Întrebări pe care ni le punem de mult

Păi depinde de proiect; dacă e un script de 2 zile, probabil va fi un python simplu, probabil și fără funcții, dacă nu e nevoie. Dacă e un proiect de 6 luni, clar clase/namespaces/whole nine yards :smile:.

Mai există oameni care programează C (simplu), așa că încep orice proiect cu un header file :biggrin:.
 
Un proiect de cateva zile. Toti uamenii incep mai nou cu un namespace si insira clase, inainte de a fi clar care e structura codului si ce va face.
 
Depinde și de limbaj; în Java n-am cum să scriu nici Hello World fără o clasă. Dacă folosești o bibliotecă sau o să folosești codul din altă parte, e bine să ai și un namespace, chiar dacă e extrem de simplu să îl schimbi mai târziu (până când reutilizezi codul în altă parte și atunci cam aia e, rămâne cum a fost la acel moment, pentru că devine complicat să faci refactoring).
 
PHP. Nici in C# nu ai cum sa scrii "Hello world" fara nici o clasa (daca folosesti Windows forms, in CLI merge), dar macar nu o generezi tu manual.

Cum masor curentul consumat de un bec de far cu led? Nu imi trebuie cu zecimale, o precizie de 1W e suficienta, consumul e undeva la 30-40W.
 
Curentul e curent (A), puterea e putere (W). Oricum mai intai trebuie sa masori curentul care trece prin el, inseriind un ampermetru CC. Dupa aia inmultesti cu tensiunea pe bec (fie o masori fie zici ca e 12V), inmultesti cu curentul si obtii puterea (12*i).
 
Hm, cand merge alternatorul sunt peste 13.8v pana putin peste 14v.
Raspunsul corect este cu un voltmetru si un ampermetru, primul paralel al doilea serie.
 
La 12V e ok, nu moare nimeni, dacă măsori corect (borna separată și legi în seria circuitului, nu în paralel). Să nu măsori curenți mari (mai mult de câțiva amperi) pe perioade lungi (mai mult de câteva secunde). Ce riști e să crape multimetrul, dar asta e, iei altul :smile:.

O măsurare care poate fi utilă e cu LED-ul rece (imediat după pornire) și cald (după 5-10 minute), dar nu aș ține un ampermetru chinezesc atât timp legat - măsori la început, faci scurt între firele de la ampermetru (NU voltmetru!) și continui; după ce se încălzește le desfaci și citești iar.
 
40W la 13V nu sunt chiar 10A, nu?

Oricum avand un singur aparat va trebui sa masor pe rand tensiunea si curentul.
 
Unele chinezarii au si sunt (shunt) de 10A. Dar discutia e fara sens, nu va ajunge nici pe departe la valoarea asta.

Merge sa le masori si pe rand, vei avea un pic de eroare, dar nu e chiar o nenorocire. Totusi tine cont de recomandarea lui miahi de a masura la rece si la cald, daca LED-urile sunt limitate cu rezistenta difera valorile. Daca au sursa de curent constant va fi aceeasi valoare.
 
Da, nu sunt 10A, sunt "numai" 3A. :tongue: Cam cu cat variaza curentul prin LED-ul ala intre rece si cald? Nu cred ca e ceva semnificativ, indiferent de circuitul de alimentare folosit.
 
Eu am facut experimentul asta cu un LED de 20mA si a variat intre 15 si 25mA, adica limita rezistorului. Eu zic ca e o variatie importanta.
 
Conform datelor de catalog ale unei arii de LED-uri CREE cu functionare la 12v, DC forward voltage thermal drift e de -8mV / grad Celsius. Dar oricum farul de la care a pornit discutia e alimentat (probabil) de un generator de curent constant, deci curentul va fi acelasi, indiferent de cat se incalzeste becul.
 

Attachments

  • XLampMKR.pdf
    1.7 MB · Views: 4
Sursa de curent constant nu este acelasi lucru cu tensiune constanta.
LED-urile au prostul obicei sa-si scada rezistenta interna odata cu cresterea temperaturii pana se autodistrug. Si temperatura creste si pentru rezistorul de limitare ca sunt aproximativ in acelasi ansamblu termic.
 
Am inteles; ideea e ca tensiunea de la alternator fiind relativ constanta pot sa ma descurc cu un multimetru, masurand pe rand curentul si apoi tensiunea fara sa distorsionez foarte mult rezultatul. Ma intereseaza daca becul asta cu led consuma in jur de 35-40W cat zice fabricantul versus 55W cat un bec cu halogen pentru ca vreau sa pun 2 becuri cu led in locul unuia singur cu halogen si nu stiu daca tine instalatia. Din fabrica avea 2 becuri pe scurta, dupa vreo 2 ani tot din fabrica au eliminat ultimul segment de cablu catre unul din becuri, desi comutatorul si restul instalatiei exista. Am testat cu 2 becuri de 55W, la mers in oras (turatie mica) consuma din baterie si o descarca, e clar ca 110W e prea mult, poate pe led sunt doar 70W si merge. Dar vreau sa stiu asta inainte de a consuma bateria in trafic si inainte de a comanda inca un set de becuri, ca au mufe diferite si pentru test am cumparat doar H7, nu si H4.
 
Da, merge masuratoarea si asa. Nu e o eroare uriasa.
Sunt moto la care din fabrica asa functioneaza instalatia electrica, cu totul original. Adica se descarca bateria la relanti. Chiar si masini mai vechi.
Pe de alta parte, iti dai seama usor si rapid altfel: masori tensiunea cu farurile stinse, apoi le aprinzi si vezi daca scade tensiunea masurata anterior. E o indicatie cum ca a aparut o sarcina la care nu face fata alternatorul, nu foarte precisa, dar iti faci o idee.
Sau daca vrei sa fii mai inginer de atat, treci pe la mine si masuram cu un senzor Hall curentul fara sa taiem firele. Am unul care merge la ordinul amperilor.
 
Treaba e asa: la relanti bateria se descarca oricum, cu un bec sau cu doua. Alternator de motocicleta, mic, inutil la turatie mica. La vreo 2000 rpm incepe sa se echilibreze, la 4-5000 se incarca. Cu 2 becuri pe halogen, 110W, se descarca atat de repede in oras incat in 15km la ora de varf am golit bateria. Cu unul singur de 55W nu e nici o problema. Tot ce sper e ca astea led sa consume spre 70W impreuna, altfel nu o sa mearga cu 2 becuri. Iar consumul la ledurile chinezesti nu corespunde prea des cu cel de pe hartie, in specificatii are 40W. Vine iarna, se intuneca devreme, 2 becuri pe scurta ar fi utile pentru idiotii care nu vad unul singur de la 5 metri distanta.
 
Back
Top