Întrebări pe care ni le punem de mult

Saptamana asta vreau sa scot la pensie MSI-ul U100 Wind care m-a servit cu brio timp de 3 ani de zile si intentionez sa-l inlocuiesc cu un Lenovo IdeaPad S205. Same size, double the power!

Problemea mea este ca acel Lenovo vine doar cu 1GB RAM si probabil foarte curand o sa vreau sa mai adaug inca 4GB. Din ce am vazut prin review-uri, operatia asta presupune demontarea a jumatate de laptop, si nu ca ar fi deranju' prea mare, dar cum afecteaza operatiunea asta garantia?!?!
Any ideas?
 
Din câte știam, orice deschidere a carcasei la un laptop înseamnă anularea garanției. Asta în România.
 
De obicei nu exista sigiliu pe capacul de la memorii si HDD. Nu stiu ce prevad actele de garantie de obicei dar in absenta corpului delict (sigiliul rupt) nu vad ce ar putea sa faca vanzatorul.
Nu am idee exact cat de accesibile sunt componentele in cazul asta particular.
 
Nu am idee exact cat de accesibile sunt componentele in cazul asta particular.

In cazul de fata sunt foarte inaccesibile: trebuie dat jos tot capacul spate + tastatura, in total ~ 15 suruburi. Nu exista locas de acces comod la memorii, tocmai de asta imi pun problema garantiei.
 
Ca să existe sigiliu trebuie ca ei să desfacă carcasa și să pună acolo unul :smile:. De obicei singurul lucru care îl primești „sigilat” e cutia originală (nedesfăcută de reseller) :biggrin:.
 
Lenovo a facut treaba asta cam cu toate laptopurile din seria ThinkPad recente. Eu am demontat X200/201/220 si T400/410/420 si nu am dat peste nici un sigiliu care sa se rupa la demontarea palmrestului si tastaturii. Sigiliul este pe cooler daca nu ma insel. Am mai vazut cazuri in care au trantit un sigiliu peste un surub interior. Dar nu prea am vazut sigiliu pe cele de carcasa. Sunt aproape sigur ca nu o sa ai probleme din punctul asta de vedere. Aproape... :biggrin:
 
Dupa ce am mai colindat site-ul Lenovo + alte surse am vazut ca la ei exista notiunea de "Customer Replaceable Unit". Cu alte cuvinte, e ok din parta lor sa-ti piesa de schimb, urmand ca tu personal sa o inlocuiesti si sa le-o trimiti pe cea defecta inapoi. Acum nu spune clar ce anume se incadreaza in categoria CRU, dar dupa mintea mea HDD si memoria ar fi primele candidate.

Mulrumesc tuturor pentru clarificari.

P.S. As comanda direct netebook-ul cu inca 4GB RAM + rugamintea ca reseller-ul sa faca montajul, dar am o presimtire ca ar dura 2-3 zile in plus sa faca livrarea...

P.P.S E frustrant cand in afara gasesti acelasi netbook, la aceeasi bani dar cu +HDD, +RAM +OS
 
Parerea mea este sa il iei direct cu RAM de 4GB, gandeste-te macar la faptul ca memoria poate sa nu fie ok si atunci trebuie sa repeti operatiunile.
In particular, CRU sunt componente care sunt facil de schimbat pentru client. In categoria asta intra in general componentele hot-swap. Nici HDD, nici RAM nu sunt CRU pentru laptopuri, ci FRU (Field...). Asta nu inseamna ca pierzi garantia daca iti schimbi tu astea, e doar o avertizare din partea IBM/Lenovo (ca Lenovo au preluat termenul de la IBM) ca cineva autorizat ar trebui sa faca lucrurile astea.

PS. Poate gasesti sa vezi care sunt FRU si CRU aici.
 
In cela din urma am gasit pentru scris negru pe alb, la modelul in cauza, ca HDD si memoria cunt CRU si pot fi inlocuite fara probleme.
 
Faptul ca laptopul pierde conexiunea la routerul meu Romtelecom de fiecare data cand intra in stand by e din cauza Vista sau e valabil indiferent de sistemul de operare folosit ?
 
Pai nu se reconecteaza singur la loc? Pierderea conexiunii e oarecum inevitabila din moment ce sistemul taie alimentarea placii WiFi. Tocmai am incercat functia "sleep" pe netbook-ul (Win7) meu si am vazut ca pierde si el conexiunea WiFi, dar dupa "trezire" se reconecteaza singur.
 
La WiFi nu m-ar deranja problema, treaba neplacuta e ca face asta la conexiunea Ethernet si nu isi revine decat dupa restartul sistemului de operare.
 
Power Management la placa de rețea - dezactivează „Allow this device to be turned off to save power” sau ceva de genul.
 
E normal ca un telefon cu android (HTC Desire S in cazul asta) sa se restarteze singur din cand in cand? Pana acum intotdeauna s-a intamplat dupa un apel. Termin apelul, il pun pe masa si se restarteaza. Cand spun din cand in cand inseamna mai rar de odata pe saptamana.
 
Nu e normal. Poate daca Android-ul era bazat pe Windows nu pe Linux. :tongue: Daca ai ceva aplicatii care folosesc partea de telefonie si sunt prost scrise pot sa duca la crash-uri sau mai rar (eu n-am vazut pana acum) la restartari.
 
Nu, nu e normal. E posibil sa aiba probleme de firmware. va ca mai sunt pe net si altii care se plang de aceeasi problema.
 
Am doar aplicatii curate, monitorizate cu Watchdog, iar probleme au fost de la inceput. Cred ca o sa-l rootez si probabil scap de problema :tongue:
 
Sau îl schimbi direct la garanție. Nu e normal deloc, iar dacă-l rootezi te pomenești că pierzi și garanția.
 
Back
Top