1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Întrebări pe care ni le punem de mult

Discussion in 'Discuții cotidiene' started by takeda, Mar 9, 2004.

  1. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Exista pe piata romaneasca carcase cu 4 sau chair 6 porturi USB 2 frontale, eventual chiar si USB3? Cu puzderia de devices and gadgets cu conectare USB e cam greu sa tii la indemana un manunchi de cabluri care vin din spatele computerului si de obicei am nevoie pentru telefon, Kindle, aparatul foto, stick, elicopter (se incarca pe USB), hard extern portabil (2 porturi), USB3 HDD docking station (pentru backup), mouse, tastatura. Stiu ca exista USB hubs, chiar din alea de se pun un slot de 3.5" externe, dar tot ma intereseaza care e disponibilitatea pe piata.
     
  2. burebista

    burebista Manic Miner

    4 USB 2.0 + 2 USB 3.0
    Cred ca mai sint, dar n-am stat sa le sap pe toate ca oricum genul asta de carcasa nu e pe gustul tau. :biggrin:
     
  3. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Mda, la banii aia chiar nu are sens sa vorbim de carcase, caut un panel de 3.5" si am rezolvat. Chiar, astea unde se mai gasesc asemenea accesorii, eventual cu cat mai multe porturi USB2?
     
  4. ipman

    ipman Membru Senior

    Stai sa lamurim: tu ai atitea porturi pe placa de baza si le vrei conectate pe fata?
    Ca daca nu, mai degraba iti rezolvi problema cu un hub USB extern, dar care sa fie si activ (din punct de vedere energetic, sa asigure el consumul porturilor conectate la el) pentru ca vei avea cadere de tensiune mai mica pe cabluri cu cat sint mai scurte. Cablurile USB de la device-urile curente oricum sint deosebit de subtiri, si n-am mai gasit nicaieri macar niste cabluri mai groase, nu mai zic de pretentia de a avea mufele aurite (nu doar pinii de date).
     
  5. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Am 8 porturi USB (4 mufe duble) pe placa de baza si 4 porturi pe backplate. Din astea 4 mufe interne una e ocupata de porturile de pe carcasa, restul de 3 (6 porturi) sunt nefolosite. As putea folosi macar 4 porturi.

    Toate astea sunt pentru USB2, pentru USB 3 am 2 porturi pe backplate si atat. Dar nu strica sa fie mufele pe rack si sa le conectez mai tarziu.
     
  6. radul

    radul Membru Senior

    Aveti vreo sugestie pt un provider de servicii de hosting la preturi decente?

    Pe scurt am un domeniu .ro si un site care este under construction de ani de zile (un proiect al meu mai vechi care a murit in fașă) plus 3 adrese de email office@; radu@ si whaterver@.
    Pentru toate astea (estimez cu generozitate un trafic de 100 MB/luna ) platesc la ITCnet 5 dolari/luna.
    Problema nu este pretul, ci faptul ca azi m-au amenintat ca-mi sisteaza serviciile pe motiv de neplata, in fine, tonul face muzica, sunt clientul lor de cand s-a inventat internetul in .ro si nu s-a intamplat sa intarzii vreodata, ba din contra plateam de multe ori si in avans.

    Am de unde sa aleg vreo alta solutie sau sa ma fac ca n-am auzit si sa merg mai departe?
     
  7. JustIn

    JustIn Membru Senior

    newhost

    Cu mine s-au comportat bine si rapid, si pretul pare super ok.
    Eu am luat niste domenii de la ei, nu stiu insa cum stau cu hostingul.
     
  8. burebista

    burebista Manic Miner

    Nu-mi pun de mult intrebarea (mai exact de ieri doar) dar aveti idee cum dreq pot crapa simultan 2 module de memorie Corsair 1600 care au fost tinute la 1.5V si 1333?
    Ieri brusc s-a blocat calculatoru' si dupa oprirea din buton pas Windows, aveam ecran negru dupa Welcome ala. Dupa fo' ora de schimbat cabluri/porturi SATA si scos/mutat USB-uri mi-a picat fisa sa dau un memtest si instantaneu s-a umplut de rosu.
    Nu mai vrea nici cite un modul separat nici in sloturi diferite. :frown:
     
  9. miahi

    miahi Wizzard

    Dacă s-a buşit controller-ul (nasol, e în CPU) sau alimentarea lor (nasol, e în placa de bază). Le-ai încercat în altă placă de bază?
     
  10. burebista

    burebista Manic Miner

    Stiu, de asta mi-e frica, de CPU sau MB. :frown:
    O sa vad miine cind vin inlocuitoarele.
    N-am unde sa le probez in alta parte.
     
  11. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Leduri auto: care e treaba cu ele? Care e scopul? Tot consumul non-faruri e relativ mic, vreo 100-150W in total, la un motor de 100 CP (cu vreo 50 CP in turatiile uzuale) chiar nu se simte.

    Eu am pus pe moto pentru ca becurile halogen de pozitii erau foarte galbene si contrastau destul de urat cu farurile (4300K). Dar ledurile erau la 5000K si aratau cam albastru, asa ca am gasit si comandat unele de 4300K si o sa le inlocuiesc curand. In afara de culoare mai are vreun sens sa pui leduri pe masina sau moto? Ca mai am semnalizatoare, stop pe frana, pozitie pe spate, toate astea sunt pe alt tip de soclu asa ca nu pot nici macar sa fac o proba si nici nu sunt convins ca are rost sa fac proba :smile:
     
  12. bogdan192

    bogdan192 Membru Senior

    Probabil sunt mai fiabile si mult mai ieftine decat becurile pe filament.
     
  13. Neo

    Neo Motan agresif

    Eu sincer le aprob și le văd utile doar pe spate/la semnalizări. De ce? Păi în primul rând un stop pe LEDuri nu are doar un LED, ci foarte multe. Dacă ți se arde un bec pe spate/la semnalizator, poți sta cu el ars mult și bine până te prinzi, fiind expus pericolului de accident cât timp nu funcționează. Șansa să-ți pocnească toate LEDurile odată este infinitezimal mai mică. În plus de asta, au o penetrare mult mai bună pe timp de ceață/ploaie, fiind mult mai luminoase. A se face comparația cu semafoarele pe becuri respectiv LEDuri :smile:

    Pentru faruri... meh. Nu mi se pare momentan că au puterea de a lumina comparativ cu un far. Dar logica din spatele lor este alta, nu consumul, ci spațiul ocupat. Un far pe LEDuri are potențialul de a fi super-slim, pe când un far normal nu va putea fi niciodată mai slim decât este în acest moment (necesitatea oglinzilor, etc).
     
  14. LNT

    LNT Meşter Strică-Tot

    Si eu vreau sa-mi pun leduri pe stopuri (de fapt pe toata partea din spate mai putin pe numar), mi se pare ca se vad mult mai bine. Dar sunt pe 12V sau sunt legate in serie, cand se arde unu se sting toate? Desi leduri arse mai rar, au viata mult mai lunga decat becurile pe filament.
     
  15. ipman

    ipman Membru Senior

    Avantaje: disipatie termica mai mica decit un bec->plasticele din care sint facute blocurile optice imbatrinesc mai greu, deci nu se mai ingalbenesc/opacizeaza din cauza caldurii. Timpul de raspuns e mai bun ca la becuri cu filament, deci vei fi observat ca frinezi cu putin timp inainte.
    Un beneficiu pe care nu-l vede nimeni este ca bateria se incarca mai repede: scade consumul energetic in sistem, deci mai mult curent disponibil pentru incarcarea bateriei disponibil la turatie mica. Indiferent ca e masina sau moto.
    LED-urile sint in general serie-paralel, deci se vor stinge un grup. Dependent de constructie sint 3-5 led-uri serie si apoi grupe paralele.
    Cele mai bune sint cele cu sursa de curent constant, si nu cele cu rezistente. Dar sincer, eu nu am dat de ele pina acum, asa ca am pus mina si le-am facut singur.
    Exista LED-uri care sint bune in faruri, dar nu vreti sa stiti costurile si ce radiatoare uriase au.

    Daca are nevoie cineva de becuri cu LED in varianta W5W pot sa produc un numar mic artizanal, varianta cu sursa de curent constant la care luminozitatea ramine constanta indiferent de tensiunea bateriei, de la 10.5V in sus pina la vreo 37V.
     
  16. Thor

    Thor Membru Senior

    Din cate stiu eu LED-urile se aprind si mai repede decat cele incandescente - asta pare util in special pentru frana.

    Experienta mea cu LED-uri se rezuma la o placuta cu 15 diode pusa in portbagaj - s-au ars 5-6 LED-uri in mai putin de 6 luni (durata de functionare cred ca nu a depasit 2h in total). Chinezism. Ceva imi spune ca rezistenta de limitare a curentului era subdimensionata, instalatia electrica masinii fiind in parametrii normali de functionare.
     
  17. ipman

    ipman Membru Senior

    Rezistenta de limitare a curentului este cea mai proasta alegere. Din cauza ca pe ea ai disipatie termica si intensitatea luminoasa a LED-urilor variaza odata cu tensiunea bateriei (mai mica atunci cind motorul nu e pornit, mai mare cu motorul pornit).
    Si daca ai disipatie termica pe acea rezistenta, unde mai e smecheria cu LED-urile?
    Eu am obtinut la cele artizanale facute de mine circa 0.2W per grup de 3 LED albe, care inlocuiesc un W5W de 5W. Au o nuanta de alb mai curata, nu mai incalzesc nimic, nu se mai "scutura" filamentul cind trantesc porbagajul, etc.
     
  18. Thor

    Thor Membru Senior

    Ce folosesti pentru sursa de curent constant?
     
  19. ipman

    ipman Membru Senior

    LM317 cu doua rezistente SMD de 120ohm in paralel. Rezulta aproximativ 20-21mA, ceea ce este bine si pentru LED-urile comune, si pentru cele "automotive" de 30mA, care vor avea o durata mult mai mare de viata.
     
  20. AdrianB1

    AdrianB1 Membru Senior

    Eu o sa fac un inventar al soclurilor la motocicleta si dau un semn pe YM; la moto merg des pe distante scurte (15 km pana la serviciu, inca 15 inapoi) si mi se cam descarca bateria in stilul asta, asa ca pare o idee buna sa trec pe leduri la tot ce nu e far (4 semnale, stop frana, pozitie spate, ca pozitiile fata sunt deja pe leduri).