Home DiY

Piticul inginer vrea sa stie, iti dai seama.
Ce nu pricep la momentul asta e ca sunt si piulite si chei spline. E clar ca impreuna merg cum ar trebui, e ceva de gen torx vs Philips. Dar nu prea pricep cum merge cheia spline cu alte chestii in mod normal (nu ma refere la situatia in care cheia spline e mai buna decat hexagonala la suruburi rotunjite, despre asta am gasit suficient pe youtube).
 
Pe scurt, merge, dar mai prost. Poti folosi o cheie spline pe o piulita normala hexagonala, cu sanse bune sa o rotunjesti. Pentru el a fost end of story. Piullitele spline sunt extrem de rare, sunt sanse mari sa traiesti o viata lunga fara sa ai de-a face cu una.
 
Mersi, deci nu merita efortul.
Ma gandeam daca ar fi vreu avantaj la roti, dar probabil ar functiona mai mult ca un fel de antifurt neobisnuit decat ca vreun ajutor in conditii normale.
 
Bosch par sa fie prolifici in ce priveste acumulatorii, acum au lansat o versiune care contine 20700 (nu am gresit, exista alta varianta cu 21700).
Am cumparat unul defect, dar aparent ceva este defect in placa electronica in care este si BMS-ul, care comunica cu unele scule si incarcatorul. Celulele sunt perfect bune si balansate, deci BMS-ul functioneaza intr-un fel daca incarc cu un incarcator extern.
Ocazie cu care am aflat ca sculele din categoria C (connect) care au bluetooth inclus descarca acumulatorul pana zero, fara sa le pese de indicatia battery pack-ului. Initial am crezut ca e din cauza Bluetooth, dar acel modul isi are propria CR2032.
Acum piticul cauta chei de impact cu specificatii reale. Cel mai mult am gasit 500Nm la Proxxon, dar masinile actuale ajung si la 1600-1700Nm pe soclu de 1/2 inch.
 
Am descoperit ca exista cauciucuri de iarna europene si nordice, ma refer la cele fara "cuie" care sunt destul de populare pe aici, dar au inceput sa fie interzise in orase.
Diferenta pare sa fie ca materialul e facut sa fie mai moale la temperaturi scazute.
Daca vrea cineva asa ceva este destul de posibil sa aranjam ceva.
 
Se mai găsesc și pe la noi. Am avut pe cx-5 ceva cu cauciuc moale și pregătit de cuie (doar găurile), mergeau excelent pe zapadă, dar zgomotul pe uscat era nasol, iar peste 10 grade începeau să se simtă ciudat la frânare, probabil se înmuiau prea mult.
 
Fiecare tip de cauciuc are un interval optim de temperatură pentru rulare; sub limita minimă e prea rigid și nu mai are proprietăți elastice/aderență, peste limita maximă se uzează (enorm de) repede. Gume moi cu ținte a avut SUV-ul închiriat în Islanda, unde avea sens; drumuri acoperite de gheață și zăpadă, frig cam tot timpul, ȘI limită maximă de 90km/h chiar și pe drumurile curate și uscate. Nu ai ce face cu așa ceva în țări care au variațiuni mult mai mari de temperatură chiar și în cursul unui singur sezon, și unde poți (și vrei) viteze mai mari când e uscat, că le chelești în maxim 2 ani.
 
Back
Top