Gume de iarna - anvelope adica...

Poti da un citat din lege unde scrie de M+S sau doar interviuri de prin ziare cu diversi care isi dau cu parerea?
 
De la TV.

LE: "Textul Textul Ordonanţei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifică Ordonanţa Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, utilizează termenul „anvelope de iarnă”, anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M şi S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S. Anvelopele de iarnă sunt cele care respectă, şi sunt omologate, conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr.54, după caz."

De aici.
 
Quark, aveam impresia ca poti intelege o intrebare si poti raspunde corespunzator. TV-ul si presa nu sunt Monitorul Oficial si nu au nici o relevanta legala in privinta legislatiei opozabile. Da, articolul 6 aliniat 1 defineste anvelopele de iarna conform directivei si toata ordonanta mentioneaza anvelope de iarna, nu e specificat nicaieri de literele marcate. Dar in directiva nu exista notiunea de anvelope de iarna pentru ca nici nu exista asa ceva. Singura chestie apropiata de aceasta notiune este la anexa 2.2, dar nu este un pneu de iarna, iar marcajul de la 3.1.5 se refera la pneurile speciale pentru zapada si noroi, nu la cele de iarna. Conform directivei pneurile de zapada si noroi sunt bune si in noroi la 35 de grade (prin jungla), nu au nici o proprietate specifica pentru temperaturi sub sau peste 7 grade Kelvin, tarie alcoolica sau Richter.

Am mai scris asta o data la #304, in caz ca mai conteaza, dar cine citeste o discutie despre continutul legislatiei cand se poate uita la OTV?
 
Sambata la magazinele de specialitate din Ploiesti nu se mai gaseau anvelope de iarna decat marci dubioase, la preturi pe masura: Riken (?) 185/65R15 - 270Ron. Acum 2 luni luai Goodyear UltraGrip 7+ cu banii astia. La orice vulcanizare din oras erau 5-6 masini la coada. Pacat ca nu se da si bon fiscal la operatiunile de genul asta, asa mai castiga si statul ceva, nu doar TVA la anvelope.
 
Mie chiar mi s-a părut că au mai multă grijă să dea bon şi să înregistreze totul. Cei la care le-am schimbat eu aveau un registru unde scriau toate operaţiile + foaie de garanţie la lucrare + bon fiscal.
 
Până la urmă orice ar spune presa (idioții din presă, care e tot o idioată) și indiferent de câte piscuri alpine are sau nu cauciucul, dacă e de iarnă sau nu se vede și polițistul poate trage singur concluzia.
 
Ba, terminati cu cearta si puneti mana si cumparati-va anvelope de iarna si gata... :smile:
Nu se cearta nimeni, desi e vizibila diferenta intre "iarna" si "zapada si noroi" toata lumea continua discutia de parca ar exista pneuri de iarna cand de fapt nu exista. Sau, cel putin, nu existau pe vremea directivei (19 ani inseamna mult).
 
Până la urmă orice ar spune presa (idioții din presă, care e tot o idioată) și indiferent de câte piscuri alpine are sau nu cauciucul, dacă e de iarnă sau nu se vede și polițistul poate trage singur concluzia.

4) Controalele vor fi facute de RAR. Adica vreo 2-3 echipe in Bucuresti. Poti sa mergi si cu janta fara cauciucuri toata iarna si ai sanse minime sa dai de ei.

Si ca tot va place presa in loc de lege:

"Împreună cu cei de la Registrul Auto Român (RAR) vom face echipe mixte pentru verificarea anvelopelor. Dacă cei de la RAR vor spune că nu este anvelopă de iarnă, noi vom da amenzi. Echipele vor acţiona la începutul tronsoanelor cu gheaţă, zăpadă sau polei. Vom face filtre în aceste zone şi îi vom atenţiona pe conducătorii auto că urmează o porţiune cu gheaţă, zăpadă sau polei", a declarat Lucian Diniţă, şeful Direcţiei Rutiere din Poliţia Română.

Diniţă spune că deşi la nivel naţional există 3.200 de poliţişti rutieri, "aceasta nu înseamnă că de la 1 noiembrie vor ieşi pe străzi 3.200 de poliţişti şi 3.200 de inspectori de la Registrul Auto Român". Şeful Poliţiei Rutiere s-a arătat deranjat de cei care glumesc pe seama poliţiei care va verifica anvelopele de iarnă "cu lupa".

"Aceasta nu este o glumă, ci este un afront! Iar cel care a vorbit este un prost", a comentat Lucian Diniţă, după ce gândul i-a comunicat că un şef de servicea făcut o glumă spunând că poliţiştii vor fi nevoiţi să verifice "cu lupa" anvelopele. "În primul rând nu este vorba de lipsă de pregătire a poliţiştilor, ci de faptul că Poliţia nu are dotarea tehnică necesară. Doar cei de la RAR au aparatura de expertizare necesară şi pot verifica înălţimea profilului cauciucului", a adăugat Lucian Diniţă.

[..]

"Amenzile vor fi aplicate de Poliţie dacă cel de la RAR spune că anvelopa nu este de iarnă", a subliniat şeful Poliţiei Rutiere, care a adăugat că reprezentanţii RAR mai au, în afară de cele 44 de laboratoare mobile, şi "alte dispozitive" pentru verificarea anvelopelor. "Şi acestea nu sunt doar 44, sunt mai multe", a mai ţinut să adauge şeful Poliţiei Rutiere, lucru neconfirmat de reprezentanţii RAR.
 
Last edited by a moderator:
Cui îi place presa? Azi iar au început cu articole că sunt obligatorii începând de astăzi, ăștia ori sunt retarzi ori dau drumu la articole pentru senzație.
Eu le-am montat sâmbătă, nu pentru că-s obligatorii ci pentru că seara când ies de la servici sunt 6 grade iar dimineața sunt sub 5 de multe ori, deci e sezonul lor.
 
Anvelopa de iarna este o inventie romaneasca. Exista anvelope de zapada si anvelope de vara. Daca pe cele all-season scrie M+S, inseamna ca acea anvelopa este "compatibila" cu zapada. Daca ai si triunghi cu fulg in el, inseamna ca anvelopa a fost testata in conditii de zapada.
Revenind, mi-am luat anvelope de zapada - Bridgestone LM-30 Blizzak. Totul platibil in 10 rate egale, elegant.:damn:
Partea bonus am primit-o la service, cand mi-a aratat service-person ca toate anvelopele de vara erau crapate seriojnaia pe cele doua canale de o parte si de alta a nervurii principale. Si uite asa le-am lasat cadou in service, si in luna martie mai fac o noua rata, pt. anvelope de vara. De data asta, cred ca o sa iau Pirelli Cinturato P1. Daca stiam ca gumele de pe masina nu mai sunt bune de nimic, luam direct all-season si scapam mai ieftin, chiar la jumatate daca stau sa calculez. Oh well, o data la 4-5 ani sa dai cu cardul pt. masina ta, nu poate fi un lucru rau. Mai ales ca voi beneficia de echilibrarea rotilor de 2ori pe an, cam la interval de 6luni. (folosesc acelasi set de jenti de otel). Daca puteam, luam jenti de aliaj pt. gumele de vara. Asa, voi cotiza la service-uri mai des decat as dori.
Ce pot sa zic decat ca avem o viata scumpa in tara noastra ? Minim 3 feluri de incaltari & de haine pt. toate temperaturile, 2 randuri de anvelope, boli de oase / romantism asociate schimbarilor climatice prea dese & bruste & violente. Comparat cu viata din nordul Europei sau din Orient, e cam nasol sa fii la mijloc. (dpdv al temperaturilor vorbesc).
 
Cu puțin noroc mă aprovizionez și eu cu cele mai bune cauciucuri de zăpadă și noroi, Maxxis Medusa. Nu cred că sunt marcate M+S, da' drept să spun nici nu cred că o să mă verifice cineva :wink:
 
:biggrin:

Cum stă treaba cu verificările? Nu mi-e clar dacă „reprezentanții RAR” care însoțesc echipajul de poliție trebuie să fie angajați RAR, sau pot fi oricine cu o formă de autorizare/împuternicire de la RAR obținută în urma unui curs rapid.
 
Sint angajati RAR sau ARR si sint prezenti si cu o furgoneta cu aparate marcata ca atare. Nu stiu sa existe vreo forma de imputernicire.
 
Back
Top