Gume de iarna - anvelope adica...

La tehnologie fara ABS si ASR fuge oricum. Numai daca incarci puntea spate o mai controlezi cumva. Chiar cu anvelope de iarna.
 
Ba dimpotriva:

“După punctul 28 al alineatului (1) al articolului 102 se introduce un nou punct, punctul 28 indice 1, cu următorul cuprins: „28 indice 1. conducerea autovehiculului pe drumurile publice în perioada 1 noiembrie-31 martie, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone fără ca acesta să fie dotat pe axa/axele de tracţiune cu anvelope de iarnă.”

Eu zic sa asteptam forma finala, votata, publicata in MO.

Oricum eu mi le pun pana-n 4 Dec. din motive de concediu. :smile:
 
Amenda e mult mai mică decât încălţatul unui camion cu gume de iarnă, deci e doar un mod de a mai aduna nişte bani la buget :smile:.
 
Probabil sunt cativa. Probabi sunt multi care scot ceva castig din fazele astea.
Dar mie imi convine, mi se pare normal, civilizat si responsabil sa iti pui din proprie initiativa anvelope de iarna atunci cand e cazul. A, esti dobitoc si nu vrei sa iti pui si risti sa incurci circulatia cu orele, sau mai rau, sa produci accidente? Pai atunci meriti amenda.
 
Mie mi se pare normal sa te lase in pace sa faci ce vrei, iar daca faci o tampenie (ramas inzapezit, blocat drumul sau accident) sa platesti de sa iti iasa pe nas. Faptul ca te obliga sa pui anvelope de iarna e doar o constrangere artificiala, ca si cum ti-ar ordona de care prezervative sa folosesti, iar daca blochezi drumul si ai anvelope de iarna nu e nici o problema, nu?
 
Nu. Drumul ar trebuie sa fie dezapezit, iar inzapezit sa poti ramane doar in afara drumului, acolo unde oricum nu incurci pe nimeni.
 
Nu despre asta vorbesc, ci despre masuri si efecte. Noi vrem sa nu fie masini care blocheaza traficul, iar obligativitatea anvelopelor de iarna nu rezolva decat partial problema, nu garanteaza nimic si nu e neaparat necesara. Poti sa ai un bou de sofer care se inzapezeste si daca are senile si poti sa ai un sofer responsabil care nu se inzapezeste cu slick-uri, deci nu ma intereseaza ce anvelope are ci ce efect are asupra traficului. Trebuie pedepsite rezultatele negative in trafic, nu unele masuri indoielnice - e treaba soferului cum face sa nu blocheze traficul, daca isi pune lanturi peste anvelope de vara e treaba lui si nu a statului.
 
Marius '95, așa credea și un coleg că se întâmplă în țările civilizate, așa că a plecat în februarie în vacanță în Austria. Iar acolo a mers câțiva km pe jos prin zăpadă până la prima benzinărie, să-și cumpere lanțuri.

Cât despre camioane, poți avea 8 cauciucuri de schimbat doar pentru punțile motoare. 8x~700 = 5600 lei. Nu-s așa mari șansele să iei 5 amenzi toată iarna.
 
Eu n-am zis nimic de tarile civilizate. Eu am zis cum AR TREBUI sa fie.
PS: Hai zi-mi ca a ramas inzapezit in mijlocul drumului si nu in vreo parcare. :smile:
 
Nu despre asta vorbesc, ci despre masuri si efecte. Noi vrem sa nu fie masini care blocheaza traficul, iar obligativitatea anvelopelor de iarna nu rezolva decat partial problema, nu garanteaza nimic si nu e neaparat necesara. Poti sa ai un bou de sofer care se inzapezeste si daca are senile si poti sa ai un sofer responsabil care nu se inzapezeste cu slick-uri, deci nu ma intereseaza ce anvelope are ci ce efect are asupra traficului. Trebuie pedepsite rezultatele negative in trafic, nu unele masuri indoielnice - e treaba soferului cum face sa nu blocheze traficul, daca isi pune lanturi peste anvelope de vara e treaba lui si nu a statului.

Nu sunt masuri indoielnice. Pur si simplu nu suntem atat de educati sa ne dam seama ca ne sunt utile. La fel si in cazul limitei de viteza, si a prioritatii de dreapta, etc. In fond de ce sa merg cu 50 prin localitate? Io vreau sa merg cu 150 ca asa vrea muschiu meu, si sa ma pedepseasca doar daca omor pe cineva. Got my point?
 
Eu n-am zis nimic de tarile civilizate. Eu am zis cum AR TREBUI sa fie.
PS: Hai zi-mi ca a ramas inzapezit in mijlocul drumului si nu in vreo parcare. :smile:

Trebui? Dream on, e mai ieftin ca management al resurselor sa lase soselele asa si sa iei trenul, e si mai ecologic pe deasupra. Maine-poimaine trebuie facute si heliporturi in cartiere ca de, trebuie. S-a inventat un nou copac in care cresc bani si cu aia facem de toate, inclusiv deszapeziri.

Nu sunt masuri indoielnice. ... Got my point?
Nu sunt sigur pentru ca exemplele date sunt gresite, complet gresite. In cazul discutat e vorba de educatie cu forta aplicata cand nu e neaparat cazul - avem cazuri mai serioase de educat cu forta, gen educat tiganii sa nu mai lase gravide copile de 9 ani (vezi presa de azi).

Prioritatea de dreapta e un consens pentru circulatie, e o regula (aproape, explicatia e mai lunga) arbitrara de stabilire a prioritatilor cand nu ai alte metode. Viteza maxima in oras de 50 km/h nu e pentru evitat accidente, e pentru a putea sa te asiguri in trafic intens (daca vezi niste lumini departe nu stii daca are 300 sau 30, nu?), in ambele cazuri sunt ground rules alese pentru a ordona si a putea exista trafic rutier, pe cand fara anvelope de iarna se poate circula linistit asa cum s-a circulat si in ultima suta de ani si experienta spune ca da, sunt mai bune, dar costul lor e mult mai mare decat pagubele produse de neutilizarea lor. Per ansamblu e obligativitatea unei risipe de resurse doar pentru ca se poate face risipa, inca.
 
Pai pe principiul asta, hai sa nu mai facem nici drumuri ca terasamentul distruge natura, asfaltul e scump si trebuie si intretinut si cine vrea mijloc de transport terestru n-are decat sa-si ia cal sau tanc pe senile.
 
Um, io n-am maşină, deci cam fac pe troll-ul aici.
Adrian, tu zici aici că preferi o Poliţie reactivă în loc de proactivă. Um, I disagree.
Obligativitatea de a avea/folosi anvelope de iarnă nu ar trebui să existe dacă toată lumea ar fi responsabilă. Evident, lumea nu e responsabilă.
"Viteza maxima in oras de 50 km/h nu e pentru evitat accidente, e pentru a putea sa te asiguri in trafic intens" - în ce scop? Evitarea accidentelor? Hopa! Ce chestie :smile:
 
Acum 2 ani un coleg a patit-o destul de urat cand, intr-o curba, o masina de pe contrasens s-a dus sanie pe zapada de pe sosea si s-a proptit in lateralul sau. Rezultatul: el a avut o clavicula fisurata, cele doua masini au fost dauna totala. Soferul vinovat mergea cu 50km/h si avea caucicuri de vara.

Soferii sunt idioti in ceea ce priveste condusul (nu toti, dar majoritatea covarsitoare). Daca bunul simt si instinctul de conservare nu ii face sa adapteze stilul de mers si dotarile masinii la conditiile meteo atunci e de datoria legislaturii sa impuna asta.

Nu ma intereseaza cati bani te costa, ce sacrificii faci sau cat de bun sofer esti ca sa faci masina mai usor de controlat si sa scada sansele de a-mi fi pusa viata in pericol cand circulam pe aceleasi drum (nu ma refer la cineva anume in special, ci din punctul meu de vedere se aplica tuturor soferilor).
 
Am văzut alunecări spectaculoase și pe strat de zăpadă de 2 cm și anvelope de iarnă (în anumite condiții meteo se face un piiiiic de gheață dedesubt și pe urmă e distracție mare). Și am văzut destule accidente pe la ai mei (DN1A) între tembeli cu "gip" (că ăsta merge tată pe toate halea) care intră la prima curbă în vreun nevinovat din sens invers, pentru că gipu' lor a venit cu anvelope de vară și nu au avut bani să le schimbe, că-s ratele mari oricum. Și e bine că se întâmplă asta în prima curbă, că mai încolo sunt serpentine și nu vrea nimeni să stea nopțile de iarnă să scoată tâmpiți căzuți în vreo râpă de 150 de metri adâncime. Da, e fain să te dai pe traseu de etapă de raliu, da' lumea uită că nu-s chiar aceleași condiții.
 
Back
Top