Gume de iarna - anvelope adica...

Eu am observat o pierdere gravă de aderență pe asfalt uscat cu Dunlop-urile de iarnă. Mi se pare aberant... da` să zicem :mda:

Nu-i deloc aberant, asa spune si teoria. Plus consum crescut de carburant, plus confort scazut la rulare cu viteze mari, plus zgomot de rulare care acopera casetofonul din masina. Tot din teorie, ca n-am exersat inca cu ele. :biggrin:
 
Nu stiu la voi, dar la mine cu alea de iarna consum in medie cu 0,5-0,7l in minus la 100km. Plus ca sunt mai confortabile, simt mai putin gropile, ca zgomot sunt cam la fel. Damn, incep sa cred ca alea de vara chiar sunt prea late si cu diametrul jantei prea mare... :goofy:
 
Păi se explică ce zici tu cam așa:
- alea de iarnă sunt mai cărnoase => confort ++ dacă tu de vară ai ceva cu profil 35/45 de simți orice groapă;
- consumul poate scădea la cele de iarnă doar dacă alea de vară sunt mai late și mult mai aderente, ceea ce e posibil :smile:
 
Vara 245/40/18 vs iarna 205/60/16, diferentele este clar de unde vin, cred ca la primavara caut vreun maniac pe forumul romanesc aferent marcii respective si schimb jantele + cauciucurile de vara cu unele pe aceleasi dimensiuni ca si cele de iarna. Nu conduc suficient de sportiv cat sa ma ajute atat de mult anvelopele de dimensiuni si profil sport, plus ca si costa de te indoaie cand trebuie sa cumperi asa ceva (patit recent).
 
Si eu consum mai putin iarna desi nu schimb cauciucurile, alea all-season venite cu masina sunt inca aproape noi; cred ca diferenta de consum tine mai degraba de AC vs incalzire, racirea consuma benzina in timp ce incalzirea doar preia caldura deja creata de motor... parerea mea. :smile:
 
Eu folosesc A/C iarna aproape la fel de mult ca si vara, pentru dezaburire. Si in general consumul iarna e cu 0.6l/100km mai mare.
 
Apropo, cam asta m-a speriat atat de tare incat am dat-o pe gume de iarna. Locatia: Paltinis. Diferenta dintre cele doua poze: o noapte. :biggrin: Si da, am coborat in dimineata aia ca bobul pe pista. :sad: Si atunci am jurat ca daca ajung intreg jos, sa... :biggrin:
 

Attachments

  • aiutooo.jpg
    aiutooo.jpg
    133.8 KB · Views: 63
Gumele le schimbi când simți că-i cam vremea. Nu menajați gumele de iarnă că, vai de mine, să nu se uzeze; dacă aveți noroc și vremea nu se strică repede, alea două sau patru sau opt săptămâni de rulaj în plus n-o să le scurteze viața cu un sezon sau două. Oricum cauciucul își pierde proprietățile în timp și după niște ani e bine să schimbi anvelopele chiar dacă nu-s tocite. Da' măcar știi că, dacă te ia vremea prin surprindere, nu ești cu coada la mătură înfiptă-n fund când circuli.
 
Cauciucul dupa 4 ani imbatraneste. Se oxideaza. De aceea este bine sa va uitati pe flancul anvelopei, cand o cumparati, la data fabricatiei. Undeva, pe flanc veti vedea ceva de genul 272009. Asta inseamna ca e produsa in saptamana 27 a anului 2009. Deci luati-le cat mai aproape de data punerii lor pe masina, nu, lasa ca le iau acuma ca-s ieftine si le pun la anu. Ca in 4-5 ani, chiar daca faceti 10000 km. cu ele, incep sa se crapaceasca si indicele de siguranta scade chiar cu 50%.
 
Imho asta era odată valabil. Momentan cu compușii care sunt folosiți sunt convins că un cauciuc ține mult și bine. Nu cu zecile de ani, dar ține. Eu la intermediarele de pe Mazda care au venit cu mașina acum 3 ani (și 40.000km) nu văd niciun alt semn de uzură decât toceala inerentă, crăpăceli și altele încă nu. Sunt totuși curios cum ar arăta o probă la microscop :smile:
 
Da, eu, că iar mi s-a umflat falca... Prin ce zile dau de tine pe-acolo? Lasă că te sun mâine şi vorbim atunci :smile:
 
Imho asta era odată valabil.
Inca mai este. Durata maxima de viata pe raft a unui cauciuc e de 5 ani, dupa care nu mai ai voie sa il vinzi. Asta pentru ca din fabrica sunt unse cu niste chestii care le mentin, o data puse pe masina cam tot 5 ani e durata maxima de viata dupa care sunt bune de dat unora cu care nu te intelegi deloc bine. Dar deloc, nu e de glumit.
 
La americani, desi nu e nimic reglementat prin lege, durata productie-aruncat e de zece ani. La fel zice si Michelin, dar e numai o recomandare. Practic eu am mers cu niste Montana vreo zece ani, pe Dacia veche. N-am avut nicio problema, nu a copt nimic.

Data aia de pe anvelopa apare dupa indicatia DOT si intr-adevar primele doua cifre sunt saptamana iar urmatoarele anul. DOT 2910 happy owner. Zece ani sunt asigurat. :biggrin:

LE: Daca treaba cu coptul cauciucului ar fi asa grava, ganditi-va la alea resapate, la care se lipeste numai o banda de rulare pe deasupra...
 
Marketing, ne marketing eu nu le-aș tine peste perioada de valabilitate. Și ca o regulă personală nu le tin mai mult de 40k km, poa' să fie produse și ieri. :smile:
 
Last edited:
Imho asta era odată valabil. Momentan cu compușii care sunt folosiți sunt convins că un cauciuc ține mult și bine. Nu cu zecile de ani, dar ține. Eu la intermediarele de pe Mazda care au venit cu mașina acum 3 ani (și 40.000km) nu văd niciun alt semn de uzură decât toceala inerentă, crăpăceli și altele încă nu. Sunt totuși curios cum ar arăta o probă la microscop :smile:
Sa stii ca oricat a avansat chimia, peste patru ani cu nici un aditiv adaugat nu opresti oxidarea. Excesul de incredere in chimia moderna este daunator. crede-ma, vorbesc in deplina cunostinta.
Cele resapate sunt unse cu un aditiv special, recoapte si limitate la 80 km/ora de obicei. Va rog eu, nu va jucati. Aici este vorba de viata. Si daca mai aveti si copii...
La mine nu se pune, ca fac cam 30-35000 km. pe an si le schimb la doi ani, dar la altii...
 
Nu se joacă nimeni stați liniștiți :biggrin: Doar faptul că le ții peste vară pe balcon pe cele de iarnă poate avea anumite consecințe presupun, nu? :smile:
 
Erau ceva firme ce depozitează anvelope, in condiții optime zic ei + rotit periodic, insă prețurile nu erau tocmai mici. "Băiatul" de la vulcanizare m-a sfătuit sa le tin in pivniță și neaparat sa le scot din sacii de plastic. N-am stat să cer explicații, n-am pivnită dar taaare mi-ar folosi una...:smile:
 
Back
Top