Instructor auto pentru prietena

bogdan192

Membru Senior
Inevitabil, prietena a picat a 3-a oara examenul practic de soferi. Asta dupa ce a dat vreo 10-12 milioane pentru instructor particular si ore in plus, de fiecare data cand a dat examenul. Ceea ce ma face sa cred ca individul nu e in stare sa invete un peste sa inoate, daramite o femeie sa conduca.

De aceea doresc sa apelez la experienta colectiva a XF pentru o recomandare catre un instructor care sa fie capabil sa o invete macar ce e aia prioritate de dreapta inainte s-o trimita la examen. Preferabil sa fie o persoana care sa ii spuna direct ce si cum face gresit, cum sa nu mai greseasca si sa fie disponibil sa vina in zona Dristor-N. Grigorescu sa o ia la lectii si sa o intoarca acasa. Daca are si masina cu servo si aer conditionat e si mai bine.
 
Instructorii auto sunt precum taximetristii. De fapt, nu, majoritatea sunt fosti taximetristi. Am zis suficient? :biggrin:
 
Am vazut multe proaste in masina. Si am vazut la fel de multi prosti in masina. Pe doua roti se vad oarecum mai usor decat intre 4 usi. De aia am zis ca nu o s-o las vreodata sa ia permisul altfel decat pe merit. Femeia mea nu e proasta, si nici "nu le are" doar ca a nimerit un smecher care a facut-o de bani, i-a zis de fiecare data ca se pricepe si a trimis-o la examen, ca se se intoarca la el sa mai ia lectii. M-am prins prea tarziu de situatie si am incercat sa o ajut cu o masina pe care sa faca practica in poligon, dar cum nu am carnet de B, nu o pot scoate in trafic sa-i arat eu dupa ce sa se uite si ce sa nu faca. De aia am nevoie de un nene sau o tanti care sa isi merite titlul de instructor auto.
 
Am A-ul si doua kile de oo. Multumit?
Unde-ai vazut to Dashule ca 2 roti nu dau prioritate. In experienta mea, 2 roti nu au prioritate nici pe drum cu prioritate.

Acum revenind la subiectul topicului, cineva cunoaste pe cineva care sa se incadreze in profil?
 
A mea a picat traseul cu brio, motiv ca nu a oprit si nu s-a asigurat la calea ferata de pe Trafic Greu, aia peste care toti trec cu viteza. Nu-l merita oricum. Am dus-o in poligon la Ilioara, in vreo 6 ore a ajuns sa stapaneasca perfect masina, parcari laterale, cu spatele, absolut orice manevra. Facuse basici in palma de la volanul Daciei 1310 teoretic cu servodirectie. A doua oara a luat carnetul fara nici o problema si de atunci a facut peste 30.000Km fara accidente sau amenzi. Nu mai am Dacia aia de doi bani ca m-as fi oferit, dar asta e sfatul meu: du-o in poligon cu un plin de benzina si n-o lasa sa plece de acolo pana nu cunoaste perfect masina. Daca reuseste asta, traficul devine floare la ureche.
 
Am facut asta, cum am zis la inceput, i-am luat o masina pe care sa invete sa conduca, un Matiz SH (cam chel el saracu', fara servo sau aer). In poligon, prima data cand am dus-o facea manevrele cu curul. Ultima data cand am fost cu ea, se descurca destul de bine. In trafic in schimb cred ca se pierde, si asta consider eu ca e vina in principal a instructorului, care fie nu i-a aratat unde greseste, fie a fost prea moale cu ea.
 
Facuse basici in palma de la volanul Daciei 1310 teoretic cu servodirectie.
Nu are servodirectie, ci doar servofrana. Nu exista Dacie cu servodirectie pana la Solenza, doar Aro avea la unele modele.

dar asta e sfatul meu: du-o in poligon cu un plin de benzina si n-o lasa sa plece de acolo pana nu cunoaste perfect masina. Daca reuseste asta, traficul devine floare la ureche.
Si eu zic la fel - cand stapanesti foarte bine masina si te simti in siguranta in poligon poti iesi pe strada fara sa fii stresat in intersectie ca nu poti pleca fara sa opresti motorul, poti fi atent la trafic si sa reactionezi corect. Daca nu stapanesti masina 90% din atentie e indreptata catre asta si nu mai poti fi si constient de traficul din jur, de semne si indicatoare, de incadrare corecta in banda si pe banda etc.

Servodirectie si cutie automata sucks cand e vorba de invatat, poti sa faci 30.000 km pe o asemenea masina si apoi sa nu fii in stare sa conduci una fara asa ceva. Nu zic ca e bine sa inveti sa conduci pe Aro fara servo (faci muschi de Arnold), dar daca tot ai ocazia sa inveti atunci e bine sa inveti tot, mai ales trucurile despre cum merge volanul mai usor la o masina fara servo (si sunt utile in trafic).

1. In poligon, prima data cand am dus-o facea manevrele cu curul.
2. Ultima data cand am fost cu ea, se descurca destul de bine.
Concluzie: In trafic in schimb cred ca se pierde, si asta consider eu ca e vina in principal a instructorului, care fie nu i-a aratat unde greseste, fie a fost prea moale cu ea.
Modificarile imi apartin :smile:

Sa mearga in poligon pana se simte in masina la fel de comfortabil ca in pantofii proprii, dupa aceea sa faca inca 3-5 ore in trafic ca sa se obisnuiasca, apoi nu mai are probleme. Si daca vrei mergi si tu cu ea si instructorul si spune-i cand greseste, preferabil pe loc, daca nu merge atunci faci rezumatul cand mergi acasa (si dormi pe canapea, flamand :tongue:).
 
@bogdan192, nu exista "destul de bine". Ori face la perfectie orice pornire de pe loc, in rampa, parcare laterala sau cu spatele, ori "ii iese uneori" si inseamna ca inca nu stapaneste masina. Eu nu am plecat din poligon pana nu le-a facut perfect pe fiecare de 10 ori consecutiv. Gresea putin (ex. atingea o bordura la laterala), o luam de la zero. Un rezervor de benzina, basici in palma cateva zile, dar acum beau fara griji stiind ca am soferita buna alaturi.

Nu are servodirectie, ci doar servofrana. Nu exista Dacie cu servodirectie pana la Solenza, doar Aro avea la unele modele.
Mea culpa, intr-adevar, avea doar servofrana. Iar volanul era plastic dur, nu burete spongios sau piele intoarsa cum e pe masinile din secolul asta.

PS: cred ca cel putin jumatate din femeile care conduc prost au fost invatate sa conduca prost. Da, exista si catastrofe rutiere, de ambele sexe, posibil sa fie putin mai multe reprezente ale sexului frumos, dar totusi statisticile sunt in favoarea lor.
 
Ok then. Thanks for the tips. Voi investi intr-un rezervor de benzina initial, apoi o sa imi fac timp saptamanile astea sa ma tin dupa fundul ei in poligon. Dupa care o sa-mi fac timp in alte saptamani sa ma tin dupa fundul ei si al unui instructor anonim vreo 3-5 ore in trafic.
 
Cred ca singura solutie este sa te adresezi unui instructor autorizat/licentiat de catre I.N.I.A.M.
 
Back
Top