Întrebări pe care ni le punem de mult

Constant? Mă refeream la depășiri. Dacă tu mergi doar din depășire în depășire normal că e constant :smile:

A, și vorbeam de mașini, nu de Logan, sorry `bout that.

Motorul e împrumutat și cred că îl găsești pe multe "mașini".
 
Nu că apuci să joci macao, dar chiar aș fi curios cât te ține pe tine un motor pe care-l duci în 6000rpm constant. La logan de exemplu pe la 6500rpm electronica mașinii taie alimentarea, deci nu cred că se simte prea bine când e dus spre limită.

Tine cat timp il intretii cum trebuie: revizii la timp cu consumabile decente (nu ulei Floriol, filtre contrafacute, combustibil bun, nu motorina de la tiristi), nu il alergi ca nebunul cat timp e rece si nu abuzezi aiurea de el. Limitarea electronica e pusa acolo tocmai sa impiedice utilizatorul idiot sa ajunga in zona in care chiar poate busi ceva la motor.
 
Mondeo se ține pe drum foarte ok (modelul vechi). Cel nou nu știu personal, n-am mers cu el, dar pare să meargă ok-ish. O să fac în câteva luni ceva drive tests :goofy:
 
Păi după ce m-am uitat eu pân' acum e Leon-u' Sport cum are vacaru, 150 de cai etc etc, sau 320d cu 136/150 de cai, motoare de 1.9 şi 2L. Ce să fac cu un motor de 1.4, fie el şi pe benzină? :biggrin:
Vrei sa mergi cu masina pe circuit sau ti-ai cumparat strada si ai uitat sa mentionezi asta?
 
Korby, cati bani iti permiti sa cheltui cu masina lunar (benzina, taxe, impozite, revizii, asigurari)?
 
Pe de altă parte cineva de pe aici și-a luat un Golf V prin suma aia, poate dă cu inputul :smile:

Bag sama ca te referi la mine aci, ce mi-am luat io nu prea pusca cu ce vrea el, Golf 5, 2007, 1.4 benzina, 80 CP, 82k KM, 5500 euro si inca vreo 4-500 euro taxa de inmatriculare anul trecut.
Nuj ce input as putea da, si eu am pornit hotarat pe un golf 4 tot pe la 3-4k euro, dar ce am vazut cam pe toate isi aratau varsta, tabla coapta, indoita, zgarieturi, lovituri....iar alea care erau ok aveau preturi mult prea dubioase (5.5-6k euro). Ce mai pot sa iti zic e sa te uiti foarte bine la ea inainte sa o iei, sa o verifici si sa o freci cat de mult se poate si, chiar si asa, sa te astepti la suprize neplacute. :biggrin:
 
Deci da... am gasit in inbox un email in care emag imi spune ca sursa mea e iremediabil busita si nu poate fi inlocuita (Corsair CMPSU-450VX 450W, ATX2.2) si ca ar fi cazul sa-mi aleg alta in valoare de fix 319 lei. Aveti ceva sugestii? Multumesc tuturor !
 
Vrei sa mergi cu masina pe circuit sau ti-ai cumparat strada si ai uitat sa mentionezi asta?
Linuţe frateeeeeeeeeeeee! :hihi:
N-o să fie folosită numai în oraş, ba chiar destul de des pe-afară. Vreau doar să am o rezervă de putere, nu înseamnă că o să o folosesc tot timpul. Până acum m-am dat cu Passat 1.8T, benzină, 150 de cai şi, comparând cu alte maşini pe care le-am condus, la putere mi s-a părut că e compromisul potrivit între nici prea prea, nici foarte foarte.
Korby, cati bani iti permiti sa cheltui cu masina lunar (benzina, taxe, impozite, revizii, asigurari)?
Ştiu că o să fie un răspuns cam ambiguu, dar având în vedere că reviziile, asigurările şi taxele nu se plătesc în fiecare lună, o să fie cât trebuie. N-am fixat un buget anume.
 
O altă întrebare, cu ce se mai testează memoriile RAM zilele astea? Tre' să le testez pe astea ca să mă asigur că încă merg.
 
Last edited by a moderator:
Unde pot printa color un pdf de ~200 de pagini pe hârtie oarecum decentă și asta să includă și prinderea respectivelor pagini în mod decent? În București. Și eventual să coste <150 RON. :biggrin:
 
Am eu acces la o imprimantă laser color. Pentru tine, moca, dar promiţi că ne vedem şi noi la o poveste, şi nu ca data trecută, mkay? :smile:
Cu legatul te descurci :smile:
 
Uh God (*'ș-dă palme), vb la telefon când aterizez luni mkay :biggrin:

M-am luat cu altele, deh, me no was home long time :biggrin:
 
Aşa este, dacă nu ajungi la 5-6000rpm în depăşire te numeşti pericol public. :nuts:
Parerea mea inca e ca o depasire in care trebuie sa ajungi aproape de limita absoluta a motorului e mai bine sa fie evitata de cei mai multi soferi. :smile: Nu de alta dar de cele mai multe ori cand aproape am ajuns in sant evitand imbecili in depasire, respectivii erau probabil la 5-6000 de ture, efectuand rapid si in siguranta o depasire.

Exemplul care mi-a adus aminte de discutia asta tocmai l-am avut: imbecil intr-un Leon alb cu numarul B-500-TOP chiar era pe la 5-6000RPM (dupa sunetul motorului) facand o depasire pe o strada plina de gropi dintre blocuri. Dar nu am fost decat 4 oameni care aproape ne-am pupat pentru ca nenea asta sa poata sa faca o depasire "cat mai repede posibil", cu mana tremurandu-i pe volan de mergea ca pisatul boului. So... yeah.

Dar trecand peste depasiri, nu exista cifra magica la care sa trebuiasca sa tii mereu motorul. Si nici nu am vazut ca producatorii sa dea o cifra pentru fiecare motor in parte. Cred ca se acopera legal pentru anumite situatii :goofy:.
 
Din experienta proprie pot sa spun ca prefer sa schimb treptele de viteza astfel:
- diesel: ~ 2500rpm
- benzina: ~ 3000 rpm

Motivele:
- la diesel dupa 1800-2000 rpm intra turbina si se simte plusul de putere astfel incat in urmatoarea treapta intru cu turbina in functiune. Experienta mea e limitata la motoare de 1.5L si 1.9L respectiv Logan / Ranault & VW & Skoda.
- la benzina schimb la 3000 rpm pentru ca acolo simt ca motorul are suficienta putere si intru in urmatoarea treapta la ~ 2500 rpm. La capitolul benzina am mers cu motoate de 1.2L, respectiv 1.5L, respectiv Skoda / Cielo.

Toate astea in conditii de mers normal. In momentele cand sunt grabit se adauga un +1000 la plaja de turatii.
Foarte rar am dus un motor aproape de linia rosie. Pana la urma totul depinde de "feeling" si de stilul de condus al fiecaruia, dar atata timp cat esti inainte de linia rosie nu ar trebui sa fie o problema. Am prieteni care au un stil de condus agresiv si duc dieselul la ~ 4000 rpm inainte de a schimba treptele si tot timpul tind sa-i apostrofez ca nu au grija de masina.
 
Nu exista acea cifra magica, pentru ca trebuie sa corelezi turatia motorului cu conditiile de deplasare: degeaba incerci sa urci pe Dealu Negru in a 5-a la 1200rpm, degeaba mergi pe drum plat cu 90km/h in treapta a 3-a la 4500rpm.
 
Back
Top