1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Întrebări pe care ni le punem de mult

Discussion in 'Discuții cotidiene' started by takeda, Mar 9, 2004.

  1. Thor

    Thor Membru Senior

    De cat e bateria la moto?
     
  2. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Parca 8 AH.
     
  3. ipman

    ipman Membru Senior

    8-18Ah, depinde de model. Dar si alternatorul e dimensionat pe masura, adica mai mic decit la o masina.
    Semnalizatoarele nu fac o diferenta semnificativa in consum, ca nu functioneaza constant mult timp. Si acolo ar fi nevoie sa schimbi si releul, care deja implica financiar mai mult si nu face o diferenta notabila.
    Schimbarea pozitiilor face cea mai mare diferenta.
     
  4. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    3 pozitii de 5W --> 15W. 2 sunt deja pe led, are rost sa ma mai agit pentru 5W?
     
  5. LNT

    LNT Meşter Strică-Tot

    Pai daca nu-ti incarca bateria in 10km, eu zic ca da. E ok asa, 10km nu mi se pare o distanta mica? Sigur nu e ceva busit la incarcare?
     
  6. ipman

    ipman Membru Senior

    Becurile din stop nu sint pe LED-uri, si acolo ai 5/21w. Si ar trebui sa fie doua in coada, deci inca 10w consumati constant. Se aduna usor-usor.
     
  7. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Bateria e veche, dar sunt prea zgarcit sa o schimb cat inca mai merge :biggrin: Are cel putin 3.5 ani, ca era pe motocicleta cand am cumparat-o. Nu e nimic busit pe incarcare, la un drum un pic mai lung se incarca.

    Asa ceva? Daca e bec combinat pozitie-frana nu cred ca e o varianta buna, astea chinezesti nu par sa aibe 2 pozitii desi au conectorul potrivit.
     
  8. bogdan192

    bogdan192 Membru Senior

    Ai verificat nivelul de electrolit? Ca poate d-aia nu se incarca sireaca. Asta daca nu e pe gel.
    Pune un voltmetru pe borne si masoara tensiunea la 4000 de ture. Daca e sub 13.5 (poate chiar 14, vezi ce scrie-n manual) ai probleme pe circuitul de incarcare, nu-i de vina bateria. S-ar putea sa fie releul cu probleme. Vezi ca e nasol rau sa ramai fara releu de incarcare, te trezesti fara zeama-n mijlocul drumului.
     
  9. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Stati linistiti ca nu e de la circuitul de incarcare, e bateria foarte veche. Am zis minim 3.5 ani pentru ca pana atunci stiu eu istoria motocicletei, dar nu cred ca cine mi-a vandut-o tocmai ii pusese baterie noua :tongue: E pe gel, sigilata, nu are electrolit si am probleme cu incarcarea doar iarna, cand dau mai mult la cheie decat o secunda necesara vara. Dar pare distractiv si suficient de ieftin sa mai pun niste leduri pe pozitii, despre aia era discutia.
     
  10. ipman

    ipman Membru Senior

    Nu stiu cu certitudine ce becuri ai in stop. La mine sint doua P21W in paralel, cu cite doua filamente de 5 respectiv 21W folosite la semnalizarea pozitiei si franei.
    La a ta s-ar fi putut schimba ceva intre timp, e mai noua.
    O secunda in plus la frig nu inseamna nimic practic.
     
  11. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Nu am fost clar: vara e necesara doar o secunda ca sa porneasca, iarna mai mult - 5 sau 10, depinde cand a fost pornita ultima data (10 secunde lunea daca nu a fost pornita de vineri). 10 secunde de dat la cheie nu se incarca in 10 km cand toata capacitatea bateriei mai e doar de vreo 30 de secunde.
     
  12. ipman

    ipman Membru Senior

    Motorul (motocicletei) are injectie sau nu?
    Bateria se incarca in primele momente cu un curent relativ mare, si pe masura ce trece timpul tinde asimptotic catre zero. Asa ca cea mai mare parte (procentuala) a incarcarii se face in momentele imediat dupa pornirea motorului, indiferent ca mergi sau nu.
    In aceste momente orice energie disponibila pentru incarcarea bateriei face "toti banii", pentru ca o baterie cu plumb-acid sub orice forma incepe sa se sulfateze sub 12.6V, chiar daca incet.
     
  13. Thor

    Thor Membru Senior

    'Curentul relativ mare' nu depinde si de capacitatea alternatorului? Consumatori electrici de putere mica inseamna mai mult curent disponibil pentru incarcarea bateriei.
     
  14. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Motorul e alimentat de carburatoare, nu prin injectie: CBF 2004-2007. De-aia si schimb motocicleta cat de curand si nu schimb bateria, becurile le pot pastra pentru cea noua (acelasi model, difera doar anul fabricatiei si injectia).
     
  15. ipman

    ipman Membru Senior

    Da Thor, de-aia am zis ca e relativ mare, pentru ca in valoare absoluta depinde atit de alternator cit si de baterie in sine.
    Daca are carburatoare, e normal ca iarna sa plece un pic mai greu, chiar si cu socul tras. Dar vezi ca unele modele de moto chiar daca au injectie au soc manual.
     
  16. Thor

    Thor Membru Senior

    Pana la urma despre ce model de motocicleta e vorba?
     
  17. ipman

    ipman Membru Senior

    A zis si Adi mai sus: Honda CBF 2004-2007, un naked.
     
  18. Thor

    Thor Membru Senior

    Nu am observat, scuze.
     
  19. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    E semicarenat, dar nu exista clasa pentru asa ceva, asa ca multi ii spun all-rounder (chiar este).
     
  20. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Se pare ca a murit de tot bateria, are 12.5V in gol si nu e in stare sa aprinda nici macar becurile pe bord cand pun contactul, cade la ~5.5-6V cu motorul pornit (alternatorul abia tine motorul pornit la cat poate sa inghita bateria). Aparent e fabricata in martie 2004, adica acum 8 ani - asta parca explica de ce a murit. Motocicleta e tot din 2004, probabil e pe ea din fabrica; asta inseamna ca Yuasa face baterii foarte bune :smile: