isi cumpara masini, ca nu au unde sa le parcheze, la 3-4 euro ora e de inteles. Vrei sa se construiasca parcari in Bucuresti pentru care sa platesti 2 euro pe ora? S-ar construi 100.000 de locuri pe an, dar de fapt vrabiile viseaza la parcari gratuite sau macar la un pret derizoriu.

Acum 3 zile am fost in Amsterdam - 2.3 milioane locuitori cu suburbii cu tot. Am lasat masina la o jumatate de ora de centru in Park & Ride si am luat tramvaiul, care nici ala nu e deloc ieftin - 2.5 euro pentru 30 de minute (da, timp limitat). Locuri de parcare foarte rare, majoritatea pe marginea canalelor din care scot astia zeci de masini. Parcare in centru? 3.4 euro/ora. Olandezii nu isi permit asa ceva, asa ca nu merg cu masina, merg cu bicicleta - au salarii mult mai mari decat romanii si tot nu isi permit masini, nici in capitala si nici in alte orase si asta cu vremea lor de rahat cu 5 zile senine pe an si in rest ploaie. Masina e ieftina, parcarea si taxele sunt foarte scumpe; in Romania nu exista parcari, dar exista masini si soferi care au pretentia sa li se faca parcari - daca nu au loc de frigider in casa de ce nu au pretentia sa li se construiasca si pentru astea spatii special amenajate?

Paris: 3 euro pe ora de parcare; se gasesc locuri de parcare foarte usor daca esti cu scuterul sau moto, de-aia o mare parte din trafic e formata din vehicule pe 2 roti; ninge, ploua, ei merg pe 2 roti. Cu masina tre' sa fii bogat ca sa iti permiti parcarea, altfel iei metroul cu 1.7 euro in zona centrala sau 4 euro cu periferii cu tot. Sau iei bicicleta, ca primele 30 de minute sunt gratuite. Dar nu am vazut nici o masina parcata neregulamentar, nici in Paris si nici cutreierand prin Olanda (o parte pe bicicleta, normal). Am vazut politisti, nimeni nu ridica masini pentru ca nu era nevoie - in Olanda am vazut un diplomat care nu voia sa intre in centru cu masina pentru ca nu era sigur ca gaseste loc de parcare, desi teoretic masinile cu numar de CD nu se ridica, doar se amendeaza (la ei, la noi nici atat).

More bananas, please. Si mai putine vise umede despre ce ar trebui sa fie si nu este. - parcarea nu e un drept, iar drumul public este destinat exclusiv circulatiei, nu parcarii.
 
Du-te în Luxembourg, în orice zonă rezidențială (adică în fața casei omului, unde ar fi loc de parcat 3-4 mașini la fiecare casă) există aparate de taxat pentru parcare. Plătești - parchezi, nu plătești și ți-o ridică - ieși mai ieftin dacă-ți iei altă mașină, dar tot trebuie să plătești amenda pentru prima mașină :smile:.

Pe de altă parte, în Amsterdam găsești la 10€ biciclete de cumpărat de la "întreprinzători locali". Ești considerat foarte norocos să ai mai mult de 1 an aceeași bicicletă, așa că nu dă nimeni bani pe cine știe ce features - dacă are 2 roți și șa (trebuie să fii atent la asta) e perfectă. Și nu prea găsești olandez mai bătrân de 27 de ani care să stea efectiv în Amsterdam, toți localnicii care lucrează acolo stau în împrejurimi (10-15km+) și vin dimineața cu bicicleta. În oraș stau mai mult expații.
 
In Olanda exista 2 categorii de biciclete: din alea de 50 de euro (totul fiind foarte scump sunt vreo 200-250 de euro noi) si din alea de 2-3,000 de euro. Primele sunt peste 90% din biciclete, le vezi pe toate strazile si se extrag cate 15,000 pe an din canalele din Amsterdam (da, e un sport la moda sa arunci biciclete in canale), pe celelalte le intalnesti pe sosele unde palcuri de ciclisti fac cate o tura de seara sau de weekend. La o tura din asta am participat si eu aseara, doar vreo 30 km cu un city bike in stare onorabila (viteza medie cam 23-25 km/h) si am intalnit vreo 100 de ciclisti cu cursiere de buna calitate si pret pe masura, nici un MTB - un tip m-a intrebat daca vreau un traseul pe dealuri si la raspunsul meu afirmativ am traversat 2 poduri peste autostrazi si un damb de vreo 2 metri inaltime :biggrin: Ah, si astia cu cursiere scumpe le tin in casa, se fura biciclete intr-un hal de nici in garaj nu au curaj sa le lase - eu dorm noaptea cu un Red Bull de carbon la capatul patului.

Am vazut si cateva masini scumpe, Mercedes sau BMW (nimic gen Rolls sau Bentley, taxele de inmatriculare sunt cam cat pretul masinii), negre, fara sa bata la ochi, in rest city cars compacte gen Citroen C3, Golf, Opel, dar prin orase traficul auto e extrem de redus, puteai traversa strada legat la ochi si singurul risc erau biciclistii (pe pista dau peste tine fara avertisment si fara remuscari; char si pe zonele pietonale sau trotuare fac slalom printre pietoni intr-un mod care mie mi se pare riscant).
 
Stiu ca deviem un pic de la subiect, dar ideea e ca in orasele tarilor ne-bananiere ai optiuni. Ai piste de biciclete (daca n-ar trebui sa merg pe strada as merge 3 anotimpuri cu bicicleta la servici, poate si in rest), eventual piste de role, asfalt bun, transport in comun civilizat si eficient, diferente exista. Mie ca sa ajung la servici imi ia 40-45 de minute cu transportul in comun, sau 15 cu masina. In mod sigur trebuie sa existe pedepse pentru cei care incurca circulatia, dar intr-un oras cu atatea lipsuri eu spun ca ar trebui a) sa existe putin mai multa intelegere si b) sa se incerce remedierea probleme intr-un mod sau altul. Cand spun sa incerce nu ma refer la glumele de piste pentru biciclete care au fost trantite prin Bucuresti, ma refer la solutii mai eficiente.
 
Excuses, sunt oameni care merg zi de zi cu bicicleta (sincer io nu-i înțeleg, dar există :biggrin:). Este ciudat cum îi umpli unuia frigiderul de carne că a parcat deamboulea dar tu cauți înțelegere, că nu încurca atât de mult :lol:
 
Pe la noi toti se plang ca daca vin cu bicicleta la munca transpira. Sau ca nu pot merge pe bicicleta in costum/tinuta de munca.
Va las pe voi sa judecati cele de mai sus.
Asemenea se plang si la metrou/autobuz/etc.
 
Cand spun sa incerce nu ma refer la glumele de piste pentru biciclete care au fost trantite prin Bucuresti, ma refer la solutii mai eficiente.
Prin Paris nu am vazut piste de biciclete prin majoritatea locurilor prin care am fost, dar erau biciclisti destui. In Olanda merg pe pista la fel de mult ca pe strada, unde e pista merg pe ea, unde nu mai e merg direct pe strada si nu vad nici o problema - vad cum olandezii merg pe strada la 1 metru de pista, nu e interzis. In Bucuresti merg cu bicicleta aproape exclusiv pe strada (am incercat pistele, m-am lasat), iar cu masina merg de acasa (garaj) la hypermarket (parcare) sau la ai mei (parcare), in rest nu am unde sa merg cu ea din cauza lipsei parcarilor.

Intelegere? E prea multa, de-aia se circula si se parcheaza aiurea - nu doar pe coltul strazilor, treceri de pietoni, statii RATB, dar si cate 2 masini in paralel, cate una dar la 1 metru de trotuar sau chiar mai mult, cate o duba inainte de o trecere de pietoni (sa nu vezi nimic de ea) sau pur si simplu pe banda 1 care e inutilizabila pe majoritatea strazilor, caz in care sofatul devine un stres, traficul un calvar (cand ai o banda in minus se vede) si soferii nervosi fac manevre dubioase de evitare a masinilor parcate.
 
cate una dar la 1 metru de trotuar sau chiar mai mult

De fapt asta este una din problemele esențiale. Vine tuta sau boul cu SUVul și-l parchează pe 3 locuri. Sau, mai rău, cu ceva gen Matiz cu care reușesc să ocupe 2 locuri de parcare. Asta nu am văzut deloc în afara României, lumea chiar știe să parcheze, indiferent de sex/mașină.
 
Ba e și vorba de știut, că le înfig de nu se poate, lăsând 1cm maxim stânga/dreapta VS stâlpi sau alte obstacole, este o plăcere să-i vezi cum manevrează. Pune pe cineva din majoritatea șoferilor din .ro să parcheze așa și mai degrabă cred că dărâmă o casă cu mașina decât să reușească.
 
Da, inveti daca incerci - nu iese din prima, mai incerci, te mai straduiesti, pana la urma devii din ce in ce mai bun; ai nostrii ca omizile (aka "nu ca brazii") nici nu incearca, masinile se pot parca unde vrea muschiul lor.
 
Parcheaza la centimetru cei care considera masina un obiect utilitar, nu un altar mecanic si obiect de cult. Si eu imi parchez matizul la centimetru, ma opresc cu el in bordura sau cu bara de protectie in zid, dar nu l-am mai spalat de 2 ani si il folosesc din joi in paste. Am loc de parcat la greu pe langa bloc, si uneori ma gandesc sa-l expediez acolo ca sa am mai mult loc pentru biciclete in garaj. Dar nu pot cere acelasi lucru celor care si-au tinut masinile 3 saptamani in service acum cativa ani ca sa indrepte urmele lasate de o grindina mai puternica.

Nu, nu era vopseaua sarita si nici nu era vorba de gauri in tabla, ci doar de mici deformari care se vedeau doar privind dintr-un anumit unghi. Au lasat masinile la service cu saptamanile, pe au mai platit si din buzunar ceea ce asigurarea CASCO nu a suportat, ca sa iasa taraboanta "la linie". Si au fost multi de genul asta, grindina respectiva a fost un eveniment deosebit in viata tinichigiilor auto la vremea respectiva, iar la serviciu nu se vorbea decat de indreptari la cald, cu ventuze si alte chestii de genul asta.

Referitor la "nu incomodeaza prea mult", romanii sint o specie aparte. Acum o saptamana eram la Animax pentru mancarea pisicilor, in magazin. A intrat in graba o cucoana cerand sotului sa se grabeasca ca "vor sa iasa". Despre ce era vorba: in fata magazinului erau parcate doua masini, langa ele cate un loc liber, apoi altele parcate, printre ele destule locuri de parcare. Acel cretin a parcat fix in fata celor doua masini ca sa ia mancare pentru papagali de la Animax, de lene sa nu bage in parcare 1 m mai la dreapta sau mai la stanga, creierul sau redus nerealizand ca cele doua masini parcate in fata magazinului erau lasate acolo tot de cumparatori, care vor cumpara iesi inaintea lui. Dobitocul a mai si comentat "lasa ca poate sa astepte nitel".

Nu, circulatia cu masina nu e un drept, e un privilegiu intr-un oras aglomerat. In orasele mari e un privilegiu sa ai masina, si e normal sa "suferi" acest neajuns. In oras ai teatre, cinematografe, mall-uri, supermarketuri si parcuri, iar astea sint avantajele traiului la oras. Daca vrei sa te plimbi cu masina te muti la tara, unde te poti duce cu ea in fiecare zi la pescuit pe garla, facut gratare si mancat seminte.

Personal merg la serviciu cu bicicleta, insa am doar 3 km pe zi de facut. Imi e usor sa fac asta pentru ca tin bicicleta in garaj. Cei trei kilometri nu ii fac de placere. Soselele sint pline de gauri, luminate prost, iar soferii niste cretini. Asa ca ii inteleg si pe cei care vin cu masinile la serviciu, pentru ca nu toti au chef sa-si urce bicicletele cateva etaje si nu ai in casa loc de frigider, cum se spune, daramite de bicicleta. In plus drumul e o aventura suplimentara, mai ales datorita obiceiului romanesc de a ciordi cu abnegatie capacele gurilor de canalizare.
 
Back
Top