Întrebări pe care ni le punem de mult

Nu mai știu dacă m-am uitat la ei, dar parcă doar la KLM găsisem București - Manchester. Checking & merci de informații.


L.E. Am găsit oferte mai ieftine prin KLM față de Lufthansa, deci nu. :tongue:
 
Lufthansa are zboruri doar cu escală prin Munchen/Frankfurt. Dar dpmdv merită.

Plusuri:
- scaune mai largi ca la alte companii, în avioane identice. Măsurat.
- full inclusive la toate zborurile - food/drinks, etc.
- prețuri relativ competitive - în jur de ~30-40 lire VS lowcost, dacă sunt rezervate din timp mai ieftin chiar decât Tarom. În aprilie, de Paște, Lufthansa avea prețuri mai mici decât Wizzair/Blueair. Nuff said.
- politețe; clientelă mult mai selectă decât la alte companii; i.e.: nu (prea) sunt plozi zgomotoși, țărani și ahem știi tu ce :biggrin:
- program Miles & More; pentru fiecare zbor strângi pe un card un număr de mile. Dacă zbori frecvent cu ei, la un moment dat îți poți lua bilete cu acele puncte, sau poți rezerva camere la hotel, închiriat mașini, etc. Dpmdv, aici intră cele 30-40 lire diferența plătită, care, astfel, nu se pierde. Personal aștept să strâng pentru zboruri dus-întors transatlantice (~1 year to go for 2 tickets methinks) :biggrin:

Minusuri:
- trebuie rezervat din timp de fiecare dată;
- one way trips sunt obscen de scumpe; e.g. one way București - Londra 899 lire; dus întors preț normal 180-220 lire;
- de pe Heathrow au mereu întârziere la decolare, apoi pilotul o arde ca disperatul => pleznit urechi and shit. Ajunge totuși întotdeauna la timp, ba chiar cu 30 minute mai devreme de multe ori.

Zbor cu ei din ianuarie anul curent, odată la 1-2 săptămâni și nu m-au dezamăgit niciodată.
 
Încă un plus la Lufthansa: sistemul de check-in online, îți alegi locul dorit și tipărești hârtia de îmbarcare (sau descarci codul de bare bidimensional pe smartphone), la aeroport doar faci drop-off la bagaj.

Neo, dacă dus-întors e mai ieftin, de ce nu iei dus-întors și folosești doar primul zbor? :biggrin: Sau iei dus-întors cu data de întoarcere foaaarte târziu, și când e rost să te întorci ceri să o modifice pentru încă o taxă mică.
 
Mneah, ăsta a fost cazul în ianuarie, la primul zbor. Am ales atunci Tarom. Nuff said, m-am urcat pe pereți la "skill"-ul piloților români.

Taxa de rebooking este de 50EUR, am făcut și asta odată. Mare minus aici, trebe să dai numărul cardului și CCVul prin telefon. Am dat ING webcardul, care e tot timpul gol, alimentat atunci.
 
Eu sunt multumit de KLM, au si ei cam tot ce ati povestit voi mai sus (inclusiv check-in online), cu mentiunea ca milele alea agonisite, dispar dupa 1 an de nefolosire (parca).

Partea cu scaunul la Lufthansa, chiar nu-mi mai aduc aminte, am doar 4 zboruri cu Lufthansa, cam 20 cu KLM (incluzand si Amsterdam-Manila si retur), vreo 2 cu SAS si 4 cu Norwegian. Am observat ca scaunele depind mult de tipul avionului, in fix aceeasi latime de avion nu prea ai cum sa pui 6 scaune mai late (cu 5cm sa zicem) si sa lasi loc intre ele sa treaca madam cu mancarea.

Asta cu pretul la bilete, depinde de prea multi factori, daca de pasti e clar mai scump decat... in februarie sa zicem, mai conteaza si cati oameni si-au rezervat bilete. E posibil ca unii sa dea navala la low-cost, si la cursele normale sa fie liniste, si atunci apar discrepante.

La KLM e circ mare cand se umple de rumani ce vin acasa (nu-i firma de vina, like d00h), dar n-am fost niciodata de pasti sau de craciun cu alta firma in afara e KLM :smile:
 
Last edited:
Am ales atunci Tarom. Nuff said, m-am urcat pe pereți la "skill"-ul piloților români.
Tarom e parfum, încearcă Alitalia :smile:.

Dashu, să vezi ce fain e din BRU când vin europarlamentarii acasă. Durează ceva până-i deosebești de ăia care sapă șanțuri.
 
La KLM e circ mare cand se umple de rumani ce vin acasa (nu-i firma de vina, like d00h), dar n-am fost niciodata de pasti sau de craciun cu alta firma in afara e KLM :smile:

La Lufthansa nu prea am observat mulți români, dar care sunt se camuflează interesant printre cei cu bun simț :biggrin: Bine, mai sunt și 1-2 specimene, dar de fiecare dată a fost liniște.
 
Bag sama ca voi n-ati zburat cu avionul plin de rusi. Asmterdam-Cancun, 11h, MartinAir (KLM), ne-am urcat pe pereti, erau mai rau rusii adulti decat plozii. :frown:
 
Posibil, nu zic nu. Doar ca, in cazul meu e mai lejer sa iau doar 2 avioane KLM fata de 2Lufthansa+1SAS pentru fix aceeasi ruta. Nu mai stiu ce diferenta de pret este, dar de timp pierdut in aeroport sigur e. Daca in cazul tau, poti face alegeri fara prea mari dureri de cap, de ce nu.

Oricum, din ce zice Gabriela mai sus, s-a hotarat deja :smile:

P.S. :capu: Acum am vazut in quote-ul tau, ca tot nu mi-am corectat cum trebuie post-ul anterior.
 
Bag sama ca voi n-ati zburat cu avionul plin de rusi. Asmterdam-Cancun, 11h, MartinAir (KLM), ne-am urcat pe pereti, erau mai rau rusii adulti decat plozii. :frown:

Lasa ca nici italienii nu-s mai civilizati. Era o galagie in avion mai rau ca la piata, nici macar nu stateau pe scaune ci se plimbau pe culoar ca pe trotuar.
 
Prefer oricând niște italieni ciorovăitori și niște ruși beți mangă în avion, decât 100 de chinezi veniți la muncă în construcții și care, primul lucru după așezarea în scaun, a fost să se descalțe. Zborul ăla a fost făcut cu lacrimi în ochi :biggrin: Aeroflot, btw.
 
Sunt singurul de aici căruia nu-i pasă de „colegii” de zbor? Mie îmi pasă de numărul de escale, timpul petrecut în escale, servicii decente astfel încât să nu mai plătesc bani prin aeroporturi și preț. în ordinea asta. Orice altceva e bonus. Nu mă deranjează nici scaunele mici, nici că avioanele de la firma X sunt mai bune ca cele de la firma Y. Pentru mine, orice avion e suficient de bun. Atâta timp cât și companiile care au cele mai multe accidente statistic vorbind sunt mai sigure ca o mașină, eu sunt mulțumit. Și asta că „skilul” pilotilor de la compania X e inferior celor de la compania Y n-am s-o cred niciodată. Cred că lumea confundă skillul cu timpul probabil.
 
Cred ca mai e vorba si de cat de zgomotosi, enervanti sau mirositori sunt vecinii, daca ai un copil in spate care iti pocneste scaunul tot zborul, daca pilotul tranteste avionul la aterizare, etc.
 
Conteaza si scaunele cand ai un gabarit mai aparte (pe lungime sau pe latime) :smile:. Eu am 1,94m, daca nu stau la iesirea de urgenta sau intr-un avion cu scaunele asezate mai "razlet" e crima si la un zbor de 2-3 ore. Si mai conteaza si confortul olfactiv/auditiv atunci cand ai zboruri lungi si dese.
Sa stai cu un puradel urlacios in ureche cateva ore nu e deloc placut. Nici sa puta de sa-ti intoarca stomacul pe dos.

Piloti slabi nu prea am vazut sau nu cred ca as face deosebirea intre un pilot "slab" si un pilot bun dar conditii de zbor potrivnice.
 
Mie imi pasa foarte tare de scaune si mai ales de distanta intre scaune pentru ca la ultimul zbor lung a fost un mare chin sa stau pe scaun: din Frankfurt in San Jose am stat pe un scaun unde nu imi incapeau genunchii de scaunul din fata. La un zbor de 2 ore poate mai merge, la unul de 14 nu.

Pilotii fac aceleasi scoli si au parte de acelasi antrenament, zboara pe aceleasi avioane si incidentele la aterizare tin mai mult de vreme si de directia vantului in zona aeroportului decat de altceva. Mai dai si de cate un incepator care vrea sa faca gaura in pista sau sa ruleze jumatate de kilometru pe o roata (cred ca exista un concurs pe tema asta de care pasagerii nu stiu), dar nu e specific unei anumite companii aeriene.
 
Cred ca mai e vorba si de cat de zgomotosi, enervanti sau mirositori sunt vecinii, daca ai un copil in spate care iti pocneste scaunul tot zborul, daca pilotul tranteste avionul la aterizare, etc.

Macar in cazul pilotilor care trantesc avionul la aterizare poti sa intrebi personalul din avion daca nu dai de pilot: ma scuzati, am aterizat sau am fost doborati ?
 
Pe Vigra, Norvegia, am avut parte de cele mai nasoale aterizari. Dar asa e vremea/vantul in zona respectiva, in plus pista aeroportului e mica si trebuie sa puna frana destul de rapid. In Oslo pe de alta parte, am avut impresia ca am aterizat cu elicopterul, totul extrem de lin, desi era un Boeing 737.

P.S. experiente avute cu 3 companii diferite, doar aeroporturile aceleasi.
P.S.2. Suntem toti offtopic.
 
Macar in cazul pilotilor care trantesc avionul la aterizare poti sa intrebi personalul din avion daca nu dai de pilot: ma scuzati, am aterizat sau am fost doborati ?

I did that, they were not happy about it :biggrin:

Aia cu avionul pe o roată e adevărată și e o senzație foarte stranie.


De ce am spus că Tarom a suxuit grav. Ne apropiam de Londra și ajunsesem prea devreme (prolly pilotul avea ceasul încă pe ora României). Bun, anunță, ne învârteam. Avionul banked pe partea stângă ( / ). Ei bine și la un moment dat, brusc face roll dreapta ( \ ), apoi revine în poziția inițială ( / ). În avion țipete/urlete, mie mi-a sărit oleac' ceasornicul de la locul lui :smile:D). Ce s-a întâmplat? 2 posibilități:
- pilotul cu manșa în mâini, intră stewardesa "v-am adus cafeaua", tipul se întoarce s-o ia și rotește și "volanul" odată cu corpul, apoi realizează brusc ce-a făcut și-a dres-o;
- OZNuri :biggrin:

Prin urmare, ăla nu știu ce-a făcut, evitat stol de bărzăuni/whatevs. Se întâmplă. Dar nu a zis niciun cuvânt de scuze sau whatever. Tipic. Prin urmare Tarom a căzut la mine în lista preferințelor chiar și sub companiile low-cost.

@Dashu - Lufthansa au scaunele mai mari fără discuție, crede-mă că știu ce spun. Măsurasem cu stetoscopul. Culoarul este ceva mai îngust, într-adevăr. Același tip de avion (Tarom VS LH).
 
Back
Top