Gume de iarna - anvelope adica...

Cu o conduită preventivă la volan și cunoașterea mașinii și pricepere șoferistică (pe care toți șoferii ar trebui s-o aibă, că de-aia au carnet), all-seasons este mai mult decât ok iarna.

Îmi place cum toți șoferii vorbesc despre lipsa abilităților celorlalți șoferi, adică „dacă ar fi și restul la fel de tari ca mine, care io într-o iarnă am mers pe gheață de 12 cm cu 3 anvelope de vară și o roată de cursieră că făcusem pană și n-aveam rezervă...”

Îmi amintește de discuțiile despre frînarea moto cu ABS vs. fără, concluzia fiind că dacă ești Rossi n-ai nevoie de ABS. Deci să ia carnet doar cei de nivelul lui Rossi. Realist sau ce?

Nu mă refer la cineva anume și presupun că lumea care o arde pe-aici pe forum e peste medie la șofat/conduită în trafic, dar așa ca idee...
 
Păi stai așa. Imho pricepere șoferistică = capacitatea de a anticipa + de a aprecia dimensiunile și dinamica mașinii + de a parca fără să ocupe 3 locuri odată. Sunt lucruri care (ar trebui) învățate la școala de șoferi. Nu e vorba că ești Schumacher, ci pur și simplu să poți conduce cum trebuie. Asta trebuie să fie o chestie comună.

Știai că în Finlanda la școala de șoferi te pune să faci derapaje controlate cu mașina? De-aia au ăia 5 campioni mondiali de automobilism la suta de locuitori, nu pentru că au creierele mai reci :smile:
 
Tu vorbesti de o utopie acolo Neo, dar atata timp cat sunt soferi in romania care nici sa ia o curba cum trebuie nu sunt in stare dupa ce termina scoala... Ar trebui lucrurile astea invatate la scoala de soferi, dar unii isi iau carnetul in Cucuietii din Deal, unde e o singura strada. Dreapta.
 
Finlandezii au cinci campioni mondiali pentru că probabil au mai mult de o alee în parc căreia îi zic pistă de karting, nu pentru că au școli de șoferi mai bune.
 
Velkan - tactical facepalm.

In Finland, the car driver's training can be obtained either in a private driving school or given by a near relative who has a driver's license. If the person is trained by a relative, the relative must obtain a special instructor's permit and have a car fitted and inspected with an extra set of brake pedals for the front passenger. The training for B class license requires 30 hours of instructed driving, including a spell on a slippery driving course, and 20 theory lessons. After this, the person must pass a computerized theory test and a driving test in city traffic with a minimum length of 30 minutes. C class training is similar, but longer.

Cuvânt cheie = slippery driving course. Și nu te pune să treci prin el cu 10km/h.

The initial license is issued for two years. During this time, the new driver may receive a maximum of two traffic fines in total. If the number of fines is exceeded, the license is revoked and the driver is required to re-take the exam. Even with one fine, the interim period may be extended for a maximum of two years. During the interim period, the new driver must pass a short refresher course, which includes a slippery driving course, and participate in dark time driving training, unless this was part of the initial training. (Finnish lighting conditions prevent the dark time training during summer.)
Ce chestie, uite cum se cultivă responsabilitatea și priceperea.

Hai bre SCViper, e o utopie să pretinzi ce am spus eu acolo de la un șofer? Păi tu cum ai tupeu să ieși ca pieton în oraș în cazul ăsta? :biggrin:
 
Exact, lecțiile de condus noaptea îi face șoferi mai buni. :rolleyes:

O măsură care probabil că ar mai educa șoferii sau măcar i-ar mai tempera ar fi obligativitatea reexaminării acelora care au primit suspendare pe 3 luni. Deja acolo contravențiile sunt destul de grave și de multe ori îmi pun întrebarea ce fel de școală au făcut aceia. Iar când îi văd pe unii cu câtă nonșalanță trec pe roșu... :capu:
 
E o utopie pentru ca sunt niste oameni absolut varza la volan, vezi gagica ce mi-a intrat mie in fund (suna pervers nu? :biggrin:) cand eram in coloana, sau tipa care in curba i-a intrat pe contrasens unchiului meu si tremura toata dupa (nu s-au lovit). Nu spun ca verzele in timp nu mai castiga experienta, dar examenul de conducere la noi nu e intotdeauna luat pe bune (vezi spaga). Am mentionat cumva primul meu instructor de conducere cu care era sa calc pietonii care ieseau din tramvaiul oprit in statie fara refugiu? Eu eram incepator, aveam o scuza, dar el ce scuza avea? Ce spui tu e de FOARTE bun simt, doar ca... nu se aplica in realitate :smile:.
 
Ok, finlandezii iau condusul mai în serios. Mi se pare normal, și n-am contrazis utilitatea a ce fac ei acolo. (Dar crezi că Häkkinen e meseriaș pentru că l-au învățat ăia să facă drifturi sau pentru că l-a dus ta-su la karting la 4 ani? Crezi că n-avem motocicliști pentru că e școala praf sau pentru că singurul circuit din țară e Magheruring? Vezi unde bat?)

Și știi bineînțeles că, deși toți finlandezii știu să facă drifturi controlate, tot sînt obligați să meargă cu anvelope de iarnă. Noi n-avem nevoie, că sîntem în medie mai meseriași.

Cat timp nu te-am lovit cu masina nu ai nici un drept sa imi spui ca tie iti pasa de pielea ta si eu sunt obligat sa merg cum vrei tu ca sa te simti si mai sigur.

Mi se pare solidă logica. :nuts:
 
Exact, lecțiile de condus noaptea îi face șoferi mai buni. :rolleyes:

O măsură care probabil că ar mai educa șoferii sau măcar i-ar mai tempera ar fi obligativitatea reexaminării acelora care au primit suspendare pe 3 luni. Deja acolo contravențiile sunt destul de grave și de multe ori îmi pun întrebarea ce fel de școală au făcut aceia. Iar când îi văd pe unii cu câtă nonșalanță trec pe roșu... :capu:

Orice situatie alta decat condusul pe asfalt uscat te face sofer mai bun. Mai ales condusul pe timp de noapte, ploaie, gheata... Daca nu te omoara, te face mai bun. Probabil ca da, ar trebui sa facem scoala si pe timp de noapte, pe timp de ceata, pe timp de etc... dar asta ar conduce la costuri suplimentare si e clar ca nu intereseaza nici pe cei care predau si nici pe cei care ar trebui sa ia orele respective.

Trecutul pe rosu nu te face sofer prost. Dimpotriva, in cea mai mare parte din cazuri se face constient si orice sofer stie ce risca. In fiecare zi vad pietoni care cu nonsalanta aia pe care o aminteai trec pe rosu. Pe astia cum ar trebui sa-i educam?
 
In fiecare zi vad pietoni care cu nonsalanta aia pe care o aminteai trec pe rosu. Pe astia cum ar trebui sa-i educam?
Cu bara din fata a masinii? :tongue:

Luni cand mergeam spre birou la Lujerului o tanti s-a apucat sa traverseze pe rosu, iar o masina a educat-o. Zacea pe jos, blonda (la propriu) si proasta (la propriu) si astepta sa vina ambulanta, era destul de vioaie dar cred ca avea pus un gips vreo cateva saptamani. Din pacate pentru astia medicii consuma timp si materiale sanitare sa ii repare si sa ii trimita inapoi pe strazi :frown:
 
Da, și din păcate mai mari omul care a lovit-o trebe să-și repare mașina din cauza proastei, alți bani altă distracție dacă n-avea casco și altă alergătură-n plus dacă avea.

Oare poți da în judecată pietoni care-ți îndoaie mașina la modul ăsta? :biggrin:
 
Evident. Si daca ai Casco, cred ca ii da in judecata compania de asigurari, sa-si recupereze paguba.
 
Revenind un pic la subiectul initial al topicului:
M-am hotarat sa-mi iau anvelope de iarna (175/65/R14 - Renault Clio Symbol). Am nevoie de niste recomandari, mai precis un magazin de unde sa le cumpar si care sa mi le si monteze, eventual daca nu exista 2 in 1 sa-mi spuneti aproximativ cat ma costa sa le montez la o "vulcanizare", ca sa zic asa.
Dupa ce rezolvam problema magazinului spuneti-mi care firme de anvelope sunt bune si care sunt de evitat. Eu ca n00b as merge spre firmele la care am vazut reclame, gen Pirelli, Firestone, etc.
Also, unde vad pe anvelopa data fabricatiei?

Edit: ce-i indicele de greutate?
 
Pentru data fabricatiei vezi AICI de ex...

Sunt si diferite teste din care poti sa te inspiri, de ex. AICI.

Eu ma simt foarte bine cu locul 7 in clasament. :biggrin:
 
SCViper, din topul ala oricare din primele 4 daca vrei performanta excelenta, Sava sau Fulda daca esti on a budget.
 
...Iar montat si demontat de pe janta plus echilibrat, ar trebui sa coste undeva la 50 -60 de lei. Poate nu e relevant, insa cam atat se plateste in Iasi la "vulcanizare" fara factura si TVA.

Depozitat anvelope, 100 lei pe an, (cu factura si TVA) la Euromaster, reprezentantul Michelin in .ro
 
BTW: degeaba am pus cauciucurile de iarna daca nu am putut sa urc in masina azi-dimineata. :goofy: Freezing rain rulz. :zbang:
 
Eu m-am putut urca, pe la 9.35 adica la 5 minute dupa ora la care trebuia sa fiu la munca. :biggrin: Macar se pare ca au fost multi care nu au reusit sa plece, am facut vreo 12-13 minute pana la firma in loc de 20-30---40 de minute in zilele bune...
 
Eu cand am vazut cum arata masina, nici nu m-am mai apropiat de ea. Am noroc ca ajung la fel de repede la job (cu masina trebuie sa inconjor o gramada, iar pe jos trebuie sa urc un deal...), mai ales ca in medie fac cam 25 minute de mers alert si ascultat muzica la casti sau de stat la caldurica la semafoare si de ascultat muzica la radio :biggrin:. Mai naspa seara, ca trebuie sa trec prin zone cu patrupede furioase si flamande...
 
Back
Top