Thor
Membru Junior
Motoarele functioneaza cel mai eficient (dpvd consum carburant vs. putere dezvoltata) la turatia de cuplu maxim. In functie de rapoartele de multiplicare ale treptelor de viteza, schimbul se face astfel incat sa ajungi la turatia aia.
Dar cum nu ai nevoie tot timpul de cuplu maxim, nici nu e foarte confortabil sa tot tii motorul la 4000+rpm, poti cobora mai jos. Nu e o regula mereu valabil dar am observat ca la benzinarele aspirate schimbarea in jur de 3000rpm e un compromis ok, dar daca situatia o cere (urcat panta mare sau in depasire) motorul merge fara greata pana la redline.
Dar cum nu ai nevoie tot timpul de cuplu maxim, nici nu e foarte confortabil sa tot tii motorul la 4000+rpm, poti cobora mai jos. Nu e o regula mereu valabil dar am observat ca la benzinarele aspirate schimbarea in jur de 3000rpm e un compromis ok, dar daca situatia o cere (urcat panta mare sau in depasire) motorul merge fara greata pana la redline.