Gume de iarna - anvelope adica...

Aveam cauciucuri de iarna doar pe fata. Zapada nu prea era, doar ce incepuse sa ninga, se formase un fel de mazga putin vizibila pe sosea, erau clar peste 0 grade. Nu am bruscat masina, mergeam drept, cu viteza constanta. Banuiesc ca vantul m-a ajutat sa pierd controlul, batea destul de tare din lateral si practic mi-a impins masina de spate. Oricum, daca aveam cauciucuri de iarna si pe spate cel mai probabil nu se intampla asta.
 
Sigur ca da, iar marmota invelea ciocolata in staniol. Cum vrei tu, pana la urma e o tara libera si fiecare crede ce vrea, inclusiv ca martienii ti-au incrucisat rotile si cauciucurile de iarna cu kriptonita le-au indreptat, e o discutie la care nu vad nici un sens sa continue.
 
Cu toate ca am sustinut ca eu personal vad/simt/am avut beneficii de pe urma folosirii anvelopelor de iarna, la fel sustin ca obligativitatea legislativa intr-un domeniu tehnic este o aberatie. Stim cu totii ca o lega nu se schimba prea usor, dar industria evolueaza mult mai rapid.
 
La munte a nins in wk-ul asta, pentru cel viitor se anunta iarasi frig si parca vad ca si precipitatii de-alea nasoale. Sa bag deja anvelopele de iarna, ca in urmatoarele 3 wk-uri am 2 drumuri la munte? :smile:
 
Eu le bag. Nu merg aşa mult în următoarea perioadă (când ai putea zice că mai poate fi cald), dar pe la ai mei a dat deja o tură de zăpadă.
 
Nu inteleg de ce nu cumparati inca un rind de jante si apoi schimbatul devine o chestiune de 20 minute.
 
De obicei schimbam doar faţa, şi n-am găsit unele la fel (AEZ Icon 5 6x14" 5x100). Acum chiar mă gândeam să cumpăr şi jante.
 
Pentru ca un rand de jante de tabla costa 8-9 sute de lei iar "investitia" se amortizeaza in 8-9 sezoane?
Ideea este ok, insa niciodata nu m-a "lasat" inima sa chetuiesc atat pe niste jante si de fiecare data n-am avut nici bani.
Pe de alta parte mai este si povestea cu depozitatul si cauciucurilor pe janta, plus faptul ca ar fi nevoie de cate o echilibrare de roti la fiecare sezon, ceea ce presupune iar o vizita service.
 
Din articol:
"Ce anvelope sunt acceptate

Nu orice anvelopă este acceptată de noua legislaţie. Pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) (noroi plus zăpadă) trebuie să aibă şi anumite semne, respectiv, un fulg de nea şi o creastă alpină, au explicat reprezentanţii ARR. Anvelopele marcate doar "all seasons" nu sunt acceptate."
 
Pentru ca un rand de jante de tabla costa 8-9 sute de lei iar "investitia" se amortizeaza in 8-9 sezoane? Ideea este ok, insa niciodata nu m-a "lasat" inima sa chetuiesc atat pe niste jante si de fiecare data n-am avut nici bani.
Depinde acum si de masina, eu am iesit mai ieftin cu 4 jante de tabla + 4 anvelope de iarna pe 205/60/16 decat cu 4 anvelope de iarna pe 245/40/18.
 
Nu orice anvelopă este acceptată de noua legislaţie. Pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) (noroi plus zăpadă) trebuie să aibă şi anumite semne, respectiv, un fulg de nea şi o creastă alpină, au explicat reprezentanţii ARR. Anvelopele marcate doar "all seasons" nu sunt acceptate."

Ala e un imbecil si presa o da din nou in strachini.

Conform anexei II, alin. 3.1.5. a Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 cauciucurile de iarna sunt marcate cu literele "M + S" (sau "M.S." sau "M & S"). Simbolul "fulg de nea si munte" nu exista in legislatia europeana, el fiind marcajul american si canadian pentru cauciucurile de iarna conform Rubber Manufacturers Association din SUA si Rubber Association of Canada. Acesta este si motivul pentru care uneori ambele simboluri se gasesc pe o anvelopa, ele fiind destinate ambelor piete, cea europeana si cea americana.

Lege cauciucuri de iarna
 
... "investitia" se amortizeaza in 8-9 sezoane?... ar fi nevoie de cate o echilibrare de roti la fiecare sezon, ceea ce presupune iar o vizita service.
Păi cred că ieși tot acolo în final, cu banii dați pe montare/demontare și echilibrări.

Eu mi-am luat de la început jante pentru cauciucurile de iarnă, montate și echilibrate iar când se schimbă sezonul le pun singur ca să nu mai pierd vremea pe la vulcanizare.
Nu trebuiesc echilibrate la fiecare sezon, așa mi-a spus și mie patronul de la o vulcanizare și nu m-a lăsat în pace până n-a luat o roată s-o verifice, era totul ok. Iar dacă ai loc să depozitezi cauciucurile nu văd cu ce te încurcă jantele.

Eu mai aștept oleacă, deși azi dimineață erau 4 grade adică sub limita inferioară pentru cele de vară. Dacă nu se mai răcește vremea până la sfârșitul lunii le mai amân, altfel la 1 noimebrie le schimb indiferent de temperatura de afară. Ziua e cald dar dimineața și seara temperaturile coboară destul de mult.
 
Sa vedeti voi cit costa cind mesterii de la vulcanizare sparg o janta de aliaj. Atunci o sa va convingeti ca e mult mai ieftin sa ai cauciucuri cu jante separat.

Apropos, daca sint echilibrate odata perechile janta-cauciuc si nu se intimpla vreu eveniment extrem, vor ramine echilibrate destul de mult timp.
 
Nu am referinte beton la cat este de afectata echilibrarea de la un sezon la altul, insa am vazut un reportaj pe DW referitor la chestia asta, iar anvelopele testate dupa 6 luni de stat in garaj nu aratau deloc bine din acest punct de vedere - cu implicatii destul de serioase asupra intregului ansamblu de rulare, bucse , pivoti etc.

Era probabil marketing, ca sa-i faca pe "zi germans" sa se duca la service, insa parca nici as avea incredere totala in nea caisa de la vulcanizare.

Pe scurt personal prefer sa dau 100 lei pe an vs 8- 9-1000 lei deodata, cu riscul de a sta un pic la coada de 2 ori pe an, dar cu avantajul ca am lungit pelteaua cu banii in buzunar pentru inca un an, plus avantajul de a avea rotile echilbrate la fiecare 6 luni. Pe de alta parte sunt vulcanizari unde se fac programari si se si respecta, deci coada poate fi evitata elegant.

LE nu am cinestiece de avion de masina, e chiar un model banal si absolut comun, insa cu toate astea 60 EUR "la oferta"/o bucata de tabla mi se pare char mult.
 
Anvelopele pot sta linistite si mai mult de 6 luni in garaj, dar depinde cum le depozitezi: daca le lasi la presiune scazuta si in pozitie verticala se deformeaza cauciucul si se dezechilibreaza roata, daca le pui pe un stativ (o bara de fier prin cercul central al rotii) suspendat le poti tine ani de zile, daca le pui orizontal si fara greutate semnificativa pe ele iarasi nu sunt probleme.

Nu stiu cat costa in Iasi sa schimbi un set de anvelope, pe mine m-a costat la Dacie vreo 80 de lei anul trecut doar cele 2 pe fata, toata masina era probabil dublu. Daca le pui la loc pe alea de vara in martie ajungi pe la 300 de lei pe an in Bucuresti cu echilibrare cu tot.
 
Eu le fac cu 50 de lei, intodeauna le schimb pe toate 4, deci 100 lei pe an, nu stiu daca s-a mai scumpit intre timp, insa in ultimele 2 sezoane, atat am platit. Anul trecut in iarna, am incercat o negociere la 45 lei/4 roti, insa mi-au cam batut obrazul...
 
Janta tabla 15": 99 lei in Selgros, 4 jenti 400 lei. Inlocuit (demontat, montat, echilibrat) 4 anvelope a ajuns ~ 100 lei (a crescut competitia, criza, etc). Deci in 2 ani jantele de tabla si-au scos banii. Cine vrea janta de aliaj ... se plateste.
 
Back
Top