Întrebări pe care ni le punem de mult

Motoarele functioneaza cel mai eficient (dpvd consum carburant vs. putere dezvoltata) la turatia de cuplu maxim. In functie de rapoartele de multiplicare ale treptelor de viteza, schimbul se face astfel incat sa ajungi la turatia aia.

Dar cum nu ai nevoie tot timpul de cuplu maxim, nici nu e foarte confortabil sa tot tii motorul la 4000+rpm, poti cobora mai jos. Nu e o regula mereu valabil dar am observat ca la benzinarele aspirate schimbarea in jur de 3000rpm e un compromis ok, dar daca situatia o cere (urcat panta mare sau in depasire) motorul merge fara greata pana la redline.
 
Eu schimb la 3000rpm pe benzină și la 2500 rpm pe motorină. Sub turațiile astea în viteza următoare merg subturat și nu e ok. Pentru demaraj cu 500rpm mai mult iar la nevoie chiar 1000rpm.
Ca idee, pe diesel scot consum mai bun dacă merg cu 2000-2500rpm decât dacă merg cu 1500-2000rpm. Același traseu, aceași încărcare, consumuri diferite pe cb.
Restul e cancan. :biggrin:
 
Dar cum nu ai nevoie tot timpul de cuplu maxim, nici nu e foarte confortabil sa tot tii motorul la 4000+rpm, poti cobora mai jos.
Aproape toate benzinarele aspirate au cuplul maxim pe la 3000-3500 rpm, mai sus de atat nu are sens sa urci decat daca vrei sa ajungi la caii putere maximi, care sunt intradevar pe la 5000-6000 rpm.

Din cate intrebam, are cineva documentatie oficiala de orice fel legata de subiect?

Este foarte usor sa fabrici un PDF si sa-l urci pe un site, sa-i dai iluzia de legitim si 100% adevarul absolut. :smile: Ce cauti tu nu exista tocmai din cauza ca sunt prea mari diferente intre diverse tipuri de motoare, nimeni nu ar sta sa scrie un intreg roman despre un subiect atat de pueril - adica pueril pentru un om calificat sa scrie asa ceva pentru toate tipurile comune de motor.
 
Aproape toate benzinarele aspirate au cuplul maxim pe la 3000-3500 rpm, mai sus de atat nu are sens sa urci decat daca vrei sa ajungi la caii putere maximi, care sunt intradevar pe la 5000-6000 rpm.

Kia Cee'd 1.4GSL - 136Nm@5000rpm, 105CP@6000rpm. Turatiile de cuplu maxim si de putere maxima variaza destul de mult de la motor la motor, in functie de parametrii constructivi si de mapele de injectie.

In plus, daca vrei ca dupa schimbarea vitezei sa ai 3000-3500rpm (cuplu maxim, asa cum spui tu), in treapta inferioara trebuie sa ajungi cu motorul la turatie mai mare, conform rapoartelor de transmisie diferite.

@SCViper: Articolele pe care le-am gasit pana acum pe net sunt pline de prostii, trebuie mult timp sa citesti documentatie ampla despre subiect. Poti incepe cu www.carbibles.com
 
Aşa este, dacă nu ajungi la 5-6000rpm în depăşire te numeşti pericol public. :nuts:
 
Aveti idee cum se comporta emag la garantii? Am predat la showroom ul din Iasi o componenta defecta in 31 Mai si nu am niciun semn de la ei.
 
Aşa este, dacă nu ajungi la 5-6000rpm în depăşire te numeşti pericol public. :nuts:

Am uitat că tu ai limita la 3000 RPM la benzinare. Hai să n-o luăm de la capăt. Pericol public tot rămâi dacă intri în depășire și te-apuci să joci macao while doing it.

@radul - Emag în București e ok, în Iași habar nu am. Posibil să fie nevoie s-o trimită la București, și aia durează. Dar deja fiind 2 săptămâni, cred că poți să începi să-i suni.
 
Am predat la showroom ul din Iasi o componenta defecta in 31 Mai si nu am niciun semn de la ei.
Au depasit termenul legal, poti sa te duci si sa le ceri direct banii inapoi, lucru pe care eu chiar l-as face daca as fi in locul tau.
 
Da' la maşini SH dizăl care vă ştiţi? Am undeva la 3,5-4k euro, vreau să-mi aduc din Germania şi până acum am ochit Seat Leon Sport şi, cu mici chinuri financiare, BMW 320d.

V-am salutat, m-am întors după o mică absenţă.
 
OUG nr. 174/2008, Art I.4:
La articolul 11, alineatele (1), (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 11. - (1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata.
...............................................................................................................................
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu poate asigura produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului."

Tot OUG aici
 
Da' la maşini SH dizăl care vă ştiţi? Am undeva la 3,5-4k euro, vreau să-mi aduc din Germania şi până acum am ochit Seat Leon Sport şi, cu mici chinuri financiare, BMW 320d.

V-am salutat, m-am întors după o mică absenţă.

Nu prea mai merită să-ți aduci din afară din cauza taxei auto care aproape dublează prețul la ce ai menționat tu acolo. Pe de altă parte cineva de pe aici și-a luat un Golf V prin suma aia, poate dă cu inputul :smile:

Welcome back, you're off my ignore list as a return gift :goofy:
 
Am uitat că tu ai limita la 3000 RPM la benzinare. Hai să n-o luăm de la capăt. Pericol public tot rămâi dacă intri în depășire și te-apuci să joci macao while doing it.

Nu că apuci să joci macao, dar chiar aș fi curios cât te ține pe tine un motor pe care-l duci în 6000rpm constant. La logan de exemplu pe la 6500rpm electronica mașinii taie alimentarea, deci nu cred că se simte prea bine când e dus spre limită.
 
Nu prea mai merită să-ți aduci din afară din cauza taxei auto care aproape dublează prețul la ce ai menționat tu acolo. Pe de altă parte cineva de pe aici și-a luat un Golf V prin suma aia, poate dă cu inputul :smile:

Welcome back, you're off my ignore list as a return gift :goofy:
Păi, încerc să rezolv... altfel cu înmatricularea sau la Bulgari. Golf 5 nu-mi place deloc, mai degrabă 4 dacă tot aş ajunge acolo. Dar vreau ceva mai... sprinten. Am ajuns să mă uit cu insistenţă după 320d E46.

LoL fanx. :goofy:
 
Nu că apuci să joci macao, dar chiar aș fi curios cât te ține pe tine un motor pe care-l duci în 6000rpm constant. La logan de exemplu pe la 6500rpm electronica mașinii taie alimentarea, deci nu cred că se simte prea bine când e dus spre limită.

Constant? Mă refeream la depășiri. Dacă tu mergi doar din depășire în depășire normal că e constant :smile:

A, și vorbeam de mașini, nu de Logan, sorry `bout that.


@Korby - sprinten e și Golful. Ca idee, un prieten și-a luat un Golf 4 anul trecut de la nemți, la ajuns pe la 2500 EUR cu toate chestiile inclusiv înmatricularea în România, dacă vrei pot să-l întreb detalii și chestii. Motorul nu prea strălucit imho, 1.4 benzină, dar mașina este ca nouă atât la interior cât și la exterior, i-au dat și un set suplimentar de jante cu cauciucuri de iarnă :biggrin:
 
Păi după ce m-am uitat eu pân' acum e Leon-u' Sport cum are vacaru, 150 de cai etc etc, sau 320d cu 136/150 de cai, motoare de 1.9 şi 2L. Ce să fac cu un motor de 1.4, fie el şi pe benzină? :biggrin:
De Daşia şi Opel nici să nu aud, Renault... poate Megane 2 Hatchback cu 125+ cai, eventual Octavia Tour sau VW Bora/Geta cu 130+ cai, dar astea-s rare.

Înmatricularea la astea e undeva la 2000-2500 euro, poate şi un pic mai sus, din cauza asta încerc să rezolv altfel sau să fug la bulgari.
Am auzit că se scoate supra taxarea de la motoarele de peste 2L, aşa că "WTB 2.5L 180HP". :goofy:

Later edit: iaca exemple din ce am ochit pân' acum: 320d sau Leon.
Sau Mondeo? Mi-e să nu fie prea barcă. Cu Passat m-am înţeles relativ bine, dar de Mondeo nu prea ştiu.
 
Back
Top