Gume de iarna - anvelope adica...

It has always been like this. Peste tot.
Nu e un argument ca sa continue si sa justifice practica.

În spatele ei există o argumentaţie corectă, cu care eu sunt de acord :smile:
Tu nu trebuie sa fii de acord cu o regula care ma afecteaza negativ si nejustificat pe mine. Eu trebuie sa fiu de acord, nu tu, iar orice incercare de a o impune cu forta (amenda) imi da dreptul moral sa ma apar oricum pot, chiar disproportionat. Tu nu ai legitimitatea sa fii sau nu de acord cu regulile care imi sunt impuse mie, nu te-am ales sa ma reprezinti, nu imi esti tutore legal, nu ai nici un drept. Got the point?

This is how revolutions start. Some people get pissed to tolerate abuses any more and look for solutions even when the others are catatonic.

Btw, tocmai spuneai mai sus ca eu nu am nevoie de cauciucurile alea, dar esti de acord sa fiu amendat daca nu le am. Wtf is right here?
 
Este o lege cu care eu sunt de acord. Tu daca nu esti de acord, nu mai iesi cu masina. Is that simple.
Mersul cu masina se face teoretic in anumite conditii de siguranta. Ca tu nu esti de acord cu unele dintre acestea, well... ma lasa rece.
Daca fac analogie cu purtarea centurii de siguranta, o respingi din cauza de sapca?

L.E.
"...Tu nu trebuie sa fii de acord cu o regula care ma afecteaza negativ si nejustificat pe mine..."
Adevarat, daca regula se refera la obligativitatea purtarii fesului sub plapuma. Aici vorbim de cu totul altceva.
 
"...Tu nu trebuie sa fii de acord cu o regula care ma afecteaza negativ si nejustificat pe mine..."
Adevarat, daca regula se refera la obligativitatea purtarii fesului sub plapuma. Aici vorbim de cu totul altceva.
Esti sigur de asta?
 
Deja o dam in diverse, dar fie....

Cand s-a introdus RCA-ul tot asa erau niste viteji care au sarit in sus ca ei nu vor sa plateasca asigurarea, ca ei 'soferesc' de o gramada de ani/milioane de kilometri. Dar cand vreunul face vreo boroboata, baga tidula la inaintare si il doare in basca.

...Cat timp nu te-am lovit cu masina nu ai nici un drept sa imi spui ca tie iti pasa de pielea ta si eu sunt obligat sa merg cum vrei tu ca sa te simti si mai sigur....
Sa iti explice asta soferul de basculanta care se simte englez si circula pe dreapta si da peste tine, sa vezi ce reactie ai. Doar e democratie si el pana atunci nu a lovit pe nimeni.

...Btw, in unele tari considerate mai avansate ca noi permisul de conducere nu poate fi suspendat in nici un fel de circumstante pentru ca incalca dreptul la circulatie. Daca faci tampenii platesti amenzi, faci puscarie daca e cazul, dar cat timp nu esti in puscarie si ai luat vreodata permisul atunci ai dreptul sa conduci...

Dreptul la circulatie ma indoiesc ca se refera/limiteaza doar la masina. Exista o multime de alternative, mai mult sau mai putin ieftine/rapide sau comode. Nu e treaba nimanui sa iti faca viata usoara sau placuta. Daca nu esti in stare sa respecti niste reguli de circulatie, ai obligatia de a nu ii pune pe ceilalti in pericol. Eu as vrea chiar sa se faca o examinare minutioasa periodica a abilitatii de a conduce un autovehicul, poate mai scapam de pericolele motorizate.

Jaffar si-a analizat mai bine optiunile si a decis unde locuieste, unde lucreaza si cum se deplaseaza intre cele doua locatii. Nu il cunosc personal si imi cer scuze ca-l implic asa in discutie, dar sunt tentat sa cred ca el foloseste anvelopele potrivite sezonului cu mult inainte sa se starneaasca aceasta discutie. Daca depinzi intradevar de masina, ai grija sa fie sigura atat pentru tine cat si pentru cei din jur.

Daca esti suficient de tampit incat sa nu respecti niste

Din ciclul iarna nu-i ca vara, nici acolo nu-i ca la noi. Ai locații sigure unde îți poți ține setul de cauciucuri peste iarnă/vară, ai un alt nivel de trai care-ți permite să le și cumperi fără probleme că omgwtf îs scumpe, etc.

Evident, sa ne dea statul, nu?
1. Exista firme care ofera servicii de depozitare, contra-cost.
2. Te-ai gandit sa te combini cu inca 3-4-5 amici/cunsocuti si sa inchirati o boxa intr-un bloc unde sa depozitati caucucurile la gramada?
3. Nu ai nici un cunoscut care locuieste la casa si sa iti poata gazdui cele 4 anvelope?

Solutii exista, dar nah, e greu sa te agiti. E mai simplu sa te lamentezi si sa zici ca porcii de guvernanti fac numai tampenii si ne ingradesc drepturile.

PS: Daca vrei, ma ofer sa iti gazduiesc in magazie la tara, langa Buzau, setul de anvelope.
 
Thor, ideea era alta. Nu cer statului decât să-mi dea un salariu cinstit, la nivel european, că peste tot se bat câmpii cum de e România în EU și tre` să ne aliniem. Ergo aliniem prețurile, dar salariile canci.

1. Există și la noi firme care oferă servicii de depozitare contra cost, unde ți se încurcă setul de roți cu ale altuia și tot așa; nu mulțumesc, treaba românească e românească până-n vârful unghiilor
2/3. Măi mă lași cu combinațiile? Eu trebuie să mă adaptez să fac din rahat bici care să și pleznească :biggrin: Aia e enervant. Am și prieteni care stau la casă și ar putea să-mi găzduiască anvelopele, dar, după cum spuneam, ideea era alta.

Și în principiu băteam altundeva. Până să dai legi cu care rezolvi 1% din probleme, rezolvă următoarele:
- cei 7 ani de-acasă, foarte importanți;
- modul în care se face școala de șoferi și se acordă permisele de conducere;
- modul în care se aplică legile. Geaba ai 201351093513016098 legi dacă nu le respectă nimeni pentru că dai 50-100 RON la polițist și-ai scăpat. Deja de la o vreme se pare că nu mai merge, am auzit de la oameni care prestau așa ceva că Poliția Română "s-a făcut a dracului". Nu pot decât să îi admir pe polițiști și să spun "tot așa".

Dar mai e mult până departe :smile:
 
Anvelopele de iarna chiar isi fac banii pe zapada si gheata.
Acum vreo 5 ani am luat o pereche de anvelope Semperit second-hand, de iarna, fara macar sa stiu ca sint de iarna, nu am luat asta in seama cand le-am cumparat pe spate am pastrat 2 Montana care erau nitel mai rotude. Anvelopele le-am luat prin vara, si dupa vreo 2 ani am aflat si eu ca sint de iarna. Intre timp, vreo 3 ierni am circulat crezand ca sint tatal soferilor, masina nu patina, mergea super, e drept ca si eu conduc prudent.
A venit vremea sa iau alte cauciucuri, am trecut Semperiturile de iarna pe spate, am luat doua Debica Passio parca si ups..., a venit iarna. De data asta stateam ca idiotul incercand sa plec usor de la intersectii, pana cand am ramas proptit intr-o denivelare de gheata de 2 cm, patinand ca pe patinoar in Cismigiu intr-o iarna geroasa printre decoratiile de Craciun. Am plecat impins.
Astazi am fost si mi-am schimbat toate cele 4 cauciucuri, uzate destul de tare, mai putin unul bun de rezerva, un Barum Brilliance parca, cu o galma mai putin brilianta, insa foarte putin tocit. Am pus 4 anvelope de iarna Global, second hand, 330 de lei cu tot cu montajul inclus, si intentionez sa le folosesc si la vara. E o senzatie chiar dezagreabila cand incerci sa scoti masina din garaj si ea patineaza pe o inclinatie foarte mica.
 
Tu nu trebuie sa fii de acord cu o regula care ma afecteaza negativ si nejustificat pe mine. Eu trebuie sa fiu de acord, nu tu, iar orice incercare de a o impune cu forta (amenda) imi da dreptul moral sa ma apar oricum pot, chiar disproportionat. Tu nu ai legitimitatea sa fii sau nu de acord cu regulile care imi sunt impuse mie, nu te-am ales sa ma reprezinti, nu imi esti tutore legal, nu ai nici un drept. Got the point?
Exemplul 1.
Iarnă, sectorul 5, gheaţă cu zăpadă bătătorită pe jos. Tu mergi (cu maşina) să ridici un coleţel de la Atlassib Poştă (pe Şoseaua Alexandriei). La intersecţia cu Buzoieni eu trec strada pe verde. Tu mă vezi, frânezi, n-ai cauciucuri de iarnă, maşina se face sanie, mă iei sub roţi şi mă faci harcea-parcea (prin "tu" nu mă refer la tine, Adrian, ci un "tu" generalizat).
Exemplul 2.
Ora 2 noaptea, plec de la muncă, sun la Cristaxi, trimit ăia un individ, mă sui, n-are cauciucuri de iarnă, derapează, ia în braţe un pom sau sare de pe podul peste lacul Floreasca, eu ajung pe masa de la morgă.
Noah mai vino acuma şi zi-mi dacă mă afectează pe mine negativ sau nu, teoretic sau practic.
Obligativitatea cauciucurilor de iarnă reduce şi riscurile mele, ca pieton/pasager.
Şi regulile alea nu îţi sunt impuse ŢIE. Sunt impuse tuturor. Întâmplător, iacă n-am maşină. Dacă aveam, mă afectau. Şi ghici ce: tot eram de acord cu ele, ba chiar mai mult, eu aş fi avut cauciucuri de iarnă şi dacă NU era obligatoriu. Fiindcă văd în asta un pas în plus către siguranţa tuturor.

Btw, tocmai spuneai mai sus ca eu nu am nevoie de cauciucurile alea, dar esti de acord sa fiu amendat daca nu le am. Wtf is right here?
Eu n-am zis că n-ai nevoie. Eu am zis că te cred când spui că n-ai nevoie. În cel mai rău caz mă poţi acuza că sunt naiv. 'Ete că statul român nu e naiv ca mine :smile:
 
Si daca are cauciucuri de iarna nu mai derapeaza? Confunzi cauciucurile de iarna cu alea care au cuie. Nu-i acelasi lucru.
 
Nu-l lua în samă pe Marius, el e motociclist :biggrin:

Cauciucul de iarnă are altă compoziție decât cel de vară. Cel de vară la temperaturi scăzute are aderență care tinde spre zero, ceea ce nu e cazul celui de iarnă. A, pe gheață oglindă derapezi și cu mama cauciucului de iarnă, cert este că în sezonul rece aderența (așa cum e ea) maximă o ai cu cauciucuri de iarnă.

Later edit: un link interesant.

Spicuiri:
Since May 2006 German motorists have been required by law to use the most appropriate tyres for the weather conditions. In practice this means most drivers keep two sets of tyres – 'winter tyres' for the colder months when many roads are snow-covered and 'summer' tyres for the remainder of the year. Summer tyres may not be used when there's ice or snow on the road.

Alternatively, German motorists may use so-called 'all-season-tyres' and leave them on the car all year round.

Winter tyres use a tread rubber compound and block pattern specifically designed to retain flexibility in low temperatures and give good braking/traction performance on snow/ice covered roads. The sidewall of a winter tyre will be marked with a symbol showing a snowflake or snow-topped mountains.

So called all-season tyres (not to be confused with 'summer tyres' that can be used all year round!) use the same low temperature rubber as winter tyres but feature a compromise tread pattern for improved wear and reduced noise compared with the winter tyre.

The sidewall of an all-season tyre will be marked with a snow-flake or snow-topped mountain and a symbol representing the sun.

Prin urmare o concluzie: o lege non-abuzivă (cumpărați X) este una care spune cauciucuri adecvate, nu cauciucurile de tip X. Dar deh.
 
Sigur, și guvernul împacheta ciocolată în staniol. Cu o conduită preventivă la volan și cunoașterea mașinii și pricepere șoferistică (pe care toți șoferii ar trebui s-o aibă, că de-aia au carnet*), all-seasons este mai mult decât ok iarna. Principiul este că ai un singur set de anvelope, nu faci raliu vara și nici figuri pe zăpadă iarna. Pur și simplu conduci.

*în mod ideal, teoretic, imposibil la noi în țară.
 
'In mod ideal' e complet opus realitatii din teren.

Asa nu ai avea nevoie nici de ABS, ESP, lane-assist, speed-bumps. Sa conduci corect e mult mai greu decat pare.
 
In mod ideal ai nevoie de un Land Rover Discovery cu sistemul Terrain Response, cu niste cauciucuri Nokian de iarna pentru 4x4 pe el si te doare usor la basca.
Am uitat sa va spun ca Discovery are troliu electric, asa ca, daca patinezi sau nu urci pe undeva, te agati de ceva si te tragi usor.
Oricum, sub minus 5 grade, cauaciucurile de iarna sunt sfinte. Cele all seazon sub temperatura asta, nu prea mai fac fata.
 
Aparent fără legătură cu discuția de mai sus, povesteam acum ceva vreme cu un profesor german. Eu îmi exprimam admirația pentru disciplina germană, în toate formele pe care o ia ea (ca în nu e voie să aruncăm hârtii pe jos? păi nu aruncăm). Profesorul s-a uitat cu ușoară milă la mine și mi-a spus că această disciplină germană a fost educată cu bățul (citește amenzi, pușcărie, pedeapsă capitală) vreo sută de ani cel puțin, și m-a îndrumat puțin către istoria statelor germane (care acu' erau 4, acu erau 4 sute).

Ghici ghicitoarea mea: în ce stadiu e România și sunt românii acum?
 
Back
Top